Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt niet lekker meer, maar het is leuk om te lezen hoezeer sommigen van jullie van dit weer genieten. Enjoy! :)
Alle reacties Link kopieren
Hagel? o_o

Hier is niet gebeurd, nog steeds super mooi weer. :daisy: Vanavond lekker een terrasje op zoeken.
Dochters hebben vanavond allemaal een vriendinnetje te slapen. Met zijn zessen gaan ze in de tent. Nu zijn ze zwemmen en dan gaat de barbecue aan en zullen ze nog wel in het zwembad belanden. Echt genieten die zomeravonden!
Alle reacties Link kopieren
Het was weer een zalige tropische avond! Tot net buiten gezeten. Lig nu net in bed.

Morgen weer warm hier! Genieten dit! 🤩
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, ik heb tot 1 uur 's nachts op het terras gezeten zonder het koud te hebben! :heart: Hoe fijn is dat.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke dag gisteren aan het water gehad, volop genoten het was immers voorlopig de laatste echt mooie zonnige dag.
De temperaturen blijven redelijk hoog maar ja dagelijks kans op regen :-(
Van weercijfer 9 naar 6 zo ontzettend balen, gewoon droog zou al zo fijn zijn.


Deze temperaturen ( 30+ ) zijn wat mij betreft ook alleen lekker als je aan het water bent en regelmatig verkoeling kan zoeken.

Om echt iets te ondernemen vind ik 25 wel de max, en droog uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-08-2020 07:01
Heerlijke dag gisteren aan het water gehad, volop genoten het was immers voorlopig de laatste echt mooie zonnige dag.
De temperaturen blijven redelijk hoog maar ja dagelijks kans op regen :-(
Van weercijfer 9 naar 6 zo ontzettend balen, gewoon droog zou al zo fijn zijn.



Deze temperaturen ( 30+ ) zijn wat mij betreft ook alleen lekker als je aan het water bent en regelmatig verkoeling kan zoeken.

Om echt iets te ondernemen vind ik 25 wel de max, en droog uiteraard.
Ja, daar baal ik ook van :( - meteen weer zo'n abrupte overgang. Met 25 graden en droog zou ik ook al dolblij zijn. En omdat we nu al ver in augustus zitten, weten we ook zeker dat dit het was voor deze zomer.
Wel heel blij dat we dit nog gehad hebben hoor. Ik heb zo genoten van de afgelopen dagen (en nog steeds) - ondanks dat ik moest werken. Gisteren op mijn vrije dag naar het strand geweest, zo heerlijk!
En gelukkig gaan we over een dag of 10 richting Italië, precies als het hier echt minder wordt.
Nothing happens for a reason
Ik geniet ook van dit weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral erg fijn voor mijn zoon van 14, die nu helemaal opleeft. Ik heb wel eens verteld dat hij heel vaak epilepsie aanvallen heeft en ik vermoed dat hij daardoor ook vaak spierpijn of gewrichtspijn heeft. Alleen tijdens hittegolven zie ik hem helemaal opleven. Ik denk dat hij dan pijnvrij is.

Zelfs als het 25 graden is en iedereen zegt dat het lekker is buiten, dan zit hij nog met een dekentje over zijn benen.

Iedereen bij hem zit te puffen bij de airco en hij is dolgelukkig buiten aan het spelen in de zandbak. :heart:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal wat ik denk hoor, omdat hij niet praten kan. Je moet altijd maar 'invullen' wat er aan de hand is.

Maar je hoort wel vaker dat mensen met bijv gewrichtspijn geen pijn hebben in de warmte, dus vandaar dat ik die conclusie trek.

Het is ook absoluut geen winterkind. Dan is hij niet vooruit te branden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
13-08-2020 08:31
Ik vind het vooral erg fijn voor mijn zoon van 14, die nu helemaal opleeft. Ik heb wel eens verteld dat hij heel vaak epilepsie aanvallen heeft en ik vermoed dat hij daardoor ook vaak spierpijn of gewrichtspijn heeft. Alleen tijdens hittegolven zie ik hem helemaal opleven. Ik denk dat hij dan pijnvrij is.

Zelfs als het 25 graden is en iedereen zegt dat het lekker is buiten, dan zit hij nog met een dekentje over zijn benen.

Iedereen bij hem zit te puffen bij de airco en hij is dolgelukkig buiten aan het spelen in de zandbak. :heart:
Ik denk dat je het goed inziet. Wat heftig dat hij niet kan praten zeg. Maar deze reactie bij dit weer zegt wel wat. Als hij het niet fijn vond buiten ging hij ook wel voor de airco zitten.

Ik leef ook op tijdens warmte, geestelijk. Ik ben veel buiten en knap er van op.
Alle reacties Link kopieren
Male 😗😗😗
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Maleficient, ik denk dat je gelijk hebt. De moeder van een kennis wilde altijd hartje zomer naar Turkije, waar het 30 tot 40 graden was. Het was het enige moment dat ze dan geen pijn had aan haar reuma en ze kon er uren wandelen (ja, ook met 40 graden).

Ik hoop dat het vooral 's nachts gaat regenen, en dan overdag lekker zonnig en warm. Zou zomaar kunnen toch? Voorlopig is het hier nu zonnig, warm en droog dus ik klaag niet. :D
Hier is het bewolkt en ontzettend benauwd. Ik vind dit niet fijn.
Winterliefhebber hier :flag:

Ik vind het op dit soort dagen altijd fijn om bij jullie te lezen, wetende dat er mensen zijn die heel blij worden van dit weer. Maleficent, wat fijn voor jouw zoon dat hij zoveel baat heeft bij deze warmte. En wat verdrietig voor jullie dat er zo weinig van dit soort dagen zijn in ons land.

Zowel de winter- als zomerliefhebbers hebben het denk ik niet zo goed in ons land. Vrijwel geen koude dagen en vrijwel geen hete dagen, maar vooral een heel groot grijs gebied er tussenin. Voor jullie hoop ik dat het lekker warm blijft. Of nou vooruit, een páár graden minder dan, goed? ;) En als er een regenwolk opdoemt, stuur hem dan maar mijn kant op. Geniet van het weer :sun:
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb hetzelfde Vogelkip, ik lees altijd mee bij de winterliefhebbers want daar trek ik me dan een beetje aan op tijdens "slechte tijden". En als het ooit gaat sneeuwen in Nederland kom ik daar mee juichen, want ik heb een sneeuw tic.

Is goed, ik snij een stukje wolk af zodat het hier geen woestijn wordt, dat mag wel 's nachts vallen en de rest mag jij haha. :lol:

Ik ben trouwens een simpel mens, met alles boven 19 in de zomer ben ik tevreden, als het maar zonnig en lang licht is vooral eigenlijk. En oké, zo nu en dan een hittegolf zodat we ook onze zomerkleren aan kunnen en vakantie vibes kunnen vieren. Ik hoef dit ook niet persé 3 maanden lang hoor, gewoon regelmatig een week ben ik al blij mee, dus er mogen best wat graadjes afgesnoept binnenkort.
Ugli schreef:
13-08-2020 11:32
Haha ik heb hetzelfde Vogelkip, ik lees altijd mee bij de winterliefhebbers want daar trek ik me dan een beetje aan op tijdens "slechte tijden". En als het ooit gaat sneeuwen in Nederland kom ik daar mee juichen, want ik heb een sneeuw tic.

Is goed, ik snij een stukje wolk af zodat het hier geen woestijn wordt, dat mag wel 's nachts vallen en de rest mag jij haha. :lol:

Ik ben trouwens een simpel mens, met alles boven 19 in de zomer ben ik tevreden, als het maar zonnig en lang licht is vooral eigenlijk. En oké, zo nu en dan een hittegolf zodat we ook onze zomerkleren aan kunnen en vakantie vibes kunnen vieren. Ik hoef dit ook niet persé 3 maanden lang hoor, gewoon regelmatig een week ben ik al blij mee, dus er mogen best wat graadjes afgesnoept binnenkort.

Ja, dan lees ik hier over dingen die ik vervolgens ook leer waarderen. Bijvoorbeeld gisteravond, ik heb tot laat bij m'n vader en met m'n broers in de tuin gezeten. Heel gezellig en dat voelde heel intiem op de een of andere manier, zo'n zwoele avond creërt toch een bepaald sfeertje. Vervolgens op de fiets naar huis in m'n zomerjurkje en op m'n slippers. Dan voel je die zachte lucht op je huid in het donker in de stilte. Daar kan ik nu ook geluk in vinden, dat soort kleine dingetjes. Maar ik ben geen hardcore zomerhater, ik hou vooral intens van de winter. Dit soort dagen vind ik wel de hel hoor, hier ben ik gewoon niet op gemaakt ;-D Maar het troost me dan dat er mensen zijn zoals jullie, en bijvoorbeeld de zoon van Maleficent, die hier juist heel goed op gedijen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief :heart:

Ik heb hem vanmorgen nog even gezien (vanwege corona zie ik hem veel minder) maar hij zat al steeds te wijzen naar zijn klaslokaaltje en daarna kreeg ik foto's dat hij dolgelukkig in een boxershort met zand zit te spelen. Zo lief.

de andere kinderen zitten binnen bij de airco :hihi:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ah Male ❤️

Hier 31 gr, zon en strakblauw.

Vanmiddag/vanavond hapje in de stad op terras.
Al een account? Log dan hier in.
Hier is het nu ook al een paar uur zonnig :sun:.
Ik duik het zwembad in.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het de hele dag weer bloedheet geweest volop zon geen wolken.
De voorspelling was dat het in de middag al zou gaan regenen.

Sinds een uurtje trekt het dicht en regent het, ook wat koele wind, die welkom is.
Het onweert ook maar niet zo heftig als van de week.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn Male, dat je zoon deze temperaturen zo fijn vindt, helaas hebben we er daar te weinig van.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Male :heart:

Vermaak me nog prima buiten. Hier nog steeds droog en warm.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteravond flink geregend. Nu komt de zon er weer door en de temp gaat klimmen naar 29 gr. Perfect!

Misschien nog wat regen? We gaan het meemaken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te zien zoiets Male :heart: :sun:

Hier barstte onweer en regen vanmorgen rond 5 uur los en het is nog steeds bewolkt met lichte regen (volgens buienradar is het droog)

Weeronline zegt vandaag en morgen regen, overmorgen warm en bewolkt, 's avonds regen. De weersvoorspellingen in de mail zijn positiever, dus daar ga ik nu dan maar vanuit. :P
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven