Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!

26-08-2019 11:03 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Hier was het vanmiddag nog lekker wer met een mooi zonnetje. Met de kids een flinke wandeling gemaakt.
Ik hoop nog wel om temperaturen rond de 25 graden in september voor dat het echt herfst wordt.

Hebben jullie echt een hekel aan de herfst en/of winter?
Ik heb een hekel aan in het donker naar mijn werk gaan en thuis komen. Aan wind, koud, sneeuw, ijs en alle ellende wat dat mee brengt op de weg.

Ik geniet wel van s'avonds onder een deken zitten met een kop thee, spelletjes doen op een regenachtige dag, de feestdagen en een warme douche omdat het buiten zo koud is. Dus eigenlijk van veel dingen zolang ik niet naar buiten hoef.
In januari/februari ben ik er altijd wel klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
01-09-2019 16:26
Hier was het vanmiddag nog lekker wer met een mooi zonnetje. Met de kids een flinke wandeling gemaakt.
Ik hoop nog wel om temperaturen rond de 25 graden in september voor dat het echt herfst wordt.

Hebben jullie echt een hekel aan de herfst en/of winter?
Ik heb een hekel aan in het donker naar mijn werk gaan en thuis komen. Aan wind, koud, sneeuw, ijs en alle ellende wat dat mee brengt op de weg.

Ik geniet wel van s'avonds onder een deken zitten met een kop thee, spelletjes doen op een regenachtige dag, de feestdagen en een warme douche omdat het buiten zo koud is. Dus eigenlijk van veel dingen zolang ik niet naar buiten hoef.
In januari/februari ben ik er altijd wel klaar mee.
Ik heb er een hekel aan omdat het zo lang duurt. 3 maanden winter trek ik best, wanneer het in november langzaam koud en donker begint te worden en het in maart alweer zonovergoten is met temperaturen van 16-20 graden (of natuurlijk hoger), maakt het me echt niet uit. Na een warme, zonnige periode kan ik best genieten van een paar storm- en regenachtige herfstdagen en een keertje sneeuw en ijs vind ik ook best leuk, maar het is hier té lang te nat en donker en kleurloos. Het is gewoon een half jaar lang heel vaak troosteloos weer en dat trek ik niet. Met het donker heb ik ook veel moeite, zeker op dagen waarop de zon zich niet laat zien en je bijna de hele dag de lampen aan moet hebben.

En zoals ik al vaker hier heb gezegd: ik ben heel erg een buitenmens, maar dan wel als het warm en zonnig genoeg is. En dat is het hier een heel lange periode niet. Het hoeft van mij echt geen 30 graden te zijn, als het zonnig is vind ik een groot deel van het jaar 20 of in de winter nog wat lager ook prima, maar we hebben vaak zo weinig zon. Mijn kinderen willen ook niet naar buiten dan en ik vind het ook heel vervelend om te zien dat ze dan zoveel binnen hangen, terwijl ze nu bijna altijd buiten zijn.

Ik kan me een januari herinneren een jaar of 5 (?) geleden waarin we veel zon hadden en een graad of 10. Was helemaal prima wat mij betreft!
Alle reacties Link kopieren
Precies dat wat Pamela zegt.

En het met donker van huis en met donker terug vanuit je werk.
Er zijn dagen dat je amper daglicht ziet ja vanuit kantoor ( in mijn geval )
Het is nu al later licht en vroeger donker.

We hebben, hoe bizar weleens een kerst gehad met meer zon dan enkele zomerdagen het jaar erop. Dat die kerst aangenaam was, best, alleen wil je gewoon een fijne zonnige zomer, die tot minstens eind september half oktober aanhoudt.

Die lange periode grauw donker grijs trek ik ook slecht.
Alsof er een nevel over het land hangt.

Laat ik het maar niet hebben over die gore natte sneeuwzooi met inderdaad alle gevaren van dien.

Ik ben ook graag buiten, fijn zonder jas.
Heb zo een hekel aan de dagen dat je bijna niet warm te krijgen bent. Heb dan ook veel spierpijn, hoofdpijn van het verkrampen om je warm te houden, en daar zijn geen sjaals en mutsen tegen bestand.

Ik was het weekend in Amsterdam, stralend weer terrassen vol ,pootje baden op het museumplein, te warm? dan loop je gewoon in de schaduw aan de overkant.
Moet je met regen en gure wind doen dan waai je weg diep in je jas en sjaal gedoken en hopen dat er nog een plek ergens binnen is om te schuilen en je hebt geen idee hoe lang.
Of je blijft van ellende maar weer thuis.

De keuze om wel of niet op pad te gaan is zoveel groter met droog en zonnig weer, als het gaat om je niet werkdagen uiteraard.

Ik ben dan ook veel binnen en dat bijna een half jaar inderdaad, dat merk ik aan mijn lijf mijn hele doen en laten gaat een paar tandjes lager, meer moe en lusteloos.

Maar ja we zullen er toch aan moeten geloven, en tot die tijd hopen dat er nog wat mooie dagen in het verschiet zijn tot het echt pet met peren wordt, en standje overleven weer aan moet.

Het is nu al flink fris dacht zet het raam even open, en nog zo donker ook :'(
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
01-09-2019 16:26
Hier was het vanmiddag nog lekker wer met een mooi zonnetje. Met de kids een flinke wandeling gemaakt.
Ik hoop nog wel om temperaturen rond de 25 graden in september voor dat het echt herfst wordt.

Hebben jullie echt een hekel aan de herfst en/of winter?
Ik heb een hekel aan in het donker naar mijn werk gaan en thuis komen. Aan wind, koud, sneeuw, ijs en alle ellende wat dat mee brengt op de weg.

Ik geniet wel van 's avonds onder een deken zitten met een kop thee, spelletjes doen op een regenachtige dag, de feestdagen en een warme douche omdat het buiten zo koud is. Dus eigenlijk van veel dingen zolang ik niet naar buiten hoef.
In januari/februari ben ik er altijd wel klaar mee.

Ik heb een hekel aan kou. Krijg er ook (meer) pijn van.

Ik stond gisteren op een soort braderie en we hebben een paar behoorlijke hoosbuien gehad. Ook niet een lekker zonnetje. Flink balen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog helemaal niet toe aan herfst :purple:

Hier was het om 6.13 uur dan al wel redelijk licht. :sun: Daarin zit ook verschil tussen zonnige dagen en bewolkte dagen, trouwens. Inderdaad, zo'n hele grijze grauwe dadg/week/maand, daar kan ik slecht tegen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het zijn idd de donkere lange grijze dagen met amper dag licht en in donker weg en in donker weer thuis wordt erg lusteloos van. Vele regen wil ik niet naar buiten. Gaat te snel de zomer....
Ik begrijp jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-09-2019 08:20
Ik ben nog helemaal niet toe aan herfst :purple:
Ik ook niet!
Hier blijft het vandaag nog wel droog en halfzonnig dus ik kan gelukkig wel even de was buiten hangen :-[
met al die regen is dat straks ook voorbij
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
De herfst kan mooi zijn als de zon maar schijnt.

Die grauwe grijze dagen, ik zie er als een berg tegenop. Geen daglicht, in het donker naar werk en in het donker weer naar huis. Nooit zal ik daar aan wennen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
02-09-2019 11:47
De herfst kan mooi zijn als de zon maar schijnt.
Inderdaad. Een graad of 15 en dan in het zonnetje in een mooi herfstbos lopen vind ik heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen stond ik voor het eerst sinds heel lange tijd in het donker op. Jammer dat de dagen alweer een stuk korter zijn. Maar het weer is vandaag prima. Tot nu toe veel zon en dus droog. Wel vind ik het te fris om in een T-shirtje te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren viel het al met al mee de zon heeft zich nog best laten zien.
Vandaag tot ver volgende week is het grauw, grijs en nat, hoewel het er nu wel aardig uitziet.

Hopen dat het meevalt met de regenvoorspellingen :-(
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
02-09-2019 11:47
De herfst kan mooi zijn als de zon maar schijnt.

Die grauwe grijze dagen, ik zie er als een berg tegenop. Geen daglicht, in het donker naar werk en in het donker weer naar huis. Nooit zal ik daar aan wennen.
Dit! Meerdere dagen grijze lucht en naar je werk en naar huis in het stikke donker vind ik maar niks.

Gister vond ik dikke prima, lekker in de zon op de trein zitten wachten met mijn biker jack aan en had het niet eens koud. Vandaag is het een beetje somber. Als het maar droog blijft en niet te koud is, dan vind ik het oké.

Dit weekend denk ik maar full on in de herfst vibes duiken en mijn huis verherfsteriseren. Met pompoenen en herfstslingers en takken en zo. Ben altijd wel fan van de herfst decoratie, dan komen alle hertenspullen, geweien, vachtjes en burgundy dingen tevoorschijn en laat dat nou net mijn favo decoratie zijn. Naast kerstversiering natuurlijk, ik ben echt gek op kerst en kerstversiering. Ook zoek ik slofjes, een jas, wantjes en ga lavacakejes maken denk ik. Van die het-is-slecht-weer dingen, ook wel weer gezellig. En de kaarsjes gaan weer aan, ga mijn zomerse melt opbranden en daarna gaat er een herfstmelt in. En kijken of ik weer ga snowboarden, moet het er even van nemen voor de irritante meute komt.

Ik laat mijn zomerkleding nog even hangen, is handiger met de vakantie in het vooruitzicht en het is toch nog te koud voor mijn super dikke wintertruien. En we hopen natuurlijk nog op wat lekker 25 graden weer. :)
yasmijn schreef:
02-09-2019 11:47
De herfst kan mooi zijn als de zon maar schijnt.

Die grauwe grijze dagen, ik zie er als een berg tegenop. Geen daglicht, in het donker naar werk en in het donker weer naar huis. Nooit zal ik daar aan wennen.
Ja, mee eens! En het liefst ook niet te koud. Ik haat kou.
Alle reacties Link kopieren
Herfstdecoratie vind ik echt verschrikkelijk. Ik vind de kleuren zo lelijk! Ze staan ook echt niet in mijn huis. Ik heb wel weer zin om alles weer wat knusser te maken in huis, ik wil nog een nieuwe fauteuil en wat kussentjes in warmere kleuren en zo. En er zijn wat planten gesneuveld die in de zon stonden, dus die ga ik ook vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind herfstdecoratie prima, wel gezellig. Maar vanaf half oktober, niet in september.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal niet van het knus maken. Kaarsjes en zo zijn aan mij ook niet besteed. Herfstdecoratie vind ik wel leuk, maar inderdaad, niet in september :-?

Vandaag had ik geluk, ben steeds nét droog overgekomen. Toch 4x gefietst. Mag ook wel eens :daisy:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Herfst is het in oktober voor mij, ( iets met mind set ) dan ga ik ook weer op zoek naar kaarsen en wat spullen voor in huis, nieuwe planten, kussentjes enz.
Zo haal ik pepernoten en dat soort meuk echt pas half november.

Ik had het gisterenavond in bed gewoon koud overwoog mijn extra dekbed, maar dacht dan ben ik over een maand of wat echt de sigaar als het nog kouder wordt.

Nu is het grauw en regent het al een dik uur, het ziet er niet naar uit dat het snel droog wordt.
Alle reacties Link kopieren
Tot 2 uur geleden was het hier nog redelijk zonnig. Nu grijs met motregen.

Herfstdecoraties? Nooit!

Met kerst pak ik wel vet uit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Halloween pompoenen doe ik wel aan, ben besmet door mijn Amerikaanse vrienden ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op oranje, dus is de herfst wel het seizoen voor mij. Of een EK en/of WK natuurlijk. :proud:

Het weer is bar en boos en de voorspellingen ook :purple: Als ik op weeronline mijn stad intyp kan ik ook kiezen voor locatie Verenigde Staten. Ik dacht, dat doe ik eens, kijken of dat beter is. Raar genoeg precies dezelfde voorspellingen! Regen en nouja, 2 graden warmer. Bijzonder :)

Maar goed, we doen het er maar mee. Ik ga weer dromen over (toekomstige) emigratie naar een warmer oord. Droger ook.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er maar bij neergelegd dat het de komende weken rotweer wordt. Ben druk met klussen in huis en blijf maar zoveel mogelijk binnen. Gelukkig zijn de dagen nog lang genoeg qua licht.
Er zullen hopelijk nog wel wat mooie weken aankomen eind september en in oktober, daar houd ik me maar aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik gewoon lopen kleumen buiten! Ik was helemaal vergeten hoe dat voelde. Dat wordt maar weer mijn echte jas erbij pakken in plaats van mijn biker jackje. :(

Vandaag nodigt ook niet echt uit, ik werk thuis vandaag dus blijf lekker binnen, even snel bij TK Maxx kijken of ze wat leuke herfstprullies hebben, dat is toch maar een paar minuten lopen en daarna weer lekker binnen in de winkel. Ik heb mijn zinnen gezet op een extra "extra" pompoen, misschien zie ik nog wel meer leuks.
Ik vind het helemaal niet koud.
Ik ben wel al klaar met de regen.
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook flink koud gehad, de tijd van dunne jassen lijkt voorbij.
Ben vroeg wakker geworden, en had echt de neiging de verwarming aan te zetten, maar heb maar een dik vest aan getrokken.
Nu al de verwarming aan gaat te ver.

Ben mentaal nog in de zomer :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven