Zon-en zomerliefhebbers kletstopic!

29-08-2021 14:29 3768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs?
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen... Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ging net met een vriend wandelen maar ik had een lange broek aan.. Spijt dat ik had! Ik heb nu een jurk aangedaan, vanavond naar een concert, heel veel zin in :D
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend volop zonnig, maar nu steeds meer (witte) grote wolken. Meer wolk dan zon, dat zal best tegenvallen voor wie het moet hebben van de vrije weekenden.

De temperatuur is aangenaam en hoewel er gisteren aardig wat wind stond en daardoor best fris was in de schaduw of als er een wolk voor de :sun: zat, is het nu meer een briesje en wat warmer.

Voor mij precies lekker zo.
Gisteren toch maar buiten een dunne (travelstof) broek aan en sweatvest mee en als er (even) zon was was het warm en vest uit, bij geen zon en begin van de avond in de schaduw en wind vest aan.

Straks eind vd middag/ begin vd avond een bbq en feestje bij vrienden in de tuin (op het westen) en ik denk dat ik een jurk aan doe en een vest meeneem.
(ik heb het liever iets te koud dan te warm en niet snel last van koude benen).. B-)

Ik vind dit lekker weer om iets te doen, itt dat kleffe van eerder deze week, dan transpireer ik snel (gezicht) bij de minste inspanning of zelfs zonder inspanning, en daar heb ik een hekel aan.
Nu is het zowel binnens- als buitenhuis voor mij eigenlijk precies goed :)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was het echt heel mooi, wel wat bewolking, maar de temperatuur was echt lekker.

Hoop op morgen weer zo'n dag, dan heb ik weer wat (zonne)energie op kunnen doen.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik ben ook tevree! Lekker buiten kunnen rommelen.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
02-07-2022 12:25
Ik ging net met een vriend wandelen maar ik had een lange broek aan.. Spijt dat ik had! Ik heb nu een jurk aangedaan, vanavond naar een concert, heel veel zin in :D
Hoe was het concert?

Ik had gisteren ook een lange broek aan gedaan naar een barbecue waar ik al om 15:00 uur was. Had ik ook spijt van dus, maar gelukkig kan ik de warmte wel hebben en ik moest later op de avond nog een stuk naar huis fietsen. Ik had een trui en een sjaal meegenomen, maar niet nodig gehad. Dat zijn de betere dagen!

Hopelijk vandaag weer zo’n mooie dag. Fijne zondag allemaal!
Hier is het weer zonnig :sun:.
En het lijkt de komende dagen zo te blijven.
We gaan toch niet naar de camping want schoenmoeders is ziek. Steken we vanavond de barbecue maar aan.
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog ziet het er hier ook niet verkeerd uit.

De plannen zijn ergens aan het water gaan liggen.
Hopen dat het ook vanmiddag nog lekker is, of beter, nog lekkerder.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren
Hier (midden) is het op de één of andere manier in de ochtend steeds wel lekker en zonnig, tot een uur of 11/12 in de middag. Dan betrekt het behoorlijk met wolken (soms donkergrijze). En dan tegen ''borreltijd'' rond een uur of 17:00 komt de zon er weer bij en wordt het nog even bloedje heet.

Zelf ervaar ik het erg als ''net niet'' allemaal. Gisteren voor het eerst een clubje vriendinnen opgetrommeld om lekker het water op te gaan. Nou voordat je eenmaal op de boot bent is het zo alweer 13:00 uur, en we zaten nog geen 5 minuten op het water of de zon was nagenoeg weg. Nog wel warm op zich en gelukkig niet heel veel wind, maar toch weer nét niet allemaal. Jammer steeds... Zou leuk zijn als de puzzelstukjes ook eens wat vaker samen goed vallen.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt een broek aantrekken, in een keer betrekt het hier helemaal. Er steekt een frisse wind op, van lekker zacht zomerweer is iig geen sprake meer.

Dat dus Daantje.

Het is het steeds net niet, in het weekend dan, want afgelopen week was het prima, maar ja dan zit ik op kantoor.

Kwakkelland zo zat van.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren blij dat ik toch een jurk had aangetrokken!
Er was geen parasol en had eerst een plekje in de zon, al snel broeierig warm, ik was blij als er even een wolk voorbij kwam, maar kon later wisselen naar een beetje schaduw. 's Avonds was het juist erg lekker buiten (en fraaie luchten te zien daar) :)

Momenteel is het zwaarbewolkt, met ook donkere wolken en heel weinig wind.
Vanmiddag is er een eventje in het dorp, ik weet nog niet of ik daarheen ga, maar hoop dat ze het droog houden, tis al leuk dat zoiets weer georganiseerd wordt (komende weekenden elke zondag)..

Donker in huis nu, begint keihard te plenzen as we speak :|
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht vanmorgen ook nog dat het een mooie dag zou worden, maar helaas nu zwaarbewolkt en het ziet eruit alsof het gaat regenen. Kan het nou nooit eens een tijd achter elkaar zonnig zomerweer zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bewolkt maar niet koud, moet er niet aan denken nu aan lange broek aan te moeten.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
03-07-2022 12:16
Hier ook bewolkt maar niet koud, moet er niet aan denken nu aan lange broek aan te moeten.
Ik loop in een lange broek en zelfs een trui, moet er niet aan denken om nu een korte broek aan te moeten :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hier is het halfbewolkt en lekker, graadje of 24. Over een paar uur misschien een stevige bui.
PamelaCourson1 schreef:
03-07-2022 12:17
Ik loop in een lange broek en zelfs een trui, moet er niet aan denken om nu een korte broek aan te moeten :mrgreen:
Hoe is het weer bij jou?
Hier 22 graden en zon afgewisseld met wolken. Voor mij is dit zo'n twijfelweer voor een korte broek. Als de zon er is dan zou het prima kunnen maar als hij weg is dan vind ik het te fris.
Ik draag wel een blousje met korte mouwen. Daaronder heb ik wel een hempje.
Alle reacties Link kopieren
Bizar hoe het weerbeeld alweer verschilt van plaats tot plaats.
Het is weer die noordwestenwind (die we vorig jaar steeds gehad hebben) die dit "typisch Hollandse wisselende zomerweer" veroorzaakt.

Jammer ook, behalve al voor de mensen die door de weeks werken, voor al die evenementen en aktiviteiten die in het weekend plaatsvinden en in het water vallen..
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik daar niet meer van afhankelijk ben voor omzet en bezoekersaantallen enzo, dit is in dit land ook in de zomermaanden een veel te onzekere factor!

Het lijkt hier wat op te klaren, maar grijs en lange broek geen overbodige luxe.
Aan het eind van de (md)dag is wel zonniger weer voorspeld, maar ik zie het niet gebeuren (al was het gisteren ook pas eind vd middag zonnig).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
PamelaCourson1 schreef:
03-07-2022 08:33
Hoe was het concert?

Ik had gisteren ook een lange broek aan gedaan naar een barbecue waar ik al om 15:00 uur was. Had ik ook spijt van dus, maar gelukkig kan ik de warmte wel hebben en ik moest later op de avond nog een stuk naar huis fietsen. Ik had een trui en een sjaal meegenomen, maar niet nodig gehad. Dat zijn de betere dagen!

Hopelijk vandaag weer zo’n mooie dag. Fijne zondag allemaal!
Supergaaf, we zijn naar Queen & Adam Lambert geweest. Fantastische show!
Alle reacties Link kopieren
Ladylola2022 schreef:
03-07-2022 11:21
Dat wordt een broek aantrekken, in een keer betrekt het hier helemaal. Er steekt een frisse wind op, van lekker zacht zomerweer is iig geen sprake meer.

Dat dus Daantje.

Het is het steeds net niet, in het weekend dan, want afgelopen week was het prima, maar ja dan zit ik op kantoor.

Kwakkelland zo zat van.
Precies.... Zoals de voorspellingen nu zijn, is het tot zeker 16 juli ''Hollands zomerweer''. D.w.z. : een graadje of 19/20/21, soms een zonnetje, soms een bui.

Ik weet niet : hoor veel mensen om me heen zeggen dat het zo'n topzomer is tot nu toe, maar aan de andere kant heb ik voor mezelf nog maar heel weinig zomerse ervaringen opgedaan. Woon bijvoorbeeld in een appartementencomplex en op een goede zomeravond zitten er altijd veel mensen op de balkonnetjes en staan er in de tuintjes van de appartementen op de begane grond vaak opblaaszwembadjes. Op de weg voor het complex zijn tot laat in de avond vaak mensen nog aan het wandelen, fietsen.

Kan me eigenlijk niet herinneren dat we deze zomer zo'n avond al gehad hebben. Misschien is het ook nog te vroeg. Uiteindelijk zijn de laatste jaren toch vooral juli, augustus en september de echt zomerse maanden. Maar als ik nu de voorspelling 2 weken vooruit kijk, gaat er ook al een flinke lap juli verloren aan middelmatig weer.
Alle reacties Link kopieren
De wind was hard en fris en het heeft geregend, uiteindelijk klaarde het op en was het uit de wind in het zonnetje lekker!

Ik woonde voorgaande jaren op een plek waar niemand een buiten had, dus ik zag nooit mensen buiten zitten. Nu kijk ik uit op balkons, maar ik heb er werkelijk nog nooit iemand zien zitten. 3x een mevrouw eventjes in de ochtend afgelopen lente, zeer zelden zie ik iemand in mijn complex buiten zitten. Ik ben altijd de enige. Ik zit me al maanden af te vragen of die mensen nou zo gek zijn, dat ze zo’n super mooi balkon zitten maar er niet eens gebruik van maken. Veel balkons zijn leeg, kaal, kil ook. Zo zo zonde! Maar misschien is het wat jij zegt Daantje, dat ze pas komen als het een hittegolf wordt. Er staat her en der wel een barbecue, die staat er toch niet voor de sier zou je denken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je hebt ook gewoon heel aparte mensen (in mijn ogen dan :D ) hoor Ugli.

Enige tijd geleden was het wél een prachtige zomerdag / zomeravond. Vlak bij mijn huis zit zo'n typisch all you can eat restaurant : enorm ongezellig, geen één raam dat open kan, frituurlucht in de hele tent, en uiteraard geen terras of buiten.

26 graden nog, veel zon, heerlijke avond. Zit die tent gewoon ram vol. Dan denk ik echt : dat je naar een all you can eat gaat kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar uitgerekend op een avond als deze? Dan pak je toch een lekker restaurant met een fijn terras.

Maar inderdaad ook met die balkons. Hier maken sommigen er ook niks van. Sommige mensen hebben gewoon niks met buiten. Zulke vriendinnen heb ik ook, vooral een paar die in Amsterdam wonen. Is het prachtig weer maar hebben ze verder niet echt iets te doen? Dan gaan ze gewoon binnen op de bank zitten. Misschien even naar buiten om naar de AH te gaan om eten te halen, maar dat is het dan ook. Ieder zijn of haar ding natuurlijk, maar daar kan ik dus echt niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dit lieve zomerliefhebbers, is waar ik dus echt al sinds de zomer van 2020 op wacht. Gewoon eens een langere periode met aaneengesloten zomers weer.

Je zou het nu nog niet zeggen – het is de komende dagen eerder koel zomerweer in Nederland – maar voor de periode na het komende weekend en zeker ook in de week (of weken) daarna broeit er al wel een tijdje wat op de weerkaarten.

Er zijn aanwijzingen voor een duidelijke temperastuurstijging, vanaf het komende weekend al, maar zeker ook in de periode daarna. En dat is iets wat we op dit moment eigenlijk in alle berekeningen van computermodellen, die ver vooruit rekenen, tegenkomen. Ook in bijvoorbeeld de nieuwste 30-daagse verwachting van het Europese model. En dat is natuurlijk wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik vind dat ook zonde maar ik ken die mensen wel. Ik krijg regelmatig bezoek en die mensen moet ik altijd naar buiten slepen want die blijven gewoon binnen zitten anders, terwijl de zon schijnt! En de hele HELE dag binnen zitten bij mooi weer, soms nog met de deur dicht ook. I don't get it maar ja in mijn huis sleep ik ze dus gewoon naar buiten en wat ze in hun huis doen moeten ze dan zelf maar weten.

Mwah 30 daags. Ze kunnen deze week nog niet eens voorspellen of de week erna. Het is meestal zo dat ze groot nieuws voor mooi weer verkondigen en dat het dan naar beneden bijgesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net vijf dagen in Wenen geweest en het was daar wárm. Gemiddeld 30 graden met één dag een uitschieter tot 34 graden. Dat vond ik echt wel wat teveel van het goede. Ik ga die hitte niet missen. :proud: Hier is het weer niet geweldig volgens mij (ik zit nog in de trein, bijna thuis), maar ik zag dat het volgende week beter wordt!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja heel bijzonder. Ik kan daar gewoon echt niet bij. En goed dat je ze naar buiten sleept. Mijn ouders zijn ook zo. Is het de hele dag 28 graden en super mooi weer, waait er even één zuchtje wind naar binnen, en is het meteen ''pfoeh, wind''. En hup meteen alle deuren weer dicht. Zit je dan op een prachtige zomerse dag met al je deuren dicht.

Ben zelf juist het tegenovergestelde. Woon aan een drukke weg vlak achter een drempel. Alleen maar optrekkend / afremmend verkeer dus. Klotegeluid de hele tijd, maar als het 20+ is moet en zal die schuifpui open.

en de langetermijn... tsja. Hoop die ik hieruit put is dat er in de atmosfeer een grote beweging zichtbaar lijkt te worden die zelfs 42+ voorspelt voor Nederland. Die 30 graden die ze dus voorspellen is al een afgezwakte versie van een exces, en het gaat dit keer over een langere periode i.p.v. over 2/3 daagjes. Dat moeten ze denk ik wel kunnen zien langer van tevoren (hoop doet leven).
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, alles pleurt ik open hier als het even kan. In mijn oude huis ook, dan nam ik de herrie van de tram langs mijn raam op de koop toe. Muziek wat harder en je hoort er niks meer van. :P

Mwah 42...Dat zal een extreem scenario zijn, een van de vele scenario's. Voorlopig zie ik nog gewoon een noordelijke wind dus ik verwacht er weinig van. Maar zonnetje en droog ben ik al heel blij mee. :D Ik weet nog hoe het was vorig jaar, ik herinner me alleen maar grijs grijs grijs regen en grijs. Ik was toen zelfs blij dat de festivals uiteindelijk niet door gingen want het GOOT als een malle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven