Zorgen

14-01-2020 13:23 8 berichten
Hoi allemaal

Ik ben benieuwd of iemand het herkent. Ik maak me altijd zo snel zorgen om dingen. Geldzorgen, gezondheid noem maar op. Als we een grote uitgave gedaan hebben maak ik me altijd zorgen dat we te weinig overhouden of in de problemen komen. We hebben een tijdje krap bij kas gezeten maae dat is nu al een tijdje niet meer het geval maar toch blijft dit. Zijn er mensen die dat herkennen? Ik word er soms zo moe van. Zeker omdat er weer een dure rekening aankomt ivm gezondheids behandeling

Groetjes
Heel veel mensen met een beperkte hoeveelheid geld of spaargeld hebben dat gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Stop met het 'wat nu als...' spelletje spelen. Neem de hindernis wanneer deze komt. En tot die tijd geef je je geld verantwoord uit.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
wanneer je deze zorgen je leven beïnvloed, dan zou ik een afspraak maken bij de huisarts. Misschien kan een aantal gesprekken met de POH je helpen om je gedachtestroom te verminderen. Of je kan denken aan mindfulness, yoga, sporten, etc.

Bespreek je zorgen ook met je partner.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Naast alle andere tips. Houd je financiën bij. Maak een overzicht (via nibud is er 1 voor exel te downloaden)

Dan kun je zien als er een grote uitgever komt. Dat dit kan.
En je je niet zorgen hoeft te maken.
We hebben nu best wel weer wat spaargeld op de rekening staan, maar dat gevoel blijft. Heel vervelend! Bedankt voor jullie tips 😘
Heb je een spaarcentje achter de hand? Al is het 100 of 200 euro? Zou je dat kunnen sparen als je dat niet hebt? Wij hebben het vroeger ook slecht gehad, of nu ja, wel door eigen schuld dus slecht ook weer niet, maar de kopzorgen waren zwaar. Het is pas weggegaan nadat we spaargeld hadden. Ondanks dat we gewoon rond konden komen plus leuke extra's overviel mij soms nog wel het gevoel dat het mis kon gaan, dat het een illusie was dat het zo lekker liep. Het helpt gewoon om naast een spaarrekening wat geld in huis te hebben waarvan ik weet dat het een noodpotje is. We hebben ook een noodpotje met 1 keer de maandlasten voor je weet maar nooit. Dat op een gewone spaarrekening zetten vinden we nog lastig. Ons gewone spaargeld staat op de bank maar door ons verleden vol fouten durven we toch nog niet helemaal op onszelf te vertrouwen. Vertrouw jij er wel in dat jullie het kunnen?
Ja vertrouw er wel op dat we het kunnen, we hebben nu ook zeker spaargeld achter de hand. Maar dat gevoel dat inneens alles mis gaat blijft. Zeker als er dan grote uitgaven zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een beetje een stres kip van nature ben😋

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven