Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Pas een weerbericht gelezen: Zondagnamiddag mogen we een buienlijn verwachten met regionaal fikse onweersbuien en veel neerslag. Maandag is het sterk wisselvallig en koeler van de weersverbetering die voor het tweede deel van de week op de kaarten stond schiet er inmiddels niet veel meer over integendeel. Maar het is allemaal nog ver vooruit,onder voorbehoud dus nog niet te vroeg juichen!
Het is nu op het einde van de dag een stuk warmer geworden binnen, zo'n 25 graden. Zal weer lang duren voordat het echt afkoelt als we zo doorgaan.. als het echt nazomer wordt met koele nachten ga ik juichen. Begin deze week hadden we heerlijke nachten gehad, maar de rest van augustus had ranzige plaknachten. En ik heb ook gezien dat er koelere dagen aankomen, zou het?

Buiten aangenaam = binnen veel te warm , dus buiten onaangenaam koud = binnen heerlijk of zelfs aan de koude kant. De koude nachten mogen van mij nu al komen.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Vandaag familiefeestje en barbecue gehad en de hele dag in een tuin doorgebracht. Wat verbazingwekkend goed te doen was, want tuin niet op het zuiden en een aangename wind. Nu thuis met de ventilator ook goed te doen, en om 22.00 uur was het al helemaal donker!! Fijn!! Natuurlijk zijn de kaarsen aan.
Klinkt leuk en gezellig blue! Fijn dat het zo goed te doen was, hier dus totaal niet. Het geeft me weer het gevoel dat de zomer nog steeds aanwezig is (in volle mate) en dat de zomer blijkbaar nog steeds niet zijn tanden voldoende heeft laten zien. Ik moet eerlijk zijn, ik heb liever een warme lente of warme nazomer (warme herfst) dan een warme zomer. En deze zomer was op juni na nogal warm. En zonnig. Het gevoel dat er in september nog zulke dagen aan kunnen komen of zelfs warmer met 30 graden maakt me depressief, maar laten we hopen op een normale nazomermaand met aub koude nachten!

Morgen wordt zeer warm, zonnig en droog met 24 tot 28 graden.
Ja dat was het ook sebastiaan1234! Ik ben ook benieuwd hoe lang de zomer nog duurt maar vrees het ergste. Maar het wordt in ieder geval alweer eerder donker

En koude nachten, daar verlang ik ook naar! Mis mijn dubbele dekbed en flanellen beddengoed!
Het was een heerlijke dag en op de brommer was het helemaal goed te doen, met m'n neus in de wind. Geweldigenoten.
Ja, rond negen uur als het goed is! Veel beter dan die elf uur in juni.

Ik wil ook weer met zin in me bed kruipen in de winter, maar wat me ook heel leuk lijkt is dat het 's avonds rond half vijf donker wordt en dat je naar de schaatsbaan kunt als je klaar bent met werken Of een sneeuwballengevecht Naja, de zomer heeft ook zijn voordelen (maar toevallig weet ik er geen eentje ), maar de andere seizoenen zijn veel interessanter. Typ maar eens ''beautiful autumn pictures'' en dan krijg je de mooiste herfstplaatjes, bij winter weer kerstplaatjes en andere extreem mooie plaatjes en bij lente weer van die volgroeide planten, bomen en bossen, dat is toch zalig
Aan het water was het gisteren goed te doen. Af en toe even lekker afkoelen. Gisteravond ook nog heerlijk lang buiten gezeten. Dat vind ik een voordeel van de zomer: gezellig in het donker buiten kunnen zitten. Kaarsen aan, wijntje erbij.

Ik hoop dat het komende week inderdaad koeler wordt met buien!

Ik google en pinterest ook graag mooie herfst(- en winter)plaatjes Sebastiaan!
Lekker zeg, in het water! Alleen warmt je lichaam helaas snel op, dat is wel jammer.

Ja, die plaatjes zijn zó prachtig! Het lijkt net een sprookje, zo mooi Bij zomerplaatjes zie ik alleen maar onbewoonde stranden die wel heel mooi zijn, maar niet echt sfeer hebben... als je alleen al lente, herfst of winter intypt, zie je al mooiere afbeeldingen dan als je zomer intypt. Gek hé..
Ik ben er ook weer. Afgelopen donderdag fietste ik laat op de avond naar huis en toen rook ik de herfst. Het was een zomeravond en mensen zaten nog in de tuin, maar de geur was onmiskenbaar een aflopend zomergeurtje. Ik heb nu ook maar een plaatje bij mijn naam geplakt. Vind m wel grappig voor hier en omdat ik eigenlijk bij dit forum ben voor de zomerhaters past het wel.

Jullie gaan wel hard hoor, ben ik er een paar dagen niet zijn er zomaar weer 11 pagina's vol.
Alles komt goed
Begint de klaagzang weer:

http://nieuws.weeronline. ... -zomerweer-augustus-2015/

Noemen ze tussen de 21 en 23 graden herfstweer. Waarschijnlijk alleen maar omdat het gaat regenen. En doen er ook nog zielig over. Hallo, t is bijna september, mag het?

En ze doen zielig voor niks, woensdag wordt het nog warm zover ik gelezen heb.

Boeh, ze praten daar over kouder weer alsof de wereld vergaat... trieste lui eigenlijk daar.
quote:sebastiaan1234 schreef op 23 augustus 2015 @ 08:12:

Naja, de zomer heeft ook zijn voordelen (maar toevallig weet ik er geen eentje )De was droogt snel
Ik heb het artikel gelezen Kerstvrouw. Het verdient van mij een dikke , meer niet. 21 tot 23 graden zijn zomertemperaturen en bewolking, regen en wind maakt het weer niet herfstachtig. In de winter is het ook wel eens bewolkt, regenachtig en winderig en dan kan het ook wel -5 zijn, dat maakt het nog niet herfstachtig.. Dat het niet echt strandtemperaturen zijn, dat klopt, maar het is in iedergeval aangenaam (zeker niet koud) en normaal voor eind augustus. Daarnaast zal augustus wel weer in de top 10 zonnigste augustusmaanden ooit komen, omdat er zeker nog zonovergoten dagen aan de gang zijn en ook nog erbij komen.
quote:blue_lagoon schreef op 23 augustus 2015 @ 12:04:

[...]

De was droogt snel Hahaha!
quote:blue_lagoon schreef op 23 augustus 2015 @ 12:04:

[...]

De was droogt snel

Dat is misschien ook het enige voordeel van de zomer Strand en zee kan wel leuk zijn, maar het is er op warme dagen altijd bomvol, dat is ook niet gezellig meer.. terwijl er juist zowat niemand is op een stormachtige, koude en regenachtige dag, op een paar herfstliefhebbers na

Nog even over dat bericht van Weeronline waar Kerstvrouw naar heeft gelinkt: ze schrijven dat het weerbeeld de afgelopen tijd vaak net in het weekend niet het mooiste was naar hun begrippen, maar er is maar één weekend van de afgelopen tijd echt ''slecht'' geweest en dat was afgelopen weekend, toen wij helemaal opbloeiden De andere weekenden waren zeer warm, droog en zonnig.
anoniem_202539 wijzigde dit bericht op 23-08-2015 14:34
Reden: +over
% gewijzigd
Heerlijk! Strandwandelen in de herfst/winter. En dan lekker kibbeling met remouladesaus halen bij zo'n kraampje ik kan me er nu al op verheugen.

Hier begint het nu lekker te waaien, de zon is net verdwenen.
quote:sebastiaan1234 schreef op 23 augustus 2015 @ 08:12:

maar de andere seizoenen zijn veel interessanter. Typ maar eens ''beautiful autumn pictures'' en dan krijg je de mooiste herfstplaatjes, bij winter weer kerstplaatjes en andere extreem mooie plaatjes en bij lente weer van die volgroeide planten, bomen en bossen, dat is toch zalig

Ik heb niet voor niets mooie herfst-en winterfoto's laten afdrukken voor in mijn fotoboekjes

Zit er telkens met plezier naar te kijken!!
quote:sebastiaan1234 schreef op 23 augustus 2015 @ 12:40:

Ik heb het artikel gelezen Kerstvrouw. Het verdient van mij een dikke , meer niet. 21 tot 23 graden zijn zomertemperaturen en bewolking, regen en wind maakt het weer niet herfstachtig. In de winter is het ook wel eens bewolkt, regenachtig en winderig en dan kan het ook wel -5 zijn, dat maakt het nog niet herfstachtig.. Dat het niet echt strandtemperaturen zijn, dat klopt, maar het is in iedergeval aangenaam (zeker niet koud) en normaal voor eind augustus. Daarnaast zal augustus wel weer in de top 10 zonnigste augustusmaanden ooit komen, omdat er zeker nog zonovergoten dagen aan de gang zijn en ook nog erbij komen.Juist... het komt zeker in de top 10. En een ramp als de zon dan eens een keer niet tevoorschijn komt. Alsof zon en hitte hun eerste levensbehoefte is.
Wat een leuk idee zeg, jammer dat je de foto's niet zomaar mag en kan plaatsen op dit topic, dan had ik ze zeker willen zien Ook heerlijk om met dit weer naar te kijken, je droomt helemaal weg, alsof je er zelf op dat moment bent

Net weer een lichte eczeemaanval gehad, drie keer raden hoe dat komt.. bij het koele weer had ik er geen tot weinig last van, maar deze augustus is zó warm, dat het maar niet stopt. Telkens na of tijdens een warme periode krijg ik erge jeuk, terwijl ik er normaal nooit last van heb. Ik hoop dus dat het zeer warme weer niet meer terugkeert dit jaar

In de herfst/winter is een strandwandeling ook zo leuk! Het strand is niet alleen maar om te bakken en te zwemmen

Ja kerstvrouw, ik heb net even nagecheckt en we zitten al op zo'n 160 zonuren. Nog 60 zonuren te gaan voor een top 10-notering, al vind ik die fel brandende zon nog niet het ergste. Die warmte maakt me depressief en moe. Dat mensen hier vrolijk van worden verbaast me. Ik word eerder van sneeuw vrolijk!

Heeft iemand nog tips om het koel te krijgen? Het liefst geen ideeën als een zwembadje of een meer, want dat helpt maar tijdelijk. Als het in september ook zulk weer wordt, word ik gek.
IJs eten! Ik mix magere kwark met blauwe bessen ed en vries dit in. Dan heb je suiker- en vetarm ijs.
Bedankt elf12 voor de tip!
De weermannen/vrouwen sporen niet. Is het nu even koeler dan hebben ze het over de herfst en zodra het 2 nachten vriest begint men te zaniken over de Elfstedentocht. Het is blijkbaar wat de meeste mensen willen horen.
Alles komt goed
Nu het weer: onweersbuien in het land (niets van gemerkt, wel regen) Morgen 22 graden tussen de buien door, en als het regent dan....is het dan -5?
Alles komt goed
Ik las ergens dat ze hoge temperaturen voorbij zijn en dat de zomer niet meer terugkomt. Ik merk aan alles dat de herfst eraan komt... En jullie?
quote:viavia2013 schreef op 24 augustus 2015 @ 06:54:

Ik las ergens dat ze hoge temperaturen voorbij zijn en dat de zomer niet meer terugkomt. Ik merk aan alles dat de herfst eraan komt... En jullie?Ik hoop het! De dagen zijn al een stuk korter, de lucht wat donkerder, de ochtenden frisser. Ja, er zit herfst in de lucht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven