Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me ook echt op de winter yesss, heerlijk zoals jij het beschrijft!

Vanavond heb ik ook een lekker tv-thee-chips-avondje. Morgen uitslapen en verder geen plannen. Als het bewolkt is wil ik wel even lekker naar buiten om te wandelen of fietsen.

Jullie allemaal ook een fijne koude nacht gewenst en een bewolkte zondag! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar wie slaapt er met open raam in de herfst/winter?

Zelf heb ik een paar pogingen gedaan, maar ik hoor alles omdat ik in de stad woon. Ook rijden hier bijna elke ochtend om 6 uur de vrachtwagens al af en aan voor de winkels. Zodra ik wakker word zet ik het raam open.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
22-10-2018 07:10
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar wie slaapt er met open raam in de herfst/winter?

Zelf heb ik een paar pogingen gedaan, maar ik hoor alles omdat ik in de stad woon. Ook rijden hier bijna elke ochtend om 6 uur de vrachtwagens al af en aan voor de winkels. Zodra ik wakker word zet ik het raam open.
Ik slaap in principe altijd met het raam open, ook al woon ik langs een drukke weg. Soms slaap ik wel met oordoppen in.
In het weekend doe ik het raam wel dicht in verband met schreeuwend uitgaansvolk, en dan laat ik de deur van mijn kamer open en zet ik de deur van het dakterras aan de achterkant open, zodat er van die kant frisse lucht binnen komt.
Als alles dicht zit krijg ik nachtmerries en word ik met hoofdpijn wakker.
carriem wijzigde dit bericht op 22-10-2018 08:44
0.12% gewijzigd
Raam altijd open, en oordoppen in (woon ook in de stad).

Morgen krijgen we storm! :cheer:

En dit weekend gaat de klok toch terug?
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
22-10-2018 08:03
Raam altijd open, en oordoppen in (woon ook in de stad).

Morgen krijgen we storm! :cheer:

En dit weekend gaat de klok toch terug?
Klopt, hij gaat dan 1 uur achteruit
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke ochtend!!!! :yes:

Ik ben vandaag vrij, maar stuurde net even een mail naar een collega omdat ik iets was vergeten over te dragen. Krijg ik terug dat ik maar gauw het werk moet loslaten en van het herfstige weer moet genieten waar ik zo van hou. Zo lief. :D
Alle reacties Link kopieren
Met de ramen tegenover elkaar open en de lamellen dicht tegen de zon krijg ik het hier nog steeds niet onder de 20 graden. 20,5 nu. Maar als het goed is wordt het vanaf morgen eindelijk bewolkt.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
22-10-2018 07:10
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar wie slaapt er met open raam in de herfst/winter?

Zelf heb ik een paar pogingen gedaan, maar ik hoor alles omdat ik in de stad woon. Ook rijden hier bijna elke ochtend om 6 uur de vrachtwagens al af en aan voor de winkels. Zodra ik wakker word zet ik het raam open.
Ik slaap met het raam open, maar qua geluid slaap ik door bijna alles wel heen; feestende buren, onweer.
Ik vind het dan ook heerlijk als het een beetje koud is in bed. Maar misschien doe ik 'm wel dicht als het 's nachts echt koud wordt, het kan nogal flínk afkoelen bij mij in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook met oordoppen. De hele dag staan de ramen hier boven open en ze gaan snachts op een kier. Lekker fris en dan nu onder mijn winterdekbed!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
:bye:

Ik kom even gedag zeggen. Ik zit momenteel in een klein houten hutje in het midden van Noorwegen. Binnen is het heel knus en warm, buiten is het -3 en het sneeuwt. :heart: Er ligt al een flinke laag en het blijft de hele avond en nacht sneeuwen. Ik geniet ontzettend.

Ik hoop dat jullie inmiddels ook genieten van herfstweer. Ik zal uitgebreider reageren als ik weer thuis ben!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Nectarinepit!! Geniet ervan en neem vooral wat van dat weer mee terug! :-D
Ooooh, -3 en sneeuw, wat klinkt dat heerlijk! Geniet ervan, Nectarinepit!

Ik ben een paar dagen ziek uit de running geweest. Is het eindelijk lekker weer, lag ik alleen maar in bed. Maar wel erg blij dat ik niet het bed uitdreef door de warmte. Wat dat betreft was de timing wel weer goed.

Nu weer beter en lekker genieten. Zo heerlijk dat de dreiging van heet weer nu is verdwenen. De afgelopen maanden was ik obsessief bezig met de weersverwachtingen. Nu kijk ik er nauwelijks meer naar. Het is toch altijd goed. :lol:
De temperatuur en de wind vind ik prima, maar van de voorspelde regenperiode baal ik enorm. Komende week ben ik op een waddeneiland, en van lekker wandelen en fietsen komt dan helemaal niets terecht. :(
Slaap ook altijd met het raam open. Heerlijk vind ik dat. De laatste avonden nu echter niet meer omdat er buren zijn die hout stoken in hun kachel en die houtrook komt dan bij ons naar binnen. Vroeger kon ik er goed tegen, maar nu niet meer. Nu krijg ik er hoofdpijn van. Maar het raam dicht? No way! Ik weet niet welke buren allemaal hout stoken. Ik weet wel van de buren rechts naast ons, maar daar kunnen we goed mee opschieten en ik wil niet bij hen klagen.
Mijn vader voert zelfs een ware kruistocht tegen houtrook.

Vandaag ook duidelijk een stuk frisser dan in het weekend. Heerlijk.
Oh wat is het zalig weer! Vanochtend fijn 5km gelopen. Heerlijk die wind weer zo. Nog eventjes en dan kan ik éindelijk mijn winterjas weer aan. :cheer2:
Begin volgende week 7 graden hier! Helemaal prima natuurlijk, maar jee, wat is dat snel gegaan. Van 27 graden naar 7. Dat drukt je wel even met de neus op het feit dat we een heel groot deel van de herfst gewoon hebben gemist. En dat de periode waarin wij ons fijn voelen een heel stuk korter is geworden. :-(
Akeleila schreef:
25-10-2018 12:08
Begin volgende week 7 graden hier! Helemaal prima natuurlijk, maar jee, wat is dat snel gegaan. Van 27 graden naar 7. Dat drukt je wel even met de neus op het feit dat we een heel groot deel van de herfst gewoon hebben gemist. En dat de periode waarin wij ons fijn voelen een heel stuk korter is geworden. :-(
Geniet van hoe het nu is ipv te bedenken wat je hebt gemist!
Fijn om te lezen dat het bij iedereen eindelijk kouder is en wordt! Ik ben weer thuis en gelukkig is het hier nu ook afgekoeld. Maar ik mis het Noorse hutje in de sneeuw wel!

Ik slaap meestal ook met het raam open (op een kier), op verzoek van vriend. Maar eigenlijk vind ik het ook wel lekker om te slapen met het raam open, anders wordt het zo muf binnen. Overdag laat ik het raam ook op een kier staan (of verder open als ik thuis ben). Alleen als het echt koud is, dus als het flink vriest, doe ik het raam dicht.

Dat is een heel verschil, Akeleila. Maar zoals watdachtjehiervan zegt, niet teveel over nadenken. Het is jammer dat de zomer zo lang geduurd heeft, maar het is niet anders. Hopelijk gaan we een koude winter tegemoet.
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. En genieten doe ik ook zeker. Met volle teugen zelfs. Alleen heeft de afgelopen zomer er zo ingehakt dat ik in mijn achterhoofd toch steeds rekening houd met weer zo'n zomer. En dan heb ik de winterperiode heel hard nodig om bij te trekken. Maar voorlopig is het nog niet zover en geniet ik echt van het huidige weer. Dit weekend gaat het onder de 10 graden worden! :lol:

En je hutje in Noorwegen klonk heel erg knus, Nectarinepit. Wat heerlijk om een vriend te hebben die ook van winterbestemmingen houdt.
Ik snap het wel hoor, Akeleila. Deze zomer was heftig, niet alleen qua temperatuur maar ook qua lengte. Hoe is het weer vandaag bij jou? Hier regende het vanochtend, nu is het bewolkt en fris. Dit weekend hier ook onder de 10 graden, mijn nieuwe sjaal kan eindelijk gedragen worden!

Het was ontzettend knus. Klein, maar perfect voor ons twee. Ja, wat een geluk he. We hebben nooit ruzie over waar we op vakantie gaan, warmere landen vallen altijd meteen af. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer te genieten van het koele weer nu maar die vooruitzichten, grrr... 15 graden met, jawel.. veel zon :( Het wordt echt tijd dat het weer gaat kloppen bij het seizoen. Het is herfst dus ik wil GEEN voorjaarsweer.
Nectarinepit, hier ook bewolkt en fris. En af en toe regen. Helemaal goed! En fijn van de nieuwe sjaal!

Dagdromer, waar in Nederland wordt het nog 15 graden met veel zon? Of woon je ook niet in Nederland?

Wat me trouwens opvalt, is dat er dit jaar veel minder mooie herfstkleuren te zien zijn dan andere jaren. Het lijkt erop dat veel bomen nu hun blad gaan verliezen terwijl ze nog bijna groen zijn. Zal wel met de late warmte te maken hebben dat ze bijna niet verkleurd zijn. Wel jammer. Ik loop vrijwel dagelijks met de hond in het bos en kan altijd enorm genieten van al die mooie herfstkleuren.
Genieten dus! Hier is het inmiddels afwisselend zonnig en bewolkt, maar er staat een flinke wind. Prima weer.

Dat is mij ook opgevallen, maar ik heb het idee dat de natuur het nu een beetje aan het inhalen is. Vorige week waren we nog veel bomen groen, maar nu zijn ze vooral geel en oranje.

Wat klinkt dat heerlijk, een dagelijkse wandeling in het bos. Wat voor een hond heb je?
Alle reacties Link kopieren
Akeleila, de app op mijn telefoon geeft dat aan, voor Utrecht
Wat was het vandaag weer lekker om binnen te zijn.
Ik heb de eerste kruidnootjes al op.

En buiten ook fijn.

De herfstliefhebber is in haar nopjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven