Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!
maandag 26 augustus 2019 om 11:03
Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...
en
Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 6 juli 2020 om 10:41
Het gaat niet om het begrip, maar omdat het zo lachwekkend was wat ik daar las dat ik het even kwijt wilde. Ik lees daar ook bijna nooit meer mee, maar nu was ik gewoon even nieuwsgierig of zij nu helemaal happy zijn met dit weer. Maar tot mijn verbazing ging het toch weer over ons en dat we niet moeten zeuren.Maleficent schreef: ↑06-07-2020 10:15Oke, maar dat begrijp ik dus niet. Als je begrip zoekt over wat je voelt dan kun je toch beter hier schrijven en mee kletsen?
Want het frustreert je dat mensen die 180 graden anders denken jouw gevoelens niet begrijpen. Dat is toch zinloos?
maandag 6 juli 2020 om 11:19
Ik lees daar juist wel mee, vooral als ik zelf loop te balen stemt dat topic mij vrolijker als zij zo vrolijk schrijven als het slecht weer is, vaak noemen ze wel iets waarvan ik denk "oh ja dat is ook best leuk", en dan kan ik zelf weer relativeren. Ik kan mezelf namelijk nogal de put in denken als het kut weer is en ik in een bui ben.
Maar elkaar proberen te overtuigen heeft geen zin inderdaad, ik kan leren tolereren maar ik zal die korte dagen nooit gaan waarderen en vice versa.
Vandaag dus weer geen zon, jammer wel. Wakker worden met een stralende zon is juist fijn, word je vrolijk van. Helaas pindakaas, gelukkig wel droog. Waar ik wel steeds meer van begin te balen is dat de temperatuur steeds onder de 20 graden dipt. Doe nou op zijn minst 20 graden met een zonnetje, dan lijkt het tenminste nog wat.
Ik had het koud vannacht onder mijn zomer dekbed, dus ik twijfel of ik komende week maar weer mijn winter dekbed op moet doen...Ik ga eerst mijn dikke winter pyama proberen denk ik, ik heb nu een katoenen winterpyama aan. En loop weer met slofjes en zit weer onder een dekentje. Dat hoort niet in de zomer.
Maar elkaar proberen te overtuigen heeft geen zin inderdaad, ik kan leren tolereren maar ik zal die korte dagen nooit gaan waarderen en vice versa.
Vandaag dus weer geen zon, jammer wel. Wakker worden met een stralende zon is juist fijn, word je vrolijk van. Helaas pindakaas, gelukkig wel droog. Waar ik wel steeds meer van begin te balen is dat de temperatuur steeds onder de 20 graden dipt. Doe nou op zijn minst 20 graden met een zonnetje, dan lijkt het tenminste nog wat.

Ik had het koud vannacht onder mijn zomer dekbed, dus ik twijfel of ik komende week maar weer mijn winter dekbed op moet doen...Ik ga eerst mijn dikke winter pyama proberen denk ik, ik heb nu een katoenen winterpyama aan. En loop weer met slofjes en zit weer onder een dekentje. Dat hoort niet in de zomer.

maandag 6 juli 2020 om 11:29
We hebben ook geen echte winter gehad, dus daar hebben ze gelijk in. Ik kan me voorstellen dat de liefhebbers van veel sneeuw en ijs de afgelopen winter hebben lopen balen. Zelfs ik heb lopen balen, want ik heb liever ijs dan de héle tijd regen, als het dan maar niet koud waait, want ik kan me daar dus niet tegen kleden
Maar zij lezen hier dus wel, om vervolgens te lachen om ons. Wat sneu. Ik krijg net als Male pijn en eczeem in de winter met kou. En nu ook, gelukkig nog geen eczeem, maar zeker meer pijn. Nou, hilarisch hoor.

Maar zij lezen hier dus wel, om vervolgens te lachen om ons. Wat sneu. Ik krijg net als Male pijn en eczeem in de winter met kou. En nu ook, gelukkig nog geen eczeem, maar zeker meer pijn. Nou, hilarisch hoor.

Later is nu
maandag 6 juli 2020 om 11:39
Ja ik ben een sneeuwliefhebber dus ik heb de hele winter lopen balen dat we geen één vlokje gezien hebben, alleen maar storm en stinkregen. Maar goed sneeuw hebben we bijna nooit in Nederland dus mijn verwachtingen zijn al niet zo hoog.
Ik moet nog wel decennium of 2 tot 3 wachten tot ik opvliegers krijg haha, dan is een winterdekbedje toch iets sneller.
Ik moet nog wel decennium of 2 tot 3 wachten tot ik opvliegers krijg haha, dan is een winterdekbedje toch iets sneller.

maandag 6 juli 2020 om 11:41
Dreamer schreef: ↑06-07-2020 11:29We hebben ook geen echte winter gehad, dus daar hebben ze gelijk in. Ik kan me voorstellen dat de liefhebbers van veel sneeuw en ijs de afgelopen winter hebben lopen balen. Zelfs ik heb lopen balen, want ik heb liever ijs dan de héle tijd regen, als het dan maar niet koud waait, want ik kan me daar dus niet tegen kleden![]()
Maar zij lezen hier dus wel, om vervolgens te lachen om ons. Wat sneu. Ik krijg net als Male pijn en eczeem in de winter met kou. En nu ook, gelukkig nog geen eczeem, maar zeker meer pijn. Nou, hilarisch hoor.![]()
Ik heb dat ook vaker gezegd, dat voor de echte winterliefhebbers Nederland ook geen fijn land is. En ik weet zeker dat er daar ook mensen zijn die begrijpen dat wij ook echt niet happy zijn als we na een lange, donkere winter ook nog eens maar een paar weken écht zomer hebben. Maar sommigen houden van regen en wind en niet van warmte en hebben dat het hele jaar door regelmatig, die moeten dan dus ook niet de sneuneus gaan uithangen door ons uit te lachen en zelf al te zeuren als het een keer heet is.
maandag 6 juli 2020 om 11:45
Even een winterliefhebster hier. Ik heb begrip voor jullie hoor. Jullie voelen je in de winter zoals ik me in de zomer voel. Een beetje meer empathie naar elkaar zou wel mogen. We weten immers allemaal dat weersomstandigheden een vervelende invloed kan hebben op je lijf en leden. Of je nou houdt van zon en warmte, of donker en regen.
Dus excuses als ik een paar van jullie gekwetst heb. Blijf vooral in je eigen topic waar je heerlijk kunt klagen of juist delen hoe fijn het weer is. En dat geldt voor ons zomerhaters ook uiteraard.
Ik gun jullie een mooie zomer, in alle opzichten
En nu kruip ik weer terug......
Dus excuses als ik een paar van jullie gekwetst heb. Blijf vooral in je eigen topic waar je heerlijk kunt klagen of juist delen hoe fijn het weer is. En dat geldt voor ons zomerhaters ook uiteraard.
Ik gun jullie een mooie zomer, in alle opzichten

Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 6 juli 2020 om 11:55
tanteslankie schreef: ↑06-07-2020 11:45Even een winterliefhebster hier. Ik heb begrip voor jullie hoor. Jullie voelen je in de winter zoals ik me in de zomer voel. Een beetje meer empathie naar elkaar zou wel mogen. We weten immers allemaal dat weersomstandigheden een vervelende invloed kan hebben op je lijf en leden. Of je nou houdt van zon en warmte, of donker en regen.
Ik gun jullie een mooie zomer, in alle opzichten![]()

maandag 6 juli 2020 om 12:01
Ja en dan janken als wij hier iets zeggen. Ik lees daar niet omdat het me geen hol boeit wat ze daar schrijven. Blijf lekker in je eigen topic, dat er nu hier gelezen wordt is leedvermaak, vermaak waar wij zo vaak van worden beschuldigd als we het over de winter huilies hebben.Dreamer schreef: ↑06-07-2020 08:37Maar zij lezen hier kennelijk wel, als je daar kunt lezen dat wij weer zitten te zeuren
En Terschelling, je kunt blijven proberen ons te overtuigen van de noodzaak van regen (dat weten we wel) en hoe mooi het weer de afgelopen week was, wij denken daar anders over. Vanaf nu zal ik dus ook proberen hier niet meer op je te reageren, want we kunnen elkaar toch niet overtuigen.
Dat het maar een snoeihete lange lange zomer wordt, een Indian summer erachteraan, en als cadeautje een heel heel zachte winter

maandag 6 juli 2020 om 13:06
Een paar jaar geleden schreven in ons topic twee leuke dames mee. En toen kwam hebben Yasmine en Pamela hen zo uitgelachen, dat zij niet meer durven meeschrijven. En dat Is niet ok. Hier een daar een beetje frustratie is begrijpelijk, maar de ander zo belachelijk maken dat zij zich niet meer vrij genoeg voelde om mee te schrijven is van een andere orde.tanteslankie schreef: ↑06-07-2020 11:45Even een winterliefhebster hier. Ik heb begrip voor jullie hoor. Jullie voelen je in de winter zoals ik me in de zomer voel. Een beetje meer empathie naar elkaar zou wel mogen. We weten immers allemaal dat weersomstandigheden een vervelende invloed kan hebben op je lijf en leden. Of je nou houdt van zon en warmte, of donker en regen.
Tuurlijk is het kut dat je ziek wordt van het weer, warm of koud. Maar ons huidige klimaat is het gevolg van te veel vliegen, auto rijden en industrie. Het verandert naar een klimaat waarin het veel zal regenen en heel droog en warm zal zijn. Winters verdwijnen en komen ook niet meer terug. Een Nederlandse zomer kent temperaturen van 20 tot 25. Alles wat je daarboven wenst is niet realistisch, omdat we geen zuidelijk klimaat kennen.

maandag 6 juli 2020 om 13:07
Dit gedrag bedoel ik dus!LadyLola schreef: ↑06-07-2020 12:01Ja en dan janken als wij hier iets zeggen. Ik lees daar niet omdat het me geen hol boeit wat ze daar schrijven. Blijf lekker in je eigen topic, dat er nu hier gelezen wordt is leedvermaak, vermaak waar wij zo vaak van worden beschuldigd als we het over de winter huilies hebben.
Dat het maar een snoeihete lange lange zomer wordt, een Indian summer erachteraan, en als cadeautje een heel heel zachte winter![]()

maandag 6 juli 2020 om 13:25
Ik kwam helemaal niemand uitlachen, ik heb hier in ons eigen topic iets geschreven en dat mag. In het andere topic werden wij voor van alles uitgemaakt en dan mogen wij niets zeggen? Dat bedoel ik dus. Dan moeten ZIJ dus niet bij ons meelezen, ik heb daar niets gezegd. En als je niet wilt dat er iemand meeleest: begin een besloten Facebook groep of zo. Dit is een openbaar forum en dus lees ik wat ik wil. Ik reageer in ons eigen topic, dus dat is dan niet mijn probleem of schuld.Lucieanders schreef: ↑06-07-2020 13:06Een paar jaar geleden schreven in ons topic twee leuke dames mee. En toen kwam hebben Yasmine en Pamela hen zo uitgelachen, dat zij niet meer durven meeschrijven. En dat Is niet ok. Hier een daar een beetje frustratie is begrijpelijk, maar de ander zo belachelijk maken dat zij zich niet meer vrij genoeg voelde om mee te schrijven is van een andere orde.
Tuurlijk is het kut dat je ziek wordt van het weer, warm of koud. Maar ons huidige klimaat is het gevolg van te veel vliegen, auto rijden en industrie. Het verandert naar een klimaat waarin het veel zal regenen en heel droog en warm zal zijn. Winters verdwijnen en komen ook niet meer terug. Een Nederlandse zomer kent temperaturen van 20 tot 25. Alles wat je daarboven wenst is niet realistisch, omdat we geen zuidelijk klimaat kennen.
Edit: ik zie nu dat je een paar jaar geleden zegt. Ga dat er lekker bij halen. Wij doen dat allang niet meer.
maandag 6 juli 2020 om 13:28
En waarom reageer jij eigenlijk hier? Wij “moeten” toch ook in ons eigen topic blijven? Doe jij dat dan ook alsjeblieft, als je niks positiefs te melden hebt.Lucieanders schreef: ↑06-07-2020 13:06Een paar jaar geleden schreven in ons topic twee leuke dames mee. En toen kwam hebben Yasmine en Pamela hen zo uitgelachen, dat zij niet meer durven meeschrijven. En dat Is niet ok. Hier een daar een beetje frustratie is begrijpelijk, maar de ander zo belachelijk maken dat zij zich niet meer vrij genoeg voelde om mee te schrijven is van een andere orde.
maandag 6 juli 2020 om 14:27
Lief! Ik gun jou comfort komende zomer en een fijne winter.tanteslankie schreef: ↑06-07-2020 11:45Even een winterliefhebster hier. Ik heb begrip voor jullie hoor. Jullie voelen je in de winter zoals ik me in de zomer voel. Een beetje meer empathie naar elkaar zou wel mogen. We weten immers allemaal dat weersomstandigheden een vervelende invloed kan hebben op je lijf en leden. Of je nou houdt van zon en warmte, of donker en regen.

Pamela, veel regen en droogte spreekt elkaar niet tegen, zie: https://www.nu.nl/klimaat/6062559/zomer ... -keer.html
De hoeveelheid regen die in Nederland valt wordt niet minder, alleen het valt steeds meer in de vorm van stortbuien (met wateroverlast) met periodes van warmte waardoor het weer verdampt, wat weer lijdt tot droogte.
Voorlopig hebben we weer zon.

maandag 6 juli 2020 om 14:41
Ik help je duimen! Ik ga volgende week picknicken, dus even hard uitsteeksels gekruisd houden dat het droog blijft maar.Kwebbeltje91 schreef: ↑06-07-2020 14:31Ik lees verschillende berichten dat er vanaf aankomend weekend warmere lucht deze kant op komt! Zou fijn zijn en ook heel mooi uitkomen, want ik ben jarig volgende week, en ik vier het bij iemand die een grote fijne tuin heeftHoop zo dat we buiten kunnen zitten.

maandag 6 juli 2020 om 15:20
Ja sure, en andersom is het oké hou op met mij hoor.
Heb inmiddels uit nieuwsgierigheid wel even de laatste pagina's daar gelezen, en daar mogen wij wel belachelijk gemaakt worden

FYI ik voel me niet persoonlijk belachelijk gemaakt, omdat? ik het namelijk niet persoonlijk op vat, jouw face palm mag je stoppen waar de zon misschien vandaag wel schijnt

maandag 6 juli 2020 om 15:56
Ik heb ook gewoon pech denk ik. Alweer geen straaltje zon gezien vandaag. Vorig jaar was het ook elke keer zo.Ugli schreef: ↑06-07-2020 14:27Lief! Ik gun jou comfort komende zomer en een fijne winter.
Pamela, veel regen en droogte spreekt elkaar niet tegen, zie: https://www.nu.nl/klimaat/6062559/zomer ... -keer.html
De hoeveelheid regen die in Nederland valt wordt niet minder, alleen het valt steeds meer in de vorm van stortbuien (met wateroverlast) met periodes van warmte waardoor het weer verdampt, wat weer lijdt tot droogte.
Voorlopig hebben we weer zon.Ik ga zo kijken of ik even naar buiten kan en dan lekker in de zon lopen in de droogte. De wind is ook weer gaan liggen dus dikke prima.
maandag 6 juli 2020 om 17:42
Hier tussen de regenbuien een zonnestraal, en dat is voor mij geen zomer.
Het hoeft geen 30+ te zijn maar mag het droog en herfstwind vrij zijn.
Ik ben niet afhankelijk van zon, wel van droge dagen om buiten iets te ondernemen.
Schaatsen zonder ijs is ook niet te doen, dus het gelul dat het sneu is als je afhankelijk bent van zon mogen ze ook voor zich houden.
Zo en vanaf over een paar dagen wordt het hier weer heerlijk weer.
Het hoeft geen 30+ te zijn maar mag het droog en herfstwind vrij zijn.
Ik ben niet afhankelijk van zon, wel van droge dagen om buiten iets te ondernemen.
Schaatsen zonder ijs is ook niet te doen, dus het gelul dat het sneu is als je afhankelijk bent van zon mogen ze ook voor zich houden.
Zo en vanaf over een paar dagen wordt het hier weer heerlijk weer.
maandag 6 juli 2020 om 20:12
Ja denk het, de is de lucht nu vrijwel strakblauw. Zou er bijna speciaal voor naar buiten gaan, ware het niet dat ik mezelf tonnetje rond heb zitten eten tijdens diner en me dus naar buiten zou moeten rollen. Dus dan maar vanuit het raam aanschouwen.pamelacourson schreef: ↑06-07-2020 15:56Ik heb ook gewoon pech denk ik. Alweer geen straaltje zon gezien vandaag. Vorig jaar was het ook elke keer zo.

Hoop dat het snel beter wordt bij jou, is de voorspelling wel positief?
maandag 6 juli 2020 om 20:20
Ja, nu schijnt de zon hier ook, na een hele dag bewolking...Ugli schreef: ↑06-07-2020 20:12Ja denk het, de is de lucht nu vrijwel strakblauw. Zou er bijna speciaal voor naar buiten gaan, ware het niet dat ik mezelf tonnetje rond heb zitten eten tijdens diner en me dus naar buiten zou moeten rollen. Dus dan maar vanuit het raam aanschouwen.![]()
Hoop dat het snel beter wordt bij jou, is de voorspelling wel positief?
Dat valt me wel vaker op. Ja, laat dat dan óók maar zitten zeg

Nothing happens for a reason

dinsdag 7 juli 2020 om 09:43
Ik vind het juist wel fijn als de zon 's avonds nog gaat schijnen na een bewolkte grauwe dag. Natuurlijk heb ik het liefst de hele dag zon maar voor m'n gevoel wordt de dag dan vrolijker afgesloten ofzo.
Zie op tegen morgen. Non-stop regen wordt er hier voorspeld voor de hele dag. Donderdag en vrijdag ook nog regen en dan volgens de weerapp droog. Ik denk maar zo; nog even goed tegen de droogte voor er weer een droge zonnige warme periode aanbreekt. Die gaan we gegarandeerd nog krijgen!! (hoop ik
)
Zie op tegen morgen. Non-stop regen wordt er hier voorspeld voor de hele dag. Donderdag en vrijdag ook nog regen en dan volgens de weerapp droog. Ik denk maar zo; nog even goed tegen de droogte voor er weer een droge zonnige warme periode aanbreekt. Die gaan we gegarandeerd nog krijgen!! (hoop ik