Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
De kat schuilt ook voor de zon! Hij ligt in de kast in het washok, met de deur half dicht. Ziet er ZO schattig uit! En ik ben blij want hoef nu niet naar de Xenos voor herfstdecoratie waar alles 3x zo duur is, heb voor weinig geld mijn mooie hoge smalle cilindervaas mooi kunnen vullen!
quote:elf12 schreef op 20 augustus 2015 @ 14:15:

[...]

Ik dacht dat we hier juist mochten klagen, toch? Ja, maar ik ga het toch niet doen, want het is bijna september en ik gun het de zomerliefhebbers van harte. Ook al staat er ons misschien weer zo'n periode warme dagen te wachten, met zaterdag een lokale dertiger
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:sebastiaan1234 schreef op 20 augustus 2015 @ 15:21:

[...]

Ja, maar ik ga het toch niet doen, want het is bijna september en ik gun het de zomerliefhebbers van harte. Ook al staat er ons misschien weer zo'n periode warme dagen te wachten, met zaterdag een lokale dertiger

Die lokale dertiger rarara voor welke provincie die zal zijn? grrrrrrrrrrrrr

Voor de nachten de volgende dagen heb ik de indruk dat het nog gaat meevallen 14/16 graden het is al erger geweest deze zomer met 20+ graden
Ik vind 13 graden 's nachts ook warm, dan koelt het slecht af. Met zo'n temperatuur ga ik gewoon nog in mijn T-shirt en korte broek naar buiten (niet altijd hoor ), dus nee, dat is onaangenaam warm voor mij. Ik kijk al zo uit naar de koude ochtenden dat de dauw is ingevallen, heerlijk!

Sterkte kimmeke!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:sebastiaan1234 schreef op 20 augustus 2015 @ 16:26:

Ik vind 13 graden 's nachts ook warm, dan koelt het slecht af. Met zo'n temperatuur ga ik gewoon nog in mijn T-shirt en korte broek naar buiten (niet altijd hoor ), dus nee, dat is onaangenaam warm voor mij. Ik kijk al zo uit naar de koude ochtenden dat de dauw is ingevallen, heerlijk!

Sterkte kimmeke!

Ik heb ook liever nacht temperaturen alles beneden de 10 graden maar ik probeer positief te denken voor de komende tijd

Ik vraag mij af als de mensen hier in de winter met hun raam open slapen of niet? ik ken er die zelfs bij - 8 met raam open slapen. Ik persoonlijk slaap met mijn raam dicht als het vriest
quote:kimmeke1983 schreef op 20 augustus 2015 @ 16:52:

Ik vraag mij af als de mensen hier in de winter met hun raam open slapen of niet? ik ken er die zelfs bij - 8 met raam open slapen. Ik persoonlijk slaap met mijn raam dicht als het vriestDat gaat hier helaas niet, wonen op de begane grond en met open raam kan iedereen zo door het raam klimmen en binnen stappen. Plus, dan ontsnapt de kat.
Ik slaap altijd met de ramen open, al vriest het 15 graden. In het laatste geval staan ze trouwens niet wijd open hoor, maar op een kier . Slapen met gesloten ramen vind ik echt niet lekker, ik zal wel een ranzige slaper zijn maar na een half uur wordt het al bedompt.
quote:blue_lagoon schreef op 20 augustus 2015 @ 17:26:

[...]

Dat gaat hier helaas niet, wonen op de begane grond en met open raam kan iedereen zo door het raam klimmen en binnen stappen. Plus, dan ontsnapt de kat.Ja pas jij maar op voor de buurman!
quote:elf12 schreef op 20 augustus 2015 @ 18:50:

[...]

Ja pas jij maar op voor de buurman!

Kwam hem vandaag tegen en zit al de hele dag in de stress dat hij vroeg of laat weer aan de deur staat!
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 augustus 2015 @ 17:31:

Ik slaap altijd met de ramen open, al vriest het 15 graden. In het laatste geval staan ze trouwens niet wijd open hoor, maar op een kier . Slapen met gesloten ramen vind ik echt niet lekker, ik zal wel een ranzige slaper zijn maar na een half uur wordt het al bedompt.Hahaha! Dat klinkt echt smerig!! Ik slaap in de winter ook graag met een ventilatieraampje open hoor. Dan kruip ik wat dieper onder de dekens. Tenzij het echt heeeeel koud is, dan blijft het potdicht. Dan kan er geen deken tegenop!
quote:blue_lagoon schreef op 20 augustus 2015 @ 14:53:

Joehoe, ik heb herfsttakjes gevonden bij de Action! Ik heb goudtinten en roodtinten. Heb ze om en om in de vaas gezet, ziet er heel erg leuk uit!!Wat knus! Misschien ga ik morgen of overmorgen ook maar even langs de Action.
quote:elf12 schreef op 20 augustus 2015 @ 19:10:

[...]

Wat knus! Misschien ga ik morgen of overmorgen ook maar even langs de Action.

Leuk! Hoop dat je iets kan vinden!

Kerstvrouw, de herfstfoto en de foto van het mistige bos die jij laatst hebt gepost heb ik laten afdrukken voor mijn winteralbumpje
Fijne plaknacht iedereen! Ik wuif jullie wat koelte toe
Aah bedankt Elf12!

En hier ook een ranzige slaper ben ik bang Wij hebben ook echt altijd het raam open, al staan de ijssterren op het raam en kraakt mijn kussen 's ochtends van de vrieskou. Altijd leuk om met nat haar te gaan slapen in de winter, haha.

Ook voor Elf 12 en voor de rest natuurlijk ook een fijne nacht toegewenst, als we nou allemaal heel hard wapperen, wordt het vast wel koel
Hier geen ranzige slaper maar helemaal geen slaper

De kat is aan het spoken voor knuffels en aandacht dus ben maar opgestaan, ben toch klaarwakker
Wat was het warm!! Ik heb er echt slecht door geslapen.
Ik vond het afgelopen nacht echt geen plaknacht het was binnen zelfs goed afgekoeld
Heerlijk geslapen vannacht. En vanochtend hoorde ik gakkende ganzen overvliegen, de katten zaten heel verbaasd te kijken en met hun kop te draaien toen ze het hoorden.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:kimmeke1983 schreef op 21 augustus 2015 @ 08:17:

Ik vond het afgelopen nacht echt geen plaknacht het was binnen zelfs goed afgekoeldWat fijn Kimmeke! Mijn slaapkamer was WARM! Vanochtend was het koel, maar ja toen moest ik er helaas weer uit....
Nu lees ik voor ergens volgende week: wie weet komt er nog eens een tropisch dag! Dat zou voor mijn provincie deze zomer de 14 of 15x zijn dat het boven de 30 graden uitkomt NORMAAL is dat 7 a 8x! Laat het aub uit het is van dat genoeg geweest
Volgende week óók nog Kimmeke? Het houdt maar niet op he, deze zomer. Ik hoorde gisteren op de radio dat deze julimaand wereldwijd de warmste maand ooit was! Ik denk dat augustus wel in dat rijtje aan kan sluiten straks.

Hier was het vannacht ook erg heet, dus mijn zomerdekbed is weer opgedoekt en voorlopig weer alleen maar een hoeslaken :( (En zelfs dat is nog te warm als het 's nachts 16-18 graden is natuurlijk).

Voor vandaag zag ik gisteravond in mijn app 6 zonuren staan, iets beter dan de dagen ervoor dus. Toen keek ik daarnet nog eens en nu staan er alweer 11 op het menu Het is nu al veel warmer buiten dan binnen, terwijl het binnen al 25 graden is. Vanaf vandaag tot maandag wordt het zo rond de 30 graden, nog heter dan woensdag en gisteren dus en ik heb de vriezer dus al weer vol met waterflessen. Ik hoop zo dat we binnenkort in ieder geval de laatste tropische dag kunnen uitzwaaien, en dan de laatste 25+ graden dag, en natuurlijk dan heel snel onder de 20 duiken

Als het dan onder de 15 wordt, komen wij ook weer een beetje tot leven!

Koele voor iedereen!
Begin volgende week valt het nog mee rond 22 graden daarna terug 25 en meer ...

Agh ja ooit stopt het toch

Een paar dingen waar ik mij aan op trek de zon gaat al vroeger onder, de zon komt al later op , binnen een maand is het seizoen herfst aan de beurt zie ik kan posetief denken
Dank je voor de koele hug Jen16, die kan ik wel gebruiken!

Kom net van buiten, moest naar de winkels. Had me er flink op verkeken omdat het binnen zo heerlijk koel is nu. Buiten is het echter bloedheet. Ben gauw weer gaan schuilen in mijn koele huis en hoef er vandaag lekker niet meer uit, heb alles binnen
Ik ben nu ook he-le-maal klaar met de zomer. Vannacht 14!!!!! muggen gevangen, echt een gebroken nacht gehad. Ben klaar met de plakwarmte, stink-bbq's, vieze beestjes, blotigheid bij anderen, bah! Ik verlang naar Sinterklaas, pepernoten, herfst-wandelingen, warme choco, sneeuw en dikke sjaals.
Zomer vind ik lekker maar na weken Spanje in de alles verzengende hitte ben ik wel klaar voor de herfst hoor! Storm, mooie kleuren, het ruikt zo lekker in het bos, kaarsjes aan, pot thee. Ik heb er zin in! De winter mag van mij dan weer wel afgeschaft worden; ik haat sneeuw en gladheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven