Vergoeding twee ggz instellingen

01-03-2018 19:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben in behandeling bij een ggz instelling en nu ga ik nog een behandeling bij een andere ggz instelling volgen.
Ik meen mij te herinneren dat ik hier wel eens gelezen heb dat er maar een vergoed wordt, alleen kan ik dat topic nergens meer vinden en ook met googelen vind ik niet echts iets.. Weten jullie misschien hoe dit zit?
Kroketjee schreef:
02-03-2018 16:36
Daar heb ik net ook gekeken inderdaad, maar bij mailen zie ik echt alleen maar staan wat ik net zei.
Waar zie jij dan een mail-adres, ik zie alleen maar een telefoonnummer of dat je contact via social media op kan nemen, maar dat doe ik liever niet.
maar via Facebook kan je ze toch gewoon een prive bericht sturen? Net zoals een mail?
Waarom wil je dat niet? Dat ziet niemand hoor.
gizzmo-returns schreef:
02-03-2018 16:37

maar via Facebook kan je ze toch gewoon een prive bericht sturen? Net zoals een mail?
Dat is waar. Ik heb een berichtje gestuurd! Thanks.
Kroketjee schreef:
02-03-2018 16:45
Dat is waar. Ik heb een berichtje gestuurd! Thanks.
Top, nu hopen op een goed antwoord voor je!
Kroketjee schreef:
01-03-2018 20:03
Ik vind bellen altijd een beetje eng :-$
Enger dan een rekening van duizenden euro's?
Het klopt inderdaad dat je twee verschillende hoofddiagnoses moet hebben, bij ieder 1.
Dus je kunt gewoon dezelfde diagnoses hebben, alleen moeten ze met elkaar even afspreken wie welke diagnose als hoofddiagnose neemt.
Maar als je voor je verslaving naar eentje verwezen bent, dan wordt daar de hoofddiagnose inderdaad de verslaving. Want daar gaan ze je op behandelen. En ja. Dat is een diagnose.
Als je bij de andere voor bijv, ADHD, depressie of een persoonlijkheidsstoornis behandeld wordt, dan kan het.

Je behandelaren weten dit ook hoor, dus je kunt het ook met hen aftikken. Zij moeten gewoon even overleggen met de andere instelling. Zij willen het ook gewoon vergoed hebben, dus ze hebben er zelf ook baat bij.

O, en het geldt pas als je in behandeling komt volgens mij, Dus de intake en eventueel onderzoek daaraan gekoppeld nog niet. (Dat is een onderzoeks DBC). Dat was in ieder geval eerder zo, weet niet of dat nog zo is.
gizzmo-returns schreef:
02-03-2018 16:37

Dit en anders kun je ook een vraag stellen via het contactformulier.
Ik heb toch maar even gebeld, het berichtje op Facebook was nog niet op gereageerd. De man die ik sprak zei dat hij er nog nooit van had gehoord, het erg ongewoon was, maar dat het volgens hem (hij las de voorwaarde van vergoeding die ook op de website staan gewoon op) kan. Hij heeft verder ook niet iets gezegd over verschillende diagnoses, dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon klopt wat hij zei en anders kan ik wel aantonen dat ik heb gebeld en het heb nagevraagd, hoop ik.
Kroketjee schreef:
05-03-2018 22:43
Ik heb toch maar even gebeld, het berichtje op Facebook was nog niet op gereageerd. De man die ik sprak zei dat hij er nog nooit van had gehoord, het erg ongewoon was, maar dat het volgens hem (hij las de voorwaarde van vergoeding die ook op de website staan gewoon op) kan. Hij heeft verder ook niet iets gezegd over verschillende diagnoses, dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon klopt wat hij zei en anders kan ik wel aantonen dat ik heb gebeld en het heb nagevraagd, hoop ik.
Nee , vertrouw hier niet op! Je moet het echt zwart op wit hebben!
Kroketjee schreef:
05-03-2018 22:43
Nee echt Kroketje, dat klopt niet wat hij zegt. Bespeek het ook met je behandelaren, die weten dit ook als het goed is!
En als het niet klopt, dan kun je niet aantonen dat hij da gezegd heeft. En als dat wel zo is, dan blijft het nog jouw verantwoordelijkheid en probleem.
Het kan. Dan moet de DBC bij beiden op een andere hoofddiagnose worden geopend. De DBC begint al vanaf de intake. Onderzoeks DBC's zijn er niet meer volgens mij(Ik werk sinds 2013 niet meer in het veld, toen waren ze er nog wel).
Zelf heb ik geregeld dat de andere instelling de intake en onderzoek als second opinion hebben weggezet. Op deze manier werd het vergoed (ik maakte nl een overstap en had tijdelijk 2 GGZ overlap)
Ook ben ik apart in behandeling geweest bij psych en psychiater welke beiden een andere hoofddiagnose hadden om de DBC te openen.
Zorg dat je het goed regelt, want de kosten kunnen hoog oplopen. Mijn GGZ rekening vorig jaar was 14000€ (voor 1 dag id week).
En bij de helpdesk van de zorgverzekeraars lezen ze alleen maar op wat er op hun scherm staat. Je moet het gewoon goed regelen met de instellingen zelf. Bellen naar de instelling en duidelijk krijgen waar ze de DBC op hebben geopend. Als dat dezelfde diagnose is, dan afdwingen dat ze t veranderen bij 1 vd 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven