Wie is hier hoogbegaafd?

20-01-2013 20:37 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.. Ik weet niet zeker wat ik met dit topic wil, maar ik was benieuwd wie er hier allemaal hoogbegaafd is.

Ben zelf niet hoogbegaafd, in tegendeel, ik heb zelfs LOM school gedaan... maar. ik besefte me laatst door een ander viva-topic dat bijna al mijn vrienden hoogbegaafd zijn.

Stom toevallig, want ik zoek ze er niet op uit of zo. Van eentje is het obvious, maar een ander vertelde laatst ook getest te zijn, en weer iemand anders ging vroeger naar jeugdkampen voor hoogbegaafden..

Ik heb niet het gevoel dat ze zich voor mij inhouden qua onderwerpen. We hebben het over van alles en nog wat, van bierscheten, totaal vage/onbekende/slechte films tot aan open source software en wetenschap..

Toch typisch dat er kennelijk zo'n klik is tussen hen en mij.. Daarom ben ik verder wel benieuwd naar de ervaringen van hoogbegaafden hier..

(Dom ben ik ook niet, gelukkig. Laatst moest ik een wiskundig artikel bestuderen. Ik koos een vrij recent artikel, en dat werd me afgeraden, want hoe moderner, hoe abstracter. Ik snapte het grotendeels, tot verbazing van de docent want ik had 0.0 wiskunde achtergrond. Maar verder is mijn schoolcarrière een groot bloedig slagveld, dus ik maak me op dit punt geen illusies..)
Ik ben hoogbegaafd alleen bij mij zou je t absoluut niet zeggen dus dan telt het niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Marla_Singer schreef op 20 januari 2013 @ 20:46:

[...]

En hun exen zijn allemaal narcisten. Niet onbelangrijk.En autisten hè vergeet dat niet en ex-vrouwen hebben allemaal borderline dussss..
Meds ziet er dan weer wel uit als een raketgeleerde, maar die is nog te stom om dr veters te strikken.
quote:Very__Cherry schreef op 20 januari 2013 @ 20:51:

Ik ben hoogbegaafd alleen bij mij zou je t absoluut niet zeggen dus dan telt het niet.Misschien hoog beschaafd?
quote:Liselore3punt0 schreef op 20 januari 2013 @ 20:44:

Wat is de nieuwe term dan voor LOM school?

Speciaal basisonderwijs (sbo)

En wordt het verdeeld in clusters.

Bijv cluster 3: lage intelligentie

Cluster 4: bepaalde stoornissen in gedrag of emotie.
quote:Marla_Singer schreef op 20 januari 2013 @ 20:42:

Ik. Let overigens goed op: zometeen komen de gelijkheidsfascisten binnen marcheren.

:( En daarom krijgen we nou nooit iets leuks.

Ik heb geen idee of ik hoogbegaafd ben, ik doe universiteit met goede cijfers / zonder problemen maar het kan komen omdat de vakken me nu eenmaal liggen . Ik vind begaafdheid sowieso een vrij arbitrair gegeven als het om het dagelijkse leven gaat; mij zal het een worst wezen of ik Stephen Hawking of Zanger Rinus als buur heb, zolang ik er geen last van heb (Hoewel ik wel de handtekening van Hawking zou vragen).
quote:Very__Cherry schreef op 20 januari 2013 @ 20:51:

Ik ben hoogbegaafd alleen bij mij zou je t absoluut niet zeggen dus dan telt het niet.Maar ja jij bent dan ook blondT dusssss...
quote:gypsygirl-1 schreef op 20 januari 2013 @ 20:44:

Wie hier allemaal hoogbegaafd zijn?

Nou zo'n driekwart van de forummers en hun kinderen ook..

Tevens zijn ze ook HSP etcetc..Tevens ook? Jij bent duidelijk niet hoogbegaafd zeg.
quote:Iris27 schreef op 20 januari 2013 @ 20:50:

Wanneer precies ben je hoogbegaafd eigenlijk?Bij een TIQ van 130+
Zmok is zeer moeilijk opvoedbare kinderen

Valt onder cluster 4.
ik weet wel wat jij met dit topic wilt: je wilt dat anderen tegen jou zeggen; Joh! TO, jij bent gewoon zelf ook hoogbegaafd! (dat weet ik want ik ben helderziend en hoogsensitief en heb een verhoogd bewustzijn )

Gewoon lekker laten testen als het je bezighoudt.

Ik zou echt niet weten wat het IQ of wat dan ook van mijn vriendinnen is. Als je het maar goed met elkaar kunt vinden toch?
Ah klinkt logisch, heet het VSO dan SVO
Ik had gisteren wel een BAC van boven de 4, telt dat ook?
quote:fru1t3lla schreef op 20 januari 2013 @ 20:53:

[...]

:( En daarom krijgen we nou nooit iets leuks.

Ik heb geen idee of ik hoogbegaafd ben, ik doe universiteit met goede cijfers / zonder problemen maar het kan komen omdat de vakken me nu eenmaal liggen . Ik vind begaafdheid sowieso een vrij arbitrair gegeven als het om het dagelijkse leven gaat; mij zal het een worst wezen of ik Stephen Hawking of Zanger Rinus als buur heb, zolang ik er geen last van heb (Hoewel ik wel de handtekening van Hawking zou vragen).

Ik vind je abstracte denkvermogen wel heel opvallend.

`T springt er zo uit.

Waar sommige mensen je niet meer kunnen volgen als je een of ander topic opent met een aparte OP, dat is wat het juist zo leuk maakt.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Frizzy schreef op 20 januari 2013 @ 20:54:

[...]

Tevens ook? Jij bent duidelijk niet hoogbegaafd zeg. Nee godzijdank niet zeg ik val graag uit de toon hier op dit forum.!
quote:saartjuhzes schreef op 20 januari 2013 @ 20:49:

[...]

Ja eeh, goeie vraag. Haha. Zoals ik al zei ik weet nog niet precies wat ik wil met dit topic.

Misschien wil ik gewoon wat ervaringen horen. Ik kan nu gaan vragen wat 'typisch' is voor hoogbegaafden, maar ja, ik denk dat die vraag erg lastig te beantwoorden is vanuit persoonlijke ervaringen.

Dus ik denk gewoon dat ik maar vraag naar persoonlijke ervaringen, en even buiten beschouwing laat of dat nou 'typisch is of niet.

Met mijn vrienden kan ik van die hele flauwe runnig gags hebben die soms uren duren.. of dat we spontaan allerlei typetjes gaan nadoen.. Heb jij dat ook zo'n 'maf' gevoel voor humor?

Dat soort dingen hebben dan ook geen drol te maken met hoogbegaafdheid, slechts met al of niet matchende persoonlijkheden.

Volgens mijn oma ben ik hoogbegaafd en die is heul slim. Dus.
Ik zit heel dicht tegen hoogbegaafdheid aan. Heb het nooit getest, door het rekengedeelte zal het toch een flink stuk lager liggen. Maar het is niet leuk hoor, om heel slim te zijn en te weten dat je niet bepaald normaal bent.
Er is ook nog verschil tussen hoogbegaafd en hoogintelligent.

Dat heeft te maken met het creatieve in je brein.

Dus dan weet je het wel, ze zeggen wel hoogbegaafd, die murptsen hier, maar ze zijn gewoon intelligenter dan de rest.
Vriend is hoogbegaafd en heeft daarnaast ook nog ADHD. Is beiden gediagnosticeerd.

Hij is intelligent genoeg maar heeft "maar" het MBO gedaan en behaalt nu alsnog een HBO papiertje (met veel moeite vanwege het plannen en organiseren wat vanwege zijn ADHD niet bepaald zijn sterkste kant is)
quote:piratorarT schreef op 20 januari 2013 @ 20:56:

[...]

Ik vind je abstracte denkvermogen wel heel opvallend.

`T springt er zo uit.

Waar sommige mensen je niet meer kunnen volgen als je een of ander topic opent met een aparte OP, dat is wat het juist zo leuk maakt. Ik hou ook van jou, Don Broodproducto! Dat was me nogal een topic, ik die lekker aan het spacen was van de koorts toen
Tja ik heb volgens mij gewone humor en kan met mijn beste vriendinnen echt kansloos doen en om de domste dingen slap liggen. Maar volgens mij heeft toch iedereen dat met zijn beste vrienden..?
quote:LeChatNoir schreef op 20 januari 2013 @ 20:56:

[...]

Volgens mijn oma ben ik hoogbegaafd en die is heul slim. Dus.

Ik voel een hoogbegaafdenmeet aankomen, bij oma.

Jammer dat ik buiten de boot val.
Universiteit stelt ook niks voor tegenwoordig, dus dat telt niet
quote:fru1t3lla schreef op 20 januari 2013 @ 20:57:

[...]

Ik hou ook van jou, Don Broodproducto! Dat was me nogal een topic, ik die lekker aan het spacen was van de koorts toen Don Pastadebiel en Broodproducto
Was ik het maar!
Some flies are too awesome for the wall

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven