wie kan mij helpen
dinsdag 10 april 2012 om 00:09
hallo,
ik weet eigelijk niet waar ik moet beginnen
ik zal beginnen met het voorstellen van mijzelf
ik ben peter 21 jaar en op mijn 8ste ben ik ge dyagnosteerd met asperger (het begint te lijken op een interventie)
daarvoor was het bekend dat ik adhd had maar toen het van de asperger bekend werd was het adhd afgeschreven
omdat het volgens hun door de asperger kwam dat ik druk was
maar sins een paar maanden is bekend dat ik ook adhd heb
door mijn autisme ben ik bijna niet in staat om emoties te herkennen of pijn uitteleggen/herkenen
mooi voorbeeld als ik griep heb ben ik hongerig eet ik wat krijg ik meer honger en komt het er weer uit (ik ben ook nooit meer als 1 dag door griep in bed)
ziek van het werk naar huis 1 dag in bed en weer aan het werk
ja ik heb al sins 4 jaar een vaste baan
ik ben ook vastgesteld op dyslectie
en heb hooikoorts vanaf mijn 12de (grassen maximaal)
(sorry van de lappen tekst)
ik ben ook geboren met een hartstilstand
en toen ik 2 maanden was werd ik scheel
hier heb ik geen last van op mijn haat van de 3D film rage (ik kan geen 3D zien)
maar waar ik eigelijk voor post is:
ik heb eigelijk mijn hele leven al last gehad dat ik sommige dingen niet kan onthouden en sommige dingen wel
zo ben ik geniaal op sommige punten en op andere weer zo dom als een boer (geen slechte dingen bedoeld hier)
4 jaar geleden had ik elke dag hoofdpijn (dokter zij stress)
dit is wel weer over gegaan maar als ik uitslaap heb ik hoofdpijn (dit is een nachtrust van 8-10 uur)
gemiddeld slaap ik zoan 4-6 uur per nacht
maar de afgelopen 2 jaar is mijn geheugen zeer slecht geworden
ik leg het altijd uit (als ik het uit moet leggen)
mijn geheugen is net een oude televisie
heb je geen zender gekozen dan heb je ruis met af en toe een geluidje of beeldje
dit heb ik de hele dag
leer ik wat verdwijnt het in de ruis zie ik wat het gaat ook in de ruis
er blijft dus erg weinig hangen en wat ik ondhoud zijn dus momenten (de filits van het beeld of het geluid)
ik heb af en toe ook heldere dagen
zoon heldere bui duurt bij mij 1 tot 3 uur en in die periode is alles duidelijk en kan ik herinderen wat ik wil
na zoan helder moment ben ik ook helemaal gesloopt/op
hoofdpijn vutloos en ik kan niks meer
maar waar ik heel erg mee zit is dat ik alles vergeet
ik heb soms dat als iemand mij iets vraagt dat ik het 10 minuten later mij niks meer kan herinderen
of als ik afspraken niet opschrijf dat ik het niet kan onthouden
mijn stapel memo papieren is op dit moment zoan 10 cm dik (A4 aan 2 kanten vol geschreven)
de laaste tijd vallen zelfs hele dagen weg
ik had altijd wel dat een kwartier of 2 misden uit mijn dag (geen herinderingen aan)
maar de perioden dat ik mij niks kan herinderen worden steeds langer
en ik word er bang van
bang om te vergeten
bang om op 1 dag wakker te worden en niks meer te kunnen als zitten
ik heb al geprobeert dit aantekaten bij de dokter en die zegt dat ik een brief nodig heb van mijn psygoloog
mijn psygoloog zegt dat het komt door de veranderingen die ik mee maak (als ik me echt zorgen maak wou hij wel zoan brief maken)
maar het helpt niet mee dat ik hem maar 1 keer in de 3 weken zie
(om overbelasting van mij te voorkomen)
ik zelf zat te denken aan demencie
maar omdat ik nog zo jong ben kan dat eigelijk niet
en vanavond hoorde ik iets over een deel in de hersens die de overdracht van het korte termijn naar het lange termijngeheugen doet (Hippocampus)
en ik dacht daar kan ook wel wat mis mee zijn
maar ik moet nu echt stoppen mijn hoofd begind al weer te bonken (hoofdpijn)
dus ik brij er een heel snel einde aan
wie kan mij vertellen wat hetbeste is wat ik moet doen
of kan doen
groeten peter
ik weet eigelijk niet waar ik moet beginnen
ik zal beginnen met het voorstellen van mijzelf
ik ben peter 21 jaar en op mijn 8ste ben ik ge dyagnosteerd met asperger (het begint te lijken op een interventie)
daarvoor was het bekend dat ik adhd had maar toen het van de asperger bekend werd was het adhd afgeschreven
omdat het volgens hun door de asperger kwam dat ik druk was
maar sins een paar maanden is bekend dat ik ook adhd heb
door mijn autisme ben ik bijna niet in staat om emoties te herkennen of pijn uitteleggen/herkenen
mooi voorbeeld als ik griep heb ben ik hongerig eet ik wat krijg ik meer honger en komt het er weer uit (ik ben ook nooit meer als 1 dag door griep in bed)
ziek van het werk naar huis 1 dag in bed en weer aan het werk
ja ik heb al sins 4 jaar een vaste baan
ik ben ook vastgesteld op dyslectie
en heb hooikoorts vanaf mijn 12de (grassen maximaal)
(sorry van de lappen tekst)
ik ben ook geboren met een hartstilstand
en toen ik 2 maanden was werd ik scheel
hier heb ik geen last van op mijn haat van de 3D film rage (ik kan geen 3D zien)
maar waar ik eigelijk voor post is:
ik heb eigelijk mijn hele leven al last gehad dat ik sommige dingen niet kan onthouden en sommige dingen wel
zo ben ik geniaal op sommige punten en op andere weer zo dom als een boer (geen slechte dingen bedoeld hier)
4 jaar geleden had ik elke dag hoofdpijn (dokter zij stress)
dit is wel weer over gegaan maar als ik uitslaap heb ik hoofdpijn (dit is een nachtrust van 8-10 uur)
gemiddeld slaap ik zoan 4-6 uur per nacht
maar de afgelopen 2 jaar is mijn geheugen zeer slecht geworden
ik leg het altijd uit (als ik het uit moet leggen)
mijn geheugen is net een oude televisie
heb je geen zender gekozen dan heb je ruis met af en toe een geluidje of beeldje
dit heb ik de hele dag
leer ik wat verdwijnt het in de ruis zie ik wat het gaat ook in de ruis
er blijft dus erg weinig hangen en wat ik ondhoud zijn dus momenten (de filits van het beeld of het geluid)
ik heb af en toe ook heldere dagen
zoon heldere bui duurt bij mij 1 tot 3 uur en in die periode is alles duidelijk en kan ik herinderen wat ik wil
na zoan helder moment ben ik ook helemaal gesloopt/op
hoofdpijn vutloos en ik kan niks meer
maar waar ik heel erg mee zit is dat ik alles vergeet
ik heb soms dat als iemand mij iets vraagt dat ik het 10 minuten later mij niks meer kan herinderen
of als ik afspraken niet opschrijf dat ik het niet kan onthouden
mijn stapel memo papieren is op dit moment zoan 10 cm dik (A4 aan 2 kanten vol geschreven)
de laaste tijd vallen zelfs hele dagen weg
ik had altijd wel dat een kwartier of 2 misden uit mijn dag (geen herinderingen aan)
maar de perioden dat ik mij niks kan herinderen worden steeds langer
en ik word er bang van
bang om te vergeten
bang om op 1 dag wakker te worden en niks meer te kunnen als zitten
ik heb al geprobeert dit aantekaten bij de dokter en die zegt dat ik een brief nodig heb van mijn psygoloog
mijn psygoloog zegt dat het komt door de veranderingen die ik mee maak (als ik me echt zorgen maak wou hij wel zoan brief maken)
maar het helpt niet mee dat ik hem maar 1 keer in de 3 weken zie
(om overbelasting van mij te voorkomen)
ik zelf zat te denken aan demencie
maar omdat ik nog zo jong ben kan dat eigelijk niet
en vanavond hoorde ik iets over een deel in de hersens die de overdracht van het korte termijn naar het lange termijngeheugen doet (Hippocampus)
en ik dacht daar kan ook wel wat mis mee zijn
maar ik moet nu echt stoppen mijn hoofd begind al weer te bonken (hoofdpijn)
dus ik brij er een heel snel einde aan
wie kan mij vertellen wat hetbeste is wat ik moet doen
of kan doen
groeten peter
dinsdag 10 april 2012 om 00:22
dinsdag 10 april 2012 om 00:29
Je hoeft toch geen emoties te herkennen om iets te vinden wat je leuk vindt om te doen?
Of vindt je afwassen, series kijken, wandelen, met iemand bellen of stofzuigen allemaal precies even leuk?
Misschien maak je het voor jezelf wel te moeilijk. Verwacht je teveel van jezelf? Tv kijken is toch ook prima om te doen? Of niet? Waarom dan niet?
Of vindt je afwassen, series kijken, wandelen, met iemand bellen of stofzuigen allemaal precies even leuk?
Misschien maak je het voor jezelf wel te moeilijk. Verwacht je teveel van jezelf? Tv kijken is toch ook prima om te doen? Of niet? Waarom dan niet?
dinsdag 10 april 2012 om 00:33
Vroeger werd ge gediagnosticeerd met ADHD, een kenmerk hiervan is een overload aan prikkels en gedachten, dat nu het ADHD stempeltje van je af is gehaald, kan het zijn dat je die overload aan prikkels en gedachten nog hebt? Zo aan al jou tekst en aangedragen punten te lezen....
Maar uren missen op een dag is toch niet raar? Aangezien het grootste deel van je handelingen onbewust zijn... Echt een heel klein deel sla je langer dan 2 seconden op.
Maar uren missen op een dag is toch niet raar? Aangezien het grootste deel van je handelingen onbewust zijn... Echt een heel klein deel sla je langer dan 2 seconden op.
dinsdag 10 april 2012 om 00:36
het is best wel ingewikkeld eigelijk
het enige wat ik herken aan dingen wat ik doe
wat ik niet zo prettig vind (mijn vingers gaan tintelen en mijn hoofd slaat op hol)
en dingen waar ik geen mening over heb
er zijn wel dingen waar ik voorkeur in heb maar ik weet niet of ik ze leuk vind
ach hoe leg je zoiets uit ik moet een lichamelijk reactie hebben voordat ik een emotie pas kan herkennen
muziek is een hele mooie daarvan
als ik een nummer mooi vind krijg ik een koude rilling over mijn rug (van onder naar boven)
krijg ik dit niet heb ik geen mening over dit numer tenzij dat ik er een hekel aan heb (hoofd slaat op hol)
ik zelf heb er geen hekel/afkeer aan om niks te doen
maar anderen storen zich er rot aan
en dan weet ik niet meer of het goed of slecht is (emotiesch weer he)
dit is iets waar ik mee aan het werk ben (met de psygoloog)
om de emoties beter te begrijpen dan
het enige wat ik herken aan dingen wat ik doe
wat ik niet zo prettig vind (mijn vingers gaan tintelen en mijn hoofd slaat op hol)
en dingen waar ik geen mening over heb
er zijn wel dingen waar ik voorkeur in heb maar ik weet niet of ik ze leuk vind
ach hoe leg je zoiets uit ik moet een lichamelijk reactie hebben voordat ik een emotie pas kan herkennen
muziek is een hele mooie daarvan
als ik een nummer mooi vind krijg ik een koude rilling over mijn rug (van onder naar boven)
krijg ik dit niet heb ik geen mening over dit numer tenzij dat ik er een hekel aan heb (hoofd slaat op hol)
ik zelf heb er geen hekel/afkeer aan om niks te doen
maar anderen storen zich er rot aan
en dan weet ik niet meer of het goed of slecht is (emotiesch weer he)
dit is iets waar ik mee aan het werk ben (met de psygoloog)
om de emoties beter te begrijpen dan
dinsdag 10 april 2012 om 00:39
quote:metafoor schreef op 10 april 2012 @ 00:33:
Vroeger werd ge gediagnosticeerd met ADHD, een kenmerk hiervan is een overload aan prikkels en gedachten, dat nu het ADHD stempeltje van je af is gehaald, kan het zijn dat je die overload aan prikkels en gedachten nog hebt? Zo aan al jou tekst en aangedragen punten te lezen....
ik zag je comment niet was aan het typen
adhd is later weer vastgesteld
ik heb asperger en adhd
altijd hyperactief overgefockust lettend op detais en snel afgelijd
(daar komt het op neer)
ik zag je comment niet was aan het typen
adhd is later weer vastgesteld
ik heb asperger en adhd
altijd hyperactief overgefockust lettend op detais en snel afgelijd
(daar komt het op neer)
dinsdag 10 april 2012 om 00:41
Ik snap dat het ingewikkeld voor je is. Maar dat is misschien niet nodig!
Als er dingen zijn waar je een voorkeur voor hebt, dan ga je die doen!
En als graag niks doet, dan ga je gewoon lekker niks doen. Het maakt niet uit of anderen dat juist niet fijn vinden. Dit is jouw leven! Dus als jij graag niks doet, dan ga je dat gewoon doen.
Als er dingen zijn waar je een voorkeur voor hebt, dan ga je die doen!
En als graag niks doet, dan ga je gewoon lekker niks doen. Het maakt niet uit of anderen dat juist niet fijn vinden. Dit is jouw leven! Dus als jij graag niks doet, dan ga je dat gewoon doen.
dinsdag 10 april 2012 om 00:43
Ja, ik heb cliënten met dezelfde combinatie, erg lastig om voor jezelf mee om te gaan!
Maar als jij het fijn vind om niks te doen, zou ik dat zeker doen, om zo de prikkels te beperken. Anderen hebben altijd een mening. Maar jezelf wel trainen om beetje bij beetje vaker de deur uit te gaan.
Maar wat wil je precies hier bereiken? Je OP zegt 'wie kan mij helpen?' Ik denk de psycholoog...
Maar als jij het fijn vind om niks te doen, zou ik dat zeker doen, om zo de prikkels te beperken. Anderen hebben altijd een mening. Maar jezelf wel trainen om beetje bij beetje vaker de deur uit te gaan.
Maar wat wil je precies hier bereiken? Je OP zegt 'wie kan mij helpen?' Ik denk de psycholoog...
dinsdag 10 april 2012 om 00:43
Tijdens het lezen van je verhaal dacht ik: is je vitamine B12 gehalte wel eens getest? Ook omdat je spreekt over tintelingen in vingers, geheugenproblemen, hoofdpijn etc.
klik hier voor lijst met symptomen
Als je er niets mee kunt en het ervaart als dat het er niets mee te maken heeft laat het dan gerust langs je heenglijden.
klik hier voor lijst met symptomen
Als je er niets mee kunt en het ervaart als dat het er niets mee te maken heeft laat het dan gerust langs je heenglijden.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
dinsdag 10 april 2012 om 00:48
wow dat B12 te kort lijk wel heel erg op waar ik last van heb
ik zal het navragen
en mensen alvast voor alle hulp
ik zal zeker proberen om de tips op te volgen
waar ik wel erg veel problemen mee zal krijgen is het beperken van alle prikkels
@metafoor
jep ik zocht hulp
en ik heb hem gekregen en goed ook
ik zal het navragen
en mensen alvast voor alle hulp
ik zal zeker proberen om de tips op te volgen
waar ik wel erg veel problemen mee zal krijgen is het beperken van alle prikkels
@metafoor
jep ik zocht hulp
en ik heb hem gekregen en goed ook
dinsdag 10 april 2012 om 00:51
Het beperken van prikkels is inderdaad zo moeilijk.
Een spiritueel iemand zei eens tegen me; Je moet ze eerst accepteren en toelaten, er open voor staan, dan pas kun je ze uitzetten.
Wil je verder niet de spirituele kant induwen o.i.d, maar vond het een mooie uitspraak! Aangezien ikzelf ook juist aan het vechten ben om bepaalde gedachten uit te bannen...
Een spiritueel iemand zei eens tegen me; Je moet ze eerst accepteren en toelaten, er open voor staan, dan pas kun je ze uitzetten.
Wil je verder niet de spirituele kant induwen o.i.d, maar vond het een mooie uitspraak! Aangezien ikzelf ook juist aan het vechten ben om bepaalde gedachten uit te bannen...
dinsdag 10 april 2012 om 00:55
dinsdag 10 april 2012 om 00:57
ik zelf ik ben al sins mijn geboorte christelijk opgevoed
ik haal er wel veel rust uit maar ik heb er wel moeite mee
hoe kan ik naelijk als iemand die alles duidelijk wil hebben
vertrouwen halen uit iets wat niet helemaal duidelijk is
dat is iets wat mij altijd al dwars zat
en die uitspraak WOW das een hele mooie
net als iets wat een colega laatst zij:
hij zij:
heb jij ook altijd last van die PSI.
ik dacht waar heeft hij het over (dacht het gaat over druk of zo)
hij legde uit:
het zijn "personal space invaders"
mensen die het leuk vinden im in jouw persoonlijke ruimte te gaan staan of zitten (deze ruimte is zoan 50cm tot 70cm)
ik moest hem gelijk geven met een groote glimlach
sinsdien vind ik de PSI. een geweldige term
(door de lach herkende ik de emotie)
ik haal er wel veel rust uit maar ik heb er wel moeite mee
hoe kan ik naelijk als iemand die alles duidelijk wil hebben
vertrouwen halen uit iets wat niet helemaal duidelijk is
dat is iets wat mij altijd al dwars zat
en die uitspraak WOW das een hele mooie
net als iets wat een colega laatst zij:
hij zij:
heb jij ook altijd last van die PSI.
ik dacht waar heeft hij het over (dacht het gaat over druk of zo)
hij legde uit:
het zijn "personal space invaders"
mensen die het leuk vinden im in jouw persoonlijke ruimte te gaan staan of zitten (deze ruimte is zoan 50cm tot 70cm)
ik moest hem gelijk geven met een groote glimlach
sinsdien vind ik de PSI. een geweldige term
(door de lach herkende ik de emotie)
dinsdag 10 april 2012 om 02:14
Ik krijg al bijna koppijn van die enorme lap tekst
Dementie, serieus? Nee, mijn two cents; je denkt wss eerder teveel, overananalyseerd tot in den zotte, je hebt het niet eens door. Je geheugen is prima, je gebruikt het alleen op een verkeerde manier. Je gijzelt je verstand. Ik herken het wel, heb zelf add en mijn hoofd werkt veel sneller dan mijn bewustzijn. Soms ben ik al met dingen bezig terwijl mijn bewustzijn niet eens bewust ervan is. Ik krijg echter weinig uit handen omdat ik zo snel als mijn hoofd wil en eigenlijk al twee stappen verder wil zijn dan ik ben. Dat werkt uiteraard niet zo en het is erg vermoeiend. Ik verval steeds weer terug in het enige waar ik bedreven in ben. Denken, analyseren, detailneuken. Zinloos.
Maar er zit geen lijn in. Een echt denkproces opstarten is moeilijk als het elke twee seconden wordt onderbroken door adhd. Ruis, zoveel individuele gedachten die elkaar totaal overschreeuwen dat geen enkele kans krijgt op de voorgrond te treden. Niet leuk, machteloos voelen over je eigen verstand. Het voelt vaak alsof ik aan niets denk, maar het tegendeel is waar. Maar dat je dingen vergeet is wss eerder omdat het simpelweg niet interessant genoeg is. Heb je werk? Studeer je? Heb je een aktief sociaal leven? Zo niet en je dagelijkse leven bestaat voornamelijk alleen tussen vier muren opgesloten en dagen, weken, maanden en zelfs jaren lijken als twee druppels op elkaar, wat valt er dan te onthouden? Je hoofd past zich aan, filtert informatie op basis van levenshouding en smijt info weg waar het niets aan heeft. In jouw geval hele tijdsbestekken.
Get a life is mijn advies. Je hoofd werkt prima, je maakt jezelf heel veel wijs. Oeeh, ik heb adhd. Oeeehh, ik heb Asperger. Oeehhh, ik wordt fucking dement, ik moet wel hersenschade op zijn minst hebben. NEE jongeman. Ik vraag me eigenlijk af wanneer die lucide momenten van je plaatsvinden. Mijn beste dagen en inzichten vinden plaats na slaapdeprivatie.
Verhaal is erg persoonlijk, maar jouw verhaal komt ook herkenbaar over. Misschien heb je er wat aan.
Maar er zit geen lijn in. Een echt denkproces opstarten is moeilijk als het elke twee seconden wordt onderbroken door adhd. Ruis, zoveel individuele gedachten die elkaar totaal overschreeuwen dat geen enkele kans krijgt op de voorgrond te treden. Niet leuk, machteloos voelen over je eigen verstand. Het voelt vaak alsof ik aan niets denk, maar het tegendeel is waar. Maar dat je dingen vergeet is wss eerder omdat het simpelweg niet interessant genoeg is. Heb je werk? Studeer je? Heb je een aktief sociaal leven? Zo niet en je dagelijkse leven bestaat voornamelijk alleen tussen vier muren opgesloten en dagen, weken, maanden en zelfs jaren lijken als twee druppels op elkaar, wat valt er dan te onthouden? Je hoofd past zich aan, filtert informatie op basis van levenshouding en smijt info weg waar het niets aan heeft. In jouw geval hele tijdsbestekken.
Get a life is mijn advies. Je hoofd werkt prima, je maakt jezelf heel veel wijs. Oeeh, ik heb adhd. Oeeehh, ik heb Asperger. Oeehhh, ik wordt fucking dement, ik moet wel hersenschade op zijn minst hebben. NEE jongeman. Ik vraag me eigenlijk af wanneer die lucide momenten van je plaatsvinden. Mijn beste dagen en inzichten vinden plaats na slaapdeprivatie.
Verhaal is erg persoonlijk, maar jouw verhaal komt ook herkenbaar over. Misschien heb je er wat aan.
dinsdag 10 april 2012 om 09:06
Wat voor werk doe je? En is er iets wat je leuk vindt om te doen dat vooral handarbeid inhoudt? Meerdere aspergers hier in de familie en degenen die het best functioneren doen iets technisch, en een is gek van tuinieren. Ik vermoed doordat het gestructureerd is en niet extra prikkels geeft maar juist de kans biedt om "leeg" te worden terwijl ze bezig zijn.
Misschien kun je iets vinden dat datzelfde effect heeft voor jou. Ik vermoed dat je dan vanzelf wat minder piekert en rondjes draait in je hoofd, zoals ik je posts lees bouwt het teveel op en uit het zich dan in spanning en hoofdpijn. Zelfs filmpjes kijken geeft, ondanks ontspanning door het zitten en kijken, toch ook weer nieuwe prikkels.
Misschien kun je iets vinden dat datzelfde effect heeft voor jou. Ik vermoed dat je dan vanzelf wat minder piekert en rondjes draait in je hoofd, zoals ik je posts lees bouwt het teveel op en uit het zich dan in spanning en hoofdpijn. Zelfs filmpjes kijken geeft, ondanks ontspanning door het zitten en kijken, toch ook weer nieuwe prikkels.
dinsdag 10 april 2012 om 09:08
Ben je al wel eens bij een gespecialiseerd centrum geweest?
Bijv: http://ggzbreburg.nl/beha ... rum%20voor%20autisme.aspx
Bijv: http://ggzbreburg.nl/beha ... rum%20voor%20autisme.aspx
dinsdag 10 april 2012 om 09:19
Ik onthoud allerlei feitjes en weetjes, win ook altijd met Triviant.
Maar hoe vaak ik niet hoor: Dat had ik je toch verteld?? Hoe kun je dat nou vergeten....
Ik scoor vrij hoog op ADD-testen en heb hyperconcentratie.
Wanneer ik ergens mee bezig ben dat me boeit, kun je een kanon afschieten. Ik verneem het niet. Al van kind af aan.
Wat mij heel erg heeft geholpen, is het te accepteren.
Wanneer iemand zegt: Ja maar, dat heb ik je gisteren verteld!
Goed dat kan, maar ik heb het niet onthouden. Dat spijt me, maar ik doe het niet met opzet. Klaar! Laten gaan!
Ik heb jarenlang in een enorme onzekerheid geleefd, altijd het gevoel dat ik dingen vergat en had moeten onthouden.
Altijd dat verwarde gevoel. Altijd het idee dat ik overal controle over moest houden, zodat ik maar niets vergat.
Ik had daar op een gegeven moment geen zin meer in.
Mijn hoofd zal vol met alle futiliteiten die ik moest onthouden.
Jij hebt een diagnose, die zou je in die zin in je voordeel kunnen gebruiken. Wanneer je iets vergeten bent; Sorry, ik heb ADHD/Asperger en heb moeite met onthouden. Punt.
En dan laten gaan.
Maar hoe vaak ik niet hoor: Dat had ik je toch verteld?? Hoe kun je dat nou vergeten....
Ik scoor vrij hoog op ADD-testen en heb hyperconcentratie.
Wanneer ik ergens mee bezig ben dat me boeit, kun je een kanon afschieten. Ik verneem het niet. Al van kind af aan.
Wat mij heel erg heeft geholpen, is het te accepteren.
Wanneer iemand zegt: Ja maar, dat heb ik je gisteren verteld!
Goed dat kan, maar ik heb het niet onthouden. Dat spijt me, maar ik doe het niet met opzet. Klaar! Laten gaan!
Ik heb jarenlang in een enorme onzekerheid geleefd, altijd het gevoel dat ik dingen vergat en had moeten onthouden.
Altijd dat verwarde gevoel. Altijd het idee dat ik overal controle over moest houden, zodat ik maar niets vergat.
Ik had daar op een gegeven moment geen zin meer in.
Mijn hoofd zal vol met alle futiliteiten die ik moest onthouden.
Jij hebt een diagnose, die zou je in die zin in je voordeel kunnen gebruiken. Wanneer je iets vergeten bent; Sorry, ik heb ADHD/Asperger en heb moeite met onthouden. Punt.
En dan laten gaan.
dinsdag 10 april 2012 om 14:21
quote:robot797 schreef op 10 april 2012 @ 08:03:
ik weet niet of je het hebt gelezen maar ik zoan 2 of 3 posts heb ik gezecht dat ik werkNee, srry, gemist. Ik moest al extreem mijn best doen TO te lezen (dat me dat lukte vind ik al best knap van mezelf) . Maar emoties (of gebrek eraan) herken ik sterk. Maar dat was iets waar ik mezelf voor afsloot omdat het gewoon niet praktisch was teveel te ervaren en ik vereenzelvigde me nogal ermee terwijl ik een erg emotioneel mens bleek te zijn.. Je lijkt er nogal aan te hangen. Heb je dat altijd gehad? Heb je net zoals je lucide momenten ook emotionele momenten?
ik weet niet of je het hebt gelezen maar ik zoan 2 of 3 posts heb ik gezecht dat ik werkNee, srry, gemist. Ik moest al extreem mijn best doen TO te lezen (dat me dat lukte vind ik al best knap van mezelf) . Maar emoties (of gebrek eraan) herken ik sterk. Maar dat was iets waar ik mezelf voor afsloot omdat het gewoon niet praktisch was teveel te ervaren en ik vereenzelvigde me nogal ermee terwijl ik een erg emotioneel mens bleek te zijn.. Je lijkt er nogal aan te hangen. Heb je dat altijd gehad? Heb je net zoals je lucide momenten ook emotionele momenten?
dinsdag 10 april 2012 om 19:06
Ok, vervelend voor je. In mijn geval was de oorzaak chronische spanning, 24/7/365, ik herkende het niet eens meer als abnormaal, het voelde als iets van mezelf maar het was ongezond. Een echte emo killer, als je constant gespannen bent. Ken je momenten van ontspanning? Lekker relaxed doezelen op bank oid? Zo niet, zijn ontspanningsoefeningen wellicht een idee.
donderdag 19 april 2012 om 14:39
sorry voor de erg late reactie
had even geen toegang tot het internet
ik heb vitamine B12 laten onderzoeken
daar is niks mis mee (wel een te laat vitamine D)
ontspannings oeveningen heb ik gehad
maar dat werkte maar in zekere maate (ik werd er gestrest en ontspannen van)
in mijn hoofd kan ik namelijk altijd meer doen
maar het lichaam is moe en kan niet meer doen
dus de ontspannings oefeningen waren rustgevend voor het lichaam maar de adhd maakt het onmogelijk om het te doen (willen meer doen en niet niks of bijna niks)
had even geen toegang tot het internet
ik heb vitamine B12 laten onderzoeken
daar is niks mis mee (wel een te laat vitamine D)
ontspannings oeveningen heb ik gehad
maar dat werkte maar in zekere maate (ik werd er gestrest en ontspannen van)
in mijn hoofd kan ik namelijk altijd meer doen
maar het lichaam is moe en kan niet meer doen
dus de ontspannings oefeningen waren rustgevend voor het lichaam maar de adhd maakt het onmogelijk om het te doen (willen meer doen en niet niks of bijna niks)