Wat doen jullie om tot rust te komen?
vrijdag 25 mei 2012 om 18:23
vrijdag 25 mei 2012 om 20:05
Sporten! En het allerliefste hardlopen!
Niets wat mijn hoofd zo leegmaakt als hardlopen. Echter is het nu wel erg warm buiten en zoek ik om te lopen de airco op bij de sportschool.
Gisteren had ik echt geen zin om te gaan, maar uiteindelijk toch gegaan en zelfs nu merk ik er de positieve effecten van op mijn ontspanning! Heerlijk!
Niets wat mijn hoofd zo leegmaakt als hardlopen. Echter is het nu wel erg warm buiten en zoek ik om te lopen de airco op bij de sportschool.
Gisteren had ik echt geen zin om te gaan, maar uiteindelijk toch gegaan en zelfs nu merk ik er de positieve effecten van op mijn ontspanning! Heerlijk!
vrijdag 25 mei 2012 om 21:27
Autogene training
Ik ontspan zo erg dat ik in slaap donder. Als je het goed beheerst (oefenen) dan kun je in 2 minuten relaxt worden.
Ik ontspan zo erg dat ik in slaap donder. Als je het goed beheerst (oefenen) dan kun je in 2 minuten relaxt worden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 26 mei 2012 om 00:24
Gewoon algemeen ontspannen: sporten om mezelf lekker uit te putten en als ik het aankan mediteren. Comfortabel rechtop zitten, op je ademhaling letten, en proberen een leeg hoofd te hebben. Dat lukt natuurlijk niet, maar wat ik dan doe is observeren wat voor gedachtes er langs komen en ze dan loslaten. En als ik overweldigd ben door een emotie probeer ik meestal die emotie helemaal te voelen, tot in m'n tenen, en hem dan te accepteren ("Het is goed dat ik me schuldig voel hierover, dat helpt me om het volgende keer anders te doen" ofzo). Uhja, ZWEEF-spul dus :P
Maar als je al gespannen bent werkt dat meestal niet. Ik hou er dan van om lekker hard muziek op te zetten, en dan ofwel te sporten ofwel schoon te maken ofzo, iets waardoor je je beter voelt dat je het doet en dat een goed excuus is om keihard muziek aan te hebben!
Maar als je al gespannen bent werkt dat meestal niet. Ik hou er dan van om lekker hard muziek op te zetten, en dan ofwel te sporten ofwel schoon te maken ofzo, iets waardoor je je beter voelt dat je het doet en dat een goed excuus is om keihard muziek aan te hebben!