Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10

24-01-2023 11:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.

Tel hieronder af naar de wintertijd!

https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat de luchtvochtigheid wel naar beneden. Dan is het stukken aangenamer buiten.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen vandaag iets minder warm voor de rest van vrijdag tot maandag al tussen de 29 en 31 graden

Dan ben ik bij iemand en het is 1 dagje bewolkt en een beetje regen en het alsof de Siberische winter binnen gevallen is t'is hier nochtans ondanks alles nog 22 graden echte winter temperaturen hoor! Maar ja het ene oor in en het andere oor uit ik antwoord die persoon zelfs niet
Waarom jubelt het weerbericht zo over de aankomende temperaturen? De meerderheid vinden dat helemaal geen fijne temperaturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is het vandaag heel de dag bewolkt, met af en toe zelfs een ieniemienie buitje. Wat een verademing! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
RachelGreen schreef:
07-06-2023 16:07
Hier is het vandaag heel de dag bewolkt, met af en toe zelfs een ieniemienie buitje. Wat een verademing! :cheer:
Hier de hele dag een bloedhete volle zon en strak blauwe lucht
Alle reacties Link kopieren Quote
Luna schreef:
07-06-2023 14:59
Waarom jubelt het weerbericht zo over de aankomende temperaturen? De meerderheid vinden dat helemaal geen fijne temperaturen.
Dat snap ik dus ook nooit :@@:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Luna schreef:
07-06-2023 14:59
Waarom jubelt het weerbericht zo over de aankomende temperaturen? De meerderheid vinden dat helemaal geen fijne temperaturen.
Snap ik ook niet. Volgens nu.nl heeft het zuidoosten 'pech' vandaag want daar kan weleens een buitje vallen (niets gezien overigens). En dan gisteren een bericht lezen, ook op nu.nl, dat de zomerdroogte terug is en erger dan in 2018. Ik wilde al reageren onder het 'pech' nieuwsbericht maar er waren opvallend veel mensen mij voor.
Liv8 schreef:
07-06-2023 17:57
Snap ik ook niet. Volgens nu.nl heeft het zuidoosten 'pech' vandaag want daar kan weleens een buitje vallen (niets gezien overigens). En dan gisteren een bericht lezen, ook op nu.nl, dat de zomerdroogte terug is en erger dan in 2018. Ik wilde al reageren onder het 'pech' nieuwsbericht maar er waren opvallend veel mensen mij voor.
Het lijkt ook wel een soort automatisme te zijn. Na een afspraak zei iemand tegen mij het wordt echt lekker weer dit weekend. Ik bedoel warm, zei ze toen. En dat hoeft voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Checkt u allen even de nieuwe insta post van Maxim Hartman. Hij neemt al dat gejubel over lekker weer op de hak. En heeft echt een punt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zo'n ongelooflijke eikel dat zijn gejubel me dan weer geen bal kan schelen. :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
kimmeke1983 schreef:
07-06-2023 10:55
Alleen vandaag iets minder warm voor de rest van vrijdag tot maandag al tussen de 29 en 31 graden

Dan ben ik bij iemand en het is 1 dagje bewolkt en een beetje regen en het alsof de Siberische winter binnen gevallen is t'is hier nochtans ondanks alles nog 22 graden echte winter temperaturen hoor! Maar ja het ene oor in en het andere oor uit ik antwoord die persoon zelfs niet
:rofl:

Nou, echt he? Wat kunnen die zomerliefhebbers altijd zo overdreven doen en ze hebben ook altijd een heel slechte geheugen qua warmte en zon.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor de zomerliefhebbers 25 graden en hoger is, is voor mij 0 graden of lager. Wanneer vriest het hier nou eens overdag?? Nog maar zelden. Terwijl in de zomer tegenwoordig zeker zo'n 30 dagen >25 graden is....

En dan die opmerkingen van: zo mag het tot november blijven.

Echt waar? Bord voor je kop ofzo? Moet je eens zien wat voor impact deze droge weken icm aanwezige wind op de natuur heeft.... :(
Sterrenstof74 schreef:
07-06-2023 20:43
Wat voor de zomerliefhebbers 25 graden en hoger is, is voor mij 0 graden of lager. Wanneer vriest het hier nou eens overdag?? Nog maar zelden. Terwijl in de zomer tegenwoordig zeker zo'n 30 dagen >25 graden is....

En dan die opmerkingen van: zo mag het tot november blijven.

Echt waar? Bord voor je kop ofzo? Moet je eens zien wat voor impact deze droge weken icm aanwezige wind op de natuur heeft.... :(
Vind ik ook. Ik zou er een lief ding voor overhebben als het op 7 december keihard zou vriezen. Als vergelijk. En het is nog niet eens zomer. Nee, vrieskou in de herfst, dat geluk hebben wij niet.

Maargoed, ondertussen ga ik al behoorlijk over m'n nek van dat overdreven gedoe. Goh, de zon schijnt. Of je alleen dan buiten kunt komen, je tuin kunt doen etc.

En serieus? Tot november? Mensen die dat zeggen, hebben een bord voor hun kop. Het is nu al kurkdroog, grote kans op natuurbranden, boeren zijn alweer aan het bijsproeien. Nogmaals: het is nog niet eens zomer...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoopte afgelopen winter oprecht wel op een milde winter voor de mensen in mijn omgeving met wat zorgen over de energierekening. Ik heb al wel gemerkt dat dat nu totaal niet wederzijds is en zij er weinig problemen mee hebben dat ik straks in een huis van 30+ graden zit en de airco 24/7 moet laten draaien zowat. Als het aan hen lag, dan zou ik 6 maanden lang in die hitte wonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind het voor het eerst vies in huis, dat warme als je al uit de douche komt..
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
08-06-2023 08:09
Vind het voor het eerst vies in huis, dat warme als je al uit de douche komt..
Oh ja, dat was ik vergeten, dat dat nadeel er óók nog is, dat gaat de komende dagen zeker ook komen. De komende 5 dagen worden echt doorbijten en dan is het nog niet eens half juni :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
08-06-2023 08:09
Vind het voor het eerst vies in huis, dat warme als je al uit de douche komt..
Ja dat is echt vervelend. Wij hebben onze badkamer op het noorden dus die blijft echt heel lang koel.
De slaapkamer is wel snel warm. Gelukkig helpt de ventilator goed ( ook tegen muggen en vliegen)
joppie wijzigde dit bericht op 08-06-2023 10:51
Reden: Foutje
0.28% gewijzigd
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
muts87 schreef:
07-06-2023 19:36
Checkt u allen even de nieuwe insta post van Maxim Hartman. Hij neemt al dat gejubel over lekker weer op de hak. En heeft echt een punt.
Je bent me net voor!
Sterrenstof74 schreef:
07-06-2023 20:43
Wat voor de zomerliefhebbers 25 graden en hoger is, is voor mij 0 graden of lager. Wanneer vriest het hier nou eens overdag?? Nog maar zelden. Terwijl in de zomer tegenwoordig zeker zo'n 30 dagen >25 graden is....

En dan die opmerkingen van: zo mag het tot november blijven.

Echt waar? Bord voor je kop ofzo? Moet je eens zien wat voor impact deze droge weken icm aanwezige wind op de natuur heeft.... :(
Gelukkig blijft het niet tot november zo. Maar het blijft een vreemde opmerking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfoeh ik heb het ook even moeilijk merk ik...
Het ging me eigenlijk nog heel goed af, maar het is alsof je continu in je adrenaline zit met dat licht en gebrek aan avonden en dan alles nog doen, werk sporten etc. Gisteren kwam ineens de man met de hamer, bekaf!
Met vlagen een beetje paniekerig en verkeerd ademen, pfoeh vandaag blijf ik binnen en probeer ik me er een beetje voor af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
08-06-2023 15:24
Pfoeh ik heb het ook even moeilijk merk ik...
Het ging me eigenlijk nog heel goed af, maar het is alsof je continu in je adrenaline zit met dat licht en gebrek aan avonden en dan alles nog doen, werk sporten etc. Gisteren kwam ineens de man met de hamer, bekaf!
Met vlagen een beetje paniekerig en verkeerd ademen, pfoeh vandaag blijf ik binnen en probeer ik me er een beetje voor af te sluiten.
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een aantal maanden lees ik mee, nog niet gereageerd, maar wat was ik blij dat er nog meer winterliefhebbers zijn!! Dat alleen al voelde minder eenzaam ... Maar de temperaturen voor de komende dagen :"-( Dat is ECHT niet leuk meer :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
En toch... Nu ik hier mee lees kan ik er beter tegen. Voel ik me minder alleen in mijn voorkeur in het weer.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer de zomerliefhebbers wel te begrijpen en ergens kan ik ook wel snappen dat niet alle mensen van winterse temperaturen houden. Maar ik voel mijzelf altijd zo gevangen :"-( Je kan gewoon bijna niets doen ... :"-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat 'eindelijk' ook niet zo goed, wat ik veel hoor. In ieder geval niet in deze regio, het is echt wel vaak zonnig geweest hier. En het is begin juni, dat noemen we lente. Het zijn nu zomerse temperaturen en het kunnen tropische temperaturen worden. Hoezo 'eindelijk'? Ik zit in de voorspelling 1 dag 1 graad af van een hittegolf. Hoezo 'eindelijk'?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven