Vraag voor de gelovigen
zaterdag 13 juni 2020 om 20:13
Vraag voor de gelovigen:
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten
En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik
Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten
En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik
Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
zaterdag 13 juni 2020 om 20:18
Huh
Wat heeft dat met deze vraag te maken dan
Ik vraag gewoon kennis van christenen. Omdat de bijbel het hier ook over heeft en ik verder weinig kan vinden over uitdrijven van demonen.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:22
Ik vond het een zeer adequate vraag van LV.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 20:18Huh
Ik vraag gewoon kennis van christenen. Omdat de bijbel het hier ook over heeft en ik verder weinig kan vinden over uitdrijven van demonen.
Maar vertel: vanwaar die interesse in het uitdrijven van demonen?
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 13 juni 2020 om 20:25
Ik bedoelde random als in alles wat je weet van demonen en overname en uitdrijven ben ik benieuwd naar
zaterdag 13 juni 2020 om 20:27
De bijbel is een verzameling van geschriften, gefilterd en gebundeld om mensen te strikken voor het geloof, om richtlijnen te bieden aan het leven en om onverklaarde zaken te verklaren.
2000 jaar geleden waren veel zaken die nu medisch en wetenschappelijk onderzocht zijn een raadsel voor mensen en om toch een beetje grip te krijgen op het onbegrijpelijke zijn goden, demonen en wonderen verzonnen.
Ik zeg dit niet omdat ik anti-religie ben, maar juist omdat ik me verdiept heb ik verschillende oude religies. Je moet iets van zoveel jaren geleden niet proberen te rijmen met het nu. Het zijn mooie verhalen en je kunt er echt wel een diepere betekenis uit halen, maar meer dan verhalen gaan het niet worden (hoeveel mensen er dan ook blindelings in geloven)
Demonen zijn niet echt en psychische klachten kun je niet weg bidden
2000 jaar geleden waren veel zaken die nu medisch en wetenschappelijk onderzocht zijn een raadsel voor mensen en om toch een beetje grip te krijgen op het onbegrijpelijke zijn goden, demonen en wonderen verzonnen.
Ik zeg dit niet omdat ik anti-religie ben, maar juist omdat ik me verdiept heb ik verschillende oude religies. Je moet iets van zoveel jaren geleden niet proberen te rijmen met het nu. Het zijn mooie verhalen en je kunt er echt wel een diepere betekenis uit halen, maar meer dan verhalen gaan het niet worden (hoeveel mensen er dan ook blindelings in geloven)
Demonen zijn niet echt en psychische klachten kun je niet weg bidden
zaterdag 13 juni 2020 om 20:27
Tuurlijk. Wel een beetje logisch blijven denken hè en gooi die bijbel in de open haard, uit deze bewering blijkt wel dat je aan dat boek helemaal niets hebt.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 20:26Dus dat je ze dan niet kwijt raakt maar juist opener staat bedoel je?
zaterdag 13 juni 2020 om 20:28
https://www.google.nl/search?q=mattheus ... ent=safari
Google fijn zelf
Google fijn zelf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:32
[...]vivajaline schreef: ↑13-06-2020 20:28Hm bedankt voor je kijk
Ik heb binnenkort wrs ook een gesprek met een geestelijk verzorger hierover
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-06-2020 20:52
Reden: Ongepast
Reden: Ongepast
29.22% gewijzigd
zaterdag 13 juni 2020 om 20:35
Simpel: het werkt niet.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 20:25Ik bedoelde random als in alles wat je weet van demonen en overname en uitdrijven ben ik benieuwd naar
Sommige kerken zien homoseksuele gevoelens als een demon. Dan wordt er gebeden en als iemand daarna niet genezen is, ‘was je geloof niet sterk genoeg’ of ‘wilde je de demon niet echt loslaten’. Feit is dat je iemands geaardheid niet kunt veranderen. Hooguit kun je leren om er niet naar te handelen. Daar is onlangs nog wat over op tv geweest, bij M.
Maar met jouw achtergrond zou ik vooral even met je moeder of met een hulpverlener gaan praten hierover.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:36
Niet doen! Geïnstitutionaliseerde religie is geen plek voor kwetsbare mensen. Dat maakt je vatbaar voor valse beloftes en indoctrinatie.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 20:28Hm bedankt voor je kijk
Ik heb binnenkort wrs ook een gesprek met een geestelijk verzorger hierover
Religie kan een mooie toevoeging zijn voor mensen die op zoek zijn naar die laatste puzzelstukjes. Veel mensen halen er troost en hoop uit. Maar als je pas halverwege bent met je puzzel is de kerk niet de goede plek om je antwoorden te vinden
zaterdag 13 juni 2020 om 20:37
Ik ben geen christen, maar ik ken er wel een flink aantal. En die hebben allemaal niks met duiveluitdrijving hoor. De christenen die daaraan doen zijn zelf geflipt.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 20:18Huh
zaterdag 13 juni 2020 om 20:40
Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2020 20:37Ik ben geen christen, maar ik ken er wel een flink aantal. En die hebben allemaal niks met duiveluitdrijving hoor. De christenen die daaraan doen zijn zelf geflipt.
Sterker nog de meeste christenen geloven er niet in.
Ik zou eens beginnen met je medicijnen weer te nemen TO, scheelt al zo een duivel of 6 vermoed ik.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:44
Klopt, het komt alleen bij van die kleine, extremistische, streng-in-de-leer-zijnde geloofsgemeenschappen voor. Daar waar ze homoseksualiteit en seks voor het huwelijk ook als zonde zien.
Bij de meeste kerken verwijst men bij de opmerking ‘ik ben bezeten door een demon’ door naar de ggz. Geloof kan een steun zijn in de weg naar herstel, maar demonuitdrijving is daar over het algemeen geen onderdeel van.