Vraag voor de gelovigen

13-06-2020 20:13 187 berichten
Vraag voor de gelovigen:
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten

En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik

Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
vivajaline schreef:
13-06-2020 23:11
Maar ik voel dat ze mn hoofd gebruiken bv
En ik heb gedachten die ik niet denk
Dat lijkt mij geen fijn gevoel. Heb je het hier over met je psycholoog over gehad?

mosterd, ik zie dat je al met de psych over hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds meer te vermoeden dat we bij hetzelfde FACT-team zitten. In N?
Hoewel jouw ervaringen wel anders zijn dan die van mij maar ik denk dat dat ook met de verschillende problematiek en omgang te maken heeft.

Een tijd terug had ik psychotische klachten. Toen me dat eerst overkwam beschuldigde ik mijn man ervan dat hij loog dat hij het niet rook (dat was toen dus met geur) en pas toen er vaker vreemde dingen gebeurde lukte het mij om te denken: Jij ziet/ruikt/voelt/proeft iets maar het is niet echt. Ben zelfs in de AH apart gaan staan en deze woorden voor mezelf herhaald.
Ja ik geloofde mijn man dat het niet echt was maar toch bleef ik de ervaring waarnemen.

Ik slik sowieso al een jaar of 10 AP en ik ben daar erg tevreden over.

Ik zou echt eens wat postings van jezelf laten lezen of hardop bespreken. Geef ook aan je SPV'er aan dat je graag wil dat hij/zij je meer ondersteunt bij gesprekken met je psychiater.
Wees waakzaam met posten op een christelijke site en weet dat ook daar de kans groot is dat ze niet geloven in demonen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Solomio schreef:
13-06-2020 23:30
Wrsch weet die vpk allang dat als ze tegen je ingaat ze sowieso niks bij jou bereikt.

Dat idee heb ik ook, maar ook dat het al lang in het stadium 'pappen en nathouden' zit omdat er gewoonweg geen ingang is. Ik herken het en daarom vind ik het extra pijnlijk om te zien. 'Het leven is niet maakbaar' wordt zo wel heel confronterend duidelijk.

Sterkte VJ.
S-Groot schreef:
15-06-2020 12:03
Dat idee heb ik ook, maar ook dat het al lang in het stadium 'pappen en nathouden' zit omdat er gewoonweg geen ingang is. Ik herken het en daarom vind ik het extra pijnlijk om te zien. 'Het leven is niet maakbaar' wordt zo wel heel confronterend duidelijk.

Sterkte VJ.
Mn spv zegt de laatste maanden dat ik veel meer open ben in contact. Waar ik eerst erg gesloten was oid
En we werken dus ook wel aan dingen bv nu door de therapie optie. Zij zien wel opties denk ik nog dus niet pappen en nathouden. Ik denk alleen dat we wel een verschil in mening hebben in wat de oorzaak is
IBIopviva schreef:
15-06-2020 10:28
Ik begin steeds meer te vermoeden dat we bij hetzelfde FACT-team zitten. In N?
Hoewel jouw ervaringen wel anders zijn dan die van mij maar ik denk dat dat ook met de verschillende problematiek en omgang te maken heeft.

Een tijd terug had ik psychotische klachten. Toen me dat eerst overkwam beschuldigde ik mijn man ervan dat hij loog dat hij het niet rook (dat was toen dus met geur) en pas toen er vaker vreemde dingen gebeurde lukte het mij om te denken: Jij ziet/ruikt/voelt/proeft iets maar het is niet echt. Ben zelfs in de AH apart gaan staan en deze woorden voor mezelf herhaald.
Ja ik geloofde mijn man dat het niet echt was maar toch bleef ik de ervaring waarnemen.

Ik slik sowieso al een jaar of 10 AP en ik ben daar erg tevreden over.

Ik zou echt eens wat postings van jezelf laten lezen of hardop bespreken. Geef ook aan je SPV'er aan dat je graag wil dat hij/zij je meer ondersteunt bij gesprekken met je psychiater.
Wees waakzaam met posten op een christelijke site en weet dat ook daar de kans groot is dat ze niet geloven in demonen.
Ik reageer zo ff hierop in dit bericht. Moet nu naar de fysio want heb erge rugpijn
Nee ibi niet in n....

Ik heb ook zon 10 jaar ap gehad

Wat jij beschrijft zijn denk ik echt psychotische symptomen ja...maar je had dit dus ondanks je ap?
Maar bij mij is dat het niet
Het is anders
Mn vpk weet sws alles wat ik hier heb getypt want ik schrijf dus altijd stukken over wat in mn hoofd zit en dat stuur ik voor het gesprek

Op het christelijk forum zeggen de meesten trouwens ook dat het niet kan of dat je er weg van moet blijven.. maar ja weg blijven terwijl zij mij opzoeken kan sws niet he
Het lastige is dat jij denkt/geloofd dat mijn klachten psychotische gedachtes waren en dat ik denk dat jouw klachten/overtuigen psychotische gedachtes zijn.
Mooi dat de SPV'er ervan weet, het zou alleen goed zijn als ook de psychiater het wist.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dus ook de reacties op dat Christelijke forum lap jij aan je laars.. want eigenlijk begrijpt niemand er iets van.. behalve jij, toch??
Wat wil jij nou precies TO?
Eén uitdrijving ondergaan?
Of zoek je puur aandacht??
Dan regel je toch een uitdrijving? Via internet echt wel te vinden. En als de klachten dan blijven doe je een andere, net zolang totdat iemand anders jouw klachten opgelost heeft voor je.
vivajaline schreef:
15-06-2020 15:12
Op het christelijk forum zeggen de meesten trouwens ook dat het niet kan of dat je er weg van moet blijven.. maar ja weg blijven terwijl zij mij opzoeken kan sws niet he
Nee, je uitgangspunt klopt niet. Jij ben er van overtuigd dat je last hebt van demonen.
En wat iedereen tegen je zegt, namelijk dat demonen niet bestaan en dat je daarom dus weg moet blijven van mensen/instanties die ze zeggen te kunnen uitdrijven neem je niet aan.

Je hebt geen demonen, je bent psychisch ziek.
Nemain• schreef:
15-06-2020 15:46
Dan regel je toch een uitdrijving? Via internet echt wel te vinden. En als de klachten dan blijven doe je een andere, net zolang totdat iemand anders jouw klachten opgelost heeft voor je.
Ja, ik kan je hier ook wel mee helpen TO. Ik heb veel ervaring in het branden van salie en uitbannen van demonen. Voor een kleine aanbetaling help ik je.

*sarcasme modus uit*

Denk na TO, je klinkt niet stabiel en als je doorgaat met deze zoektocht zal je alleen maar mensen tegen komen die misbruik van je maken.
IBIopviva schreef:
15-06-2020 15:39
Het lastige is dat jij denkt/geloofd dat mijn klachten psychotische gedachtes waren en dat ik denk dat jouw klachten/overtuigen psychotische gedachtes zijn.
Mooi dat de SPV'er ervan weet, het zou alleen goed zijn als ook de psychiater het wist.
Hmm ja dat blijft lastig ja

Psychiater zit in het fact team en zij overleggen dagelijks dus ik ga er van uit dat zij dat stuk ook weet
Maar ik zie nu ook geen meerwaarde erin
Ik wacht wel gewoon het gesprek met de gv af
Dus ook op het christelijke forum zeggen ze dat het geen demonen zijn.

Jij hebt een bepaald beeld van psychoses, en jij voldoet in jouw ogen niet aan dat beeld en iedereen die wat anders zegt is gek.

TO, snap je dat je in dit cirkeltje blijft ronddraaien totdat je inziet dat je ziek bent en hulp nodig hebt?
S-Groot schreef:
13-06-2020 22:29
Ik vind het moeilijk om aan te 'zien'. Je ziet het gebeuren en kunt niets, zelfs de hulpverleners lijken machteloos. Maar TO zelf ook. Sterkte TO.
Ja hè. :(

Vivajaline, ik ken de Bijbel redelijk goed. Wist je dat demonen vroeger als verklaring werden gegeven voor heel veel ziektes? Bijvoorbeeld epilepsie. Nu weten we dat er bij mensen met epilepsie iets mis gaat in de hersenen, waardoor ze een aanval krijgen.
Dit geldt ook voor wanen en psychoses. Daar heb jij nu last van. Vroeger werd dat verklaard met demonen, maar we weten al heel lang dat er iets anders aan de hand is. Daarom werkt medicatie ook: omdat ze een effect hebben op je lichaam (in dit geval je hersens), waar die stemmen vandaan komen.

(Anderen: zou het zin hebben uit te leggen dat dit ook volgens kerkelijk exorcisten geen bezetenheid is, of is dat olie op het vuur?)
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Celaena_Aelin schreef:
15-06-2020 16:13
Dus ook op het christelijke forum zeggen ze dat het geen demonen zijn.

Jij hebt een bepaald beeld van psychoses, en jij voldoet in jouw ogen niet aan dat beeld en iedereen die wat anders zegt is gek.

TO, snap je dat je in dit cirkeltje blijft ronddraaien totdat je inziet dat je ziek bent en hulp nodig hebt?
De psychiater zei toch ook dat ik niet psychotisch ben. Ik verzin dat niet zelf hoor

Maar mss dat ik uiteindelijk toch op een ander oordeel uitkom ja. Zou kunnen.
Maar ik wil gewoon alles uitzoeken eerst. Zo raar is dat toch niet
vivajaline schreef:
15-06-2020 16:18
De psychiater zei toch ook dat ik niet psychotisch ben. Ik verzin dat niet zelf hoor

Nee dat is niet raar. Maar als je op zoek gaat naar het uitdrijven van demonen kom je alleen maar charlatans tegen. En die gaan je niet verder helpen.
vivajaline schreef:
15-06-2020 16:18

Dan ga je googlen op iemand die bij jou een uitdrijving wil doen.
madamecannibale schreef:
15-06-2020 16:23
Nee dat is niet raar. Maar als je op zoek gaat naar het uitdrijven van demonen kom je alleen maar charlatans tegen. En die gaan je niet verder helpen.
TO wel, want die is bezeten zegt ze. Dus is er ook iemand die het op kan lossen. Zo te lezen zijn die zogenaamde hulpverleners van haar de charlatans trouwens.
Nemain• schreef:
15-06-2020 16:34
Dan ga je googlen op iemand die bij jou een uitdrijving wil doen.
Dat heb ik dus gedaan maar kan ik niet echt vinden
Daarom eerst kijken wat gv zegt
En idd geloof ik ook dat er ook slechte mensen bij zitten die meer kwaad dan goed doen
vivajaline schreef:
15-06-2020 16:40
En idd geloof ik ook dat er ook slechte mensen bij zitten die meer kwaad dan goed doen
Bel je wat geloofsgroeperingen af. Als je het wil doende je best.
vivajaline schreef:
15-06-2020 16:40
Correctie, er zitten alleen maar mensen bij die meer kwaad dan goed doen.
Die gv gaat je geen uitdrijving aanbieden hoor.
VJ, als die GV zegt dat je geen demonen hebt en geen gaten in je hoofd, geloof je hem of haar dan? Of ga je dan op zoek naar een ander?
S-Groot schreef:
15-06-2020 17:08
VJ, als die GV zegt dat je geen demonen hebt en geen gaten in je hoofd, geloof je hem of haar dan? Of ga je dan op zoek naar een ander?
Dan is het een neppert.
S-Groot schreef:
15-06-2020 17:08
Eerst horen
Maar als zij dat ook zegt ja wat dan...
Weet ik nu nog niet prc eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven