Verslavingsgevoelig

29-11-2011 22:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nogal verslavingsgevoelig....

Erg frustrerend! Ik ben inmiddels gelukkig gestopt met roken, maar heb moeite om niet te snoepen, om niet regelmatig te drinken... ennnnn... niet overmatig te shoppen. Drugs is geen issue voor me, nooit veel aan gevonden. Maar eten, drinken, roken, shoppen wel behoorlijk. Op zoek naar een "rush" denk ik, me even beter voelen..... Het kost me soms veel moeite om me te beheersen.

Ik heb ook altijd even een tijdelijke "obsessie" als puzzelen, hardlopen, spelletjes/ games, crea-bea, lezen, etc. Dat is dan na intensieve bezigheid ineens wel weer over. Gelukkig. Maar soms ook wel jammer

Herkenbaar???
Hier ook een heftige internet verslaving.

'gelukkig' heb ik last van mijn pols / schouder en weet ik dat ik niet goed slaap al ik tot te laat achter de conpu zit, dan kan / moet ik het in de avond wel laten.

Roken vind ik smerig / hebben mijn ouders me goed in op gevoed door me 100 gulden in het vooruitzicht te stellen als ik het tot mijn 18e niet zou doen.

shoppen... tja via internet vind ik te veel gedoe (niet instand bevrediging van wens dus laat maar) en ik kom niet zo veel in het centrum dus dat valt wel onder controle te houden.
Ja, heel erg herkenbaar. Ik heb dat ook met eten, shoppen en roken. (drinken iets minder, ik lust wel een glaasje wijn, maar ik kan het ook goed laten)

Ik ben nu 6 weken gestopt met roken, maar ik zou echt een moord kunnen plegen voor een sigaret.

Ik ben ook bang dat ik nu aan de Champix (pillen om te stoppen met roken) verslaafd ben.

Nou ja, zolang we geen heroine spuiten of coke snuiven is het niet zo heel erg.
Hmmm... Ondanks goede voornemens nog steeds verslaafd aan shoppen, eten, wijn, puzzelen, internetten. Zucht! Kan ik (wíl ik) veranderen of ben ik gewoon zo?
Zoe, ik ben momenteel een interessant boek (in het Engels) aan het lezen over hoe je je gedrag kan veranderen (gebaseerd op sociaal-wetenschappelijk onderzoek). Het gaat o.a. specifiek in op verslavingen. Als je wilt kan ik de titel voor je opzoeken. Ik weet niet of er ook een Nederlandse vertaling is.
Ga in therapie!
Gevonden.
Ga in therapie!
Oeh, wel de moeite waard dus??
Ja, absoluut! Je moet er gewoon serieus mee aan de slag. Dit boek adviseert een combinatie van een aantal strategieën (een aantal kun je zelf wel bedenken, een aantal verrassend). Uit onderzoek blijkt dat de combinatie van al die strategieën heel effectief is. Meestal zetten we er maar twee of drie tegelijk in en vallen dan na een tijdje weer terug in ons oude gedrag. Er wordt ook uitgelegd dat dit niet alleen met wilskracht te maken heeft en waardoor verslaving en menselijk gedrag worden beïnvloed. Heel no-nonsense (met een Amerikaans sausje, dat wel)..
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven