'Debit card' australië
woensdag 3 juni 2015 om 20:33
Hoi!
Ik wil naar australië gaan, het is voor mij niet mogelijk om een credit card te nemen.. Het hotel geeft aan dat bij de check-in een credit card verplicht is om 150 AUD borg te betalen.. Nu zeggen ze dat een 'Debit Card' van Visa of Mastercard ook goed is.. Is dit dan de Prepaid Creditcard van Visa/mastercard?

Finding My Own Way 
"Ever tried. Ever failed,No matter,Try again.Fail again,Fail Better.”
Ik wil naar australië gaan, het is voor mij niet mogelijk om een credit card te nemen.. Het hotel geeft aan dat bij de check-in een credit card verplicht is om 150 AUD borg te betalen.. Nu zeggen ze dat een 'Debit Card' van Visa of Mastercard ook goed is.. Is dit dan de Prepaid Creditcard van Visa/mastercard?

woensdag 3 juni 2015 om 20:46
Er zijn inderdaad prepaid creditcards van Mastercard en Visa, die worden ook wel debitcard genoemd. Ik heb er één van Skrill en ben er heel tevreden mee.
Maar meestal kun je dat soort dingen als borg in hotels ook gewoon cash betalen als je aangeeft geen creditcard te hebben. Gewoon even een mailtje sturen en je vraag voorleggen.
Maar meestal kun je dat soort dingen als borg in hotels ook gewoon cash betalen als je aangeeft geen creditcard te hebben. Gewoon even een mailtje sturen en je vraag voorleggen.
woensdag 3 juni 2015 om 20:50
Ik heb het hotel gemailt,en het reisbureau ook,maar het hotel blijft aangeven geen cash te accepteren.. Zij zeiden uiteindelijk wél een Debit Card te accepteren..alleen Mastercard of Visa.. Maar het is allemaal zo verwarrend
Ik kan van niemand anders een credit card lenen want het hotel eist dat de credit card op mijn naam staat.

Finding My Own Way 

Ik kan van niemand anders een credit card lenen want het hotel eist dat de credit card op mijn naam staat.
woensdag 3 juni 2015 om 20:57
bijna alle hotels vragen om een credit card.. Maar een credit card is dus geen optie, ik ontvang geen Studiefinancering.. En ik heb ook niet genoeg inkomen om er in aanmerking voor te komen
Maar als het hotel in Australië zegt 'Debit Card' is het een prepaid credit card dus? Niet dat ik zometeen 's nachts aankom en het hotel zegt dat ik niet mag inchecken omdat de prepaid card niet is wat ze bedoelen..

Finding My Own Way 
Maar als het hotel in Australië zegt 'Debit Card' is het een prepaid credit card dus? Niet dat ik zometeen 's nachts aankom en het hotel zegt dat ik niet mag inchecken omdat de prepaid card niet is wat ze bedoelen..

woensdag 3 juni 2015 om 21:08
woensdag 3 juni 2015 om 21:10
ja dus: https://www.creditcardver ... art-verkoop-prepaid-visa/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

woensdag 3 juni 2015 om 21:17
quote:JillandKateRFedererfan schreef op 03 juni 2015 @ 21:08:
En staat die prepaid card dan ook op mijn naam (dat eist het hotel dus ook) en waar kan je zo'n kaart aanschaffen? Heb al gegoogled maar weet niet wat wel/niet betrouwbaar isHij staat op jouw naam. Je kunt de kaart online aanschaffen, maar ook bij Primera zie ik hier. Online duurt het 12 dagen, zegt Mastercard.
En staat die prepaid card dan ook op mijn naam (dat eist het hotel dus ook) en waar kan je zo'n kaart aanschaffen? Heb al gegoogled maar weet niet wat wel/niet betrouwbaar isHij staat op jouw naam. Je kunt de kaart online aanschaffen, maar ook bij Primera zie ik hier. Online duurt het 12 dagen, zegt Mastercard.
woensdag 3 juni 2015 om 21:20
Maar zou australië het echt accepteren? Ik lees zo veel verschillende dingen, ik heb googled en daar staat dus dat het niet hetzelfde is als een prepaid kaart.. Bank en het reisbureau weten het ook niet.. Dus hebben jullie er ervaring mee? Bedankt trouwens

Finding My Own Way 

woensdag 3 juni 2015 om 21:45
Ik heb 'm bij http://www.skrill.com aangevraagd, kost een tientje per jaar en het duurt inderdaad een week of 2/3 voor je 'm in huis hebt. Er staat dan gewoon een naam op, net als bij een creditcard. En ik kan die card ook vrijwel overal gebruiken, waar een gewone creditcard ook gebruikt kan worden (geld opnemen, betalen, etc).
Er zijn meer aanbieders, google maar eens een rondje.
Er zijn meer aanbieders, google maar eens een rondje.

woensdag 3 juni 2015 om 23:48
Hmm er is dus wel degelijk een verschil tussen wat de Aussies verstaan onder een Debit Card en een Prepaid Card dan wij verstaan..
Onder het kopje 'how does a prepaid card compare to a debit or credit card'
http://www.mastercard.com.au/support/pr ... aq.html#17

Finding My Own Way 
Onder het kopje 'how does a prepaid card compare to a debit or credit card'
http://www.mastercard.com.au/support/pr ... aq.html#17