Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezien de twee doden en zoveel gewonden vind ik eigenlijk niet dat je kunt spreken van "heerlijk weer".
Huts!
Eens met Bellatrix. Ik vind het zelf gewoon erg mooi om te zien, maar zat zelf ook gewoon de hele dag binnen op school. En waar ik woon was het ook niet heel heftig.

Als je langs de kust woont kan ik me voorstellen dat het best wel eng was.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 oktober 2013 @ 23:33:

Gezien de twee doden en zoveel gewonden vind ik eigenlijk niet dat je kunt spreken van "heerlijk weer".Enig idee hoeveel mensen er overlijden door de hitte? En dan mag er wel gesproken worden over heerlijk weer.
Overigens woon in het westen van het land, daar viel het over het algemeen mee. Misschien had ik iets anders geschreven als ik in het noorden of aan de kust had gewoond. Voor nu vind ik dit heerlijk weer.
Mag jij vinden. Ik mag vinden dat je dit niet zo kunt zeggen.

Ik heb zelf deze zomer twee keer in het ziekenhuis gelegen vanwege de hitte dus daar hoef je niet over te beginnen met mij.
Huts!
Happy Halloween iedereen

(schreef al eerder mee onder andere nick)

Hoop dat de echte kou er snel aankomt!
De natuur lijkt wel van slag. Mijn clematis en hortensia vormen nog nieuwe bloemen! Het wil maar niet koud worden...
Ik geniet me echt een slag in de rondte vandaag! Het is heerlijk gezellig weer, echt geschikt voor lichtjes en kaarsen Dit is nou echt mijn ideale dag! Hoop dat jullie het ook naar de zin hebben.
Ik vind het nog steeds eerder zomer dan dat ik herfstgevoel heb. Het is zo weer maart en dan begint de zomer weer. Raak er depri van als ik daar aan denk.
Lastig he..

ik ben in ieder geval al blij dat de zon niet meer zo veel schijnt! Ook het eindelijk lekker vroege donker worden vind ik echt heerlijk, maar ik merk ook wel dat ik een beetje (te) krampachtig probeer te genieten van deze korte periode, haha. Volgende maand worden de dagen alweer langer

Probeer er niet aan te denken en te genieten van de dagen die nu wel fijn zijn! Het mag zeker nog een stuk kouder worden, maar dat kan zomaar ineens gebeuren in deze periode

Iemand al leuke nieuwe kerstspullen gekocht?? Welke kleur worden de bomen dit jaar?
Ik heb hetzelfde Lammy, maar probeer er niet aan te denken en nu te genieten... Anders blijft er ook niet veel fijns meer over, seizoentechnisch gezien.

Mijn kerstboom is qua versieringen altijd hetzelfde: zwart en zilver Erg mooi!
Ik weet het Hilary, maar ik heb me afgelopen zomer zo vreselijk gevoeld dat ik doodsbang dat het weer gebeurt.

Wat hebben we hier toch extreem korte winters.

Jen jij beschrijft precies wat ik voel, krampachtig genieten omdat het maar hooguit 2 maanden per jaar kan.
Lammy

Ik hoop echt dat het volgend jaar draaglijker wordt dan dit jaar. En je hebt ook gelijk, de winters zijn hier ook echt heel kort. Zo jammer, want het heeft zoveel charme... Ik geniet in ieder geval wel van de grijze donkere dagen nu, en ik verlang zo naar nachtvorst! Ik wil zo graag dat het gaat vriezen...

Hoop ook op een mooie kerst dit jaar. Eentje die vooral KOUD is!
Het blijft ook zo warm! En het is al november... Ik raak af en toe ook in paniek hoor. De airco staat op mijn werk nog steeds aan, en in mijn auto trouwens ook. Het wil maar niet koud worden...
Morgen eerste vorst heb ik gehoord!!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Zou het?

Veel sneeuw verwacht komende winter 2013-2014

Men verwacht een ''horrorwinter'' met veel sneeuw, heel veel sneeuw in november, december en januari, kortom in de winter van 2013-2014.

Britse meteorologen voorspellen de zwaarste winter in 100 jaar en voorzien grote problemen door de extreme kou en de grote hoeveelheden sneeuw. Oorzaak hiervan zou de baan van de straalstroom zijn waardoor zeer koude lucht aangevoerd gaat worden. Feitelijk is dat nu al aan de gang, immers de maand oktober verloopt kouder en nater dan normaal.

De winter van 2013-2014 begint al vroeg, zo is voorspelling. Vanaf medio november 2013 gaat de eerste sneeuw vallen. De maanden december en zeker ook januari krijgen ook een uitgesproken winters karakter, aldus de meteorologen van Vantage Weather Services. Menig record gaat gebroken worden, zo luiden de waarschuwingen.

Overigens staan de Britten niet alleen in deze voorspelling voor de winter 2013-2014. Ook Meteorologen in Duitsland en de USA voorspellen een zeer extreme winter in 2013-2014 voor grote delen van Europa. Zij basseren zich bij deze verwachting op de computermodellen van de Amerikaanse National Weather Service. Als oorzaak wijzen zij echter aan het snel smelten van het ijs op de noordpool.

Ook Nederland en België zullen niet ontkomen aan de horrorwinter 2013-2014, zo verwachten deze meteorologen.
Ik kijk wel uit naar een extreme winter

Van mij mag het lekker koud worden! Verder vind ik deze dagen perfect: lekker grijs, donker, guur en op tijd donker. En overal gezellige lichtjes. Dit is helemaal mijn tijd van het jaar! Nu hopen dat de komende lente Heel Erg Lang op zich laat wachten!
quote:nellie0987 schreef op 12 november 2013 @ 20:30:

Zou het?

Veel sneeuw verwacht komende winter 2013-2014

.Oei, ik heb maar 20kg strooizout. Morgen even hamsteren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 13 november 2013 @ 00:54:

[...]

Oei, ik heb maar 20kg strooizout. Morgen even hamsteren.
Ik kan me zowel met de winter als met de zomer goed vinden, maar beide weertypen kunnen ook hun nadelen hebben.

Winter is een mooi seizoen als het gaat op sneeuw naar beneden dwarrelt of als de gebouwen of weilanden geheel met sneeuw bedekt zijn gecombineerd met grauwe lucht. Hoewel zon kan het sneeuwlandschap ook mooi maken. Het plaatje in de OP vind ik dan een mooi gezicht. Vorst doet me weinig. -5, -10... ik heb een dikke winterjas en dan vind ik dit weer wel lekker. Bij -15 of kouder wordt het met de kou mij een beetje te gek.

De winter heeft ook nadelen: Het eens zo mooie sneeuw wordt platgereden en dan kan het glad worden. Fietsen is dan een probleem en je moet goed stuurvast zijn, wil je niet uitglijden en omvallen. IJzel vind ik een tweede probleem van de winter, maar treedt op omstreeks 0 graden. Als het overdag regent kan dat 's nachts opvriezen. Dat kan heel vervelend zijn.

De zomer heeft mooie kanten: Strakblauwe lucht, veel zon. Veel mensen op straat. Vrouwen zijn schaars gekleed en menige man komt bij kijken naar mooie vrouwen goed aan zijn trekken. Terrasjes zijn vol; veel mensen genieten van het mooie weer. Het geeft een gezellige indruk. Je hebt overdag geen jas nodig. In de ochtend of laat in de avond een zomerjas misschien.

Extreme hitte is een groot probleem. Ik haat de hitte nog meer dan extreme vorst. Als je de vorst net zo vervelend moet maken als de hitte, kom ik wel op -20 graden uit. Er is niet tegen te kleden en de airco draait dagelijks heel wat uurtjes. Slapen is een ramp, als de slaapkamertemperatuur naar de 30 graden gaat. De tropische hitte van 30 graden is iets minder een probleem tijdens het fietsen, maar hoewel je wat wind voelt, kun je je wel verbranden onder de snikhete brandende zon.

Regen en harde wind doen mij nauwelijks wat en boeien mij ook niet. Als het regent gebruik ik een paraplu of een regencape, en harde wind kan vervelend zijn als het naar storm of orkaan neigt waarbij er gevaarlijke situaties en/of veel schade ontstaan: omvallende bomen, beschadigde gebouwen, etc. zoals onlangs in de buurt van Utrecht.
World of Warcraft: Legion
In de post van Hans kan ik mij wel vinden.

Als winterliefhebber vind ik het toch akelig als er sneeuw ligt en het daardoor glad is.

Maar als ik denk dat over enkele maanden weer die ziekmakende hitte de kop op steekt. Ik weet dat het overdreven klinkt maar ik heb gewoon een trauma opgelopen door horrorzomer van afgelopen jaar.

Ik zit nu lekker met de balkondeur open. Heerlijk die frisse lucht.

@mayhem, weet niet of je nog meeleest maar mijn man is gedotterd. Is goed gegaan.
Jazeker Lammy, ik ben het, M! Heb een nieuwe nick. Fijn dat alles goed is gegaan! Lief dat je me op de hoogte hebt gehouden.
Hoi Hilary. Tuurlijk hou ik je op de hoogte. Je toont toch ook belangstelling.
Lief Hoop dat je man snel weer herstelt en dat het goed blijft gaan!
Oke, dit is dus helemaal mijn dag. Perfect! GEEN zon, het is grijs en mistig. Zo mag het van mij dus iedere dag zijn! HEERLIJK! Dit is echt een favoriete dag!!!!!!!!!!!!!!!

Heb gezellige lichtjes en kaarsen aan, zo gezellig! Het voelt net als kerst. I grijs en mistig weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven