Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!

26-08-2019 11:03 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Hier is het vanmiddag gelukkig toch nog helemaal opgeklaard en heb lekker in de zon gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Het onweer zorgt echter niet voor afkoeling want ook morgen is het zomers met 26-32 graden.

Uit mijn krant.

🤩
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Zalig hier, vanmorgen trok het even helemaal dicht, de temperatuur bleef wel aangenaam.
Ook hier trok het snel bij Blondie, moest werken, maar dan nog is het fijn om in de zon pauze te houden.

Heb nu weer alles open want het begint een beetje af te koelen, en vannacht was het best warm, en dat zeg ik niet snel.

Wilde zaterdag voor een tentoonstelling naar Amsterdam, maar overweeg toch een dagje strand.
Ik wacht het tot vrijdag af wat het gaat worden.

Fijn he Pamela met mooi weer thuiskomen.

Wat ben jij toch een mazzelaar Yasmijn!

RB jij weer lekker in je zwembad?

Nou mensen nog een goed vooruitzicht, maakt toch een hoop goed!
Alle reacties Link kopieren
Ga de kussens zo binnenhalen. Vannacht komt er regen zegt buienradar.

Nu nog even buiten zitten. Zalig. Nog 27 gr hier.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd Yasmijn . Zal straks eens bij jouw weerman kijken.wat hij in petto heeft voor de komende week.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
yasmijn schreef:
28-08-2019 21:13
Ga de kussens zo binnenhalen. Vannacht komt er regen zegt buienradar.

Nu nog even buiten zitten. Zalig. Nog 27 gr hier.

Heel knap gezien het nergens in Nederland 27 graden was op dat tijdstip. Tenzij je in het buitenland woont, dan heb ik niks gezegd.
Janesnow schreef:
28-08-2019 21:43
Heel knap gezien het nergens in Nederland 27 graden was op dat tijdstip. Tenzij je in het buitenland woont, dan heb ik niks gezegd.
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Janesnow schreef:
28-08-2019 21:43
Heel knap gezien het nergens in Nederland 27 graden was op dat tijdstip. Tenzij je in het buitenland woont, dan heb ik niks gezegd.
Nee hoor, ik woon in het oosten van het land. En in mijn tuin was het nog 27 gr.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het zonnetje komt er weer door! ☀️
Het wordt weer een fijne dag. Niet zo warm als gisteren maar goed te doen. Straks naar de kapper en daarna een manipedi en vervolgens terras op in de stad.

Vannacht flinke regen gehad met enorme donderklappen, we werden er wakker van .

Nu weer de kussens naar buiten slepen.
Das een gehannes met maar één bruikbare arm. Nog steeds in de ziektewet en als ik terugkijk was dat helemaal niet zo erg met dat mooie weer 😇

Morgen 25 en zaterdag 30 gr! 🤩
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag 21 en morgen 22 graden. Prima, als het maar droog is, dan kan ik skaten. En dan zaterdag weer tropisch, moet even beslissen wat ik dan ga doen...Weer suppen denk ik, dat beviel me wel.

Je hebt wel "mazzel" dat je zoveel vrij bent geweest inderdaad, alleen jammer als je had willen zwemmen. Of een activiteit doen. Of uberhaupt iets waar je 2 armen voor nodig hebt. :hihi: Gelukkig kun je ijs met 1 arm eten.
Het weer viel me vanmorgen tegen. Nu begint het zonnetje door te komen. Het is nu 22 graden maar dat loopt nog wel wat op. Wordt een prima middagje.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
29-08-2019 09:08
Hier vandaag 21 en morgen 22 graden. Prima, als het maar droog is, dan kan ik skaten. En dan zaterdag weer tropisch, moet even beslissen wat ik dan ga doen...Weer suppen denk ik, dat beviel me wel.

Je hebt wel "mazzel" dat je zoveel vrij bent geweest inderdaad, alleen jammer als je had willen zwemmen. Of een activiteit doen. Of uberhaupt iets waar je 2 armen voor nodig hebt. :hihi: Gelukkig kun je ijs met 1 arm eten.
En bier en wijn drinken 😂
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
29-08-2019 07:34
Nee hoor, ik woon in het oosten van het land. En in mijn tuin was het nog 27 gr.
Zo warm was het noorderlijker ook nog, inderdaad. Juist de avond was aangenaam warm, niet meer benauwd.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker en morgen nog een heerlijke tropische dag. Volgende week dalen de temperaturen maar gelukkig nog zon. Das alweer een half lijden. Wat heb ik die zon nodig. Het hele jaar door, ook als het koud is.
Alles komt goed, alleen de rest niet
De meteorologische zomer zit er bijna op. Morgen wordt deze afgesloten met nog een keer zomerse of zelfs tropische temperaturen. Zondag is het 1 september en gaan we beginnen met een nieuw meteorologisch seizoen.

Nu kijken we nog even terug naar de zomer van 2019. Zeer warme zomer met grensverleggende hitte. De zomer van 2019 was gemiddeld zeer warm en vrij zonnig. Er viel gemiddeld over het land een normale hoeveelheid neerslag, maar er waren behoorlijk verschillen tussen regio’s. De extreme hitte van eind juli was grensverleggend.

Op zondag begint september, tevens het begin van de meteorologische herfst. In de weerkunde worden de seizoen in hele maanden gerekend, omdat dat rekenkundig handiger is.

De gemiddelde temperatuur in De Bilt over juni, juli en augustus bedraagt 18,5 graden. In de ranglijst van warmste zomers sinds 1901 betekent dat een gedeelde derde plaats met 2006. Alleen de zomers van 2018 (18,9 graden) en 2003 (18,7 graden) verliepen warmer.
Alle reacties Link kopieren
Nééé nog even wachten met die herfst pfff. Ik vind september altijd een snoep maand. Dan gil ik nog dat het zomer is, want dat is technisch gezien gewoon correct tot 22 september. Zelfde met maart, maar dan de andere kant op uiteraard: 1 maart is het gewoon lente!

Ik ga 18 september nog naar Zakynthos, dus ik heb gewoon een giga lange zomervakantie in mijn hoofd. Daarna is het wel echt gedaan met de zomer. :( Dat zal een schok worden.

Ik mis het nu al en het is nog niet eens echt begonnen, haha. Raak altijd zo verwend in de zomer dat je gewoon zonder jas naar buiten kunt stappen en niet loopt te bibberen van de kou en wanhopig probeert je handen warm te houden, maar dat ze dwars door de wantjes heen ijsklompjes worden. Zucht. Nee herfst is leuk maar ik ben er nog even niet aan toe hoor.

Maar goed, nog even niet aan denken, zolang het zonnig en rond de 18-21 graden dwarrelt het er nog even van nemen. En morgen natuurlijk, heb een dak terras middag/avond gepland en ga overdag weer suppen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Laat de herfst inderdaad nog maar even wegblijven, en aan de winter wil ik helemaal nog niet denken.
De kou waar je er alles aan doet om maar warm te blijven, snijdende wind, striemende regen. Verkrampte spieren.

Ik zou zo graag de kans of het vooruitzicht willen ooit in een warm land te kunnen wonen.
Gewoon altijd lekker zonder jas naar buiten kunnen, bij een aangename temperatuur die langzaamaan oploopt tot nog aangenamer.
Wakker worden met de zon.

Baal nu al dat het al weer donkerder is in de ochtend en de zon al lager staat, vooral met autorijden irritant.
In de avond eerder donker heb ik minder moeite mee, zal komen omdat ik echt een ochtend mens ben.

Maar laten we genieten van deze super mooie dag!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog even thuiskomen in de warmte en ik hoop dat we in ieder geval nog veel zon krijgen, ook als de temperatuur niet meer zo hoog is.
Ik vind het echt jammer dat de zomer alweer voorbij is, vooral omdat we heel veel niet-zomers weer gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Laten we dat doen inderdaad! Laatste tropische dag! ☀️😎
Ik heb leuke dingen in de planning vandaag dus komt goed.


Hoop dat september nog veel zon brengt, ondanks lagere temperaturen. En oktober ook 😂

Ik heb echt niks te klagen gehad over deze zomer. Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met 2018 toen sept en zelfs okt nog zo warm en zonnig waren. Dat was een superjaar.
Wie weet komen er nog zulke dagen 😅 en als niet, ook goed. Als de zon zich maar laat zien ondanks kouder.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hier is de voorspelling dat het tot woensdag droog is, en hoger dan 18/21 graden gaat het niet worden en echt zonnig lijkt het ook niet te worden :-(
Na woensdag ook bewolkt en kans op regen.

Mee eens dat als de zon zich maar laat zien word zo naar van die grauwe grijze lucht dik pak bewolking.

Het was een nogal wisselvallige zomer veel mooi maar nog veel meer grauw en regen.
En dan moet je maar net de mazzel hebben dat het mooi is op je vrije dagen/in je vakantie.

Maar de afgelopen 2 weekenden was het super en daar heb ik dan ook volop van genoten.
Vrees wel dat we het daar voorlopig mee moeten doen ( in mijn regio dan )
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren ooit zo'n directe overgang gehad te hebben van zomer naar herfst.

Binnen één dag wordt het feitelijk (meteorologisch) herfst, en dondert opeens de temperatuur 10 graden naar beneden, gaat het volgens de voorspellingen de komende weken alleen nog maar kwakkelen. In ieder geval : het weer waarop je lekker gaat zonnen, zwemmen, zwoele avonden, is voorbij.

Voor het eerst sinds jaren zie ik wel gigantisch op tegen de winter. Dat gaat weer zo laaaaaaang duren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een sprankje hoop dat het in september nog omslaat en ook nog lekker zal zijn.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 01-09-2019 12:11
1.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier trekt langzaamaan de bewolking weg en komt er een zonnetje door.
De temperatuur is lekker ( kan beter maar dat is nou eenmaal niet zo )

Ga zo mijn tuin doen en toch lekker buiten zitten zolang het nog kan. Zonnen zwemmen en zwoele avonden, het kan nog best alle kanten op gaan hoor in september. We houden de moed er in!

Vanaf eind september begin oktober ga ik proberen pas aan de herfst ( 23 sept astronomische herfst 1 sept meteorologische herfst ) denken.
En ga ik me voorbereiden en mijn huis weer meer gezellig maken, nieuwe planten kaarsen bedenken welke ruimte ik in huis wil opknappen/verven/opfrissen dat zijn voor mij najaars bezigheden.
Nieuwe recepten uitproberen zo kom ik de herfst en een deel van de winter door in mijn vrije tijd dan en probeer ik de grauwheid van buiten weg te houden.

Het liefst zou ik een winterslaap houden en ergens in maart/april ontwaken.
Helaas.
Ik vind het vreselijk dat het nu echt voorbij is de zomer :cry: Ik zie zo op tegen de kou, mijn lichaam trekt dat heel slecht. Ze zeggen wel op kou kun je je kleden en op warmte niet, nou dat gaat voor mij niet op. Kou trekt echt in mijn botten en gaat er dan niet meer uit, beetje het gevoel alsof je griep hebt. Wij gaan zo op vakantie en komen 1 okt terug, dan is het echt winter... Ik hoop op een heel mooi najaar en een zachte winter zonder vorst en zonder die ellendige kutsneeuw!
anoniem_63c6752642792 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 15:25
0.61% gewijzigd
Foutje dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven