Zusje

27-08-2010 13:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen goede relatie met mijn zusje. Nooit geweest. Ik had altijd gehoopt, dat als wij het huis zouden gaan de relatie beter zou worden. Je weet wel, in de pubertijd kan je je ouders wel schieten, maar als je eenmaal op jezelf zit word je volwassen en ga je elkaar begrijpen. Ik had gehoopt dat het ook zo met mijn zusje zou werken, helaas niet... Mijn zusje is een heel moeilijk persoon. En nee... dat ligt niet aan mij. Ik hoor het ook om mij heen. Een heel goed voorbeeld is mijn bruiloft. Als meisje droom je ervan die dag een prinsesje te zijn met je knappe prins op het witte paard. Je ziet in je droom dat iedereen blij is. Je zus die lekker met je gaat tutten, die het leuk vind om met je de jurk uit te zoeken etc.

Maar zoals je kan raden, het gedeelte prinses en prins op witte paard dat verliep zoals in mijn droom, maar het gedeelte zusje niet.. Zo ging ik met haar en mijn vriendin op pad voor de jurk. Na een lange dag had ik hem gevonden! Helemaal blij vertel ik dit aan mjin vader, wat mijn zusjes reactie was?? Ja hij stond haar mooi, maar ze heeft wel hele brede heupen hoor maar verder. Leuk he! Om dat te horen!!

Op de dag zelf was ze ook niet te genieten. Dingen zoals extra schoenen en de huissleutel bij houden was mevr al teveel. Foto's maken? Dat wil je al helemaal niet weten!! De fotograaf had na een aantal pogingen ook opgegeven. Ik heb bijv ook geen foto met haar daardoor. 's Avonds toen het feest bijna was afgelopen kwam ze naar mij toe, ik ben heel moe, je schoenen en sleutels liggen daar op die tafel. En is toen vandoor gegaan...

Ik denk dat jullie de strekking inmiddels wel begrijpen. Ik kan zo wel een heel boek daarover schrijven.

Maar weet je, ik snap niet waarom?? Waarom kan ik geen gewone zusjes relatie met haar hebben? Als ik het daarover met haar wil hebben word ze heel boos. Ze begint te schelden en word vreselijk kwaad. En iedereen om haar heen heeft het dan gedaan. Ik weet gewoon niet hoe ik het moet aanpakken...

Momenteel zoek ik geen contact met haar, omdat ik er niet over kan praten... en ik vind dit heel jammer. Wie heeft dit ook meegemaakt en wie heeft tips??
Eh.. ik heb ook niks met bruiloften, paarden, prinsen, tutten, en dat soort dingen. Jurken de laatste jaren dan weer wel, maar vooral omdat het zo verdomde makkelijk is om 1 stuks kleding over je hoofd te gooien en klaar te zijn.

Mijn zus heeft een stuk meer met dat soort dingen (prinsen daargelaten, ze heeft wel een gezond realiteitsbesef gelukkig), in een heleboel dingen zijn we tegenpolen en toch hebben we het vaak erg gezellig met zijn tweeen. Ik denk echt dat je wat dieper moet kijken naar de oorzaak van jullie problemen (jaloezie om aandacht van jullie ouders misschien?), als je dat zou willen.
Heel vervelend dat jij geen goede band met je zusje hebt en dit wel zou willen. Lees hier veel reaties van 'n slechte band met zussen, erg vervelend allemaal. Maar.. mijn zusje is overleden, ik zou willen dat ik met m'n zusje 'ns flink ruzie kon maken, haar kon zien, met haar kon praten of wat dan ook. Wat ik daarmee zeggen wil, jullie kunnen elkaar nog zien en spreken!! Ik zeg daarom ook tegen iedereen, ook al is de band/ 't contact niet wat je ervan verwacht, ben blij dat je 'n zus (die leeft) hebt!!
Pindaatje, volgens mij zit jij op een heel ander level dan je zus. Jij zit in een droomwereld, je zus in de realiteit. En die is dat je zussen bent, dat je een bloedband hebt en that's it. De ideale wereld bestaat niet.

Ik begrijp niet dat je har bijvoorbeeld hebt meegenomen je jurk uit te zoeken. Dat is dus vragen om problmene, je weet dat je die kritiek gaat krijgen. Moet je achteraf ook niet over zeuren.

De band met mijn zus is beter geworden, zodra zij een vriend kreeg. Deze man is echt heel goed voor haar en houdt haar en spiegel voor. Hij is echt de lijm tussen mijn zus en mij. Maar dit heeft echt jaren geduurd. Wij kunnen nu een week op vakantie, mits onze partners meegaan. Nog niet eens zo heel lang geleden was dat ondenkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje5 schreef op 28 augustus 2010 @ 23:44:

Heel vervelend dat jij geen goede band met je zusje hebt en dit wel zou willen. Lees hier veel reaties van 'n slechte band met zussen, erg vervelend allemaal. Maar.. mijn zusje is overleden, ik zou willen dat ik met m'n zusje 'ns flink ruzie kon maken, haar kon zien, met haar kon praten of wat dan ook. Wat ik daarmee zeggen wil, jullie kunnen elkaar nog zien en spreken!! Ik zeg daarom ook tegen iedereen, ook al is de band/ 't contact niet wat je ervan verwacht, ben blij dat je 'n zus (die leeft) hebt!!Dit is dus een typisch gevalletje 'projectie'. Jouw verhaal is zo ver naast het onderwerp van dit topic dat het niet meer reëel is. Begrijp me goed, het is afschuwelijk dat jij je zus hebt verloren, maar dat heeft helemaal niks met de vraag van TO te maken.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ben ff 'n tijdje weg geweest, vandaar m'n late reactie. Wil nog ff reageren op de reactie van setter, want dat fokt me toch (helaas 'n beetje) op!! Vooral de woorden: typisch gevalletje.. Het was niet m'n bedoeling om mijn verhaal te vergelijken met dat van pindaatje25, ook niet om m'n verhaal erger te laten lijken of wat dan ook. Toen ik het las, was dat het eerste wat in me op kwam, mijn gevoel. Dacht dat dat op dit forum mocht en kon. Ik heb 'n TO over dat ik m'n gevoelens niet kan uiten en zet op 't forum de eerste stappen door oa te regageren bij anderen. Ik wil ieder in z'n eigen waarde laten en iedereen heeft natuurlijk recht op z'n eigen mening!!
dubbeltje5,

wat vreselijk dat jouw zusje er niet meer is!

ik snap ook wel waarom je het hier neerzet.

Zelf heb ik (zoals al eerder gemeld) ook geen goede band met mijn zusje en daar kan ik stevig van balen, maar als ik dan jouw verhaal lees denk ik bij mezelf dat ik me niet zo aan moet stellen, ik heb tenminste mijn zusje nog..

Ik denk dat setter bedoelt dat omdat jij geen zusje meer hebt een ander nog wel mag balen van het feit dat zijn/haar band met eigen zusje slecht is.. Maar dat snap jij ook wel neem ik aan..

Hoe dan ook wilde ik even zeggen dat het me vreslijk lijkt om een zusje te verliezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven