6 weken usa

15-11-2020 19:35 149 berichten
We willen over een paar jaar voor 6 weken naar de VS. We zijn verbonden aan de schoolvakanties. We gaan met 2 volwassen en 3 kinderen. Het liefst huren we een camper.

Wie heeft deze reis al eens gemaakt en heeft enig idee welk budget we in gedachten moeten houden.

Zelf hebben we zo’n 20.000€ in gedachten maar eigenlijk niet echt een idee of dit realistisch is.

Oh misschien wel handig om te weten. We vliegen naar New York en willen naar Florida rijden met de camper. Daar een paar dagen Disney world en dan naar huis. In de tussentijd dus rondrijden en uitjes doen
aardbeienslof schreef:
15-11-2020 21:20
Als het je om NYC gaat dan kun je ook je terugvlucht met tussenstop in NY plannen en daar nog een paar dagen verblijven voor je terug gaat naar NL.
Maar zoals iemand al zegt, het kan er erg heet zijn in de zomer.

Niks zo erg als Florida in de zomer, echt waar!
LAgirl82 schreef:
15-11-2020 21:35
Niks zo erg als Florida in de zomer, echt waar!
Ik vond het prima te doen. New York ook.
LīlyRose schreef:
15-11-2020 21:36
Ik vond het prima te doen. New York ook.

Ik heb een hele zomer overleefd in het zuid-Oosten, echt NOOIT MEER!!!!
De temperatuur is niet het ergste hoor, het is de enorme luchtvochtigheid!
Het is soms zo erg dat als je buiten een boek aan het lezen bent het papier vochtig kan worden en na een regenbui is het nog veel erger.
En vergeet het maar om je haren te doen o_o
Dit dus https://www.youtube.com/watch?v=5zPKZP5821o :proud:

New York en het westen kunnen ook heet zijn, maar niet zo erg als Florida of the deep south in de zomer.
Misschien dat het voor vakantie nog wel meevalt, maar anders? :-?
LAgirl82 schreef:
15-11-2020 21:42
Ik heb een hele zomer overleefd in het zuid-Oosten, echt NOOIT MEER!!!!
De temperatuur is niet het ergste hoor, het is de enorme luchtvochtigheid!
Het is soms zo erg dat als je buiten een boek aan het lezen bent het papier vochtig kan worden en na een regenbui is het nog veel erger.
En vergeet het maar om je haren te doen o_o
Dit dus https://www.youtube.com/watch?v=5zPKZP5821o :proud:

New York en het westen kunnen ook heet zijn, maar niet zo erg als Florida of the deep south in de zomer.
Misschien dat het voor vakantie nog wel meevalt, maar anders? :-?
Of iedereen ervaart warmte anders :idee:

Gelukkig maak ik me om mijn haar nooit zo druk (en al helemaal niet op vakantie), dat doet toch wel wat het zelf wil.
LīlyRose schreef:
15-11-2020 21:44
Of iedereen ervaart warmte anders :idee:

Gelukkig maak ik me om mijn haar nooit zo druk (en al helemaal niet op vakantie), dat doet toch wel wat het zelf wil.

Tja, ik moest er ook wel werken, en daar toch ietwat droog aankomen :proud:
LAgirl82 schreef:
15-11-2020 21:47
Tja, ik moest er ook wel werken, en daar toch ietwat droog aankomen :proud:
TO gaat niet werken, maar op vakantie ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn -op kortere tijd- dwars door de VS gereden. Dat vond ik ideaal. We hebben van alles wat gezien. Plan was om afgelopen zomer terug te gaan, tickets waren gekocht, maar ja... hopelijk volgende zomer.
Wij waren voor die reis, voor 2 volwassenen en 2 kinderen all in 10.000 à 11.000 euro kwijt. Wij sliepen in hotels en gingen elke dag minsten 1 keer uit eten, maar meestal 2 keer. 6 weken in een camper met amper privacy zou ik niet trekken, maar dat is natuurlijk jouw keuze.
Hou wel rekening met drop off kosten als je geen rondje doet en ook met iets duurdere vliegtuigtickets (al vallen die bedragen redelijk in het niets op een bedrag van 20.000).
Voor afgelopen zomer heb ik de pretparken bekeken en tja, dat is gewoon ontstellend duur, maar dat zijn dan dure dagen die je afwisselt met goedkopere. Je gaat waarschijnlijk duur beginnen (NY) en duur eindigen (Disney). Tussenin zou het moeten meevallen. Uit eten gaan kan heel erg goedkoop, maar vergeet niet dat je wel altijd ongeveer 15 à 20 procent fooi moet geven dus da's eigenlijk een eter extra. Wij vonden trouwens veel goedkopere keten (Denny's en zo) echt vreselijk dus kwamen we toch vaak in de wat duurdere plekken terecht.
Maar op zich denk ik dat het met 20.000 wel moet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend leuk plan. Allereerst zou ik eens gaan lezen op het allesamerika forum, daar zit een schat aan informatie over reizen in de VS.
Ik ben het eens met een deel van de reacties dat de natuur en steden in het zuid westen en ook het noordwesten veel indrukwekkender is dan de oostkust. Zelf zou ik een paar dagen NY doen en dan door vliegen naar San Francisco of LA (daar zou je evt een pretpark mee kunnen pakken als dat een must is voor de kids) en van daar uit rondreizen.
Wij zijn met zijn drieën met auto plus hotels in 2018 en 2019 ongeveer 8000 euro per keer kwijt geweest voor 4 weken. Volgens “kenners” maakt het qua kosten wei of uit of je een camper huurt of auto plus hotels, wat wel goedkoper is is auto en dan camperen (walmart verkoopt vrij goedkope campeeruitrusting).
Alle reacties Link kopieren
In de zomer New York en Florida is heet maar wel te doen hoor. Ik heb het in 2019 gedaan. In NY gelopen met 37 graden, tsja da’s warm maar kan best. Tempo aanpassen, veel drinken, je bekijkt ook veel attracties/musea van binnen waar airco is dus kan heel goed.
Wij zijn toen in NY begonnen, en daarna een rondje noord-oost gereden met o.a. walvissentour in Gloucester, Watkins Glenn, Niagara Falls, Hershey pretpark, Washington en toen doorgevlogen naar een villa in Florida en diverse pretparken gedaan en dolfijnentocht in Clearwater. Topvakantie!

Ik zou als ik 6 weken tijd had het misschien wel weer heel anders doen.
Starten in New York voor paar dagen, doorvliegen naar Florida en daar in 8-10 dagen een klein rondje maken (bijv. Miami-Everglades-Cape Coral- Clearwater-Orlando).
Of alleen in omgeving Orlando blijven met een villa en privé zwembad en gamesroom (super voor de kids!!) en pretparken /waterparken/natuurparken en Kennedy Space Center doen etc. En dan vervolgens doorvliegen naar de westkust en daar ca. 4 weken rondtrekken (en met de camper als dat je leuk lijkt). Of de route omdraaien, net wat je leuker lijkt. Of wat je budget toelaat.
Zo heb je alles in 1 reis. Maar natuurlijk is het dan keuzes maken, je goed voorbereiden en inlezen en kun je niet alles zien, of ben je ergens wat korter waar anderen langer blijven.
Maar het is maar net wat je belangrijk of fijn vindt. Ik ben van de highlights en veel zien in korte tijd. En anderen zeggen weer juist de tijd nemen en overal meerdere dagen blijven.
Net wat jij wil !
Oeps, mijn vakantiegeld is maar 10% van dat budget, kosten dit soort vakanties echt zoveel?
De VS is wel behoorlijk prijzig. Voor 6 weken met 5 personen ben je dat bedrag wel kwijt denk ik ja.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
16-11-2020 11:22
Oeps, mijn vakantiegeld is maar 10% van dat budget, kosten dit soort vakanties echt zoveel?
Tsja, een intercontinentaal vliegticket in het hoogseizoen is natuurlijk al iets van 700pp en dan vlieg je vaak nog niet eens zonder overstap.
Adelaar81 schreef:
16-11-2020 11:27
Tsja, een intercontinentaal vliegticket in het hoogseizoen is natuurlijk al iets van 700pp en dan vlieg je vaak nog niet eens zonder overstap.
Meestal vind ik echt wel tickets onder de 700 pp. En zeker de oostkust is qua tickets goedkoper.

Maar, 6 weken camperhuur. Staanplaatsen, uitjes, eten en drinken. Wat shoppen.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
16-11-2020 11:35
Meestal vind ik echt wel tickets onder de 700 pp. En zeker de oostkust is qua tickets goedkoper.

Maar, 6 weken camperhuur. Staanplaatsen, uitjes, eten en drinken. Wat shoppen.
Oostkust wel inderdaad. De rest wat je noemt tikt ook flink aan, met name al die fooien vind ik altijd stiekem enorm aan tikken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, verre reizen zijn duur.

Ik heb een paar jaar geleden een topic geopend waar iedereen zijn kosten voor een verre reis in kon zetten. Leuk om een overzicht te hebben wat een land gemiddeld kostte, afhankelijk van diverse factoren natuurlijk.
Maar ik vind em niet meer, iemand toevallig wel?
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
15-11-2020 21:03
Als het je eerste VS reis wordt, zeker naar de westkust gaan. Florida wil je überhaupt niet in de zomervakantie zijn qua klimaat. Leuk voor de kerst- of voorjaarsvakantie en dan een dag of 10. NY is overigens ook bloedheet in de zomer - lijkt me ook niet echt een succes met drie kinderen.
De westkust is qua natuurschoon niet te evenaren maar wij vonden de temperatuur in Florida super. Dat komt door de ligging aan de Atlantische Oceaan. De westkust is veel en veel heter, kijk maar eens naar de talloze bosbranden die daar jaarlijks plaatsvinden.
Ik ben wel echt jaloers. 6 weken VS. Wij zijn het eerste jaar bijna 4 weken geweest en dat was heerlijk
Wij hebben dit gedaan, 3 kinderen, 6 weken camper. Wel het westen. Vond het helemaal geweldig; maar omdat ik destijds een van de drie kinderen was kan ik niks zinnigs zeggen over de prijs (lang geleden én iets waar ik me natuurlijk niet mee bezig hield).

Lijkt me wel dat de leeftijd van de kinderen uitmaakt voor de kosten. Bijvoorbeeld als je uitjes gaat doen met 't gezin zijn jonge kinderen vaak een stuk goedkoper (omdat je er minder mee kunt, dus tsja...)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee; de bedragen die genoemd worden, is dat incl of excl de tickets? Wij zijn ook met 5 en dan 7 tickets, zit je dan toch snel op 3500?
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
16-11-2020 11:22
Oeps, mijn vakantiegeld is maar 10% van dat budget, kosten dit soort vakanties echt zoveel?
Ja. Maar de meeste mensen doen dat dus ook niet elk jaar.
Wij zijn 2 keer 3 weken naar Hawaii geweest en waren aan reis en hotels al samen zeker 5000€ kwijt maar moet wel zeggen dat het een pakketreis was dus kan vast goedkoper als je het allemaal zelf uitzoekt waar ik voor die 2 reizen geen zin in had vanwege al het overstappen etc. En daar kwam dus nog eten en uitjes etc bij.
Boston en NY heb ik wel zelf los geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
16-11-2020 11:45
De westkust is qua natuurschoon niet te evenaren maar wij vonden de temperatuur in Florida super. Dat komt door de ligging aan de Atlantische Oceaan. De westkust is veel en veel heter, kijk maar eens naar de talloze bosbranden die daar jaarlijks plaatsvinden.
Niet de temperatuur maar de lucht vochtigheid maakt het weer in de zomervakantie onaangenaam.
Ik heb er gewoond en vond het afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
16-11-2020 11:36
Oostkust wel inderdaad. De rest wat je noemt tikt ook flink aan, met name al die fooien vind ik altijd stiekem enorm aan tikken.
Wij hebben tot nu toe nooit meer dan 500 p.p betaalt voor tickets in het hoogseizoen. Dat geldt voor westkust, voor oostkust maar ook voor Azie. Gewoon goed zoeken en vroeg boeken ;-)
Komende zomer staat Canada op het programma; kan gratis annuleren en ook nu maar 400 euro per persoon voor de tickets.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
16-11-2020 11:37
Ja, verre reizen zijn duur.

Ik heb een paar jaar geleden een topic geopend waar iedereen zijn kosten voor een verre reis in kon zetten. Leuk om een overzicht te hebben wat een land gemiddeld kostte, afhankelijk van diverse factoren natuurlijk.
Maar ik vind em niet meer, iemand toevallig wel?
Ik heb hem even naar boven gehaald voor je
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
16-11-2020 12:56
Ja. Maar de meeste mensen doen dat dus ook niet elk jaar.
Wij zijn 2 keer 3 weken naar Hawaii geweest en waren aan reis en hotels al samen zeker 5000€ kwijt maar moet wel zeggen dat het een pakketreis was dus kan vast goedkoper als je het allemaal zelf uitzoekt waar ik voor die 2 reizen geen zin in had vanwege al het overstappen etc. En daar kwam dus nog eten en uitjes etc bij.
Boston en NY heb ik wel zelf los geboekt.
Hawaii is wel stuk duurder dan het vaste land van Amerika.

De grootste kosten in deze reis zitten in tickets, camperhuur en uit eten gaan (en natuurlijk eventuele excursies). Je kan veel besparen door te kamperen met bijv. een tent in de nationale parken en relatief goedkope etentjes (of zelf koken). Ik vind de westkust ook indrukwekkender dan de oostkant. Heb 2x 6 weken westkust gedaan (en nee, ik vind niet dat je in 4 weken wel klaar bent) en een jaar (incl studeren/werken) oostkant. Met €20.000 zou je als je het niet heel gek maakt wel moeten redden.
grrrlstar wijzigde dit bericht op 16-11-2020 13:42
3.47% gewijzigd
Blankepit schreef:
16-11-2020 11:22
Oeps, mijn vakantiegeld is maar 10% van dat budget, kosten dit soort vakanties echt zoveel?
Ja, maar daar sparen we wel een tijdje voor.

Voor ons was het een droomreis, iets wat je niet elk jaar doet.

het was toeval dat we het in 3 jaar, 2 keer konden doen.

Voor de eerste keer hebben we jaren gespaard en veel andere luxe dingen gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven