Wat hielp jou tijdens rouw

12-02-2018 22:52 4389 berichten
Zoals in mijn andere topic staat is mijn moeder 4;5 week geleden overleden, heel onverwachts .

Nu vind ik het heel moeilijk dat rouwen, ik wil eigenlijk niks behalve in mijn Pyama zitten en huilen.

Maar dat helpt niet dat snap ik ook maar wat vind ik het moeilijk om iets te gaan doen, dingen die ik normaal leuk vind boeien me niet,

Ik werk niet dus daar vind ik geen afleiding, wandelen doe ik wel veel want ik heb honden. Maar wat heeft jullie geholpen ik zoek tips van jullie, was het een boek of breien terwijl je dat eerst nooit deed?

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt super dat mensen zich groot kunnen houden over hun verdriet. Mij lukt het niet momenteel. Ja, soms wel.
Ik kan me ook niet groot houden hoor. Vanmiddag op weg naar huis zat ik jankend op de fiets. Het is ook zulk mooi weer en het past niet bij mijn stemming. Ik heb echt dagen dat ik denk dat ik me nooit meer OK zal voelen, laat staan gelukkig. Ik weet ook dat dat niet waar is. Het komt wel goed, ook al is nu alles k*@#!
Iones,gun je zelf de tijd. Ik kan mij ook niet altijd groot houden en dat hoeft ook niet,want het heeft tijd nodig. Het verdriet om het verlies kan soms heel heftig zijn en soms weer iets minder. Maar we missen allemaal onze geliefden.
Ik wens je kracht en sterkte.
Weet je, het zou schelen als ik nou maar wist als ik ze na de dood ooit weer terug zou zien. Dat het niet voor altijd is.
iones schreef:
06-07-2018 20:09
Weet je, het zou schelen als ik nou maar wist als ik ze na de dood ooit weer terug zou zien. Dat het niet voor altijd is.
Klopt. Maar als er helemaal niets is weet je ook niet wat je mist als je dood bent.

Ik geloofde altijd wel in 'iets' na de dood. Maar begin nu echt te twijfelen. Ik weet het... ik hoor andermans verhalen ook over 'gekke' dingen, maar hier is het stil. Geen tekens. Helemaal niets. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat als er wel iets was dat mijn vader dan niet meer naar mij om zou kijken. Hij zou dan echt wel weten hoe moeilijk ik het heb.
iones schreef:
06-07-2018 20:09
Dit....zo herkenbaar....kapot gaan van dat 'nooit meer'.... als je elkaar na de dood weer terug zou zien dat zou het toch tijdelijk zijn....wel heel lang waarschijnlijk maar toch....tijdelijk. ik heb zo geprobeerd om het te geloven, maar ik geloof het niet helaas. En dat maakt dat ik weet da tik haar nooit meer spreek of zie... verschrikkelijk moeilijk dat besef.
Als ik wist dat ik mijn vader na mijn dood weer zou zien, zou ik denk ik er echt wel anders in staan. Ik geloof er steeds minder in. Dat 'nooit meer'... dat is onverdraaglijk en dat is precies waar ik zo mee worstel.

Voordat mijn vader ziek werd zag ik hem echt niet elke dag, maar meestal 1x per week... en als ik hem niet fysiek zag, dan wíst ik gewoon dat hij er was. Een anker, een vangnet. Ik voelde mij ook nooit alleen. En nu heb ik nog steeds wel mensen, maar diegene die er echt áltijd voor mij was, onvoorwaardelijk, die is er niet meer.

Ik blijf dit echt zo ontzettend moeilijk vinden. En er is niets waarin ik troost kan vinden als het gaat om 'nooit meer'. Echt @#$! dit.
Ik geloof wel in leven na de dood.
Wil ik best meer over schrijven maar ben nu gesloopt.
En bah vanavond mn lieve kat in laten Slapen. Had ik niet aan zien komen. Hoop emoties van.
Jakkes bloesem. Wat rot. Sterkte.
ik vind dat ook verschrikkelijk moeilijk Nooit meer....ongrijpbaar ook.
Bloesem, wat klote zeg. Hele dikke knuffel voor jou :hug: :hug: :hug:
Wat erg Bloesem.
Sterkte meiske. :hug:
Sterkte Bloesem :redrose:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Bloesem, wat verschrikkelijk erg. Ook dat nog.... Heel veel sterkte :hug:
Ik heb wel “tekenen” gehad na het overlijden van mijn vader. Overduidelijke. En toen werd het ook stil. Maar stil zie ik in mijn geval ook als een teken. Want stil heb ik nodig om los te kunnen laten. Anders zou ik me toch af en toe vast gaan klampen aan die tekenen..
Ik hoor van velen dat ze tekenen hebben ontvangen en soms houd ik me daar maar aan vast. Ik vind het wel heel bijzonder dat het bij mij zo stil is. En beiden zijn okay. Als er niets is na de dood, dan mis ik ook niets. En als er wel iets is, dan zie ik hem weer. En toch wil ik zoooo graag iets van hem zien of horen. Heel frustrerend!
Dank jullie wel allemaal.
Lady_Day schreef:
06-07-2018 20:34
Klopt. Maar als er helemaal niets is weet je ook niet wat je mist als je dood bent.

Ik geloofde altijd wel in 'iets' na de dood. Maar begin nu echt te twijfelen. Ik weet het... ik hoor andermans verhalen ook over 'gekke' dingen, maar hier is het stil. Geen tekens. Helemaal niets. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat als er wel iets was dat mijn vader dan niet meer naar mij om zou kijken. Hij zou dan echt wel weten hoe moeilijk ik het heb.
Mensen willen geloven wat in hun straatje past. Het totale niets is heel moeilijk te verteren, dus bedenken we een hiernamaals. Dat geloof ik tenminste.

En hoewel ik niets mis als ik dood ben, ik leef nu, en het idee dat ik haar ooit terug zal zien zou het voor mij nu echt gemakkelijker maken.
Noerie schreef:
06-07-2018 21:28
Dit....zo herkenbaar....kapot gaan van dat 'nooit meer'.... als je elkaar na de dood weer terug zou zien dat zou het toch tijdelijk zijn....wel heel lang waarschijnlijk maar toch....tijdelijk. ik heb zo geprobeerd om het te geloven, maar ik geloof het niet helaas. En dat maakt dat ik weet da tik haar nooit meer spreek of zie... verschrikkelijk moeilijk dat besef.
Precies dit. Ben weer in een huilbui beland.....
Lady_Day schreef:
06-07-2018 21:44
En er is niets waarin ik troost kan vinden als het gaat om 'nooit meer'. Echt @#$! dit.
Ik dus ook. Ben ontroostbaar. Dit moet echt heel erg slijten.

hoibloesem schreef:
06-07-2018 22:47

En bah vanavond mn lieve kat in laten Slapen. Had ik niet aan zien komen. Hoop emoties van.
En ik heb dus afgelopen zondagnacht mijn geliefde hond verloren. Dat is dus waar ik zo totaal kapot van ben.

Mijn moeder gelooft heilig in leven na dood, nadat ze haar moeder terugzag in een droom toen die overleden was, en haar iets vertelde wat achteraf bleek te kloppen.
Maar het is haar ervaring. Niet de mijne. Ik heb nooit iets meegemaakt wat ook maar in die richting wees. Ik kan alleen maar hopen, maar niet geloven.
Ohh iones wat erg!! Sterkte en knuffel
Voor jou. :hug:
Wat ontzettend verdrietig iones... Rouw alleen is al zo desorienterend soms en dan ook nog je maatje moeten verliezen. Echt verschrikkelijk. Wat kan het leven soms tegenzitten.

Sterkte :hug:
Heel eerlijk zal 't mij de pis niet echt meer lauw maken als een konijn van mij overlijdt. Ja, blijft rot natuurlijk, maar het valt in 't niet bij het verliezen van een dierbare zoals mijn paps.
Misschien zit er wel verschil tussen een hond of een poes of een konijn en de band die je hebt. Toen de hond van mijn vader overleed (8 maanden voor zijn eigen dood) heeft hij echt weken gehuild. Hij is er nooit overheen gekomen. Hij zei ook dat dat het ergste was dat hem ooit overkomen was (ja echt, nog erger dan het overlijden van zijn ouders en schoonouders).

Ik zou echt kapot zijn als mijn poes komt te overlijden hoor. En zeker als je dat ook nog combineert met rouw om een ouder. Wat een nachtmerrie.
lady_day wijzigde dit bericht op 07-07-2018 23:07
0.87% gewijzigd
Dat vind ik wel heel bizar hoor, een hond erger vinden dan je eigen ouders. Zou dat niet met zijn eigen stervensproces te maken hebben gehad dat hij besefte dat hij die hond snel zou gaan volgen?
Nee, die hond was zijn beste vriend. 12,5 jaar samen. Hij had em gekregen toen hij met pensioen ging. Ze waren dag en nacht samen. Gingen overal samen naar toe. Het was ook best een eenkennig beest. Mijn vader was zijn baas en grote vriend, mijn moeder, zus en ik die vond ie ook wel lief maar verder moest ie niets van anderen (en andere honden) hebben.

Mijn vader wist toen nog helemaal niet dat ie dood zou gaan. Anders hadden we nooit een nieuwe puppy in huis gehaald vorig jaar. :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven