Vriendinnen met vriend

14-08-2013 20:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben midden 20. Ik heb vriendinnen om me heen die allemaal een vriend hebben. Ze zijn of al gesetteld en wonen samen of hebben al kinderen. In de weekenden voel ik mij vaak erg alleen en kan ik me intens vervelen. Kennen jullie dit? Vaak probeer ik toch nog wat te regelen om met een vriendin af te spreken, al merk ik dat ze graag bij hun vriend zijn in het weekend omdat ze die door verplichtingen zoals werk etc. al weinig zien doordeweeks. Soms lukt het ook niet om met een vriendin wat af te spreken en dan ga ik maar alleen op pad. Maar goed alleen op pad gaan is toch wel anders en dan voel ik mij net een vrouw die bijvoorbeeld net een scheiding achter de rug heeft.. Ik ben nog jong en dan is het wel erg saai om veel dingen alleen te doen..

Het contact met vriendinnen vind ik ook wel anders nu ze allemaal een vriend hebben. Het is wat oppervlakkiger geworden, omdat ze toch de meeste dingen met hun vriend bespreken.. (heel logisch hoor maar toch voor mezelf een beetje pijnlijk).. Ik word er soms een beetje moedeloos van, ik zou ook wel een vriend willen maar ik ben 'hem' nog niet tegengekomen. Ik heb in mijn privé-leven best veel aan mijn hoofd waardoor ik niet zo lekker in mijn vel zit. Hierdoor ben ik op dit moment zelf niet op zoek naar een relatie. Maar heb ik eerder de behoefte aan hechte vriendschappen, en geen oppervlakkige contacten. Hebben jullie tips, advies of dezelfde ervaringen? En de belangrijkste vraag misschien nog wel, hoe vermaken jullie jezelf alleen als alle vriendinnen druk zijn met hun lover?

Groetjes Vlinder
Hi, ik ben bijna 37 en in mijn omgeving zijn mensen vaak toe aan hun 2de of 3de serieuze relatie. Ik heb ook een vriendin en die heeft sinds een paar maanden een vriend. We gaan binnenkort met zijn 4 op vakantie, 2 single meiden en zij en haar vriend als setje. Zij is 30 en ooit bijna getrouwd geweest maar dat ging heel erg mis. Zij beseft zich nu dat vrienden belangrijk zijn om op terug te vallen, dat doet verder niets af aan haar relatie.

Wat je hier mee moet, wijsheid komt met de jaren. Echte vriendschap overleeft ook moment met minder intensief contact en je vriendinnen doen er verstandig aan om de relatie met jou te onderhouden want een relatie gaat soms sneller kapot dan een vriendschap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zijn die vriendinnen allemaal onderling ook weer bevriend? Dan zou ik voorstellen om in een wat groter groepsverband wat te gaan doen.

Een vriendin van mij is ook vrijgezel, alle anderen inclusief ikzelf ben bezet. Voor die vrijgezelle vriendin is het niet leuk om met mij en mijn vriend iets te gaan ondernemen (dan voel je je zo het derde wiel aan de wagen). In een grote groepsverband dus bijvoorbeeld met 3 stellen en zij (7 mensen in totaal) vind ze dat helemaal geen probleem en hartstikke gezellig!
Heey,

Toen ik 20 was had ik dit ook. Klinkt heel dom, maar toen had ook iedereen om mij heen een relatie en ik niet. Ik snap je gevoel dus heel goed. Toen ik een andere opleiding ging doen kwam ik zelf veel in contact met nieuwe vrienden en uiteindelijk kreeg ik ook een vriend. Ik snap dat jij niet meer naar school gaat en je zegt geen behoefte (nog) te hebben aan een relatie. Ik las laatst in cosmopolitan dat er sites bestaan om vriendschappen op te doen. Zie het als een datingsite, maar dan voor mensen die nieuwe vrienden of vriendinnen zoeken. Ik zou je de sites zo geven, maar ik weet het issue van die cosmo niet meer en dat zal zoeken worden in een hooiberg. Google er anders even op? Je wordt dan geloof ik net als bij een datingsite gematcht met mensen die dezelfde hobby's als jij hebben. Het vergt wel wat lef, kan ik zo begrijpen. Maar je hebt niets te verliezen, toch?
Geen tips of adviezen, wel ervaring.

Ook hier vriendinnen met vriend, voel me soms wat overbodig, dingen die eerder met mij werden besproken hoor ik pas veel later (of helemaal niet), spontaan iets doen is vaak lastig want zitten al met vriend op de bank/bios/restaurant of iets. Gaan we iets doen? Vriend is er 9 vd 10 keer bij. En dan vermaak ik me prima hoor, vind ze aardig en gezellig en ik maak van alles een feestje, maar soms doet het wel eens pijn als dan zo lekker duidelijk wordt dat ik 'niemand' heb en 'alleen' ben. Zit daar niet zo mee, maar op zulke momenten...

Voor mij helpt het wel eens om het gewoon te zeggen. Ik doe namelijk altijd heel stoer en kan heel goed voor mezelf zorgen, en kan goed alleen zijn. Daardoor hebben mensen ook niet altijd door dat je dingen vervelend vind. Dus zeg wel eens, he bah, had ik ook maar een vriend, dan zat ik niet alleen op de bank! En dan komt dat gesprek vaak wel op gang en helpt dat wel weer even.

Maar goed, geen tips dus, dus wellicht is mijn bijdrage compleet zinloos.
Komt vanzelf goed. Over 5-10 jaar is vrijwel iedereen weer gescheiden en hebben ze weer wel tijd voor je. Dan waarderen ze vriendschap weer meer omdat ze beseffen dat relaties toch meestal niet voor altijd zijn.
Heeeeeeeeeel herkenbaar TO.

Gelukkig heb ik wel een vriendinnengroep die 1x in de week wat afspreekt. Maar dat kan dus ook op maandagavond zijn, en dan heb ik het hele weekend "niks". Dan baal ik echt.

Gelukkig verveel ik me niet zo snel.

quote:joyce2202 schreef op 14 augustus 2013 @ 21:08:

In een grote groepsverband dus bijvoorbeeld met 3 stellen en zij (7 mensen in totaal) vind ze dat helemaal geen probleem en hartstikke gezellig!Grappig, dat is voor mij juist het moment dat ik me heel alleen voel omdat iedereen dan iemand heeft "behalve ik". Vooral als ze samen gezellig naar huis gaan en ik alleen ben. Blegh!
Herkenbaar! Op mijn 20e kregen al mijn vroegere vriendinnen een serieuze relatie, waardoor ik ze bijna niet meer zag. Voor mij hoefde dat gedoe met vriendjes niet zo. Heb een paar keer een vriendje gehad, maar nooit lang. Ben erg op mezelf en kan goed alleen zijn. Maar soms mis ik toch wel samen gezellige dingen doen. Dat gaat niet meer zo simpel als vroeger. Toen had iedereen nog gewoon tijd voor elkaar. Nu heeft iedereen het druk met werk, relatie, gezin etc.

Heb je hobby's?

Ik heb zelf 2 hondjes. Want ik wandel graag en met die hondjes voel ik me niet alleen. Of fietsen in de polder in mijn eentje en mooie foto's maken. Of zwemmen in de zomer. Deze dingen doe ik allemaal alleen, omdat ik er ook niemand voor heb.

Ook zit ik de vriendenkring van MEE. Die gaan eens in de paar weken iets leuks doen met elkaar. Dat is bedoeld om mensen met weinig vrienden bij elkaar te brengen.

Mijn vriendschappen zijn best oppervlakkig, heb nooit hechte vriendschappen gehad.
Nieuwe vrienden zoeken die vrijgezel zijn is ook een optie. Sommige vriendschappen groeien uit elkaar en dan is het helemaal niet zo raar om ergens anders contact op te doen. Dat kan via sportverenigingen of cursussen.
Www.nieuwememsenlerenkennen.nl Een vriendin van mij heeft daar hartstikke leuke contacten/vriendschappen gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven