Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10

24-01-2023 11:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.

Tel hieronder af naar de wintertijd!

https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
04-06-2023 21:26
:hug:

Ik had ijdele hoop dat de zomer dit jaar misschien niet zo erg zou toeslaan maar de verwachtingen zijn klote.
Thanks. Ik word blij van je avatar... :love:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook zo fijn, gooi je de ramen open om te koelen en dan komt er zo'n smerige sterke brandlucht je huis binnen alsof je eigen huis in de fik staat. Naast dat het echt smerig is, word ik daar dus ook wat onrustig van
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
05-06-2023 22:03
Ook zo fijn, gooi je de ramen open om te koelen en dan komt er zo'n smerige sterke brandlucht je huis binnen alsof je eigen huis in de fik staat. Naast dat het echt smerig is, word ik daar dus ook wat onrustig van
Heel smerig. Was hier laatst ook. Dusdanig dat mijn ogen gingen prikken en ik het in mijn longen voelde. Alles dicht gedaan, zelfs roosters, maar bleef het ruiken. Bah!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor komend weekend slaan de temperaturen hier uit naar 28-30 graden, en in de nachten wordt het niet koeler dan 20 graden.. :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel mij eigenlijk wel oke, want het is ál juni. We hebben vaker meegemaakt dat het voorjaar al zo warm was dat de zomer gevoelsmatig veel eerder begon. Nu was het voorjaar goed te doen, dus alleen nog even dit seizoentje door en dan is het weer klaar. De langste dag is al over twee weken! Dit gaat helemaal goed komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie nu ook vanaf vrijdag t/m maandag echt hogere temperaturen, gelukkig (nog) niets boven de 26 graden maar lekker is het niet. En ik kan me voorstellen dat elders dus paar dagen wel 30 graden gaat worden.

Yuk.

Ik ga zondag kijken of aan de kust net even wat koelers is of lekker wat meer wind ofzo, gaan we in kustplaats naar appartement van schoonoudjes met doorwaaimogelijkheden en schaduwbalkon.
In ons huis met hele dag volle zon op huis, geen zin an.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel me, op wat hooikoortsklachten na, die in normaal amper heb, ook nog prima.

Voor nu.
Jaja.
Ik verlang zo naar de herfst. Ik heb er zin in om de wereld te zien in bruin, oranje kleuren. Minder fel, minder indringend. Heb zin in halloween, de weg naar kerst, pompoenen, versieringen in de stad en lichtjes overal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er zelfs laatst over gedroomd, dat de herfst aanbrak, dat was wel jammer wakker worden :P Maar het goede nieuws is dat de droom sowieso gaat uitkomen :lol:
Ik heb hier een volledig weekend van 29 graden voor de boeg zoals het er nu naar uit ziet... En wat ik ook erg vind, het wordt weer steeds verdorder. Héél graag wat regen, maar dat lijkt niet in aantocht :(
@maree, hier in t Gooi ook een weekend van 29 graden voor de boeg. Als het gaat regenen hoop ik dat het wel wat koeler is anders wordt het zo broeierig. Dat vind ik echt het toppunt van vreselijk.
Dat is wel heel erg balen zo'n droom, maar inderdaad hij gaat uitkomen. 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mensen die niet lekker worden als echt heet is.... koop een nekventilator, het is geen wondermiddel maar helpt wel.

Als je zonder airco in auto of in huis moet leven maar je moet wel eens wat anders doen dan recht voor een wapper zitten... dit werkt best oke! :lol:


Ik heb er 2 gekocht toen ik nog geen mobiele airco thuis had en was handig voor dingen als koken en andere dingen die je wel eens moet doen, zoals werken waar geen airco is. :-( Nam gewoon mee naar kantoor, of zorgafspraken, school van kinderen. Mijn jongste heeft er ook een in haar tas in de zomer, niet te doen bij haar. Ze hebben een plat dak, school op een plek zonder groen eromheen en een of andere gek heeft pand zwart geschilderd. (6)

Gebruik ook bij echt warm weer voor het rijden, gebruik vooral voor korte ritjes want dan werkt airco pas als ik al op de bestemming ben..

En ik word echt niet goed van heet weer, ziek, misselijk en flauwvallen of spugen als echt te heet is of al lang warm is, dan gaat lichaam echt vervelend doen.

https://www.amazon.nl/s?k=nekventilator ... -doa-p_1_4
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was er al bang voor. De voorspelde 28 graden is nu 30 graden geworden. Dat betekent voor deze regio een hittegolf :|
Sterrenstof74 schreef:
06-06-2023 12:29
Was er al bang voor. De voorspelde 28 graden is nu 30 graden geworden. Dat betekent voor deze regio een hittegolf :|
O nee. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Normaal kan ik wel relativeren maar ni vind ik het vreselijk kut. Aan het rouwen om mijn broer en ik probeer de draad weer op te pakken. Maar nu die warmte en zon. En buiten leeft iedereen op en op de radio iedereen euforisch over : lekker weer. Ik word daar zo sjaggo van. Flikker op denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
06-06-2023 13:46
Normaal kan ik wel relativeren maar ni vind ik het vreselijk kut. Aan het rouwen om mijn broer en ik probeer de draad weer op te pakken. Maar nu die warmte en zon. En buiten leeft iedereen op en op de radio iedereen euforisch over : lekker weer. Ik word daar zo sjaggo van. Flikker op denk ik dan.
:hug:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het tot nu toe goed te doen. De wind is ook nog best wel fris hier.
Voor het weekend 27°C maar op zondagmiddag regen. Ik hoop maar dat er veel regen valt. Het is hartstikke droog overal.
Veel binnen zitten of fietsen in de bossen
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
06-06-2023 13:46
Normaal kan ik wel relativeren maar ni vind ik het vreselijk kut. Aan het rouwen om mijn broer en ik probeer de draad weer op te pakken. Maar nu die warmte en zon. En buiten leeft iedereen op en op de radio iedereen euforisch over : lekker weer. Ik word daar zo sjaggo van. Flikker op denk ik dan.
Wat rot veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
06-06-2023 13:46
Normaal kan ik wel relativeren maar ni vind ik het vreselijk kut. Aan het rouwen om mijn broer en ik probeer de draad weer op te pakken. Maar nu die warmte en zon. En buiten leeft iedereen op en op de radio iedereen euforisch over : lekker weer. Ik word daar zo sjaggo van. Flikker op denk ik dan.
Gelijk heb je. :hug:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook flinke wind, dat maakt best oke, vond gewoon net fris in de schaduw met flinke wind erbij.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
06-06-2023 13:46
Normaal kan ik wel relativeren maar ni vind ik het vreselijk kut. Aan het rouwen om mijn broer en ik probeer de draad weer op te pakken. Maar nu die warmte en zon. En buiten leeft iedereen op en op de radio iedereen euforisch over : lekker weer. Ik word daar zo sjaggo van. Flikker op denk ik dan.
:hug:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Muts, sterkte. Sluit je gewoon op in huis alles dicht en kijk een kerstfilm. Fuck de rest. Het gaat om jou en je verdriet. De wereld kan even de boom in :hug:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Een nieuwe nick, en waar anders het eerste bericht plaatsen dan hier?
Ik zit aan de kust, maar het wordt 27 graden dit weekend. Zit zwaar in de ontkenning. Denk steeds "over twee weken de langste dag, hebben we dat weer gehad". Maar fijn is het niet.
Luci, bedankt voor de tip voor de nekventilator! Die ga ik bestellen.
En Muts, heel veel sterkte. :hug:
Btw: mensen die 30 graden lekker vinden, zijn stom. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
06-06-2023 12:29
Was er al bang voor. De voorspelde 28 graden is nu 30 graden geworden. Dat betekent voor deze regio een hittegolf :|
Hier is de voorspelling 31 graden, wat een ellende!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er komen een paar warme dagen aan maar na dinsdag gaat het hier volgens de voorspellingen naar 23°C. Dat vind ik nog wel meevallen vooral als het een beetje waait, windkracht 4 ongeveer.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier staat max 27 graden wel met regen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven