Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Wat leuk van je, Blue, om die foto te gebruiken voor je album! Jaaaa, zo'n plaatjes doen toch altijd je hart sneller kloppen he!

Mijn vriend heeft ook katten, vind het geweldige beestjes!

Kimmeke, ik las ook weer op de weersite dat er volgende week, tegen het weekend en erin, ook weer een paar warme dagen aan gaan komen. Serieus, wanneer stopt dit????

Wat Sebastiaan zei vraag ik me nu inderdaad ook af. Zodra het even lekker weer is geweest moet het meteen weer warm en erg zonnig zijn, alsof het gecompenseerd moet worden. Nou, compenseer deze afschuwelijke zomer dan maar met een heerlijke koude herfst en winter!
Zo, inderdaad wat een plaknacht vanacht, zweet gutste in straaltjes langs mij heen.

En wat een benauwde boel zo binnen en buiten.

We hadden plannen om te bbquen vandaag, maar het is zo vies benauwd, dat we het waarschijnlijk morgen of overmorgen gaan doen.
quote:Kerstvrouw schreef op 21 augustus 2015 @ 13:27:

Wat Sebastiaan zei vraag ik me nu inderdaad ook af. Zodra het even lekker weer is geweest moet het meteen weer warm en erg zonnig zijn, alsof het gecompenseerd moet worden. Nou, compenseer deze afschuwelijke zomer dan maar met een heerlijke koude herfst en winter!Hear hear!
quote:Bromelia schreef op 21 augustus 2015 @ 13:36:

Zo, inderdaad wat een plaknacht vanacht, zweet gutste in straaltjes langs mij heen.

En wat een benauwde boel zo binnen en buiten.

We hadden plannen om te bbquen vandaag, maar het is zo vies benauwd, dat we het waarschijnlijk morgen of overmorgen gaan doen.Volgens mijn app wordt het morgen nog iets warmer Bromelia
Alle reacties Link kopieren
25 graden hier, in de zon 28.. Wat zullen die kinderen die ik had gezien op het gymveld het heet hebben gehad in de zon, gelukkig schijnt hij minder fel dan eerst, anders voelde het nóg warmer aan.

Héérlijk hé? Ik wil het bijna uitgillen. Maar ik ga proberen niet te klagen

Ik durf niet bij de weersvoorspellingen te kijken, maar gister las ik temperaturen van 22 hier en 15 's nachts, zaterdag en zondag nog warmer. Ik krijg het gevoel dat dit normaal is, zomers weer in eind augustus en begin september, maar na één warme zomermaand en waarschijnlijk een nog warmere tweede zomermaand begin je toch wel het gevoel te krijgen dat het toch eens nazomer wordt en het dus niet warmer meer wordt dan 23 graden. Misschien verwacht ik teveel van eind augustus.

Raar hé, Kerstvrouw? Oké, het waren drie koele dagen die erg onder normaal lagen, maar in augustus heb je toch meerdere dagen onder de 20? Dat het dan gelijk zo koel moet, is een ander verhaal, we hebben immers ook al een lange reeks zomerse dagen achter de rug die het ''gebrek'' aan zomerse dagen in de maanden mei en juni heeft gecompenseerd. En nu maar hopen dat september snel aan de beurt is, al is oktober natuurlijk de echte overgangsmaand van zomer naar herfst of soms zelfs winter!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik vond het door het windje dat er was het vandaag al bij al nog meevallen het voelde al anders aan dan in Juni, Juli en begin Augustus. Maar toch ben ik met zomer helemaal klaar mee ik tel af naar de herfst
Gisteren viel de warmte nog mee, vandaag valt het dik tegen te warm naar mijn zin bah
quote:kimmeke1983 schreef op 22 augustus 2015 @ 11:02:

Gisteren viel de warmte nog mee, vandaag valt het dik tegen te warm naar mijn zin bah Veel te warm. Misschien ga ik straks nog ergens aan een plas liggen voor wat verkoeling. Af en toe even het water in.
Hier een stevige wind, dus het valt mee. Hier is een imaginarium festival van tien tot zeven, dus ik ben blij dat het niet extreem warm aanvoelt! Ik hoop dat de zomer snel ophoudt, maar goed, we kunnen er niets aan veranderen. Hopelijk in de herfst minder warm weer.
Laat ons hopen in de herfst minder warm weer. Maar hetzelfde scenario zoals vorig jaar blijft in mijn hoofd spoken een hele lange indian summer dus hoop dat ik mis ben!
Poeh, dat was inderdaad een extreem lange zomer, van begin maart tot begin november, op wat uitzonderingen na. Het scheelt dat je aan de warmte kon wennen omdat het in de winter al 21 graden was, maar acht maanden later eindigde het net zo: in begin november, anderhalve maand voor de winter nondeju, was het ook weer 21 graden. De dagen waren al erg kort, maar het leek gewoon zomer. Gelukkig was dat niet zo in heel november. Deze zomer lijkt voor mij vreemd genoeg veel langer te duren dan de vorige zomer. Hebben jullie dat ook?

"Als de ooievaars na de 21 ste nog blijven, zal een zachte winter binnendrijven."

Heeft iemand ze al gespot?
quote:sebastiaan1234 schreef op 22 augustus 2015 @ 13:26:

Hier een stevige wind, dus het valt mee. Hier is een imaginarium festival van tien tot zeven, dus ik ben blij dat het niet extreem warm aanvoelt! Ik hoop dat de zomer snel ophoudt, maar goed, we kunnen er niets aan veranderen. Hopelijk in de herfst minder warm weer.Ik heb niets gezegd.
Het is hier 27 graden in de zon, dus bijna net zo warm als in het zuiden. Ik heb geen energie om nog wat te doen, dus ik bleef niet lang op het festival. Wat voelt dat vreselijk aan, zeg. Niet klagen wordt nu wel heel moeilijk.
Gelukkig is het geen zwoel plakkerige weer dat is toch al iets
Nou, ik zweette me dood toen ik 's middags van het festival naar huis fietste. Het voelde bijna aan als die dagen tijdens de hittegolf. Gelukkig is het op mijn slaapkamer niet bloedheet, maar ik denk dat de flessen zo weer de vriezer ingaan.
Voor mijn gevoel duurt de zomer ook lang, Sebastiaan. Volgende week tegen het eind van de week weer temperaturen zoals nu... en dan hopelijk de laatste keer dit jaar! En een koude herfst en winter, hebben we wel verdiend na al dat gepuf en gezweet.
quote:Kerstvrouw schreef op 22 augustus 2015 @ 19:08:

Voor mijn gevoel duurt de zomer ook lang, Sebastiaan. Volgende week tegen het eind van de week weer temperaturen zoals nu... en dan hopelijk de laatste keer dit jaar! En een koude herfst en winter, hebben we wel verdiend na al dat gepuf en gezweet.Ik vind ook dat we echte herfst en winter verdienen. Maar zoals ik al eerder schreef vrees ik voor een lange nazomer ( ooh wat vind ik dat een dom woord)
Gisteravond was ik het ineens zat. Ik deed een wandeling met zoon, om de zon onder te zien gaan. Ergens in de verte rook ik de herfst, maar het was gewoon 21 graden en nog zweterig ook. Dat was hét moment waarop ik dacht: laat het nou maar afgelopen zijn met die zomer, ik wil gewoon herfst en eikeltjes en storm. Vandaag vond ik het trouwens wel weer lekker hoor, al was het dan een beetje warm. Maar ik heb nu wel heel erg veel zin in de herfst. Mooie paddenstoel gezien al, dat is alvast een beginnetje .
Ik heb het zwaar vandaag, hartkloppingen en hyperventilatie.

Vooral na die heerlijke dagen begin van de week, was ik hier even niet op voorbereid
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik vond het gisteren veel aangenamer toen was het 24 gr vandaag 29 gr

Maar ik kijk er naar uit om door het bos te wandelen tijdens de herfst
quote:sebastiaan1234 schreef op 22 augustus 2015 @ 14:10:

Poeh, dat was inderdaad een extreem lange zomer, van begin maart tot begin november, op wat uitzonderingen na. Het scheelt dat je aan de warmte kon wennen omdat het in de winter al 21 graden was, maar acht maanden later eindigde het net zo: in begin november, anderhalve maand voor de winter nondeju, was het ook weer 21 graden. De dagen waren al erg kort, maar het leek gewoon zomer. Gelukkig was dat niet zo in heel november. Deze zomer lijkt voor mij vreemd genoeg veel langer te duren dan de vorige zomer. Hebben jullie dat ook?

"Als de ooievaars na de 21 ste nog blijven, zal een zachte winter binnendrijven."

Heeft iemand ze al gespot? Vorig waren Juli en Augustus erg nat/wisselvallig.
Vorig jaar was Juli normaal en Augustus wisselvallig en nat maar daarna volgende lange zachte maanden van September tot en met 1 November
Juli normaal? Hij stond anders wel in de top 10 van de warmste julimaanden ooit, op nummer zes nog wel. Misschien in Belgisch Limburg, maar hier niet!

Fijn dat je het lekker weer vandaag vond Lady-Voldemort! Ik gun het je van harte, al zit ik de hele tijd binnen te lijden.

Ja, die 20+ in de avond is aangenaam, maar niet om te slapen! Dan moet het wel wat beter afkoelen, wat voorlopig niet gebeurt. Maar het scheelt dat het al bijna weer september is, de koelere nachten komen er weer aan. En géén nachttemperaturen meer van 15 graden aub, wat in oktober vorig jaar wel eens is voorgekomen.
quote:sebastiaan1234 schreef op 22 augustus 2015 @ 20:22:

Juli normaal? Hij stond anders wel in de top 10 van de warmste julimaanden ooit, op nummer zes nog wel. Misschien in Belgisch Limburg, maar hier niet!

Fijn dat je het lekker weer vandaag vond Lady-Voldemort! Ik gun het je van harte, al zit ik de hele tijd binnen te lijden.

Ja, die 20+ in de avond is aangenaam, maar niet om te slapen! Dan moet het wel wat beter afkoelen, wat voorlopig niet gebeurt. Maar het scheelt dat het al bijna weer september is, de koelere nachten komen er weer aan. En géén nachttemperaturen meer van 15 graden aub, wat in oktober vorig jaar wel eens is voorgekomen.

Ik wilde schrijven: Juni normaal en Juli warm. Ik weet zeker dat deze zomer warmer is dan vorig jaar! Dit was de tussen stand van de zomer eind juli 2015: 22 keer 25+, waarvan 10 keer 30+ en van August komen er zeker nog 25+ en 30+ bij en ja tot 22 September moet er ook nog bij uiteraard voor Belgisch Limburg

Dit is de eindbalans van de zomer 2014: 23 keer 25+, waarvan 5 keer 30+
We zitten nu buiten en het begint toch lekker af te koelen. Daar had je een maand geleden niet om hoeven te komen, toen bleef het gewoon 25 graden. Dat vind ik echt het voordeel van de nazomer: overdag (lekker) warm maar 's avonds koel.

En oh ja, de maïs staat hier al weer meer dan twee meter hoog. Dat is ook altijd een goed teken .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven