Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
30-07-2018 16:49
De verwachting is dat we door de klimaatverandering wel vaker zulke extremen zullen zien, maar niet dat het echt elk jaar raak is. Dus dat hopen we dan maar.
Idd, dit. De volgende keer zal geen 42 jaar meer duren, maar ik verwacht volgend jaar toch een 'normale' zomer.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
30-07-2018 17:33
Idd, dit. De volgende keer zal geen 42 jaar meer duren, maar ik verwacht volgend jaar toch een 'normale' zomer.
Ik ga nu alvast beginnen met duimen en hopen!
FadeToBlack schreef:
30-07-2018 16:33
Knuf voor jou Yesss. Even lief zijn voor jezelf nu.... you know the drill.
Zoals je weet heb ik ook een terugval. Ooit wordt het weer beter, voor jou en voor mij.
In ieder geval gaan de temperaturen over een kleine twee weken echt dalen, misschien al volgende week.
Volhouden hoor! :hug:
Dankjewel :) echt lief, ben daarom ook zo blij met dit topic.

Voor jou ook een :hug: en wat zal het een opluchting zijn als straks de temperaturen echt gaan dalen.
Dollycat schreef:
30-07-2018 17:18
Ja, inderdaad, hier had het volgens de berichten heel de middag al moeten regenen. Nou, geen druppel gezien, alleen die fikkende zon.

Tijdens ieder weerbericht staan ze op tv ook zo hysterisch te krijsen over hitte- en droogterecords terwijl ze bijna een vreugdedansje doen en dan kunnen ze het ook niet laten om steeds weer te zeggen dat dit voortaan de zomers van Nederland gaan worden door de opwarming van de aarde.
:furious: Hou gewoon je kwek een keer dicht over al die doemscenario's dacht ik gisteren, we weten het nu wel en laten we in godsnaam hopen dat dit niet normaal gaat worden voor Nederland want dan vrees ik het ergste.
Ja dit ook.
Meen zelfs op het andere topic gelezen te hebben dat zelfs sommigen van de mensen die zeggen hiervan te houden 'een airco op de slaapkamer toch wel fijn vinden' en dat snap ik dan weer niet. Als je zoooooo ontzettend verslaafd bent aan die fikkende rotzon en de verzengende en afmattende hitte dan ga je toch gewoon 'heerlijk genietend' onder je dekbed liggen plakken? Desnoods met een nieuwe teil rosé erbij?
anoniem_369836 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 18:18
0.13% gewijzigd
Wat een feest weer, wat een feest.

Het was vandaag inderdaad een paar graden minder warm dan vrijdag, maar vrijdag was het tenminste niet zo smerig benauwd :cry: . Gelukkig morgen vroeg beginnen, om vijf uur 's morgens is het best nog lekker buiten :proud: . En dan ben ik tenminste op tijd thuis zodat ik eerst even kan uitdampen voor ik aanvang te kokkerellen. Vandaag gaat het van kokkerellen helemaal niet meer komen, ik zou roti maken maar ik heb er geen puf meer voor. Dat wordt dus weer diepvriespizza, en dan morgen roti :D
Wéér is het binnen en buiten boven de 30 graden en wéér koelt het vannacht maar heel weinig af.
HOE LANG NOG.

Ik vind dat ik al zo lang aan het behelpen ben, dat gesleep met ventilatoren, met heel de dag in de slaapkamer bivakkeren omdat het daar nog wel gaat, met soms gewoon maar me eraan overgeven en buiten een stuk gaan wandelen (vandaag ruim een uur, what was I thinking).

Ik weet dat ik mezelf blijf herhalen, maar ik ben het zo zat, en ik vind het zo bizar dat het maar niet ophoudt.
En mijn relatie komt dit ook absoluut niet ten goede. Een kort lontje, we zitten elkaar hartstikke in de weg, ik zeur al weken als een langspeelplaat tegen hem aan, maarja, hij kan er ook niks aan doen.

:swear:
Vandaag even naar de Ikea geweest in de hoop op wat verkoelende airco lucht. Helaas was de vreugde van korte duur en voelde je er na een tijdje niks meer van. Uiteindelijk toch weer kletsnat van het zweet naar huis gegaan. Wanneer houdt het nou eens op?!!

Ik ben er zo moe van :cry:
Nymphetamine_Fix schreef:
30-07-2018 18:15
Ja dit ook.
Meen zelfs op het andere topic gelezen te hebben dat zelfs sommigen van de mensen die zeggen hiervan te houden 'een airco op de slaapkamer toch wel fijn vinden' en dat snap ik dan weer niet. Als je zoooooo ontzettend verslaafd bent aan die fikkende rotzon en de verzengende en afmattende hitte dan ga je toch gewoon 'heerlijk genietend' onder je dekbed liggen plakken? Desnoods met een nieuwe teil rosé erbij?
:facepalm:
pamelacourson schreef:
30-07-2018 19:54
:facepalm:
Ah, de eerste airco in de slaapkamer liefhebber meldt zich al volgens mij. Kun je wel heel leuk een facepalm doen hoor. Maar ik snap er oprecht niets van. Houden van zomer en hitte is houden van zomer en hitte, toch?
30-07-2018 20:02
Ah, de eerste airco in de slaapkamer liefhebber meldt zich al volgens mij. Kun je wel heel leuk een facepalm doen hoor. Maar ik snap er oprecht niets van. Houden van zomer en hitte is houden van zomer en hitte, toch?
Ik kan me best voorstellen dat mensen het lekker vinden om overdag met 30 graden in de tuin te zitten in de zon maar die hitte niet 's avonds in bed willen hebben. Ik houd ook van regen, maar ik ga ook niet in de regen liggen slapen. En een graad of 16 in de slaapkamer is ook wel het minimum voor mij, terwijl het overdag best kouder mag zijn dan dat. En tja, ik doe ook de verwarming aan in de winter.
Liv8 schreef:
30-07-2018 20:07
Ik kan me best voorstellen dat mensen het lekker vinden om overdag met 30 graden in de tuin te zitten in de zon maar die hitte niet 's avonds in bed willen hebben. Ik houd ook van regen, maar ik ga ook niet in de regen liggen slapen. En een graad of 16 in de slaapkamer is ook wel het minimum voor mij, terwijl het overdag best kouder mag zijn dan dat. En tja, ik doe ook de verwarming aan in de winter.
Tja dan zal het wel weer aan mij liggen zoals gewoonlijk maar ik snap het oprecht niet.
30-07-2018 20:08
Tja dan zal het wel weer aan mij liggen zoals gewoonlijk maar ik snap het oprecht niet.
In de woonkamer doe ik ook verwarming aan maar op 20,5 max 21 graden heb een appartement waar het in de winter nooit echt fris/koud word. In de slaapkamer zet ik nooit verwarming aan meer nog ik slaap het hele jaar door met mijn raam open in de winter staat het raam op kiep, het moet al heel erg vriezen voor ik het dicht doe en dan nog tegen ochtend gaat het weer open omdat er dan zo muffe geur hangt en daar kan ik niet tegen.
30-07-2018 20:02
Moeilijk he, om je te verplaatsen in een ander? Ik kan niet slapen zonder dekbed over me heen en dan is het inderdaad lekkerder om in een koelere kamer te slapen. Overdag vind ik hitte inderdaad erg lekker, maar dan zit ik dus niet onder een dekbed. En ik snap heus wel dat regen goed is voor van alles en nog wat, maar dat neemt niet weg dat ik de warme zon op mijn huid nog steeds heerlijk vind en ik blij ben met 27 graden in de woonkamer omdat ik het dan eindelijk eens een keer niet koud heb.
Mensen die van vrieskou houden, zetten toch ook de verwarming aan in plaats van met -3 in de woonkamer op de bank voor de tv te zitten?
kimmeke1983 schreef:
30-07-2018 20:17
In de woonkamer doe ik ook verwarming aan maar op 20,5 max 21 graden heb een appartement waar het in de winter nooit echt fris/koud word. In de slaapkamer zet ik nooit verwarming aan meer nog ik slaap het hele jaar door met mijn raam open in de winter staat het raam op kiep, het moet al heel erg vriezen voor ik het dicht doe en dan nog tegen ochtend gaat het weer open omdat er dan zo muffe geur hangt en daar kan ik niet tegen.
Verwarming op de slaapkamer doe ik ook niet aan. In een (te) warme slaapkamer kan ik niet slapen en als dat al lukt word ik wakker met barstende hoofdpijn. Raam open gaat zonder toezicht en 's nachts helaas niet hier. Want woon aan looppad op de begane grond en mensen die kwaad willen stappen zo binnen en raam heeft geen ventilatie-stand, het is of open of dicht.

Verwarming in de rest van het huis liever ook niet maar ik woon samen dus dien daar rekening mee te houden en bezoek in de kou laten zitten is ook onbeleefd dus maximaal 21 graden in de woonkamer is de compromis. Ik kan sowieso niet tegen die droge cv-lucht. Vind dat niet prettig en benauwend.
kimmeke1983 schreef:
30-07-2018 20:17
Ja oke, de verwarming staat bij mij ook wel alleen in de woonkamer aan. Dan ook inderdaad max 21 in de winter, nu staat ie op 16,5 en spring ik een gat in de lucht als ik daar ooit weer eens aan kom. Raam in slaapkamer staat ook bijna altijd wel op kiepstand 's nachts. Ik houd er wel van als het een beetje fris is in de slaapkamer. Maar dan wel omdat het nooit echt heel koud wordt in mijn slaapkamer, ik zou niet zo snel met 10 graden naar bed gaan. Dan zou ik toch echt wel even de verwarming aanzetten.
pamelacourson schreef:
30-07-2018 20:29
Moeilijk he, om je te verplaatsen in een ander?
Mensen die van vrieskou houden, zetten toch ook de verwarming aan in plaats van met -3 in de woonkamer op de bank voor de tv te zitten?
Klopt en ook al doe ik daar mijn uiterste best voor, ik draai niet in 1 keer 180 graden om. Sorry daarvoor :nut:

En zie mijn vorige post. Ik heb een hekel aan de verwarming en de daarbij horende droge lucht. Dus dan echt liever -3. Ik heb het niet snel koud en ik kan me ook kleden op kou (en ja, ik weeeeeeeeet dat dat niet voor iedereen geldt, begrip en verplaatsen in een ander enzo bla bla :nut: )
Beetje doorgedraaid door de hitte dus, geeft niks hoor :there:
pamelacourson schreef:
30-07-2018 20:39
Beetje doorgedraaid door de hitte dus, geeft niks hoor :there:
Ik reageer gewoon op wat ik lees en zeg dat ik het oprecht niet begrijp.
Dank je wel voor de sneer!! :redrose:
30-07-2018 18:15
Ja dit ook.
Spot on
  • :rofl:
FadeToBlack schreef:
30-07-2018 20:44
Spot on
  • :rofl:
Nah, vind ik niet. Ik vind het eerder een beetje een zeikerige post. En ik snap nog steeds niet waarom je ruzie zou moeten maken over het weer. Pamela is blij met de zomer, jij met de winter. Laat het allemaal gaan joh, je doet toch geen reet aan het weer.
Lady*Voldemort schreef:
30-07-2018 20:52
En ik snap nog steeds niet waarom je ruzie zou moeten maken over het weer. Laat het allemaal gaan joh, je doet toch geen reet aan het weer.
Is ook zo maar ook ik beter mijn leven niet in 1 keer. En als mijn verwondering uiten ook al verboden is dan weet ik het ook niet meer.
30-07-2018 21:03
Is ook zo maar ook ik beter mijn leven niet in 1 keer. En als mijn verwondering uiten ook al verboden is dan weet ik het ook niet meer.
Nou dit was geen verwondering meer hoor. Dit was gewoon zeiken. Kan jou het nou schelen of iemand een airco aan heeft staan of rosé drinkt. Maar als het zo'n vermaledijde zomerliefhebber betreft is het ineens een reden om zeikerig te gaan zitten giechelen.
Lady*Voldemort schreef:
30-07-2018 21:08
Nou dit was geen verwondering meer hoor. Dit was gewoon zeiken. Kan jou het nou schelen of iemand een airco aan heeft staan of rosé drinkt. Maar als het zo'n vermaledijde zomerliefhebber betreft is het ineens een reden om zeikerig te gaan zitten giechelen.
Al zuipen ze zichzelf een delirium, dat interesseert me inderdaad niet.
Maar het is gewoon zo typisch en cliché aan dat topic.
:popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven