Wéér zo bang van die agressieve dwanggedachten

14-03-2017 19:34 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer zo in de greep van mijn angstige gedachten. Over de meest vreselijke dingen en het grijpt me zo aan. Ik wil het niet denken en toch gebeurd het steeds. Ik heb al zoveel geleerd in therapieën, maar op het moment dat ik er zo diep in zien kan ik niet geloven dat het goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
07-02-2018 21:11
Ja zeker bekend. Hoe harder je ze niet probeert te denken hoe erger het word. En hoe meer ze je mee slepen, maar het zijn maar gedachten hè. Niet meer dan dat. Probeer je afleiding te zoeken?
Lastig zeg.. Ja ik doe van alles om afleiding te zoeken.
Maar af en toe denk ik van nou prima, dan maak ik er zelf wel een eind aan, ben ik van al die onzekerheid af. Maar ik wil dat helemaal niet als optie zien. Maar soms ben ik er zo gevoelloos door, dan denk ik eraan en denk ik: boeiend dan maar, voel me net een zombie. Heel ingewikkeld dit
Alle reacties Link kopieren
Palmboom23 schreef:
10-02-2018 20:09
Lastig zeg.. Ja ik doe van alles om afleiding te zoeken.
Maar af en toe denk ik van nou prima, dan maak ik er zelf wel een eind aan, ben ik van al die onzekerheid af. Maar ik wil dat helemaal niet als optie zien. Maar soms ben ik er zo gevoelloos door, dan denk ik eraan en denk ik: boeiend dan maar, voel me net een zombie. Heel ingewikkeld dit

Het is ook heel ingewikkeld, maar nooit een oplossing hè? Is het niet gewoon ook een dwanggedachten?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jullie? Ben zo benieuwd of jullie therapie etc hebben geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
10-02-2018 20:23
Het is ook heel ingewikkeld, maar nooit een oplossing hè? Is het niet gewoon ook een dwanggedachten?
Jaa waarschijnlijk wel, ik ben gewoon zoveel aan het piekeren dat mn hoofd elke dag met een nieuwe conclusie komt heb ik inmiddels wel door haha.
En zeeeeeker niet de oplossing. Al voel ik me altijd zo, we gaan gewoon door haha. Ga mn leven zeker niet opgeven door wat domme gedachtes of gevoelens :)
Hallo, ik heb ze ook helaas, wel bekend met angst en panieklachten maar nu ook deze nare gedachtes...

Mijn moeder is kort geleden overleden waar ik kapot van ben.

Sinds vorige week veel paniek en angst en deze enge gedachtes.

Hoe gaat het nu met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
20-03-2018 03:18
Hallo, ik heb ze ook helaas, wel bekend met angst en panieklachten maar nu ook deze nare gedachtes...

Mijn moeder is kort geleden overleden waar ik kapot van ben.

Sinds vorige week veel paniek en angst en deze enge gedachtes.

Hoe gaat het nu met jullie?
Hey!

Wat naar dat je dit ook hebt gekregen....
Ik heb het al jaren en het komt bij mij echt met ups en downs.
Soms gaat het goed en ben ik haast dwanggedachten vrij. En soms heeft het me helemaal in de greep en kan ik er niet los van komen. Het is echt super moeilijk.... krijg je wel hulp bij het uitpluizen van deze nare gedachten?
Ja heb therapie maar jeetje wat een naar iets zeg ! Ik ben wel bekend met angst en paniek daar slik ik al jaren ad voor maar wat een hel is dit!

Nou ze hebben mij nog niet met rust gelaten de laatste tijd lijkt me heerlijk zonder !
Maar ik las dat jij wel alles doet enzo ik vind ze nogal bevriezend werken pffff angstig paniekgevoel en die gedachtes nou wat een feest . Ik krijg ook geen hap door Mn keel van de stress
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
20-03-2018 09:37
Ja heb therapie maar jeetje wat een naar iets zeg ! Ik ben wel bekend met angst en paniek daar slik ik al jaren ad voor maar wat een hel is dit!

Nou ze hebben mij nog niet met rust gelaten de laatste tijd lijkt me heerlijk zonder !
Maar ik las dat jij wel alles doet enzo ik vind ze nogal bevriezend werken pffff angstig paniekgevoel en die gedachtes nou wat een feest . Ik krijg ook geen hap door Mn keel van de stress
Hoe is het nu met je?
Wisselend eigenlijk, heb veel last van angst de gedachtes maken me nog angstiger.

Soms tril ik gewoon van de angst en paniek in mijn lijf, andere momenten wat rustiger. Heel moe ook .

En met jou ? Heb je ze de ene dag bijv wel en de andere niet?
Krijg jij er ook angst van?
Ik merk dat ik heel alert op ben, zo van heb ik al een nare gedachte...
Is het bij jou ooit zomaar begonnen of ook met een angststoornis?
Heb je ook therapie?
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
24-03-2018 06:36
Wisselend eigenlijk, heb veel last van angst de gedachtes maken me nog angstiger.

Soms tril ik gewoon van de angst en paniek in mijn lijf, andere momenten wat rustiger. Heel moe ook .

En met jou ? Heb je ze de ene dag bijv wel en de andere niet?
Krijg jij er ook angst van?
Ik merk dat ik heel alert op ben, zo van heb ik al een nare gedachte...
Is het bij jou ooit zomaar begonnen of ook met een angststoornis?
Heb je ook therapie?

Hoi...

Bij mij is het ooit begonenn in een tijd waarin ik heel erg druk was. Dus met soort van burn out. Ik heb heel veel verschillende therapieën en medicijnen geprobeerd maar helaas nog niet iets gevonden waardoor de angst voor de agressieve dwanggedachten vermindert. Ik heb het soms dagen niet en soms dagen heel veel. Het is heel lastig om mee om te gaan. Maar ik heb wel wat meer inzicht gekregen. Dat ik niet alleen ben. Dat er meer mensen zijn die dit hebben en dat het maar gedachten zijn, meer niet!
Hoe ga jij met die angst om? Voel jij ook soms ook zo bevroren pfffff
Ik heb het ook een tijd heel heftig gehad nadat ik een heftige gebeurtebis met mijn moeder had meegemaakt. Daarvoor ook periodes met angst gehad. Ik gebruikte al antidepressiva en deze is toen opgehoogt. Dit hielp wel maar toen zat mijn tienerzoon een tijdje heel slecht in zijn vel (veel spanningen rondom school) en dat merkte ik zelf ook meteen. Ik heb toen iom de psychiater een tijdje oxazepam gehad. Om niet weer in een negatieve spiraal te komen. Ik had ook last van dwanggedachten en vond dit killing!! Door de oxazepam werd het wat rustiger in mijn hoofd.
Ik heb het best een tijdje gebruikt. Op een gegeven moment vergat ik de middag dosering (omdat ik me weer beter voelde) en uiteindelijk rustig afgebouwd. Ik weet dat je met dit middel voorzichtig moet zijn ivm verslaving maar soms moet je wat. Ik heb het altijd iom psychiater gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is soms héél erg moeilijk om die agressieve dwanggedachten te negeren en ze gewoon er te laten zijn, maar vaak is dat wel de oplossing. Als je ze probeert er te laten merk je dat het ook vanzelf weer weg gaat. Ik neem ook als het me teveel word, het angstige gevoel me overheerst een oxazepam. Dat haalt dan net de scherpe randjes eraf. Heb je verder medicatie? Het is gewoon heel erg moeilijk, die stomme gedachten hebben. Maar het gaat altijd weer weg.... dat moet je vooral niet vergeten.
Dikke knuffel
matz schreef:
25-03-2018 10:59
Ik heb het ook een tijd heel heftig gehad nadat ik een heftige gebeurtebis met mijn moeder had meegemaakt. Daarvoor ook periodes met angst gehad. Ik gebruikte al antidepressiva en deze is toen opgehoogt. Dit hielp wel maar toen zat mijn tienerzoon een tijdje heel slecht in zijn vel (veel spanningen rondom school) en dat merkte ik zelf ook meteen. Ik heb toen iom de psychiater een tijdje oxazepam gehad. Om niet weer in een negatieve spiraal te komen. Ik had ook last van dwanggedachten en vond dit killing!! Door de oxazepam werd het wat rustiger in mijn hoofd.
Ik heb het best een tijdje gebruikt. Op een gegeven moment vergat ik de middag dosering (omdat ik me weer beter voelde) en uiteindelijk rustig afgebouwd. Ik weet dat je met dit middel voorzichtig moet zijn ivm verslaving maar soms moet je wat. Ik heb het altijd iom psychiater gedaan.
Heb ik nu ook gekregen oxazepam maar mijn lichaam voelt zo angstig kan bijna niet eten.
Angst is echt de hel
Ik slik ook ad maar weer ophogen daar ben ik zo bang voor was de vorige keer echt een hel. Ik kroop tegen de muren op van angst.
Maar goed ik hoop dat het weer rustig word met de oxa maar die slik ik al bijna 2weken. Hebben ze jou goed door de dip heen geholpen ?
Hoe lang duurde dat ongeveer ?
Hoi, dat ophogen kan inderdaad heel rot zijn! Had ik ook..
Het heeft wel ruim 4 maanden geduurd..ik had ook veel angst rondom mijn menstruatie dat speelde ook mee.
De oxa zorgde ervoor dat ik niet meer zo afgleed zeg maar en weer wat afleiding kon vinden in andere dingen.
Ook hebben we in december een hondje geadopteerd wat voor veel afleiding en beweging zorgt. En veel plezier!

Ik kan me voorstellen dat het overlijden van je moeder iets is wat er behoorlijk inhakt!

Sterkte meid!
Volgens de psycholoog hebben best veel mensen er last van maar je daar hoor je natuurlijk niemand over... vooral na een stressvolle periode

Matz fijn een hondje ! Ben je nu klachten vrij? Of zo goed als ? Had jij er ook therapie bij ?

Anomama wel fijn dat je ook rustige periodes hebt, heb je er meer last van bij stress ofzo
Hoe gaat het met jullie? Ik heb vooral veel last van angst op jet moment
Hebben jullie ook veel angst/paniek
Of geen paniekaanvallen enzo
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
03-04-2018 14:30
Hoe gaat het met jullie? Ik heb vooral veel last van angst op jet moment
Hebben jullie ook veel angst/paniek
Of geen paniekaanvallen enzo
Hey!

Bij mij met ups en downs.
Maar paniek gevoelens ken ik heel goed. Die kunnen soms dagen aanwezig zijn. En die vreselijke gedachten ook.... maar het gaat altijd weer voorbij hè? Het blijft niet zo. Het komt en het gaat....

Wat houdt je nu vooral bezig?
Engelsdropspikkels schreef:
27-03-2018 00:32
Volgens de psycholoog hebben best veel mensen er last van maar je daar hoor je natuurlijk niemand over... vooral na een stressvolle periode

Matz fijn een hondje ! Ben je nu klachten vrij? Of zo goed als ? Had jij er ook therapie bij
Het ging eind vorig jaar een tijd erg goed..met name toen we de hond net hadden. Dat slurpt dan zo mijn aandacht op dat er niet veel plek is voor wat anders.
Nu weer even een wat mindere periode.
Ik heb gesprekken met psycholoog gehad (CTG) en schematherapie. Dat laatste vond ik vooral erg nuttig. Maar blijft lastig..ik probeer maar te accepteren dat het (die met hypochondrische angsten) iets is wat bij me hoort. Het geeft op een vreemde manier toch een soort gevoel van 'controle' denk ik.

Hoe gaat het nu met je?
Heb je ook gesprekken/therapie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Na wat googlegen ben ik gelukkig op dit forum gekomen.

Sinds vorig jaar heb ik continue stress (operatie, oude werk kan ik hierdoor niet meer uitvoeren. Vervolgens werkten we naar een passende functie die ik zou krijgen, dat ging uiteindelijk niet door..)

Vorig jaar zomer heb ik mijn eerste paniekaanval gehad, op vakantie. Dacht echt dat ik doodging. Ik wist nog niet dat het dat was. Het is nog een keer zo heftig geweest dat ik eventjes op de hart Hulp opgenomen ben geweest.

Daarna is er echt iets geknakt in me. Ik zat thuis en merkte dat ik neerslachtig werd, veel spanning in mijn lijf (trillende benen), moe, misselijK, irreëele angsten. Lab was oké.

Ik ben inog huilen uitgebarsten bij de huisarts en in gesprek gegaan bij de poh ggz. Maar ik merk dat het niet genoeg is. Ik heb heel veel last van mijn angsten: om gek te worden, om psychotisch te worden, naar een kliniek te moeten, suïcidaal te worden, iets ergs te doen bij mijn kinderen (dit is echt het vreselijkst) terwijl ik zó enorm veel van ze hou! Met zo'n dwingende naar stemmetje erbij of beelden:( sinds zaterdag. Ik kan me gewoon even niet goed houden op het moment..

Mijn man vertel ik alle gedachten, hoe naar of gek ze zijn. Ik ben gewoon echt bang voor mezelf dan. Afijn ik ga zometeen naar de huisarts voor evt medicatie ter ondersteuning want het gaat niet goed. En kijken welke hulp ik nodig heb. Want dit wil ik niet zo langer!

Ik zou graag met jullie contact houden om zo elkaar te helpen,

lieve groetjes
Alle reacties Link kopieren
rebecca13 schreef:
12-04-2018 13:29
Hoi allemaal.

Na wat googlegen ben ik gelukkig op dit forum gekomen.

Sinds vorig jaar heb ik continue stress (operatie, oude werk kan ik hierdoor niet meer uitvoeren. Vervolgens werkten we naar een passende functie die ik zou krijgen, dat ging uiteindelijk niet door..)

Vorig jaar zomer heb ik mijn eerste paniekaanval gehad, op vakantie. Dacht echt dat ik doodging. Ik wist nog niet dat het dat was. Het is nog een keer zo heftig geweest dat ik eventjes op de hart Hulp opgenomen ben geweest.

Daarna is er echt iets geknakt in me. Ik zat thuis en merkte dat ik neerslachtig werd, veel spanning in mijn lijf (trillende benen), moe, misselijK, irreëele angsten. Lab was oké.

Ik ben inog huilen uitgebarsten bij de huisarts en in gesprek gegaan bij de poh ggz. Maar ik merk dat het niet genoeg is. Ik heb heel veel last van mijn angsten: om gek te worden, om psychotisch te worden, naar een kliniek te moeten, suïcidaal te worden, iets ergs te doen bij mijn kinderen (dit is echt het vreselijkst) terwijl ik zó enorm veel van ze hou! Met zo'n dwingende naar stemmetje erbij of beelden:( sinds zaterdag. Ik kan me gewoon even niet goed houden op het moment..

Mijn man vertel ik alle gedachten, hoe naar of gek ze zijn. Ik ben gewoon echt bang voor mezelf dan. Afijn ik ga zometeen naar de huisarts voor evt medicatie ter ondersteuning want het gaat niet goed. En kijken welke hulp ik nodig heb. Want dit wil ik niet zo langer!

Ik zou graag met jullie contact houden om zo elkaar te helpen,

lieve groetjes
Hoi rebecca!

Wat rot voor je dat je ook last hebt van die vreselijke dwanggedachten.
Heb je al eerder psychische hulp gehad? En hoe was het bij de dokter?
Het is goed je te bedenken dat het máár gedachten zijn meer niet. Hersenspinsels die je soms angst aan jagen. En je bent niet alleen!

Sterkte meid.
Het komt goed!
rebecca13 schreef:
12-04-2018 13:29
Hoi allemaal.

Na wat googlegen ben ik gelukkig op dit forum gekomen.

Sinds vorig jaar heb ik continue stress (operatie, oude werk kan ik hierdoor niet meer uitvoeren. Vervolgens werkten we naar een passende functie die ik zou krijgen, dat ging uiteindelijk niet door..)

Vorig jaar zomer heb ik mijn eerste paniekaanval gehad, op vakantie. Dacht echt dat ik doodging. Ik wist nog niet dat het dat was. Het is nog een keer zo heftig geweest dat ik eventjes op de hart Hulp opgenomen ben geweest.

Daarna is er echt iets geknakt in me. Ik zat thuis en merkte dat ik neerslachtig werd, veel spanning in mijn lijf (trillende benen), moe, misselijK, irreëele angsten. Lab was oké.

Ik ben inog huilen uitgebarsten bij de huisarts en in gesprek gegaan bij de poh ggz. Maar ik merk dat het niet genoeg is. Ik heb heel veel last van mijn angsten: om gek te worden, om psychotisch te worden, naar een kliniek te moeten, suïcidaal te worden, iets ergs te doen bij mijn kinderen (dit is echt het vreselijkst) terwijl ik zó enorm veel van ze hou! Met zo'n dwingende naar stemmetje erbij of beelden:( sinds zaterdag. Ik kan me gewoon even niet goed houden op het moment..

Mijn man vertel ik alle gedachten, hoe naar of gek ze zijn. Ik ben gewoon echt bang voor mezelf dan. Afijn ik ga zometeen naar de huisarts voor evt medicatie ter ondersteuning want het gaat niet goed. En kijken welke hulp ik nodig heb. Want dit wil ik niet zo langer!

Ik zou graag met jullie contact houden om zo elkaar te helpen,

lieve groetjes
Hoi meid, angst is echt heel zwaar en naar! Die gedachtes komen naar mijn idee omdat je zo angstig bent dat je hoofd er maar hele nare enge dingen bij haalt. Al die angst maakt je radeloos en eenzaam.

Hoe was het bij de huisarts? Je mag me ook een pb sturen hoor, ff kijken hoe dat werkt...
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Ik heb al mijn gevoelens en gedachtes eerlijk verteld en dat ik me heel erg zorgen maak om mezelf.

Ik ben in het verleden opgebomen geweest ivm een eetstoornis en ik ben hier erg goed uitgekomen. Nooit een terugslag gehad. Voor die tijd wel aangeklungeld met spanning/depressieve gevoelens maar niet adequaat behandeld. Ik weet dat het daarom snel kan afglijden, ik vind het goed dat ik nu snel hulp inschakel en maatregelen neem.

Ik ben gestart met sertraline en die wordt opgebouwd. Daarnaast oxazepam om de spanning en angst (die zijn vrijzel continu aanwezig nu) wat te dempen. Op mijn verzoek ook een aanmelding bij de psychiater, wachttijd is 7 weken😕

Ik vind het zo kut en ook voor mijn naasten. Het is wel fijn dat iedereen me wilt helpen. Ik hoop dat ik me snel beter gaat voelen. Fijne dat ik ook met jullie kan praten!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens nog even uitpluizen hoe het forum werkt (met reageren op iemand of privé berichten sturen maar dat komt goed)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dwanggedachte ook switchen of het nu een appel is of een aggresieve gedachte het blijft hetzelfde scenario
.ik monitor me hersenen dwangmatig ik kan het niet verbreken pure ocd.
Ga dus geen enkel miment op de automatische piloot.
Zelfs als ik gesprekken voer dan is er een bepaalt gewaarwoording die ik monitoreer niet eens een gedachte op zich.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven