Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
18-10-2018 10:15
Hmm, goed punt... dat ik daar nog nooit bij stilgestaan heb. :D

Vanochtend voor het eerst een warmere jas aangetrokken, het was maar 8 graden toen ik naar werk vertrok dus mocht ook wel. Nu nog een dunnere sjaal erbij, maar ik kan niet wachten op de echt lage temperaturen zodat ik mijn nieuwe, superzachte sjaal kan dragen.

Hoe is het weer bij jullie?
Hier is het vandaag herfst achtig, vooral vanmorgen :) nu wel iets meer zon maar ook bewolking. Nu mag het van mij ook nog wel kouder hoor, inderdaad weer lekker sjaals dragen :)
Maar voor nu ben ik blij dat de temperaturen in ieder geval niet meer omhoog gaan!
Alle reacties Link kopieren
Oh die is leuk RégineFilange!
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
18-10-2018 12:43
Afbeelding

:proud:
:proud:
Inderdaad een leuke hoodie, RégineFilange!

Fijn dat het bij jou nu ook herfstachtig is, yesss. :) Ik ben ook blij dat de temperatuur voorlopig niet meer omhoog gaat. Het heeft lang genoeg geduurd.

Vanavond alleen thuis, dus ik ga lekker bankhangen onder een warme deken, past wel bij het weer vandaag vind ik. Kaarsjes aan, Netflix erbij en natuurlijk iets lekker te eten.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het vandaag 16 graden, lekker hoor.
Nu krijg je weer van die mensen die zeiken dat het zo koud is
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
18-10-2018 12:56
Hier is het vandaag herfst achtig, vooral vanmorgen :) nu wel iets meer zon maar ook bewolking. Nu mag het van mij ook nog wel kouder hoor, inderdaad weer lekker sjaals dragen :)
Maar voor nu ben ik blij dat de temperaturen in ieder geval niet meer omhoog gaan!

Van het weekend was ik echt van slag, 26 graden, hoe krijgt moeder natuur het voor elkaar, ik had zelfs weer open schoentjes aan, heel verwarrend allemaal.
Ik hoop dat het nu herfst gaat worden, want al die warme dagen gaan wel van onze tijd af he dames, ik wil gewoon regen en wind, het is hier in huis 23.3 graden, veels te warm dus, ik wil gewoon weer onder de warme dekens terwijlnhet buiten waait en regent.
Dus kom maar op met die herfst.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Het is verbazingwekkend (en irritant) hoeveel kracht de zon nog heeft. Hier werd het binnen 21.5 graad. Buiten was het wel onder de 20 graden, maar met de zon erbij komt het in huis daar wel boven. Maar het begin is er, nu nog wachten op echte herfst.
Hoera, volgende week echt herfstweer volgens het AD! :jump:
Precies in mijn herfstvakantie. Kan ik zonder schuldgevoelens lekker binnen blijven met boeken : :proud:
En de nachten eindelijk kouder, kan ik ook weer normaal slapen....
Perfecte timing, miste69. :yes:

Wij gaan er zaterdag een paar dagen tussenuit (naar een koude plek uiteraard ;-D), en ik hoop dat als we terug zijn het hier ook lekker herfstig is en blijft.
Ik ga het heel voorzichtig zeggen : van harte herfst! :yes:
Vandaag zo'n 16 graden, en de komende week blijft het zo!
Alle reacties Link kopieren
Genieten jullie ook zo van het rillend uit bed stappen? En dan rillend uit de douche komen ? Vreselijk vind ik dat. Ik heb het altijd erg koud in de winter, of ik zou de hele dag in een skipak moeten lopen...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Beetje gek, ja ik zit nu met een vestje aan en kop dampende thee! Eindelijk!


Hier was het gisten ongeveer 18 graden, stuk beter maar ja die klote zon was er nog steeds waardoor mijn huis weer opwarmde naar 23 graden! Nu 21. Maar voelt koeler aan nu. Ik heb begrepen dat de droogte blijft aanhouden en ik vind het zo heerlijk als het regent en donker is. Die zon staat achterlijk laag in dit jaar tijdstip en dus kijk je er steeds in. Goed wil niet klagen, want het is nu zeker beter! :)

Geniet allemaal van de heerlijke bibbermomenten :yes:
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Beetjegek, heb niet goed gelezen, net wakker. Ik vind rillend uit de douche komen niet lekker, maar wel uit bed want dan trek ik dus mijn vestje aan en die dampende thee erbij en ik warm binnen no time op. Ik was altijd een koukleum, kon mij niet warm genoeg de laatste 2 jaar heb ik problemen met de warmte! Ik werk ook nog eens in een ouderenzorg instelling waar het altijd heel warm is! Ik loop er dus altijd zomers bij en dan nog te warm! Ik zit niet in de overgang of zo... maar kan er gewoon niet tegen, niet meer.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
19-10-2018 07:18
Genieten jullie ook zo van het rillend uit bed stappen? En dan rillend uit de douche komen ? Vreselijk vind ik dat. Ik heb het altijd erg koud in de winter, of ik zou de hele dag in een skipak moeten lopen...
Vroeger had ik heel snel warm, tegenwoordig heb ik het heel snel koud. Maar in mijn hoofd en hart houd ik nog steeds niet van hitte en wel van kou. Maar rillend uit bed stappen of rillend uit de douche komen? Vreselijk. Gelukkig woon ik nu in een appartement waar het niet kouder wordt dan 20 graden, dus dat scheelt. En ik heb een elektrische onderdeken, dus mijn bed is altijd wel warm. En als het echt koud is, dan zet ik de verwarming aan, zodat het in de badkamer wat warmer is.
Dames, zit ik nog op het goede topic? Geintje hoor.
Ik vind het juist heerlijk, die koude ochtenden. Loop nog steeds in t-shirt.
Volgende week komt er eindelijk een bak regen. Het is herfst!
:hyper:
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
19-10-2018 07:51
Vroeger had ik heel snel warm, tegenwoordig heb ik het heel snel koud. Maar in mijn hoofd en hart houd ik nog steeds niet van hitte en wel van kou. Maar rillend uit bed stappen of rillend uit de douche komen? Vreselijk. Gelukkig woon ik nu in een appartement waar het niet kouder wordt dan 20 graden, dus dat scheelt. En ik heb een elektrische onderdeken, dus mijn bed is altijd wel warm. En als het echt koud is, dan zet ik de verwarming aan, zodat het in de badkamer wat warmer is.
Een elektrische deken heb ik ook ja, heerlijk is dat. En 20 graden in huis vind ik ook koud...ik heb ook weinig vet als isolatie , dat helpt ook niet echt
Ik vind het juist heerlijk dat het nu koeler is als ik uit bed of uit de douche stap. Dat ik niet meteen weer loop te plakken als ik na het opstaan in beweging kom. En dat ik weer gewoon droog word als ik me afdroog na het douchen. Ik heb nog lang geen last van kou en loop ook nog steeds in een T-shirt. Hier heb ik heel lang op gewacht en nu het zover is geniet ik met volle teugen! :rolling:
Het is eindelijk een beetje lekker sportweer voor mij! :yes: Gisteravond na 21:30 uur een rondje hardgelopen en vanochtend op de fiets naar mijn werk, lekker fris! :thumbsup: Ik geniet hier echt van, inderdaad zo lang op gewacht! :cheer2:
Ik laat 's nachts altijd het raam een stukje open en vanochtend was het best koud toen ik uit bed stapte. Vooral de vloer (hout) voelde koud aan mijn voeten. Maar dan vind ik het heerlijk om een dik, warm vest (fleece ;-D) aan te trekken en zo op te warmen.

Als je uit de douche stapt en het is koud, ja dat is wel minder. Maar ik vind het minder erg dan 's zomers uit de douche stappen. Dan heb ik het meteen weer warm, plak ik weer en ben ik weer toen aan een douche.

Vandaag schijnt de zon weer, maar het is kouder dan het lijkt. Vanochtend vroeg naar de sportschool gelopen en ik was blij met mijn winterjas; het was maar 5 graden. :yes:
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
19-10-2018 08:34
Een elektrische deken heb ik ook ja, heerlijk is dat. En 20 graden in huis vind ik ook koud...ik heb ook weinig vet als isolatie , dat helpt ook niet echt
Heb ik dus sinds ik 50 kilo ben afgevallen. In februari begint mijn lichaam echt naar warmte te snakken. Alleen mijn hoofd en mijn hart doen niet mee.
beetjegek schreef:
19-10-2018 07:18
Genieten jullie ook zo van het rillend uit bed stappen? En dan rillend uit de douche komen ? Vreselijk vind ik dat. Ik heb het altijd erg koud in de winter, of ik zou de hele dag in een skipak moeten lopen...
Ik stap nooit rillend uit bed of douche. In de slaapkamer altijd raam open, ik draag geen pyjama en verwarming is nooit aan in die ruimte. Slaap onder een super dun dekbed, maar rillen? Nee, echt nooit....misschien eens naar huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eventjes niet meegeschreven omdat ik zooo gefrustreerd was door de hitte de afgelopen weken.
En nu nog steeds baal ik enorm dat die klotezon er gewoon constant is, in de vooruitzichten ook weer allemaal volle zonnetjes en de buien lijken weer steeds verder te worden opgeschoven, om uiteindelijk helemaal niet meer te komen.
Het lijkt nu vanaf volgende week beter te worden, maar ik kan me er niet meer op verheugen, want voor je het weet is het weer bijgesteld naar 25 graden.
Binnen is het sowieso nog erg warm, ook al heb ik de hele nacht de ramen open.

Ik kan even heel moeilijk positief blijven. :|

Ik hoop echt dat die zon eens een tijdje weg gaat, zodat ik goed kan opladen, en hopelijk trekt mijn fronsrimpel dan nog een beetje glad. :P
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap je hoor CarrieM, van mij mag het ook echt donkerder en kouder.
Het heeft ook zo lang geduurd.
Ik ben wel heel blij dat de zomer echt voorbij is en de voorspellingen qua temperatuur zien er echt goed uit! Ik zag al 10 graden staan voor overdag :D

Vanmorgen was ik vroeg wakker, toen heb ik lekker met een kopje thee een serie gekeken, dat donkere in de vroege ochtend, zo mag het van mij de hele dag zijn. Fijn en rustgevend :)

Ik kan ook niet wachten tot het echt Winter is, vorig jaar ben ik naar een Kerstmarkt gegaan en die dag was het van dat grauwe koude weer.
In de auto op de terugweg leek het al een beetje schemerig en dan thuis lekker een stamppot eten en nieuwe kerstballen in de boom hangen, kaarsjes aan :heart:
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
19-10-2018 10:16
Het is eindelijk een beetje lekker sportweer voor mij! :yes: Gisteravond na 21:30 uur een rondje hardgelopen en vanochtend op de fiets naar mijn werk, lekker fris! :thumbsup: Ik geniet hier echt van, inderdaad zo lang op gewacht! :cheer2:
Ja dit is fijn hè :) hardlopen gaat ineens weer een stuk beter!
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat vooral irritant vind, als de zon weer volop gaat schijnen aan het einde van de dag ... Zoals nu.
Heb je overdag een lamp aan en dan gaat rond etenstijd de zon weer naar binnen schijnen.
Maar nog even geduld en dan is het rond etenstijd ook donker :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven