wat vinden jullie oppervlakkig?

31-05-2012 22:31 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker hoor ik dat ik oppervlakkig ben in veel dingen. Zelf vind ik niet dat ik het ben, maarja dat is mijn mening. Als ik mensen vraag wat ze oppervlakkig vinden kunnen ze vaak geen antwoord geven. Wat is nou echt oppervlakkig zijn?
Nog een goed voorbeeld: neem een willekeurige man met sterrenbeeld Maagd. En daar heb je je walking example van oppervlakkigheid. Wat zijn die klojo's toch zelfgecentreerd zeg, echt vreselijk. Die kan ik wel schieten.
quote:popsicle schreef op 03 juni 2012 @ 21:46:

Nog een goed voorbeeld: neem een willekeurige man met sterrenbeeld Maagd. En daar heb je je walking example van oppervlakkigheid. Wat zijn die klojo's toch zelfgecentreerd zeg, echt vreselijk. Die kan ik wel schieten.LOL dat geloof je toch zelf niet?
Oppervlakkig is een Topic openen en vervolgens niet meer reageren...
quote:chocolol schreef op 04 juni 2012 @ 18:36:

Oppervlakkig is een Topic openen en vervolgens niet meer reageren...Dat wilde ik net zeggen. Ga maar even loepen dan snap je dat ze niet spoort
quote:popsicle schreef op 03 juni 2012 @ 21:46:

Nog een goed voorbeeld: neem een willekeurige man met sterrenbeeld Maagd. En daar heb je je walking example van oppervlakkigheid. Wat zijn die klojo's toch zelfgecentreerd zeg, echt vreselijk. Die kan ik wel schieten.Bedankt voor dit voorbeeld van oppervlakkigheid.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik vind iemand oppervlakkig die alleen geinteresseerd is in shoppen, nagels, kleding (of mannen: auto's, vrouwen, voetbal en bier) en weet ik veel en zich niet interesseert voor de wereld om zich heen.
quote:Charly73 schreef op 31 mei 2012 @ 23:27:

Ik ervaar mensen als oppervlakkig als ze zich alleen maar met zichzelf en een heel klein kringetje bezighouden en niet geinteresseerd zijn in de rest van de wereld. Dat ´soort´mensen kunnen zich ook nooit ergens druk over maken zoals over politiek, oorlog, honger, armoede, milieu, onrecht. Ze hebben er gewoon niets mee, en houden het bij hun eigen dingetjes. Ze hebben ook een minder groot referentiekader en beperkt voorstellingsvermogen, en kunnen zich ook vaak minder goed inleven in een ander.Veel fantasie of humor vind je ook niet bij hun. Thinking out of the box: nix. Ik kan daar nooit zoveel mee opbouwen qua kontakt.

Eens.

Ik erger me ook vaak aan dit soort types. Met name omdat hun instelling is nemen ipv geven. Alles als vanzelfsprekend beschouwen. Hun eigen persoon als het grote middelpunt zien.
Ik vind mensen die op face book posten dat ze hebben gepoetst en met de voetjes op de bank zitten ook oppervlakkig.

Iew ik ken zo iemand persoonlijk en ik vind het een erg onsympathiek persoon!

Tot zo ver mijn gekleurde mening
quote:_puck_ schreef op 04 juni 2012 @ 20:19:

Ik vind mensen die op face book posten dat ze hebben gepoetst en met de voetjes op de bank zitten ook oppervlakkig.

Iew ik ken zo iemand persoonlijk en ik vind het een erg onsympathiek persoon!

Tot zo ver mijn gekleurde mening

Hihi, waarom precies? Omdat je er dan zelf van baalt dat je niet gepoetst hebt, omdat diegene poetsen als iets ontzettends belangrijk beschouwt (of iig die indruk wekt..)

Of gewoon IRRITANTE uitdrukking "met de voetjes op de bank.." dat laatste zou ik zelf hebben..

Maar sowieso, mensen die klagen dat ze zo druk zijn met huishouden alleen maar omdat ze zichzelf dat opleggen, dat vind ik ook oppervlakkig, want ze missen het besef dat er geen enkele externe factor is die ze het oplegt, ze doen alleen wel zo..

Correctie: hiermee bedoel ik mensen die 2x per dag stofzuigen of 2x per week de hele badkamer moeten uitboenen etc.. Overdreven, onnodige klusjes dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven