Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Ik vind vooral het verschil heel erg groot nu in vergelijking met twee weken terug. Mijn huid is wel blij dat het een stuk minder droog is. Dat was echt drama, ook al vond ik de sneeuw fantasisch. Ik snap ook dat dat grote verschil waarschijnlijk een rol speelt bij veel mensen, maar voor nu ben ik ook even blij dat mijn huid niet weer helemaal open ligt. Na deze week mag het wel weer even iets afkoelen.

Hier overigens geen airco's. Ze maken veel lawaai en kosten veel elektriciteit vind ik en kosten veel grondstoffen om te maken (wat de opwarming alleen maar stimuleert), waardoor het voor mij niet goed voelt om te doen. Mijn huid kan er ook echt niet tegen. Maar ik heb daarnaast ook geluk dat mijn woning gunstig gelegen is mbt de zon. Il snap daarom ook echt niet dat mensen nog een tuin op het zuiden willen en deze vervolgens ook nog eens volledig bestraten, bloedheet.
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
22-02-2021 23:17
Ik vind vooral het verschil heel erg groot nu in vergelijking met twee weken terug. Mijn huid is wel blij dat het een stuk minder droog is. Dat was echt drama, ook al vond ik de sneeuw fantasisch. Ik snap ook dat dat grote verschil waarschijnlijk een rol speelt bij veel mensen, maar voor nu ben ik ook even blij dat mijn huid niet weer helemaal open ligt. Na deze week mag het wel weer even iets afkoelen.

Hier overigens geen airco's. Ze maken veel lawaai en kosten veel elektriciteit vind ik en kosten veel grondstoffen om te maken (wat de opwarming alleen maar stimuleert), waardoor het voor mij niet goed voelt om te doen. Mijn huid kan er ook echt niet tegen. Maar ik heb daarnaast ook geluk dat mijn woning gunstig gelegen is mbt de zon. Il snap daarom ook echt niet dat mensen nog een tuin op het zuiden willen en deze vervolgens ook nog eens volledig bestraten, bloedheet.
Ik heb liever ook geen airco, maar ben afgelopen zomer echt ziek van de hitte geweest. Het was in de woonkamer 30 graden en boven zeker 34....Dus die ene airco voor de heetste weken van het jaar gun ik mezelf. Mits voor een normale prijs.

Oude huurwoning uit jaren '40 met tuin op het zuiden. Had destijds geen keuze, maar zou er inderdaad nooit bewust voor kiezen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 18:59
98.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
22-02-2021 23:17
Ik vind vooral het verschil heel erg groot nu in vergelijking met twee weken terug. Mijn huid is wel blij dat het een stuk minder droog is. Dat was echt drama, ook al vond ik de sneeuw fantasisch. Ik snap ook dat dat grote verschil waarschijnlijk een rol speelt bij veel mensen, maar voor nu ben ik ook even blij dat mijn huid niet weer helemaal open ligt. Na deze week mag het wel weer even iets afkoelen.

Hier overigens geen airco's. Ze maken veel lawaai en kosten veel elektriciteit vind ik en kosten veel grondstoffen om te maken (wat de opwarming alleen maar stimuleert), waardoor het voor mij niet goed voelt om te doen. Mijn huid kan er ook echt niet tegen. Maar ik heb daarnaast ook geluk dat mijn woning gunstig gelegen is mbt de zon. Il snap daarom ook echt niet dat mensen nog een tuin op het zuiden willen en deze vervolgens ook nog eens volledig bestraten, bloedheet.
Kennissen van mij hadden jarenlang een witte serre en nu zwart/antraciet
Geen idee of je dat ook gaat merken zodra het hoogzomer is, maar ik vind het ook gewoon zonde. Het maakt het gelijk een stuk donkerder

Edit: tuin op het Zuiden
noas_1993 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 10:29
Reden: Iets vergeten
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
22-02-2021 23:17
Ik vind vooral het verschil heel erg groot nu in vergelijking met twee weken terug. Mijn huid is wel blij dat het een stuk minder droog is. Dat was echt drama, ook al vond ik de sneeuw fantasisch. Ik snap ook dat dat grote verschil waarschijnlijk een rol speelt bij veel mensen, maar voor nu ben ik ook even blij dat mijn huid niet weer helemaal open ligt. Na deze week mag het wel weer even iets afkoelen.

Hier overigens geen airco's. Ze maken veel lawaai en kosten veel elektriciteit vind ik en kosten veel grondstoffen om te maken (wat de opwarming alleen maar stimuleert), waardoor het voor mij niet goed voelt om te doen. Mijn huid kan er ook echt niet tegen. Maar ik heb daarnaast ook geluk dat mijn woning gunstig gelegen is mbt de zon. Il snap daarom ook echt niet dat mensen nog een tuin op het zuiden willen en deze vervolgens ook nog eens volledig bestraten, bloedheet.
Wij hebben een goed geïsoleerd huis met de slaapkamer op het zuiden(met een groene tuin zonder tegels). Het is al snel heel warm hier. En ik moet ook regelmatig overdag slapen ivm nachtdienst. Dat is echt niet te doen. Plus dat het geluid ook fijn zou zijn ivm heel veel buurkinderen die in de tuinen gillen. Ik woon tussen 2 gezinnen die samen 8 kinderen hebben.
Wij wekken de energie op met zonnepanelen. Dus hoop zo toch energie-neutraal uit te komen.
Ja dat snap ik wel hoor en iedereen heeft zo zijn of haar overwegingen en er is ook geen goed of fout
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is de warmte een van de ergste dingen aan de zomer, vooral de hittegolven. En ik denk dat een paar dagen als dit ons daarom nerveus maken, het is een voorbode. Van me af schrijven helpt dan echt. Het aller ergste vind ik de overlast die "mooi" weer met zich mee brengt. Als HSP kost me dat enorm veel energie. Begin vorig jaar zijn hier buren komen wonen die zodra het een beetje droog is met al hun vrienden en familie non stop herrie gaan maken in de tuin. Van s ochtends vroeg tot s avonds laat. Dat is niet een keer een beetje plezier maar echt serieuze overlast. Zo veel, dat we met veel tranen besloten hebben te verhuizen. We voelen ons echt weggepest en het doet veel pijn. Met alles er omheen (incl. nieuw huis zoeken en verkopen) zullen we hier helaas nog een paar maanden last van houden. En ja, ze zijn er alweer want het regent niet. Het bijkomende slaaptekort helpt ook niet. Schrijven wel. Zo fijn dat dat hier mag :)
En ik zag dat er misschien donderdag een beetje regen komt, daar hoop ik zo op 😊😊 Op naar rust :)
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
22-02-2021 23:17
Hier overigens geen airco's. Ze maken veel lawaai en kosten veel elektriciteit vind ik en kosten veel grondstoffen om te maken (wat de opwarming alleen maar stimuleert), waardoor het voor mij niet goed voelt om te doen. Mijn huid kan er ook echt niet tegen. Maar ik heb daarnaast ook geluk dat mijn woning gunstig gelegen is mbt de zon. Il snap daarom ook echt niet dat mensen nog een tuin op het zuiden willen en deze vervolgens ook nog eens volledig bestraten, bloedheet.
Ik kan me best voorstellen dat mensen geen airco's willen. Hier overigens mobiele airco's. Maar het wordt bij mij 35+ graden. En dat slaapt en leeft niet zo fijn. En dat is niet maar één dagje helaas. Dus ik heb gewoon pech met mijn woning. De nadelen en de kosten neem ik op de koop toe. Al vind ik het geluid geen nadeel, maar heerlijk om bij in slaap te vallen :-D
Februari en ik heb net met blote armen buiten gelopen!! En had het nog warm. 16 graden, hoe moet dat als het straks echt zomer is?

Ik zag nog 1 iemand zonder mouwen maar de rest had nog gewoon een jas en soms sjaal aan.

Ik vraag me weleens af of er iets mis met me is of zo.
Elf12345 schreef:
23-02-2021 09:16
Natuurlijk is de warmte een van de ergste dingen aan de zomer, vooral de hittegolven. En ik denk dat een paar dagen als dit ons daarom nerveus maken, het is een voorbode. Van me af schrijven helpt dan echt. Het aller ergste vind ik de overlast die "mooi" weer met zich mee brengt. Als HSP kost me dat enorm veel energie. Begin vorig jaar zijn hier buren komen wonen die zodra het een beetje droog is met al hun vrienden en familie non stop herrie gaan maken in de tuin. Van s ochtends vroeg tot s avonds laat. Dat is niet een keer een beetje plezier maar echt serieuze overlast. Zo veel, dat we met veel tranen besloten hebben te verhuizen. We voelen ons echt weggepest en het doet veel pijn. Met alles er omheen (incl. nieuw huis zoeken en verkopen) zullen we hier helaas nog een paar maanden last van houden. En ja, ze zijn er alweer want het regent niet. Het bijkomende slaaptekort helpt ook niet. Schrijven wel. Zo fijn dat dat hier mag :)
En ik zag dat er misschien donderdag een beetje regen komt, daar hoop ik zo op 😊😊 Op naar rust :)
Ja dat de hitte er aankomt vind ik ook het ergst.
Ik kan ook niet goed tegen prikkels en heb ook last van alle buurtbewoners hieromheen. Dan zeggen ze ga dan in een hutje op de hei wonen. Als ik t kon betalen zou ik t doen.
Als er nou een soort garantie was dat het de hele zomer niet warmer dan 24 graden zou worden, dan zou ik het prima trekken. Maar ja, zekerheid heb je niet met het weer. De enige zekerheid die er is, is dat er weer hittegolven aankomen. Ik heb de hoop dat dit beperkt blijft.
Alle reacties Link kopieren
Heb net het rolgordijn in de keuken maar omlaag gedaan, het werd namelijk nu al 23 graden met die volle zon

Ik ben nu wel het gevoel van tijd kwijt. ik keek om 08.15 op de klok en voor m'n gevoel was het al 10.00 uur door al dat (zon)licht
Alle reacties Link kopieren
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... ailsignout

Lijkt me niet toevallig maar een duidelijke trend die al lang bezig is. Gelukkig na vandaag weer koeler.
Alle reacties Link kopieren
Duurt bij jullie de dag ook zo lang?

Geen idee hoe het komt, het is niet dat ik niks doe vandaag
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
24-02-2021 15:06
Duurt bij jullie de dag ook zo lang?

Geen idee hoe het komt, het is niet dat ik niks doe vandaag
ik vind het vreselijk en de zon schijnt maar steeds naar binnen. Het zonnescherm gaat steeds weer in ivm de wind.
En de buurkinderen zijn al aan het gillen en krijsen vanaf 9.50 uur vanmorgen.
Ik krijg er moordneigingen van. En door de klachten na mijn infectie met Corona heb ik veel meer last van licht en geluid.
Het is nu 30 graden hier. Schiet mij maar lek. Of overdrijf ik nu en ben ik aan het zeuren?
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
24-02-2021 15:34
Het is nu 30 graden hier. Schiet mij maar lek. Of overdrijf ik nu en ben ik aan het zeuren?
Woow, 30...
Je zeurt niet!

Keek net op m'n thermometer en in de tuin is het 18 graden, binnen 20
Begin van de middag om boodschappen gegaan, heb m'n vest maar uitgedaan omdat ik het zo warm had..
(heb het sowieso snel warm)
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
24-02-2021 15:34
Het is nu 30 graden hier. Schiet mij maar lek. Of overdrijf ik nu en ben ik aan het zeuren?
30 graden??? Waar zit jij dan?
Natuurlijk zeur je niet. Het is februari!

Hier was iemand de hele middag aan het schuren. Dat háát ik, alle klussers komen ineens uit hun holen om pokkeherrie te maken.
't Is al met al een heel gedoe
Sorry, ik bedoelde 20 graden :lol:
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
24-02-2021 20:01
Sorry, ik bedoelde 20 graden :lol:
Ik vroeg me al af of je wel in Nederland woonde :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Bijna hetzelfde, scheelt maar 10 graden :biggrin: (gelukkig, was niet best geweest als het nu al 30 graden bij je was)
Alle reacties Link kopieren
Echt, haat aan die klote zon die er nu alweer voor zorgt dat je helemaal bezweet thuiskomt als je even wat boodschappen meegenomen hebt.
Haat dat er in FEBRUARI nu alweer 5 dagen achterelkaar warm lenteweer is.
Haat aan het felle licht
Haat aan de warmte
Haat aan de komende 8 maanden.
Het is al erg genoeg dat de zomers tegenwoordig zo bloedheet zijn, moeten we serieus in februari hier alweer mee bezig zijn?

Is het alweer november? :'(
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, september kun je tegenwoordig ook al afschrijven en oktober soms ook al. Maar februari?? Straks hebben we alleen nog november, december en januari over. Ik zie het echt heel somber in.
Hier was de ijssalon voor het eerst open. Bizar, maar ik heb toch maar een ijsje genomen. Ik ben gek op ijs, zomer én winter.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
We hadden het over massahysterie.... hebben jullie de foto’s gezien van het overvolle Vondelpark? Dat soort taferelen zie je in het buitenland volgens mij nooit. Ik heb het idee dat het iets typisch Nederlands is. Ik weet niet goed waarom maar het ergert me.
Maar ja... kan het niet veranderen en het weer wordt voorlopig weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Regen! Hopelijk bij jullie ook :hyper: (okee dit is echt raar toch, dat we ons daar in februari over verheugen? "eindelijk regen" is iets wat voor mij bij einde zomer past...)
Alle reacties Link kopieren
Hier geen regen (woon je in Zuid-Nederland toevallig?) wel lekker bewolkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven