Wat hielp jou tijdens rouw

12-02-2018 22:52 4389 berichten
Zoals in mijn andere topic staat is mijn moeder 4;5 week geleden overleden, heel onverwachts .

Nu vind ik het heel moeilijk dat rouwen, ik wil eigenlijk niks behalve in mijn Pyama zitten en huilen.

Maar dat helpt niet dat snap ik ook maar wat vind ik het moeilijk om iets te gaan doen, dingen die ik normaal leuk vind boeien me niet,

Ik werk niet dus daar vind ik geen afleiding, wandelen doe ik wel veel want ik heb honden. Maar wat heeft jullie geholpen ik zoek tips van jullie, was het een boek of breien terwijl je dat eerst nooit deed?

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Oh Lady wat is het zwaar he zonder onze papa’s. Stom gedoe!
Wat zou voor jou een tekenen zijn van je pa? Heeft het huilen een beetje opgelucht voor het moment? Dikke knuffel voor jou... ik weet hoe rot je je dan kan voelen en je verlangen naar een troostende hand of armen kan dan zo groot zijn. Ik vind je dapper hoe je je hier doorheen slaat. Ik ben niet zo sterk geweest als jij. Mn broer regelde de meeste medische dingen ( hij heeft er meer verstand van) toen mn vader ziek was en ik was psygisch vrij zwak. Daar voel ik me ook soms schuldig over maar ik heb gedaan wat ik toen aankon en meer zat er helaas niet in zo.

Jij hebt trouwens verl boeken over rouw gelezen toch? Welke heb jij het meeste aan?
Ik heb op moment erg de behoefte om in mn eigen bubble te zitten, te rusten, te lezen, rust aan mn hoofd. Dat lukt niet zo makkelijk met 2 kids. Het weekend hoop ik wel wat rust te pakken en wat te lezen. Lezen over rouw en dat dit weer over gaat helpt me dan vaak. Of jullie verhalen lezen hier.
Bloesem, ik begin helemaal opnieuw bij een ander bedrijf. Ik was ook aangenomen op mijn oude werkplek maar dat was maar voor 20 uur en ik wil het liefst zo veel mogelijk werken. Dit bedrijf heeft betere voorwaarden en de doelgroep lijkt me een stuk leuker.

Als ik het zo lees heb je gedaan wat je kon en daardoor ben je ook heel sterk. Iedereen heeft een andere draagkracht en zolang je doet wat je kunt ben je altijd sterk. :heart:
Ik ben echt niet zo dapper hoor. Ik vertoon gewoon peutergedrag tegenwoordig. Ik ben zo boos dat mijn droomhuisje aan mijn neus is voorbij gegaan omdat ik het onderhoud niet kan betalen. Het is een oud huis en heeft wel wat aandacht nodig. Mijn vader deed dat altijd voor mij dus als hij er nog geweest zou zijn dan had ik het huis kunnen kopen. Het is echt heel oneerlijk van mij, want mijn vader koos echt niet voor de kanker, maar ik heb hem zo nodig. Niet alleen voor het huis! :)

Boeken: 'vingerafdruk van verdriet' van Manu Kierse vond ik heel mooi. Het is ook een heel mooi, klein boekje. En 'Rouw op je dak' van Jos Brink vond ik ook heel mooi.

Ik snak ook naar rust. En even niet hoeven zorgen, presteren of verdrietig zijn. Het komt wel weer. Maar nu even niet.
lady_day wijzigde dit bericht op 05-07-2018 12:46
Reden: typo
0.06% gewijzigd
He, ‘Rouw op je dak’ van Jos Brink. Dat boekje heb ik net 5 minuten geleden besteld en naar mijn vader laten sturen. Dat is toevallig! Dit boekje was hier al eens eerder genoemd en het leek mij wel wat voor mijn vader.

Jos Brink is zijn generatiegenoot en hij vindt misschien herkenning en troost in zijn woorden, op zijn eigen moment. We kunnen op zich goed over het verlies van mijn moeder praten, maar ik merk dat hij zich altijd groot houdt voor mij. En helaas kan ik hem alleen steunen via de telefoon, omdat ik zo ver weg woon. Zo’n telefoongesprek is vaak een momentopname. Ik hoop het boek zelf ook ooit eens te lezen.

Woepie, mooi dat het allemaal achter de rug is en succes met je baan. Sterkte voor jullie allemaal.
Volgens mij kregen we dat boekje van Jos Brink van het uitvaartcentrum.
Goed boekje!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik ga zo ook eens kijken in de bieb voor wat boeken.
Lady wat herkenbaar hoe je je voelt. Ik ben wel wat jonger, maar wil ook gewoon graag rust in de tent.
Is alleen vrij lastig met 2 kinderen om je heen :)

K vind het fijn om mee te lezen en af en toe te reageren, maar vind t ook lastig omdat jullie al wat langer mee schrijven.
K durf niet zo goed op jullie verhalen persoonlijk te reageren merk ik :)
Hagelslag, schrijf gerust mee, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. De een al wat langer dan de ander. En je hoeft ook echt niet op iedereen persoonlijk te reageren. Soms is het al gewoon heel lekker om even je verdriet van je af te schrijven. Dit kan een ander ook helpen door de herkenning die ze er in vinden.
Lady_Day schreef:
05-07-2018 10:58
Ik ben echt niet zo dapper hoor. Ik vertoon gewoon peutergedrag tegenwoordig. Ik ben zo boos dat mijn droomhuisje aan mijn neus is voorbij gegaan omdat ik het onderhoud niet kan betalen. Het is een oud huis en heeft wel wat aandacht nodig. Mijn vader deed dat altijd voor mij dus als hij er nog geweest zou zijn dan had ik het huis kunnen kopen. Het is echt heel oneerlijk van mij, want mijn vader koos echt niet voor de kanker, maar ik heb hem zo nodig. Niet alleen voor het huis! :)
Herkenbaar. Mijn vader kluste ook alles bij mij in huis en kon bijna alles wat kapot ging maken. En nu zit ik daar met twee linker handen...
Ik heb overigens ontzettend veel mazzel met 'n buurman. Een man van half in de 70 die ook handig is en graag hier en daar wat klust en repareert. Heeft net weer mijn nieuwe intex zwembad in elkaar gezet. Had ik ook echt niet zelf gekund.
Oh, fijn dat je nog een buurman hebt die je wilt helpen. Ik heb echt 2 linkerhanden. Ik kan nog geen schroef in de muur boren. Ik heb net wat dingen laten repareren hier en ik ben bijna 3000 Euro verder. Er moet nog veel meer gebeuren hier vrees ik. Ik moet het snel verkopen voordat mijn spaarrekening leeg is. Ben op zoek naar iets dat nog redelijk nieuw is.

Ik heb wel onlangs zelf de CV ketel bijgevuld. Met hulp van YouTube. Ik was helemaal trots. Maar ik mis mijn vader zo. Het doet gewoon pijn.
CV bijvullen kon ik gelukkig al. Maar laatst had ik 'n lek en daar moest nu een monteur voor komen. Ik hoorde toen vanaf beneden al die vertrouwde klusgeluiden van zolder komen. Maar zo naar dat er dan gewoon een vreemde man de trap af komt ipv pap.
Had ik laatst ook. Was hier een man bezig met mijn CV ketel. Zijn vader (in de 70) was er bij om hem te helpen. Inderdaad, de vertrouwde klusgeluiden. Ik had het daar zo moeilijk mee want ketelman was best wel ongeduldig met zijn pa. Ik wilde het bijna wel uitschreeuwen: 'doe eens lief tegen je vader, jij hébt em nog!' Toch maar niet gedaan.

Wel eventjes staan huilen op het toilet.
Daar zou ik 't idd ook moeilijk mee gehad hebben.
Goedenavond.
Ik ben hier al lang niet meer geweest. Mijn excuses daarvoor.
Ben veel bij mijn oudste zus en haar man geweest om ze te helpen vanwege ziekten. Voorlopig hoef ik er niet zo vaak meer heen dus zal ik proberen om hier wat vaker te komen.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte met alles
manji wijzigde dit bericht op 06-07-2018 16:22
14.86% gewijzigd
Hi Manji, goed je weer terug te zien. Hoe is het nu met jou zelf dan?
Thans lady.

Heb gisteren wat boekjes uit de bieb gehaald maar durf ze eigenlijk niet te lezen, bang voor wat er dan uit komt.
Morgen is man weg savonds dus misschien dat ik dan begin.

Ja ik ben ook jaloers, zelfs op mijn nichtjes en tante. Gelukkig heb ik een lieve tante die als een oma is voor mijn kinderen.

Wij hebben dat gevoel met een scootmobiel. Als ik die in het begin hoorde dan keek ik altijd op, verwachte dan moeders te zien aanscheuren. Altijd een teleurstelling... ook voor man en kinderen. En de hond Haha die sprong bij een vreemde op de scootmobiel, was ie al die jaren zo gewend.
Lady_Day schreef:
06-07-2018 06:55
Hi Manji, goed je weer terug te zien. Hoe is het nu met jou zelf dan?
Hoi Lady-Day.
Het gaat met mij best goed.
Er zijn natuurlijk wel eens iets minder goede dagen bij,maar die kom ik beter door dan voorheen.
manji wijzigde dit bericht op 06-07-2018 11:10
3.40% gewijzigd
Manji schreef:
06-07-2018 11:00
Hoi Lady-Day.
Het gaat met mij best goed.
Er zijn natuurlijk wel eens iets minder goede dagen bij,maar die kom ik beter door dan voorheen.
Dubbel.
.
Sorry. Ik krijg die dubbele berichtjes niet weg.
Hehe ik kom weer op het forum. Gisteren lukte heb me niet om te reageren.

Lady ik heb het biekje van manu Kierse besteld komt al het goed is vandaag binnen.

Het boekje van Jos Brink had ik in de bieb besteld maar ze blijken alleen een luisterboek te hebben ( kreeg dun boekje met 2 cd’s) maar ik lees dit boek liever. Nu eerst maar Manu Kierse lezen en ik hou Jos Brink zn boekje in mn achterhoofd.
Gisteren naar het water geweest met kids ( en hond). Van water en buiten zijn knap ik dan toch weer wat op.

Jullie nog plannen voor het weekend?
Manji, fijn om te horen dat het wel goed gaat. Ja, mindere dagen zullen altijd blijven. Die hadden we ook toen onze geliefden er nog waren :)

Bloesem, over Jos Brink boekje, ik ga je proberen een pb te sturen.
Ja dat is ook zo Lady -Day.😀
allereerst gecondoleerd. ik zou goede vriend uitnodigen en je hart uitstorten n je helemaal leeg laten lopen. soms ff nodig n goed
Dubbel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven