Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10

24-01-2023 11:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.

Tel hieronder af naar de wintertijd!

https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Skadí schreef:
02-02-2023 18:55
Ik heb ook liever die donkere avonden, maar ik merk ook dat ik meer last heb van hoge temperatuur dan van langer licht. Al moet ik wel zeggen dat echt dat lange licht in de zomer afschuwelijk is. Voor mij is dit nog wel prima.
Daar ben ik het mee eens
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet erg wennen aan het langere licht. Net scheen de zon aan de voorkant van het huis wat naar binnen. Dat is maanden niet het geval geweest. Over niet al te lange tijd doe ik er weer alles aan om die zonnestralen buiten te houden.
En dat het nu half 6 geweest is, maar nog licht en ik zo echt moet beginnen met koken, terwijl het gevoelsmatig 16 uur is ofzo.

Oh ja, en dan de kinderen van de buren die ineens weer de hele dag in de tuin zijn en lopen te schreeuwen. Zucht. Gedaan met de rust....
Alle reacties Link kopieren Quote
Die herrie is inderdaad altijd irritant. Niet alleen van luide kinderen, maar ook van barbecues, feestjes en gewoon al die drukte in de zomer waarbij bepaalde mensen er een sport van maken om zoveel mogelijk decibel te produceren want ZoooOoooMmmeeEeeeeERRrr! Gezelli
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
Skadí schreef:
05-02-2023 20:50
Die herrie is inderdaad altijd irritant. Niet alleen van luide kinderen, maar ook van barbecues, feestjes en gewoon al die drukte in de zomer waarbij bepaalde mensen er een sport van maken om zoveel mogelijk decibel te produceren want ZoooOoooMmmeeEeeeeERRrr! Gezelli
Zelfs na middernacht vinden mensen het in de lente/zomer (vooral zomer) nodig om luide decibels te produceren en ik moet vroeg op opstaan om te werken maar dan liggen zij op hun gemak te slapen grrrrr frustrerend vind ik dat! Van mij mogen mensen mogen gerust in hun tuin zitten maar een toontje lager op een bepaald uur kan toch ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn regio voor volgende week echte winterse temperaturen hoor .... 13/14 graden,geen wind en volop zon wel fijn dat de nachten nog koud worden. Agh ja zal wel nog niet meteen volop Lente worden zeker? dat is toch nog veel te vroeg als het nu richting 21 Maart ging kan ik iets hogere temperaturen en zon appreciëren maar nu is het nog te vroeg hiervoor. En wie weet komen er nog Maartse buien en Aprilse grillen,zie ik ben niet zo negatief ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ad heeft weer een artikel geschreven waarom "we" zo blij zijn dat het weer "heerlijk" vroeger en langer licht is.

https://www.ad.nl/feelgood/eindelijk-he ... ~a7f50b2e/
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
10-02-2023 20:23
Ad heeft weer een artikel geschreven waarom "we" zo blij zijn dat het weer "heerlijk" vroeger en langer licht is.

https://www.ad.nl/feelgood/eindelijk-he ... ~a7f50b2e/
Irritant is dat hè!
Van de week ook iemand op mijn tijdlijn: 'het is gelukkig weer licht als ik na het werk naar huis rijd, goed voor het humeur!'

Donder op met je gepositiviteit over het langer licht! En hoezo laat jij je humeur verpesten door het wel/niet licht?
Doe ik tenslotte ook niet in de zomer :A:

Echt, rot op!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de laatste dagen echt het gevoel dat het bijna lente is. Vreselijk. Voel me ook echt onrustig (ook wel door andere dingen)
En inderdaad, er is iedere dag wel iemand die zegt hoe fijn het is dat het langer licht is.

Nee dat vind ik niet fijn, dat vind ik juist vervelend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
10-02-2023 20:32
Irritant is dat hè!
Van de week ook iemand op mijn tijdlijn: 'het is gelukkig weer licht als ik na het werk naar huis rijd, goed voor het humeur!'

Donder op met je gepositiviteit over het langer licht! En hoezo laat jij je humeur verpesten door het wel/niet licht?
Doe ik tenslotte ook niet in de zomer :A:


Echt, rot op!
O ja dit doe ik wel een beetje. Ik merk echt wel aan mezelf dat veel licht geen positief effect heeft op mijn humeur en ik me met geen licht veel relaxter voel
Ik vind het ook prima dat anderen er wel blij van worden dat het langer licht is, maar laat mij gewoon met rust 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
13-02-2023 14:45
Ik heb de laatste dagen echt het gevoel dat het bijna lente is. Vreselijk. Voel me ook echt onrustig (ook wel door andere dingen)
En inderdaad, er is iedere dag wel iemand die zegt hoe fijn het is dat het langer licht is.

Nee dat vind ik niet fijn, dat vind ik juist vervelend.
Vandaag al vaak het woord lentekriebels gehoord en ik denk het is te vroeg voor lente te zijn. Als er de tijd voor is heb ik geen probleem met lente maar nu? Nah veel te vroeg naar mijn zin!
Alle reacties Link kopieren Quote
kimmeke1983 schreef:
13-02-2023 16:06
Vandaag al vaak het woord lentekriebels gehoord en ik denk het is te vroeg voor lente te zijn. Als er de tijd voor is heb ik geen probleem met lente maar nu? Nah veel te vroeg naar mijn zin!
Voor mij ook veel te vroeg. Het is ook echt meteen al weer een paar graden warmer in huis dan dat mijn thermostaat staat, puur door de zon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend weer bloedheet in winterjas buiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
14-02-2023 12:40
Vanochtend weer bloedheet in winterjas buiten.
Bloedheet? Ik moest mijn autoruiten krabben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
14-02-2023 14:46
Bloedheet? Ik moest mijn autoruiten krabben.
Tis hier officieel 12 graden en hele dag volle zon dus voelt warmer. Geen idee waar je woont :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
14-02-2023 16:51
Tis hier officieel 12 graden en hele dag volle zon dus voelt warmer. Geen idee waar je woont :P
Je zei: “Vanochtend bloedheet”. Niet dat het vanmiddag 12 graden was. Dus ik reageerde ook op vanochtend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
14-02-2023 20:08
Je zei: “Vanochtend bloedheet”. Niet dat het vanmiddag 12 graden was. Dus ik reageerde ook op vanochtend.
Waar wil je naartoe met deze reacties en uberhaupt dit topic aangezien je een zomerliefhebber bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
14-02-2023 20:50
Waar wil je naartoe met deze reacties en uberhaupt dit topic aangezien je een zomerliefhebber bent?
Gewoon dat ik het een beetje overdreven vind om het bloedheet te noemen als het net boven het vriespunt is. Ik hoef nergens naartoe hoor, behalve naar een lekker warm land.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bloedheet op de middag of namiddag vind ik nu ook wel een overdreven uitspraak

In ieder geval overdag 14 graden (hier in mijn regio toch) in Februari is gewoon te zacht voor de tijd van het jaar.

Laten we het hier maar bij houden
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
15-02-2023 10:37
Gewoon dat ik het een beetje overdreven vind om het bloedheet te noemen als het net boven het vriespunt is. Ik hoef nergens naartoe hoor, behalve naar een lekker warm land.
Misschien is het een tikkeltje overdreven, maar zo zullen er ook zomerliefhebbers zijn die, als het in de zomer een keer aan de frisse kant is, zeggen dat het dan 'ijskoud' is.
Je hóeft hier niet te reageren, he?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
15-02-2023 20:30
Misschien is het een tikkeltje overdreven, maar zo zullen er ook zomerliefhebbers zijn die, als het in de zomer een keer aan de frisse kant is, zeggen dat het dan 'ijskoud' is.
Je hóeft hier niet te reageren, he?
Nou inderdaad.
Hier alweer een paar dagen onrustig, merk het meteen weer.
De ochtenden gaan nog wel maar zo in de loop van de dag de hele dag die zon.. ben blij dat er weer een paar bewolkte en regenachtige dagen aan komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag staat er een grijze dag op de planning :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
16-02-2023 07:59
Vandaag staat er een grijze dag op de planning :D
Ja maar veel te droog… ze hadden wat lekkere buien beloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar schijnt zou het vanaf woensdag frisser worden afwachten als het uitkomt
Alle reacties Link kopieren Quote
kimmeke1983 schreef:
18-02-2023 21:53
Naar schijnt zou het vanaf woensdag frisser worden afwachten als het uitkomt
Alweer veranderd naar aanhoudend zacht :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind juist heerlijk, het is elke ochtend zo koel als niet vriest en in de middag is ook gewoon hartstikke koel, heb wel eens warmer weer gehad half februari.

Ben echt zo lekker aan het bijtrekken qua weer. Regen heb ik ook al zat gezien, gisteren nog en zorgt voor te veel vocht in huis.

En als wel 10 graden word, prima. Zolang maar in maart niet echt warm word.
Jaja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven