Wat doen jullie om tot rust te komen?

25-05-2012 18:23 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Na een zeer drukke week met de hitte en thuis veel narigheid weet ik af en toe niet meer hoe ik tot rust moet/kan komen.

Ik zeg soms tegen mezelf ontspan ontspan maar dit werkt voor geen meter ;-)

Hoe doen jullie ontspannen? Misschien zitten er wel tips bij die ik kan gebruiken ;-)

Groetjes!
Fietsen met muziek op, lezen, met vriendinnen afspreken, naar de bieb, lekker tv kijken( crime series)
Muziek luisteren in bed (ear plugs in), wandelen. En sinds kort slik ik een pil er tegen.
Seymour schreef op 25 mei 2012 @ 19:52:

Muziek luisteren in bed (ear plugs in), wandelen. En sinds kort slik ik een pil er tegen.
Ik wil ook een pil tegen rust, waar kan ik die krijgen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je een bad? Heerlijk in bad soppen, wijnntje, chocola, telefoon uit, en boekje en laat iedereen maar ff het heen en weer krijgen! Tijd voor jezelf is heeeeel belangrijk!
Sporten! En het allerliefste hardlopen!

Niets wat mijn hoofd zo leegmaakt als hardlopen. Echter is het nu wel erg warm buiten en zoek ik om te lopen de airco op bij de sportschool.

Gisteren had ik echt geen zin om te gaan, maar uiteindelijk toch gegaan en zelfs nu merk ik er de positieve effecten van op mijn ontspanning! Heerlijk!
Lekker lui in bed/op de bank liggen, tv kijken, internetten, tijdschriften lezen.. heerlijk
Wandelen, ontspanningstraining, muziek luisteren en in zeer ernstige situaties blowen.
Sporten, een dagje/avondje met vriendinnen afspreken, beetje surfen op internet, lezen, tv kijken.
Autogene training

Ik ontspan zo erg dat ik in slaap donder. Als je het goed beheerst (oefenen) dan kun je in 2 minuten relaxt worden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
masturberen?
Lekker even onder de douche gaan , haren wassen en veel badschuim gebruiken. En daarna tutten als het tenminste nog niet te laat is. ( creme op, mascara, parfummetje, body lotionnetje)
Gewoon algemeen ontspannen: sporten om mezelf lekker uit te putten en als ik het aankan mediteren. Comfortabel rechtop zitten, op je ademhaling letten, en proberen een leeg hoofd te hebben. Dat lukt natuurlijk niet, maar wat ik dan doe is observeren wat voor gedachtes er langs komen en ze dan loslaten. En als ik overweldigd ben door een emotie probeer ik meestal die emotie helemaal te voelen, tot in m'n tenen, en hem dan te accepteren ("Het is goed dat ik me schuldig voel hierover, dat helpt me om het volgende keer anders te doen" ofzo). Uhja, ZWEEF-spul dus :P

Maar als je al gespannen bent werkt dat meestal niet. Ik hou er dan van om lekker hard muziek op te zetten, en dan ofwel te sporten ofwel schoon te maken ofzo, iets waardoor je je beter voelt dat je het doet en dat een goed excuus is om keihard muziek aan te hebben!
veertje87 schreef op 25 mei 2012 @ 18:23:

Beste,

Na een zeer drukke week met de hitte en thuis veel narigheid weet ik af en toe niet meer hoe ik tot rust moet/kan komen.

Ik zeg soms tegen mezelf ontspan ontspan maar dit werkt voor geen meter ;-)

Hoe doen jullie ontspannen? Misschien zitten er wel tips bij die ik kan gebruiken ;-)

Groetjes!
Waarom heb je veel problemen thuis?
Forummen.

Niets zo ontspannend als je opwinden over andermans problemen. X-D
Oja, schoonmaken, ook een goeie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven