Wintervreugd voor de zomermoppers

zondag 10 december 2017 om 15:30
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken!
Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters.
Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.
Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic

Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
zondag 23 september 2018 om 12:24
Fijn is dat hè, ik heb dan ook letterlijk meer adem.kopjekoffie70 schreef: ↑22-09-2018 21:53Ja, in de herfst kan het echt lekker ruiken, vooral in het bos. En bij vochtige lucht heb je ook meer adem. Wat ook helemaal geweldig is, is om bij vochtig en mistig weer te gaan fietsen, je huid verfrist wordt en dat je dan van die waterdruppels op je wimpers krijgt.![]()
In de zomer heb ik vaak hyperventilatie met benauwd weer.

maandag 24 september 2018 om 09:04
Het is inderdaad heerlijk weer nu. Het lukt mij alleen nog niet om er echt van te genieten. Weet niet precies wat het is, maar waar ik andere jaren meteen weer lekker in mijn vel zit als het weer is omgeslagen, lukt dat nu gewoon niet.
Denk toch dat het komt doordat de zomer dit jaar zo extreem was. Te lang en te warm, zonder enige onderbreking. Ik overweeg nu serieus om volgend jaar in juli of augustus een paar weken naar een land te gaan waar het dan winter is. Dat zal dan alleen wel zonder mijn man moeten vrees ik. Bleh, ik baal dat het weer zo'n invloed op mij heeft, maar weet niet hoe ik dat zou kunnen veranderen.
Denk toch dat het komt doordat de zomer dit jaar zo extreem was. Te lang en te warm, zonder enige onderbreking. Ik overweeg nu serieus om volgend jaar in juli of augustus een paar weken naar een land te gaan waar het dan winter is. Dat zal dan alleen wel zonder mijn man moeten vrees ik. Bleh, ik baal dat het weer zo'n invloed op mij heeft, maar weet niet hoe ik dat zou kunnen veranderen.

maandag 24 september 2018 om 11:23

maandag 24 september 2018 om 11:59
Ja, hier ook een zomerliefhebber als man. Meestal gaan we in het voor- of najaar met vakantie, bij temperaturen waar we beiden mee kunnen leven. Maar nu wil ik echt in de zomer hier weg. Ik hoop dat hij mee wil, maar vrees van niet. Mij krijg je ook voor geen goud in de wintermaanden naar een zonbestemming.
En Ierland en Schotland (vooral de Hooglanden) lijken me gaaf! Vrijwel altijd koeler dan hier en lekker regenachtig. Zelf even helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tips!
En afgelopen zomer was er hier op dit topic iemand die ook naar een koele bestemming ging. En daar heerlijk weer had gehad. Ik kan het alleen niet meer terugvinden. Weet iemand nog welke bestemming dat was?
En Ierland en Schotland (vooral de Hooglanden) lijken me gaaf! Vrijwel altijd koeler dan hier en lekker regenachtig. Zelf even helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tips!
En afgelopen zomer was er hier op dit topic iemand die ook naar een koele bestemming ging. En daar heerlijk weer had gehad. Ik kan het alleen niet meer terugvinden. Weet iemand nog welke bestemming dat was?
maandag 24 september 2018 om 14:52
Akeleila, het is herkenbaar wat je schrijft. Ik lijk ook nog steeds moe te zijn van die zomer.
En ik wil me er niks van aantrekken, maar ik merk dat ik me ook nog steeds een beetje erger aan mensen die mij niet snappen. Dat je graag warm/heet weer wilt is natuurlijk dikke prima, maar ik heb nu soms mensen om me heen die nog steeds klagen dat we "maar eventjes zomer hebben gehad", "echt zomer wordt het nooit in Nederland", "wat een regen de hele dagen". En dan als toppunt alle mensen die aldoor opmerkingen maken over mij. Collega's op kantoor die echt bij elke wolk/bui roepen "kijk Vikhui, speciaal voor jou alleen!" En dan weer tegen elkaar "snap jij haar nou? Ze is niet goed bij haar hoofd."
En ik wil me er niks van aantrekken, maar ik merk dat ik me ook nog steeds een beetje erger aan mensen die mij niet snappen. Dat je graag warm/heet weer wilt is natuurlijk dikke prima, maar ik heb nu soms mensen om me heen die nog steeds klagen dat we "maar eventjes zomer hebben gehad", "echt zomer wordt het nooit in Nederland", "wat een regen de hele dagen". En dan als toppunt alle mensen die aldoor opmerkingen maken over mij. Collega's op kantoor die echt bij elke wolk/bui roepen "kijk Vikhui, speciaal voor jou alleen!" En dan weer tegen elkaar "snap jij haar nou? Ze is niet goed bij haar hoofd."

maandag 24 september 2018 om 16:40
Akeleila schreef: ↑24-09-2018 11:23Ik ben nu een beetje aan het kijken naar eventuele vakantiebestemmingen voor volgende zomer. Met temperaturen zo'n beetje tussen de 5 en 15 graden. IJsland zou qua temperatuur helemaal goed zijn, maar daar wordt het in die periode vrijwel niet donker.![]()
Iemand toevallig tips?
Ik denk dat ik dat was, of er moet nog iemand naar een koele bestemming zijn gegaan?
Wij zijn naar de Faeroër eilanden geweest. Wij waren er begin augustus en het was 8-12 graden. Vrijwel iedere dag regen, bewolkt of mistig. Je moet wel van natuur en wandelen houden, voor de rest is er namelijk weinig te doen.

Ik wil terug.

maandag 24 september 2018 om 16:48
Herkenbaar. Vanochtend was het 6 graden toen ik naar werk vertrok. Zonnetje erbij, heerlijk. Collega's op kantoor mopperden meteen over de kou bij binnenkomst en toen ik aangaf het heerlijk te vinden, werd ik meteen voor gek verklaard. Compleet onbegrip, want "het is echt niet normaal om dit fijn te vinden. Normale mensen vinden de zomer fijn!". En bedankt, ik ben dus blijkbaar niet normaal?
Ach ja, ik ben er inmiddels aan gewend.
maandag 24 september 2018 om 18:14
Dit opmerkingen vind ik toch niet netjes hoorVikhui schreef: ↑24-09-2018 14:52Akeleila, het is herkenbaar wat je schrijft. Ik lijk ook nog steeds moe te zijn van die zomer.
En ik wil me er niks van aantrekken, maar ik merk dat ik me ook nog steeds een beetje erger aan mensen die mij niet snappen. Dat je graag warm/heet weer wilt is natuurlijk dikke prima, maar ik heb nu soms mensen om me heen die nog steeds klagen dat we "maar eventjes zomer hebben gehad", "echt zomer wordt het nooit in Nederland", "wat een regen de hele dagen". En dan als toppunt alle mensen die aldoor opmerkingen maken over mij. Collega's op kantoor die echt bij elke wolk/bui roepen "kijk Vikhui, speciaal voor jou alleen!" En dan weer tegen elkaar "snap jij haar nou? Ze is niet goed bij haar hoofd."![]()
Als het nu een normale benelux zomer was geweest kan ik die opmerkingen van het is maar eventjes zomer geweest of echt zomer word het nooit hier ergens nog begrijpen
Maar dit jaar? iedereen die zomer weer fijn vind kunnen toch echt niet klagen over de zomer 2018

maandag 24 september 2018 om 18:21
Nectarinepit schreef: ↑24-09-2018 16:40Ik denk dat ik dat was, of er moet nog iemand naar een koele bestemming zijn gegaan?
Wij zijn naar de Faeroër eilanden geweest. Wij waren er begin augustus en het was 8-12 graden. Vrijwel iedere dag regen, bewolkt of mistig. Je moet wel van natuur en wandelen houden, voor de rest is er namelijk weinig te doen.Maar het is er ontzettend mooi!
Ik wil terug.![]()
Jaaah, de Faeröer Eilanden, dat was het!
Regen, bewolkt, mistig en 8-12 graden, dat klinkt geweldig voor augustus! En natuur en wandelen is ook helemaal goed. Als ik zou gaan dan zou het denk ik ook ergens begin augustus zijn, voor ongeveer een weekje. Werd het erg laat donker toen jullie er waren of viel dat wel mee?
Whaah, ik ben helemaal enthousiast! Zou bijna gaan verlangen naar volgende zomer.

dinsdag 25 september 2018 om 10:24
Akeleila schreef: ↑24-09-2018 18:21Jaaah, de Faeröer Eilanden, dat was het!
Regen, bewolkt, mistig en 8-12 graden, dat klinkt geweldig voor augustus! En natuur en wandelen is ook helemaal goed. Als ik zou gaan dan zou het denk ik ook ergens begin augustus zijn, voor ongeveer een weekje. Werd het erg laat donker toen jullie er waren of viel dat wel mee?
Whaah, ik ben helemaal enthousiast! Zou bijna gaan verlangen naar volgende zomer.![]()
Wij waren er een dag of vijf, eigenlijk net iets te kort. Een week zou perfect zijn. Het enige jammere aan het weer was dat de helicoptervlucht die we geboekt hadden (wordt er als openbaar vervoer gebruikt) tot twee keer toe geannuleerd werd vanwege de mist. Jammer, maar daar moet je op dit soort bestemmingen rekening mee houden.
Als ik het mij goed herinner, kwam de zon rond 5 uur op en ging de zon rond 22 uur onder. Viel dus reuze mee.
Ik wil graag eens terug, er is nog best veel dat we niet gezien hebben en het is er geweldig mooi.

dinsdag 25 september 2018 om 11:27
Bedankt voor de info, Nectarinepit. Het lijkt me een ideale bestemming voor een weekje in augustus. Wel jammer van jullie helicoptervlucht. Maar wel een goede reden om nog een keer terug te gaan.
Ik zie het weer iets meer zitten. Als zomers zoals de afgelopen zomer in de toekomst de norm gaan worden, ga ik dat slecht trekken. Maar met een uitwijkmogelijkheid als dit is het hopelijk toch wat beter te doen. En als ik niet langer dan een week ga, wil mijn man nog mee ook. Wel zo gezellig.

Ik zie het weer iets meer zitten. Als zomers zoals de afgelopen zomer in de toekomst de norm gaan worden, ga ik dat slecht trekken. Maar met een uitwijkmogelijkheid als dit is het hopelijk toch wat beter te doen. En als ik niet langer dan een week ga, wil mijn man nog mee ook. Wel zo gezellig.

dinsdag 25 september 2018 om 12:53
Haha, knap om dat voor elkaar te krijgen!
Lijkt me wel lekker makkelijk ook met een aantal praktische dingen. Hier leidt het verschil in temperatuurbeleving geregeld tot "gedoe" op het gebied van ramen open/dicht, kachel laag/hoog, luxaflex dicht om zon buiten te houden/open om zon binnen te laten, etc. Verder passen we prima bij elkaar, maar dit is soms echt wel lastig.

Lijkt me wel lekker makkelijk ook met een aantal praktische dingen. Hier leidt het verschil in temperatuurbeleving geregeld tot "gedoe" op het gebied van ramen open/dicht, kachel laag/hoog, luxaflex dicht om zon buiten te houden/open om zon binnen te laten, etc. Verder passen we prima bij elkaar, maar dit is soms echt wel lastig.

dinsdag 25 september 2018 om 13:33
Ik trek het nog even extreem door: van mij mag die zon wel helemaal weg. Zondag was echt een perfecte dag. Ik heb heerlijk in de regen door het bos gelopen en voelde me helemaal opleven! Ik realiseer me dat ik echt een uitzondering ben. Regen, donker, wolken, storm, sneeuw. Het kan me niet sober en somber genoeg. Hoe harder het regent en waait hoe lichter mijn hart wordt. Ik kom dan helemaal bij en heb veel meer energie...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-

dinsdag 25 september 2018 om 15:25
Voor mij hoeft de zon nooit meer te schijnen. Schijnen mag (bron van alle leven op aarde enzo), maar dan wel graag achter de wolken.
Ik
donkere sombere dagen.
Regen, storm en sneeuw heb ik geen moeite mee, maar hoeven van mij niet zo nodig. Maar ik kan je wel begrijpen Tanteslankie. Komt mij helemaal niet vreemd voor ofzo.

Ik

Regen, storm en sneeuw heb ik geen moeite mee, maar hoeven van mij niet zo nodig. Maar ik kan je wel begrijpen Tanteslankie. Komt mij helemaal niet vreemd voor ofzo.
dinsdag 25 september 2018 om 15:32
Ik wilde het net gaan zeggentanteslankie schreef: ↑25-09-2018 13:33Ik trek het nog even extreem door: van mij mag die zon wel helemaal weg. Zondag was echt een perfecte dag. Ik heb heerlijk in de regen door het bos gelopen en voelde me helemaal opleven! Ik realiseer me dat ik echt een uitzondering ben. Regen, donker, wolken, storm, sneeuw. Het kan me niet sober en somber genoeg. Hoe harder het regent en waait hoe lichter mijn hart wordt. Ik kom dan helemaal bij en heb veel meer energie...

De ochtenden en avonden vind ik wel heel fijn nu. Krijg altijd een soort opgelucht gevoel als het donker wordt. Dan kom ik tot rust

dinsdag 25 september 2018 om 16:22
Vikhui schreef: ↑24-09-2018 14:52Akeleila, het is herkenbaar wat je schrijft. Ik lijk ook nog steeds moe te zijn van die zomer.
En ik wil me er niks van aantrekken, maar ik merk dat ik me ook nog steeds een beetje erger aan mensen die mij niet snappen. Dat je graag warm/heet weer wilt is natuurlijk dikke prima, maar ik heb nu soms mensen om me heen die nog steeds klagen dat we "maar eventjes zomer hebben gehad", "echt zomer wordt het nooit in Nederland", "wat een regen de hele dagen". En dan als toppunt alle mensen die aldoor opmerkingen maken over mij. Collega's op kantoor die echt bij elke wolk/bui roepen "kijk Vikhui, speciaal voor jou alleen!" En dan weer tegen elkaar "snap jij haar nou? Ze is niet goed bij haar hoofd."![]()
Die mensen sporen niet!! Hoe ziet een zomer er volgens hen dan uit?! Ik hoorde gisteren ook al iemand klagen over dat ze het weer maar niks vinden. Dan denk ik aan de ene kant van ja, het is nu net 2 dagen herfstachtig en nu al lopen zeuren. Maar aan de andere kant vinden sommige mensen dit soort weer waarschijnlijk net zo vervelend als wij het zomerweer.
Maar die opmerkingen van jouw collega's zou ik ook niet echt leuk vinden nee. Ik merk sowieso de laatste tijd steeds meer dat ik toch een beetje anders ben dan de gemiddelde mens. 1. Ik heb hekel aan echt zomerweer (dus in de minderheid en veel onbegrip) 2. Ik ben een introvert persoon, hou niet zo van groepen, krijg energie van regelmatig momentjes voor mezelf. (wederom in de minderheid en onbegrip).