3 dagen alleen weg, tips?

03-07-2012 22:41 31 berichten
Hoi

Deze zomer wil ik graag zo'n 3 dagen alleen weg. Lekker relaxen, dingen zien, rustig eten. Liefst een rustige plek (niet zo toeristisch), maar wel met mensen om me heen. En lekker weer (voor zover je zoiets kan voorspelen). Fijn lijkt het me als het ook bij water is. Ik zou graag een hostel willen pakken. Ik weet niet zo goed naar welke stad ik wil, iemand misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Zweden-fan dus ik zeg Stockholm! Heeeeeeerlijke stad. Alleen het weer kan ik je niet beloven.
668, the neighbour of the Beast
Kijk eens bij ryanair, pak je het goedkoopste ticket naar waar dan ook
Wil je in Nederland blijven?

Dan raad ik je Ameland aan: wel gezellig maar niet afgeladen met toeristen, prachtige natuur en een hostel in de duinen vlak aan zee.

http://www.stayokay.com/?pageID=3207&hostelID=356015
Stockholm is inderdaad superleuk vorig jaar heengeweest!

Evelise, goed idee, ga ik eens checken!
[quote]roodpaars schreef op 03 juli 2012 @ 22:54:

Wil je in Nederland blijven?

Dan raad ik je Ameland aan: wel gezellig maar niet afgeladen met toeristen, prachtige natuur en een hostel in de duinen vlak aan zee.

Klinkt wel chill, maar liefst wil ik wel het buitenland in
Paar jaar geleden heb ik een ticket Mallorca geboekt. Hou helemaal niet van dat toeristische en strand maar ik had zòn nodig! Vrijdagochtend heen, lag om 0930 gestrekt op mijn handdoek en zondagavond weer terug. Maandag zat ik op kantoor met het zand nog in de haren ;). Met Airberlin voor 70 euro. In juli. En een paar dagen vantevoren geboekt. Succes!
Oh lekker! En supergoedkoop... Ik denk dat ik gewoon wat goedkope vliegreizen ga checken, soms maakt het ook niet zo gek veel uit waar je heen gaat. Zon is wel lekker als het maar een beetje een plek is met karakter..
Portugal? Bijvoorbeeld vliegen op Faro (goedkoop!) en daar een hotelletje zoeken (hotels.com)? Lekker rustig, warm, vis eten, boekje lezen, heerlijk!
Wat eten we vanavond?
Kopenhagen, ticket kost nog geen 80,- en is een hele fijne stad.

Veel plezier!
quote:makreel schreef op 03 juli 2012 @ 23:10:

Portugal? Bijvoorbeeld vliegen op Faro (goedkoop!) en daar een hotelletje zoeken (hotels.com)? Lekker rustig, warm, vis eten, boekje lezen, heerlijk!Heb het even opgezocht, lijkt me fijn daar! De hostels schijnen ook heel goed te zijn in Portugal, jeah
Lissabon. Heerlijk eten, mooi weer, leuke winkels, mooie kunst, knappe mensen. Ideaal voor een mini-break.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 03 juli 2012 @ 23:21:

Lissabon. Heerlijk eten, mooi weer, leuke winkels, mooie kunst, knappe mensen. Ideaal voor een mini-break.Leuk! Ben je daar in de zomer geweest? Ben wel benieuwd of het niet stervensdruk is. Beetje gezelligheid is natuurlijk wel fijn ;)
Ik ben in de zomer in Lissabon geweest en vond het wel meevallen qua drukte. Mooie stad! Zuid-Portugal vind ik ook errug relaxed!
Stickholm is heel erg leuk. Ik vond het alleen best wel duur daar.
Rome!!! Prachtig en goedkoop via Ryanair!
quote:Marels schreef op 03 juli 2012 @ 22:44:

Ik ben Zweden-fan dus ik zeg Stockholm! Heeeeeeerlijke stad. Alleen het weer kan ik je niet beloven.

Ben ik het totaal niet mee eens! Ben daar vorig jaar geweest tijdens een rondreis door Denemarken, Zweden en Noorwegen, maar dat was echt de minst leuke stop.

Persoonlijk vind ik Kopenhagen een stuk leuker!
Ja, Lissabon is een aanrader. Het is een stad met veel gezichten, authentiek, lekker eten en ook nog eens goedkoop.

Mocht je puf hebben: Lissabon is een hele leuke winkelstad. Tassen en schoenen zijn er spotgoedkoop en er zijn veel kleine en aparte zaakjes in oude straatjes.

Aan het water, bij de havens en de horecagebieden aan de kades ziet de stad er weer heel anders uit.

Er gaat ook een stoptrein naar de naastgelegen badplaatsen. Handig en heel leuk want je rijdt langs het strand.
.
Heb je niet de kans om wat langer dan 3 dagen te gaan? Je bent vaak al veel tijd kwijt met reizen (van/naar vliegveld, wachten, transfers) en dan zijn 3 dagen zo om.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:impala schreef op 04 juli 2012 @ 08:29:

Ja, Lissabon is een aanrader. Het is een stad met veel gezichten, authentiek, lekker eten en ook nog eens goedkoop.

Mocht je puf hebben: Lissabon is een hele leuke winkelstad. Tassen en schoenen zijn er spotgoedkoop en er zijn veel kleine en aparte zaakjes in oude straatjes.

Aan het water, bij de havens en de horecagebieden aan de kades ziet de stad er weer heel anders uit.

Er gaat ook een stoptrein naar de naastgelegen badplaatsen. Handig en heel leuk want je rijdt langs het strand.Oh leuk! Ik houd wel van variatie in een stad hihi. Ook wel chill dat het niet zo'n dure stad is!
quote:himalaya schreef op 04 juli 2012 @ 09:09:

Heb je niet de kans om wat langer dan 3 dagen te gaan? Je bent vaak al veel tijd kwijt met reizen (van/naar vliegveld, wachten, transfers) en dan zijn 3 dagen zo om.Ja, dat klopt. Gezien mijn budget wil ik niet al te lang en het is ook mijn eerste een alleenopreisuitprobeertripje
Wie kan mij iets vertellen over Kopenhagen ? Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Dankjewel voor jullie reacties trouwens :)!
Ben even op zoek gegaan naar hostels in Lissabon en die zien er supermooi uit! En ook niet zo duur.. Ik denk dat het Lissabon gaat worden! Lekker zonnetje heb je daar ook wel denk ik
Ik vond Stockholm ook prachtig! Mooie huizen, lekker aan het water, leuk shoppen. We hadden ook een leuk reisgidsje en veel wandelingen daar gedaan. Maar ik had totaal geen idee wat ik kon verwachten bij Stockholm dus ik was helemaal verrast. Het was ook nog een prachtig weer (en dat in de mei vakantie!) dus nu ben ik helemaal verliefd.

Kopenhagen vond ik ook leuk, maar heeft wel minder indruk gemaakt Stockholm, hoewel dat misschien was omdat ik daar wat minder tijd had.

Beide steden zijn vrij prijzig Maar vliegen hoeft dat niet te zijn.
Ik ben niet thuis in het alleen reizen (reis uberhaupt niet veel) maar mijn interesse is wel gewekt. Maar hoe doen jullie dat? Je boekt een ticket online en dan zelf een hotel oid via internet? En vervoer van t vliegveld naar t hotel? (Misschien domme vragen maar zoals ik al zei ik doe dit nooit)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven