29 maart algehele staking Spanje

19-03-2012 14:49 17 berichten
Ik zag er nog geen topic over staan, dus bij deze:

Voor 29 maart staat een algehele staking gepland. Er wordt vanuit gegaan dat het hele land plat zal liggen. Het is onbekend wat de consequeties voor het vliegverkeer zijn. De Spaanse NS (Renfe) verkoopt voorlopig geen tickets voor die dag.

Het overige vervoel zal minimaal zijn.

Het ziet er naaruit dat veel bedrijven en winkels dicht zullen zijn. Mocht je toevallig dan in een grote stad zijn, vermijd het centrum in verband met rellen.
Alle reacties Link kopieren
hmm.. chips. ik vlieg twee april duimen..
..popcorn?
quote:nola schreef op 19 maart 2012 @ 15:25:

hmm.. chips. ik vlieg twee april duimen..Uh, de staking is 19 maart?
Kettie, geen 19 maar 29 maart. En een staking kan langer duren dan 1 dag, dus inderdaad duimen Nola! Hopen maar.
Volgens mij staat er 29 maart, er staat niet dat het de 19e = vandaag is.
Het gaat om 29 maart en het is een 24 uur lange staking.

@Nola: je zult geen problemen hebben.
Oops sorry, verkeerd gelezen!
Ik vlieg 30 maart...
Lucifer, dank voor de waarschuwing.

Ik vlieg 4 april naar Barcelona, ik ga er maar vanuit dat alles tegen die tijd lang en breed weer normaal is.
Tia.Dalma van of naar NL? Ik heb mijn toen zo goedkope vlucht omgezet naar de 30ste en vlieg naar NL.

@Kerplunk: Ja, dan is het allang weer goed. Het gaat echt om 1 dag.
Living on the edge, Tia
ik vlieg 2 april naar Valencia.. zou dat problemen kunnen opleveren?
Ik vlieg 29 maart naar Spanje... Het reisbureau houdt ons op de hoogte en laat een paar dagen vantevoren geloof ik weten wat de bedoeling is.
quote:Jorina schreef op 19 maart 2012 @ 16:50:

Living on the edge, Tia

Ja man, zwanger en wel, met peuter... (en man én de bovenstebeste praktische en nuchtere schoonouders ter wereld)

Lucifer, gaat om een (middag)vlucht naar Spanje (niet vasteland, dus met mazzel ook minder last). Dus met een beetje mazzel is de mañana-uitloop beperkt tot de ochtend van de 30e.

Verder hoop ik er maar het beste op. Vorig jaar al die vulkaan-as meegemaakt
Het is echt alleen voor 29 maart. Niet eerder, niet later.

Er was net op het nieuws dat het openbaar vervoer echt minimaal gaat zijn.

@annavb: balen hoor. Ik hoop dat het reisbureau met een goede oplossing komt.
@Lucifer: rellen? Je schetst wel een erg negatief beeld. Er zullen protesten zijn ja en misschien wel een handjevol relschoppers ja (in BCN zijn dat helaas vaak dezelfde anti-Spaanse pro-Catalunya radicalen....), maar echte rellen? Neeee!

OV is inderdaad minimaal, maar gaat wel. En ik denk zelf dat in de toeristische gedeeltes er echt wel wat winkels en restaurants open zullen zijn.

Het gaat om een algemene staking: de normale werknemers tegen de regering ivm de nieuwe regels rondom werk (ontslag-regelingen etc).

Wat informatie in het engels vind je hier: http://www.comfia.net/arc ... ta_angles_barcelona_2.pdf

(CCOO is de grootste vakbond van Spanje)

Groetjes,

Mabel

http://www.mabelatbarcelona.blogspot.com
Update:

40% van de internationale vluchten zullen gaan en van het handling personeel zal 50% werken. Het is nog niet bekend welke vluchten door zullen gaan en welke niet.

Treinverkeer: 30-35%.

Bussen:25%

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven