Zomervreugd voor de zonliefhebbers!

12-06-2023 10:42 2613 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

https://www.hoelangnog.nl/id/107665/aft ... t-de-lente

Afbeelding
ugli wijzigde dit bericht op 30-11-2023 11:59
10.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 24 graden en ik was net in de tuin bezig dus moet nu even bijkomen want dan is het wel héét. (maar toch liever in de hitte in de tuin dan in de wind en regen)
Hier is het binnen goed uit te houden, het wordt binnen max 21/22 graden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was jullie even kwijt, dank voor de link, Ugli.
Las ik ergens dat je op vakantie gaat?
If so: hele fijne vakantie!

Voor mijn gevoel hebben we de lente een beetje overgeslagen en zijn opeens vol in de zomer beland. Ik ben dol op het vele licht en de zon, maar kan sinds de overgang slecht tegen de warmte.

Afgelopen jaren ook (meer) last van hooikoorts, ik sta al op met dikke oogleden die aan elkaar plakken en wallen, plens na het opstaan steeds koud water in mijn gezicht en later pas na neusspray gaat het wel weer.

Afgelopen vrijdag "overwachts" mijn lieve katje moeten laten inslapen, onverwachts in de zin van dat ze opeens afgelopen week verzwakte met alarmerende signalen en ik hier onbewust rekening mee hield, maar de afspraak maakte met de dierenarts in de hoop nog dat het iets was waar iets aan te doen was , maar ze was helemaal "op".

Met die warmte had ze dat ziek en wel helemaal niet getrokken, dus in die zin ben ik "blij" voor haar dat ze daar niet onder hoeft te lijden.
Voorheen lag ze bij warmte het liefst boven in de badkuip.

Kan het nog niet helemaal bevatten, ben er heel verdrietig over en het is leeg in huis (ook al heb ik nu nog 1 katertje) en tegelijkertijd voor haar opgelucht en vrede mee.
:cat: :'(

Op het werk zondag is eoa klimaatbeheersingssysteem (ziekenhuis) en was het niet bepaald koud, iig beter te doen dan binnen op de lokatie waar ik bezig was.
Zometeen op een andere plek, dat is een grote lichte (glazen) hal, weliswaar met zonwering, hopelijk is het daar ook niet zo warm, want het is fysiek ook vrij intensief aanpoten.

Gelukkig vandaag geen hele dag en ik probeer als het even kan naar hutje te gaan, blijf wel in de schaduw, dat scheelt wat, ook al is er maar weinig wind voor wat verkoeling.

Daar wordt het binnen nog veel warmer dan thuis, maar koelt het wel eerder af 's avonds, thuis blijft de warmte binnen zo hangen (slaapkamer plat dak en op het westen).

Ook voor 1 dagje alleen overdag of maar 1 nachtje is het daar nu beter toeven, al ga je eens per dag afkoelen in het buitenbad (wat niet koel meer is intussen) dan helpt dat al langere tijd.

Ook kan je daar altijd wel een plekje buiten vinden waar het het koelst is, waar wat wind is (als dat er is) of onder de bomen oid.

Ik ga nu zéker niet vol in de zon zitten, vind ik echt te warm, jullie wel?

Het lijkt weer van het ene uiterste (koude wind vorige week) in het andere (té warm) en dan kun je verwachten dat áls het dan volop zomers is mensen (zoals ik) weer verzuchten dat dit ook weer niet hoeft.. :bonk:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een huis dat echt heel heet wordt. Gisteravond was het 31 graden in de slaapkamer en we kunnen 's nachts het raam niet open zetten ivm geluid. Gelukkig hebben we airco, normaal doen we die alleen 's avonds even aan, maar vannacht toch wel een groot deel van de nacht. Ik kan niet slapen zonder iets over me heen en dan werd het echt zweten en steeds wakker worden. Vannacht dus heerlijk geslapen met airco. Waar ik altijd zit te werken is het nog heter, er is nauwelijks isolatie dus het wordt echt een sauna. Zelfs de katten trekken het daar niet. Daar dus ook de airco aan. Het voordeel is dat die niet op standje vrieskist hoeft zoals in veel kantoren, maar dat ik gewoon nog lekker kan werken met een graad of 23.
Er is nu ook echt een run op airco's las ik, wel logisch. Waarom zou je in de winter wel de verwarming aanzetten en in de zomer niks doen tegen de hitte?
In de woonkamer is het steeds rond de 27 graden en dat vind ik eigenlijk wel lekker :yes:

Vandaag maar even niet in de zon bij het zwembadje, geen tijd voor. Maar aan het einde van de middag hoop ik wel even lekker naar buiten te kunnen, nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze berichten hebben elkaar gekruist, maar wat verdrietig Suzy, van je katje :( Heel veel sterkte. Hoe oud is ze geworden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen nou net weer te warm is, zeker als je moet werken of andere verplichtingen hebt. Het gaat hier inderdaad altijd van het ene naar het andere uiterste. Zelf vind ik het nog steeds heerlijk, pas vanaf een graag of 35-36 begin ik het niet meer lekker te vinden. Het liefst heb ik een graag of 25, dan is het in de zon ook gewoon nog echt lekker. Maar van 30 graden word ik ook nog steeds heel blij (behalve 's nachts dan, dan mag het in mijn slaapkamer 10 graden zijn :hyper: )
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
12-06-2023 21:02
Ik heb ik totaal geen beheer. Het wordt centraal geregeld. Lees: de locatie op 50 km afstand. Belachelijk.
Bij een dergelijk bedrijf heb ik ook ooit gewerkt, vreselijk.

Vandaag werk ik thuis, en ben om 7:00 begonnen, ik zwaai om half 4 af en ga van het mooie weer genieten
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Suzy wat verdrietig, het is altijd een gemis he als je een huisdier zo lang bij je hebt gehad.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suzy :hug:

Ja ik lig nu smorgens om en om in de zon te bakken, nadat mn werkjes af zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een huisdier dat zijn einde nadert ervaar ik een van de meest traumatische gebeurtenissen die ik ken. Zijn levensduur valt in het niet vergeleken met de onze, dus verstandelijk weet je dat het komen gaat, maar toch, het went nooit. Dus Suzy, mijn medeleven :hug: Er zijn heel wat mensen die je begrijpen.

Er waren berichten dat het een paar graden koeler zou worden maar de zon heeft zich bedacht. ;-D Overdag in ieder geval prima temperaturen. Momenteel ook wel binnen goed te doen, hoor. Ik zit in zonnig singletje en broekje maar nog geen ventilator nodig gehad.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk dit topic. Helaas was ik de afgelopen dagen ziekjes (iets verkeerd gegeten) dus heb veel geslapen.
Maar dol op dit weer. De dagen zijn langer, ik vul ze actiever in. S avonds nog even een wandeling.
En ik heb geen last van de warmte. Mijn hooikoorts neem ik er gewoon bij 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Suzy, sterkte hoor! Een huisdier verliezen is intens verdrietig.
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
De voorspellingen zien er tot eind vd maand goed uit! ☀️.


Suzy, wat naar. 😙
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
War een fantastisch zomerweer zeg al weken. Had ik niet van durven dromen na dat slechte voorjaar!
Ik heb ook echt mazzel dat ik sowieso al heel veel vrij ben en nu ook nog eens lange tijd vakantie heb ook. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja super lekker zomer weer voor zover het oog kan reiken! We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk is dan onze tijd aan gebroken. :jump:
Suzy sterkte :heart:.
Ik ga met dit weer de zon niet in hoor.
Dat is mij te heet. Maar in de schaduw vind ik het heerlijk.
Maar het sfeertje is gewoon zo fijn.
En dat het niet koud, grijs en regenachtig is. Daar kikker je toch van op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie steun, doet me echt goed en ook dat jullie begrijpen hoe verdrietig dat is. Ze is ruim 14 jaar geworden.
Ik vind dat niet oud voor een katje, maar het blijkt toch hoogbejaard te zijn.

Het was hier zo'n 13 jaar terug echt een beestenboel toen 1 van mijn hondjes nog leefde en deze nu overleden poes erbij kwam. Via mijn broer bij mij in huis gekomen, was daar gewond aan komen lopen, geen eigenaar gevonden, ze bleek zwanger en datzelfde jaar had ik 3 katten, die allemaal meeliepen met het uitlaten. Hond en katten waren dol op elkaar, sliepen in 1 mand of stoel/ bank :cat: :puppy:

Ze was eerst superlief, bescheiden maar ook wat schuw, ik weet niet wat ze het eerste levensjaar heeft meegemaakt, maar langzaamaan groeide haar vertrouwen. Nooit een schootzitter geweest, wilde ook niet opgepakt, moest ook zelf naar je toe komen om geaaid te worden, bij voorkeur als ik op de wc zat.

Of je moest heel veel aanmoedigen en overredingskracht gebruiken om haar over te halen en dan nog aarzelend naar je toe te komen en alleen als kater niet in de buurt was. Die kon namelijk jaloers reageren en de aandacht opeisen.

Katertje is 13, maar 1 jaar jonger, maar die lijkt nog altijd even jong, is juist enorm knuffelig, vangt (helaas) buiten nog muizen (en eet ze binnen op waar ik bij ben, brr :sick: ) en is aktief, sliep afgelopen winter ook veel maar is nu steeds de hort op met die warmte.

Het is opeens akelig stil in huis, zij wachtte me elke dag op boven aan de trap als ik thuiskwam, zo trouw, zo'n liefje, en dan gaven we elkaar kopjes :cat:

Er was geen andere optie, maar je voelt je toch een verrader, ik vond en vind het vreselijk om zoiets (terplekke) te (moeten) beslissen :facepalm: :cry:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het vandaag buiten wat beter te doen dan gisteren, omdat er tenminste aardig wat wind stond en wel een paar graden scheelde.

Binnen in de woonkamer nu 26,5 gr, er waait niks door, en zal boven wat warmer zijn onder het platte dak.

Ik vind het prachtig weer, zo helderblauw en zonnig, de natuur volop in bloei, de bomen vol blad en het was afgelopen week ook geen kleffe broeierige warmte en toch kan ik niet meer zo goed tegen warmer dan 25 (liefst max 23)..

Gisteren 1 nachtje in hutje geslapen, en wel 9 uur achter elkaar!
Met dekbed nog wel.
Het gekke is dat als het daar eenmaal 's avonds binnen (van 36 naar 25) is afgekoeld, ik dat als koel genoeg voel, terwijl het maar 1,5 graad verschilt van hier thuis, misschien omdat het een vrij kleine ruimte is met deur en ramen open als de zon onder is en de rest vd nacht koelt het daar dan nog verder af. Thuis niet.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah er is een nieuw topic en ik heb mijn wachtwoord weer aan de praat gekregen ;-D

Sterkte Suzy :hug:

Heerlijk vind ik dit mooie weer! Naar kantoor ga ik idd wel met een panty en/ of dichte schoenen, vanwege de airco, maar thuis kan dat gelukkig meteen uit. Ik heb in deze periode van het jaar wel mega veel hooikoorts, maar ja dat is dan maar zo. ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog tot 1300 op werk in die klote airco en dan een lang weekend.
Genieten ga ik! Zon, warmte en licht!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suzy, ik begrijp zeker hoe het voelt, heb zelf 4 katten en we hadden er nog een die is doodgereden op eerste kerstdag. Was echt vreselijk 😢 Heeft je andere kat er last van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hier weer heerlijk vandaag, wel een paar uur bewolkt geweest maar nog steeds een goede temperatuur. Nu zit ik lekker even in de zon. Kon het maar altijd zo zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuffel Suzy, ik begrijp je verdriet zeker! Ik ben opgegroeid met dieren, met name honden en katten maar ook andere dieren en je houdt gewoon van je dieren.


Ik vind het nog steeds heerlijk! Wel mag er van mij in de nacht even een goede plensbui vallen want de tuin is gortdroog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Suzy, het blijft naar om een beetje te verliezen ookal was hun leven "af".

Ik ben benieuwd hoe mijn plantjes er morgen bij staan, dan kom ik terug van vakantie. Ik heb ze flink verdronken voor ik weg ging en geaccepteerd dat ik wel weer nieuwe koop als deze het niet gered hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh mensen, wat is dit hemels! Ik ben geen meeschrijver maar wel een meelezer. Ik ben in mei op vakantie geweest (dagelijks 30 graden). Toen ik thuis kwam was het best wel fris, maar nu…. :heart: eerlijk is eerlijk, ik zou wat regen voor de natuur en de tuin wel lekker vinden, maar oh wat ga ik hier goed op!

Ik word wel echt heel lui van dit weer. Alleen maar werken en genieten. Alles wat ‘moet’ komt wel weer als het niet meer zonnig en warm is!

En een knuffel voor Suzy omdat een huisdier verliezen gewoon heel erg rot is :hug:
Sometimes good things fall apart so better things can fall together

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven