Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
De lente komt eraan, maar hier valt het mee; de temperatuur komt niet boven de 14 graden.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ja helaas komt de lente eraan... Wat een korte winter was het.

En het gaat me nog niet zozeer om de temperatuur, maar er begint alweer voorzichtig zo'n lentesfeer. Je hoort 's ochtends en 's avonds vogels bijvoorbeeld. Bah, geen zin in die lange, lange maanden die eraan komen...
En dat betekent ook dat hooikoorts er weer aan komt ik ga maar weer eens in de kasten snuffelen op zoek naar mijn Medinose.
It's hip(ster) to be square!
Ik heb enorm genoten van de sneeuw, ook al was het maar kort. Ik heb heerlijke wandelingen gemaakt in de kou terwijl er een klein zonnetje stond.

En nu geniet ik weer van de langere dagen, de knoppen in de bomen, de vrolijke vogeltjes in de ochtend. Laat de lente maar komen!
quote:jellybelly schreef op 11 maart 2017 @ 14:51:

En het gaat me nog niet zozeer om de temperatuur, maar er begint alweer voorzichtig zo'n lentesfeer. Je hoort 's ochtends en 's avonds vogels bijvoorbeeld. Bah, geen zin in die lange, lange maanden die eraan komen...

??

Wat is er nou erg aan zingende vogels?
quote:jellybelly schreef op 11 maart 2017 @ 14:51:

Vreselijk ja, vogels.

Ja ik weet dat ik daar raar in ben, maar ik associeer vogelgeluiden met zomeravonden, dat ik als kind vroeg op bed lag, nog lang niet kon slapen, en dat er dan zo'n zingende merel in de boom zat.

Of 's ochtendsvroeg, dat de vogels al veel te vroeg beginnen met fluiten.

En gewoon, ik associeer het heel erg met het nare zomergevoel waar ik niet van hou.
quote:jellybelly schreef op 11 maart 2017 @ 17:27:

Ja ik weet dat ik daar raar in ben, maar ik associeer vogelgeluiden met zomeravonden, dat ik als kind vroeg op bed lag, nog lang niet kon slapen, en dat er dan zo'n zingende merel in de boom zat.

En gewoon, ik associeer het heel erg met het nare zomergevoel waar ik niet van hou.

Ik heb die herinnering ook, maar ik vond het als kind al heel fijn om naar de merels te liggen luisteren. Jammer dat je er niet van kan genieten.

Ben het wel met je eens dat midden in de zomer het vaak wel erg vroeg is dat de vogelwekker afgaat.
quote:jellybelly schreef op 11 maart 2017 @ 17:27:

En gewoon, ik associeer het heel erg met het nare zomergevoel waar ik niet van hou.Ik heb dat ook Jellybelly. Ik heb niets tegen vogels. Integendeel. Maar dat gekwetter 's ochtend vroeg betekent dat het zomer is. En ik hou gewoon niet van die eindeloos lange dagen. Wakker worden en direct die knallende zon die naar binnen schijnt (valt nu nog mee, maar die tijd komt gegarandeerd weer) en pas weer ophoudt met schijnen als ik al weer op bed lig. Gevoelsmatig heeft de dag geen begin en eind.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
HerkenbaarCatharina! Ik heb dan ook een pikdonkere slaapkamer en slaap met oordopjes. Als de vogels nou alleen op zaterdagochtend zouden willen zingen
Dit topic is op mijn lijf geschreven. Vind winter/korte dagen/donker de fijnste periode. Kaarsen aan, gezelligheid.

Het fijne aan de lente vind ik dat alles groen wordt, pasgeboren dieren enz. Maar die lange lichte dagen in de lente en zomer, met die overkill aan zonlicht... nee, niet echt lekker vind ik.

Komt nog bij: zonne-allergie, 's ochtends vroeg wakker door het licht of kletsende mensen, zingende vogels (lang leve oordoppen en slaapmasker), 's avonds niet kunnen slapen door warmte, muggen en last but least teken.

Niet echt een gezellige post dit, maar mopperen mag hier aan de topictitel te zien.
Mopperen mag hier absoluut Dagdromer! Daar is dit topic voor. Ik slaap in de zomer ook veel slechter door pratende mensen in de tuinen, het lawaai op straat, de warmte en inderdaad de muggen. Ik kom niet tot rust lijkt het wel. Ik ben dan ook veel fitter en energieker in de herfst en winter.

Soms lees ik mee in het topic van de zomerliefhebbers. Ik ben dan verbaasd over het gejubel daar als het warm is (hoewel ik weet dat het "normaal" is om te genieten van zon en hitte). En soms ben ik eigenlijk ook wel jaloers en dan vraag ik me af waarom ik het niet fijn vind. In het algemeen vind ik mezelf best een redelijk normaal mens. Haha. Maar toch lijkt er een steekje los te zitten....
Weet je het is best lekker...als je niet hoeft te werken!!! Of als je lekker over een zwembad/ huis aan zee beschikt. Maar bij mij loopt de wekker gewoon af om 06.15 ook als je door de warmte /bbq lucht/ pratende buren/ tot laat op strata spelende kinderen voor 2400 niet slaapt. En dat is mij te laat. S winters geniet ik echt van in Mn ' holletje' liggen lekker onder Mn dekbed, de boel donker. Dus ik vind het ook jammer. Werd vanmorgen al weer wakker van het licht. Dat wordt wennen zeker met de klok verzetten dit weekend
Herkenbaar ja, dat energieker zijn in de herfst en winter. Maar blijkbaar geniet een groot deel van de mensen toch het meest van de lente en zomer.

Blauwuiltje... als je te vroeg wakker wordt door het licht, misschien kun je een slaapmasker opdoen? Ik slaap er standaard mee en dat bevalt heel goed.
quote:blauwuiltje schreef op 21 maart 2017 @ 16:45:

Weet je het is best lekker...als je niet hoeft te werken!!! Of als je lekker over een zwembad/ huis aan zee beschikt. Maar bij mij loopt de wekker gewoon af om 06.15 ook als je door de warmte /bbq lucht/ pratende buren/ tot laat op strata spelende kinderen voor 2400 niet slaapt. En dat is mij te laat. S winters geniet ik echt van in Mn ' holletje' liggen lekker onder Mn dekbed, de boel donker. Dus ik vind het ook jammer. Werd vanmorgen al weer wakker van het licht. Dat wordt wennen zeker met de klok verzetten dit weekendVolgens mij beginnen we volgende week weer met later licht 's morgens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Pfff, volgende week begint de zomer al een beetje los te barsten, met temperaturen die op kunnen lopen tot 20 graden! En die zon schijnt continu, al bijna twee weken lang..
O ja, ook ik baal zo van de zomertijd. Van die avonden dat het maar niet donker wil worden...
't Is al met al een heel gedoe
quote:sebastiaan1234 schreef op 24 maart 2017 @ 19:38:

Pfff, volgende week begint de zomer al een beetje los te barsten, met temperaturen die op kunnen lopen tot 20 graden! En die zon schijnt continu, al bijna twee weken lang..

Lekker toch, twintig graden? Ik verheug me erop hoor.

Als het nou veertig was, ja dan. En wat is er mis met de zon?
Lady Voldermort: Als je het topic doorleest, zie je dat veel mensen de zon niet prettig vinden.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 maart 2017 @ 19:57:

[...]

Lekker toch, twintig graden? Ik verheug me erop hoor.

Als het nou veertig was, ja dan. En wat is er mis met de zon?Ik zie 20 graden in maart als een voorbode van de zomer. Ik vind het simpelweg gewoon niet ''passen'', terwijl het in de zomer wel vrijwel altijd boven de 15 graden is. En de zon hoeft van mij niet elke dag de hele dag te schijnen, hoor!
quote:sebastiaan1234 schreef op 25 maart 2017 @ 08:39:

[...]

Ik zie 20 graden in maart als een voorbode van de zomer. Ik vind het simpelweg gewoon niet ''passen'', terwijl het in de zomer wel vrijwel altijd boven de 15 graden is. En de zon hoeft van mij niet elke dag de hele dag te schijnen, hoor!Mee eens. Als het nu al zo zomers is, belooft dat niet veel goeds...
quote:catharina1000 schreef op 25 maart 2017 @ 10:49:

[...]

Mee eens. Als het nu al zo zomers is, belooft dat niet veel goeds...Ben er ook bang voor idd
Van mij hoeft het niet zo warm te worden word gek van de pollen die nu allemaal op komen. Ik mis de winter nu al
quote:catharina1000 schreef op 24 maart 2017 @ 21:27:

Lady Voldermort: Als je het topic doorleest, zie je dat veel mensen de zon niet prettig vinden.

Mens, ik heb het topic zelf geopend, en de twee voorgaande edities ook .

Maar dit eeuwige geklaag en gejammer was nou ook mijn bedoeling weer niet.
quote:Lady_Voldemort schreef op 25 maart 2017 @ 16:16:

[...]

Mens, ik heb het topic zelf geopend, en de twee voorgaande edities ook .

Maar dit eeuwige geklaag en gejammer was nou ook mijn bedoeling weer niet.Ik ben blij met een topic met eensgezinden in een wereld waar de zon en zomer liefhebbers in de meerderheid zijn. Het spijt me voor je, maar ik kom hier lekker klagen en jammeren als ik daar behoefte aan heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven