Waarom vind ik dit vervelend?

07-11-2011 13:57 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn van die dingen, daar krijg ik een vervelend/naar gevoel van. Maar als ik dan in woorden moet uitleggen waaròm ik het precies vervelend vind dan kom ik er niet uit.

Vorige week bijvoorbeeld. Vriend haalt mij van het station en we doen daar nog even een drankje. Een kennis van hem, laat ik haar X noemen, komt even later binnen. Vriend ziet het niet, want hij is druk bezig een verhaal te vertellen. Het gekke is dat X (via een onlogische route) pal langs ons tafeltje loopt en lijkt te doen alsof ze ons niet ziet. Vervolgens gaat ze op korte afstand van ons zitten, bladert wat door een tijdschrift terwijl ze o.a. haar haar constant over de ene en dan weer over haar andere schouder werpt. Vriendjelief praat druk door en heeft geen oog voor de omgeving. Na een minuut of twee staat ze op en loopt weer weg. Net op dat moment vraagt m'n vriend zich af hoe laat het is, kijkt op de klok (die boven de deur hangt) en ziet X nog net de deur achter zich sluiten.

"Hey, dat was X!" waarop ik zei: "Ja. En sterker nog, ze zat net daar"

Vriend vroeg zich af waarom ik X dan niet gegroet heb. Ik zei dat ik haar gedrag maar vreemd vond. Vriend vindt het allemaal wel grappig. Ik zeg nogmaals dat ik het raar vond en laat het erbij omdat ik niet weet wat ik er verder nog over moet zeggen. Maar leuk is anders.

Ik weet niet goed waarom ik hier zo'n rotgevoel van krijg. Ook niet of het nou het gedrag van X is dat me dwarszit, de reactie van m'n vriend of allebei. Misschien moet ik dit voorval ook niet zo serieus nemen, maar volgens mij lukt dat pas als ik weet wat mij precies dwarszit.

Soms lees ik hier stukjes van mensen en dan denk ik: wow, dat omschrijft precies wat mij op zo'n moment dwarszit. Misschien dat iemand hier de vinger op de "zere plek" kan leggen? En misschien heb je zelf ook wel van die situaties waarvan je je afvraagt waarom je die vervelend vindt?
Had je liever gehad dat ze bij jullie was gaan zitten? Zo ja, had haar uitegenodigd. Zo nee, prima toch dat ze met haar haar wapperde en je vriend haar niet zag.

Sorry, zie het probleem niet zo. Zelfs als je het nog duidelijk had omschreven.
Jij vind het vervelend omdat jij in ieder geval iets signaleert. Je projecteert dat op haar, maar in werkelijkheid heb jij ook net gedaan of je haar niet zag (want niet gegroet) en haar van een afstandje bekeken.

Je projecteert dus, maar wat je dwars zit, dat ligt helemaal bij jezelf.

Overigens vraag ik me af hoeveel je hebt meegekregen van het enthousiaste verhaal dat je vriend aan het vertellen was??
Ik zou het niet weten. Ik vind het niet zo'n bijzonder voorval eerlijk gezegd. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het erg vervelend is als je je gevoel niet goed kan uitdrukken. Misschien goed naar anderen luisteren als zij iets omschrijven? En dat op dat moment gelijk aan jezelf koppelen? Dus een voorbeeld bedenken wanneer jij je zo voelde. Misschien dat je het zo leert op termijn? Geen idee hoor..

Heb je nog een ander voorbeeld?
Als je uit je OP een zin moest kiezen waarin staat wat je vervelend vindt, is dat dan mogelijk voor je?
Waarom heb je niet gegroet? Haar gedrag kwam later pas dus is geen reden om niet te groeten.

Waarschijnlijk opent zij nu eenzelfde topic maar dan over jou? ;)

Wat ik bedoel: Zoek er niet zoveel achter, waarschijnlijk denk ze hetzelfde nu over jou...
ik lees alleen maar dat je vriend al zijn aandacht voor jou en zijn verhaal aan jou had.

wees dus blij !
Waarom heb jij haar niet gegroet? Zat daar iets achter, wordt je vaker onzeker van precies dit meisje? Is er reden om je opgelaten te voelen hierover, wat vind jij zelf?
Zag ze jullie wel zitten?

Ik snap het wel. Het is je gevoel. Tja, hoe je dat moet omschrijven weet ik niet. Maar zoek het gewoon niet bij jezelf. Je zult dit soort dingen altijd blijven meemaken, daar moet je boven staan. Of zelf initiatief nemen. Een ander verander je toch niet.

Ms. zat ze net slecht in haar vel, of jaloezie, of had ze even geen zin in een gesprek, of is ze verlegen...ga zo maar door.
Je doet een drankje?

Drink je niet een drankje ?

Ik snap niet zo wat het probleem is , ze zit daar trekt een beetje de aandacht. Maar dat doen meer meisjes
Ze lijkt te doen alsof ze jullie niet ziet? Hoe weet je dat?

Jij deed ook alsof je haar niet zag, anders had je haar wel even geroepen.

Je denkt dat ze jou en/of je vriend stiekem volgt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dus jij zegt iemand die je kent geen gedag omdat je bang bent dat ze jouw vriendje wil inpikken, een vriendje die alleen oog had voor jou en helaas een vriendin heeft die alleen obsessief naar andere vrouwen aan het kijken is in plaats van luisteren naar hem en dan ga je ook nog alles wat zij doet anders uitleggen om maar gelijk te krijgen dat zij een loeder is die jouw vriendje wil en jij het slachtoffer die daar toch maar heel wat mee te stellen heeft? Ik kan me voorstellen dat je daar een raar gevoel van krijgt.
Ik krijg iets door van mijn medium:

"Ze heeft een affaire met je vriend. Het liefst was ze ter plekke bij hem op schoot gaan zitten. Nu jij erbij was, wist ze zich geen houding te geven en deed daarom alsof jullie er niet waren".
quote:dddandelion schreef op 07 november 2011 @ 14:13:

Dus jij zegt iemand die je kent geen gedag omdat je bang bent dat ze jouw vriendje wil inpikken, een vriendje die alleen oog had voor jou en helaas een vriendin heeft die alleen obsessief naar andere vrouwen aan het kijken is in plaats van luisteren naar hem en dan ga je ook nog alles wat zij doet anders uitleggen om maar gelijk te krijgen dat zij een loeder is die jouw vriendje wil en jij het slachtoffer die daar toch maar heel wat mee te stellen heeft? Ik kan me voorstellen dat je daar een raar gevoel van krijgt.Hier ga ik even over nadenken, want dit maakt mij erg boos. Ik kan alleen niet omschrijven wat het punt nou wèl is. En dat is juist precies het probleem.
Waarom heb je haar zelf niet even 'hallo' gezegd?
quote:FullHouse schreef op 07 november 2011 @ 14:02:

Als je uit je OP een zin moest kiezen waarin staat wat je vervelend vindt, is dat dan mogelijk voor je?

Dat is het lastige, ik kan het niet precies omschrijven. Ik heb geen last van het feit dat ze niet gegroet heeft. Dat moet ze zelf weten. Maar ze deed allerlei dingen om (voor mijn gevoel) aandacht te trekken. Niet alleen dat met haar haar, allemaal van die kleine gedragingen. Ik had het gevoel dat ze een spelletje speelde, om aandacht vroeg. Ik vind dat vervelend, ook al had het geen effect. Ik had het namelijk heel vervelend gevonden als mijn vriend haar had opgemerkt en zij met een heel geacteerd "oh, ik had jullie helemaal niet gezien!" erbij was komen zitten. Niet omdat ik bang ben dat zij hem "van mij afpakt". Het is meer dat ik allergisch ben voor het geacteerde gedoe en ervan baal dat anderen (mijn vriend) daar niet doorheen prikken.

En ja, ik heb het verhaal van mijn vriend wel goed kunnen volgen.

@blijfgewoonbianca: nee ik denk niet dat ze ons stiekem volgt. Ik denk dat ze daar ook gewoon iets ging drinken/even ging zitten.
quote:amy89 schreef op 07 november 2011 @ 14:16:

[...]

Hier ga ik even over nadenken, want dit maakt mij erg boos. Ik kan alleen niet omschrijven wat het punt nou wèl is. En dat is juist precies het probleem.Wat maakt je boos? Zoals jij het verhaal opschrijft, heb jij naar haar zitten kijken, heeft zij naar jouw idee de aandacht van je vriendje willen trekken en heeft hij alleen maar oog gehad voor jou. Je neemt aan dat die vriendin iets van je vriend wil, je neemt aan dat zij jullie opzettelijk negeert (wat vreemd is als ze tegelijkertijd volgens jou juist bezig was met de aandacht trekken) en ondertussen negeer je haar zelf terwijl je wel naar haar zit te kijken.
quote:dddandelion schreef op 07 november 2011 @ 14:13:

Dus jij zegt iemand die je kent geen gedag omdat je bang bent dat ze jouw vriendje wil inpikken, een vriendje die alleen oog had voor jou en helaas een vriendin heeft die alleen obsessief naar andere vrouwen aan het kijken is in plaats van luisteren naar hem en dan ga je ook nog alles wat zij doet anders uitleggen om maar gelijk te krijgen dat zij een loeder is die jouw vriendje wil en jij het slachtoffer die daar toch maar heel wat mee te stellen heeft? Ik kan me voorstellen dat je daar een raar gevoel van krijgt.Zo komt het op mij ook over, eerlijk gezegd. Als dat meisje je helemaal niets zou kunnen schelen had je niet zo gedaan en had je je niet zo gevoeld. Pure territoriumdrift.
Pas op dat hij niet bij haar gaat uithuilen dat zijn vriendin hem nooit begrijpt. Ze luistert immers niet eens
Wat maak je je druk over wat die ander allemaal doet en laat. Wat kan jou dat nou schelen?

Concentreer je op je vriend en je relatie. Mijn diagnose: onzeker en een tikje jaloers.
Waarom heb je haar niet gegroet toen je haar zag?

Ik denk namelijk dat het antwoord op die vraag de sleutel is naar het gevoel. Jij viond haar gedrag vreemd, maar ik vind dat gedrag van jou evengoed vreemd.

Stel je voor dat jij x bent. Je ziet ergens eeen bekende, je ziet dat die jou niet ziet maar zijn/haar partner wel, maar die partner groet jou niet, maar hout wel de hle tijd in de gaten of parten jou el of niet ziet en wat je doet. Hoe zou dat op jou overkomen?
quote:rozenstruikje schreef op 07 november 2011 @ 14:21:

Pas op dat hij niet bij haar gaat uithuilen dat zijn vriendin hem nooit begrijpt. Ze luistert immers niet eens

Spreek je uit ervaring? Gezien het feit dat ik toch duidelijk heb gemeld dat ik zijn verhaal wel heb gehoord?

Grappig, dat ik reacties krijg in de trant van "maak het niet groter dan het is" terwijl anderen het juist groter maken dan het is.
welke anderen?
Volgens mij zijn de reacties juist behoorlijk eensgezind. Ik zie nergens iemand anders dan jijzelf het groter maken dan het is. Ik denk dat de reactie van Rozenstruikje een beetje sarcastisch bedoeld is.

Maar, is het inmiddels duidelijker voor je geworden?
quote:amy89 schreef op 07 november 2011 @ 14:27:

[...]

Spreek je uit ervaring? Gezien het feit dat ik toch duidelijk heb gemeld dat ik zijn verhaal wel heb gehoord?

Grappig, dat ik reacties krijg in de trant van "maak het niet groter dan het is" terwijl anderen het juist groter maken dan het is.Het is een heel 'groot' grapje. Maar absoluut ervaring hoor. Tig mannen die komen uithuilen. Ik stuur ze graag terug naar moeder de vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven