6 weken usa

15-11-2020 19:35 149 berichten
We willen over een paar jaar voor 6 weken naar de VS. We zijn verbonden aan de schoolvakanties. We gaan met 2 volwassen en 3 kinderen. Het liefst huren we een camper.

Wie heeft deze reis al eens gemaakt en heeft enig idee welk budget we in gedachten moeten houden.

Zelf hebben we zo’n 20.000€ in gedachten maar eigenlijk niet echt een idee of dit realistisch is.

Oh misschien wel handig om te weten. We vliegen naar New York en willen naar Florida rijden met de camper. Daar een paar dagen Disney world en dan naar huis. In de tussentijd dus rondrijden en uitjes doen
Bergje65 schreef:
16-11-2020 11:45
De westkust is qua natuurschoon niet te evenaren maar wij vonden de temperatuur in Florida super. Dat komt door de ligging aan de Atlantische Oceaan. De westkust is veel en veel heter, kijk maar eens naar de talloze bosbranden die daar jaarlijks plaatsvinden.

Nogmaals, het gaat niet om de temperatuur, wel om de luchtvochtigheid.
Florida is zeer vochtig en klam, daar voelt 38 graden heel anders aan dan de droge lucht in het westen met een zeer lage luchtvochtigheid.
Het is het klimaat, want ook California heeft kusten. ;)
prinses30 schreef:
16-11-2020 13:04
Niet de temperatuur maar de lucht vochtigheid maakt het weer in de zomervakantie onaangenaam.
Ik heb er gewoond en vond het afschuwelijk.

Inderdaad. Ik ken niemand in het zuid-oosten of Florida die de zomers daar omschrijft als "aangenaam" :proud:

En hou er rekening mee dat elke dag een flinke onweersbui er ook best in kan zitten, dat heb je in het westen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
16-11-2020 11:22
Oeps, mijn vakantiegeld is maar 10% van dat budget, kosten dit soort vakanties echt zoveel?
Niet naar Azië. Toen we met kleuters gingen waren we voor een maand met 5.000 wel klaar. Nu met tieners is het eerder 7.000 à 8.000 maar bij de VS is meer dan 10.000, ja.
prinses30 schreef:
16-11-2020 13:04
Niet de temperatuur maar de lucht vochtigheid maakt het weer in de zomervakantie onaangenaam.
Ik heb er gewoond en vond het afschuwelijk.

Jij zal dit wel snappen :proud:
https://www.youtube.com/watch?v=mVxXZhcpRfI&t=10s
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vaak in de VS geweest, zowel west- als oostkust. Florida heeft echt maar een paar leuke dingen IMHO, Bush Gardens is leuk als jouw kinderen van extreme achtbanen houden, Marco Island (bootje huren) en de Everglades. Daarbuiten vond ik het erg tegenvallen. In dorp 1heb je eerst de Taco Bell, dan de Mac en dan Burger King, in dorp 2 eerst de Burger King... Nou ja, dat dus. Miami vond ik zelf vergane glorie.
New York is echt heel druk. En als je zou overwegen Manhattan op te gaan met een camper: niet doen! Er is heel veel te doen, te veel. Is niet mijn stad.
De westkust is veel geschikter voor een camper. En ja, de natuur daar vind ik ook indrukwekkender. San Francisco is leuker dan NY. In LA de highlights doen en dan snel weer weg. Las Vegas vond ik verschrikkelijk, maar de parken daarom heen zijn heel vet. Joshua Tree in Californië is echt een aanrader, al twee keer geweest.
Fate is just the weight of circumstances
Westkust zou ik ook eerder doen dan Florida, maar Florida trekt mij ook wat minder. Yosemite vond ik erg mooi en San Diego vooral heel leuk door de cultuur. San Francisco vond ik zelf minder leuk dan New York, ik vond het aardig ruig. LA ben ik een aantal keer geweest, en vind ik vooral leuk om gezien te hebben en voor Kazu Nori (sushi tent :lol: ). De dorpjes tussen de steden in zijn ook leuk om gezien te hebben, dat is zo anders dan de steden en meer het echte leven aangezien zoveel mensen zo wonen. Met olievelden.

Als de dollar relatief laag blijft dan zal het qua kosten minder kunnen worden. Daarnaast weet ik niet of jullie elke dag buiten de deur willen eten? Dat loopt ook op en op sommige plekken moet je echt zoeken naar iets anders dan burgers.
Alle reacties Link kopieren
Ellebowie schreef:
16-11-2020 19:17
San Francisco vond ik zelf minder leuk dan New York, ik vond het aardig ruig.
Die hoor je niet vaak zeg. Zeker ook omdat San Francisco dé stad van de hippies is. Ik heb in SFO meer contact met lokalen (nee, niet op die manier) gehad dan in NY...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Ellebowie schreef:
16-11-2020 19:17
San Francisco vond ik zelf minder leuk dan New York, ik vond het aardig ruig.
Die hoor je niet vaak zeg. Zeker ook omdat San Francisco dé stad van de hippies is. Ik heb in SFO meer contact met lokalen (nee, niet op die manier) gehad dan in NY...
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
16-11-2020 19:57
Die hoor je niet vaak zeg. Zeker ook omdat San Francisco dé stad van de hippies is. Ik heb in SFO meer contact met lokalen (nee, niet op die manier) gehad dan in NY...
Ik deel de mening van Ellebowie.

Wij waren ook niet gecharmeerd van SF.
Natuurlijk waren de ijkpunten leuk om te zien, maar ik hoef er niet snel nog een keer naar toe.
Ik vind die 2 steden niet te vergelijken.
LīlyRose schreef:
16-11-2020 20:10
Ik vind die 2 steden niet te vergelijken.

Inderdaad. NY, SF en LA zijn gewoon niet te vergelijken met elkaar.
cygnus schreef:
16-11-2020 19:57
Die hoor je niet vaak zeg. Zeker ook omdat San Francisco dé stad van de hippies is. Ik heb in SFO meer contact met lokalen (nee, niet op die manier) gehad dan in NY...
Ik vond het heel ruig. Veel daklozen ook wat schrijnend was. Fisherman's Warf vooral toeristisch en andere gedeeltes wel leuk, maar niet super bijzonder eigenlijk. Kan zijn dat we net niet de goeie plekken gezien hebben, want dat was de enige stad waar we niet met lokalen waren. San Diego vond ik veel leuker doordat het nog echt wat meer het Mexicaanse van vroeger heeft.
Alle reacties Link kopieren
San Francisco is een beetje hit or miss als je niet weet waar je moet zijn of echt alleen de highlights gaat bekijken kan ik me best voorstellen dat je het niet zo bijzonder vind. Het is een waanzinnig mooie stad als je haar beter leert kennen! En de directe omgeving is heel divers en adembenemend mooi.

Zelf heb ik 4 jaar in Californië gewoond en er zijn nog steeds veel plekken die ik nog eens wil zien. Een rondreis van 6 weken is erg lang, ik zou het denk ik opsplitsen in twee reizen als dat een optie is. Op een gegeven moment zijn het gewoon teveel indrukken, en dan jaag je overal een beetje doorheen dat zou ik zelf jammer vinden.

National Parks zijn eigenlijk altijd de moeite waard en er zijn ook heel veel regional parks die fantastisch mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Yellowstone is trouwens echt mijn nummer 1 maar ligt voor een Amerika rondreis te afgelegen denk ik bovendien heb je er minimaal een week voor nodig om dat park te zien.
LAgirl82 schreef:
16-11-2020 20:14
Inderdaad. NY, SF en LA zijn gewoon niet te vergelijken met elkaar.
Het zijn andere type steden maar het is voor TO misschien wel handig om te kunnen inschatten hoe lang ze in elke stad wil zijn. Ik zou bijvoorbeeld nu zelf max 2 dagen in San Francisco zijn of zelfs overslaan, maar wel 5 dagen in New York. Met een camper ben je wel iets flexibeler dan als je alleen in hotels zit.

Edit: San Francisco zou ik nu overslaan, maar alleen omdat ik er al geweest ben. Leuk om een keer gezien te hebben. Voor TO zou ik het wel zeker een aantal dagen bezoeken. Ik was niet helemaal duidelijk en was het woordje nu vergeten :-)
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 21:51
21.04% gewijzigd
Lady_Demeanor schreef:
16-11-2020 20:27
Yellowstone is trouwens echt mijn nummer 1 maar ligt voor een Amerika rondreis te afgelegen denk ik bovendien heb je er minimaal een week voor nodig om dat park te zien.
Daar wil ik ook een keer naartoe, het ligt alleen zo in het midden en je moet er speciaal voor naartoe gaan.
Alle reacties Link kopieren
my 2cents :)

wij wonen in Buffalo NY en qua prijzen is t 9 van de 10 keer goedkoper om naar toronto te vliegen dan NYC (7 uurtjes rijden vanaf Buffalo) en maar 2 uurtjes van Niagara Falls, sowieso MOET je die van de Canadese en de Amerikaanse kant bekijken. NF Canada is ook grappig toeristisch en wat dat betreft een aanrader. Rond Lake Erie en Lake Ontario zijn veel mooie RV plekken en de Adirondacks zijn zeker een aanrader als je van hiken en de natuur houdt.

Richting Maine kan je walvissen bekijken en dan zoetjes aan richting zuiden. Wij zijn nog nooit Naar de westkust geweest en dat is ook omdat er hier zoveel te doen en te zien is.
LAgirl82 schreef:
15-11-2020 20:19
Zo de staten Arizona, Utah, Nevada en California.
Je hebt Canyons, nationale parken, prachtige kusten, woestijnen, alles!

Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding
Dit is wat wij zouden willen doen in de zomer van 2022! Eventueel ook Texas. We zijn pas nét begonnen ons te oriënteren. Florida en New York hebben we al gehad).

Iemand hier ervaring met auto en hotels of camper? Wij zijn ook met drie kinderen met een heel groot leeftijdsverschil (pubers en peuter). Is 20.000 euro echt nodig? Vind ik wel best veel...

Wij twijfelen wel of we Amerika moeten doen, of Canada.
anoniem_400771 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 21:01
5.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog even qua weer, de zomer is koud en mistig in San Francisco maar kan erg juist warm zijn een half uur verderop in de east Bay. En wine county (Napa, Sonoma etc) LA is warm, San Diego is heerlijk qua weer! Met een camper zou ik geen enkele grote stad in willen in de vs, dat kan je echt beter met een auto doen.

San Francisco overslaan, tja dat kan.. Ik dan mis je wel:
de golden gate
een wandeling door een van de talloze parkjes in de stad.
De geur van de eucalyptus bomen
Op een van de schommels voor volwassenen over de stad uitkijken.
Popos zoals de hypermoderne openbare daktuin aangelegd door Salesforce zien (zoeken naar de public open spaces zijn een leuke dagbesteding)
De Japanese tea garden of de cal Academy of Sciences
een waterval in het golden date park of bootje varen daar.
Zeilen in de bay
Alcatraz zien
Het Exploratorium
Private galleries waar je op afspraak gratis naar binnen mag en de meest waanzinnige werken kan zien bijvoorbeeld op de pier onder de bay bridge
Eten wat je maar wil you name it they have it!
De mooiste Murals spotten
En nog heel veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ellebowie schreef:
16-11-2020 20:45
Daar wil ik ook een keer naartoe, het ligt alleen zo in het midden en je moet er speciaal voor naartoe gaan.
It is worth it.

Sterker nog als je me laat kiezen tussen 2 weken Yellowstone of 6wk rondreis kies ik Yellowstone!
Lady_Demeanor schreef:
16-11-2020 21:10
It is worth it.

Sterker nog als je me laat kiezen tussen 2 weken Yellowstone of 6wk rondreis kies ik Yellowstone!
Misschien toch maar een keer doen als Corona wat minder is. Ik woon in de VS, maar rijden is alsnog veel te ver.

Oh en ik zou als ik TO was wel naar San Francisco gaan, alleen voor een 2e keer misschien overslaan ;) Ik verander het berichtje wel iets.
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 21:54
19.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lotus73slmph schreef:
16-11-2020 20:50
my 2cents :)

wij wonen in Buffalo NY en qua prijzen is t 9 van de 10 keer goedkoper om naar toronto te vliegen dan NYC (7 uurtjes rijden vanaf Buffalo) en maar 2 uurtjes van Niagara Falls, sowieso MOET je die van de Canadese en de Amerikaanse kant bekijken. NF Canada is ook grappig toeristisch en wat dat betreft een aanrader. Rond Lake Erie en Lake Ontario zijn veel mooie RV plekken en de Adirondacks zijn zeker een aanrader als je van hiken en de natuur houdt.

Richting Maine kan je walvissen bekijken en dan zoetjes aan richting zuiden. Wij zijn nog nooit Naar de westkust geweest en dat is ook omdat er hier zoveel te doen en te zien is.
Dit lijkt me ook gaaf en dan I het seizoen dat je het beste oesters en lobster kan eten!! Is dat in de zomer??
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
16-11-2020 20:51
Dit is wat wij zouden willen doen in de zomer van 2022! Eventueel ook Texas. We zijn pas nét begonnen ons te oriënteren. Florida en New York hebben we al gehad).

Iemand hier ervaring met auto en hotels of camper? Wij zijn ook met drie kinderen met een heel groot leeftijdsverschil (pubers en peuter). Is 20.000 euro echt nodig? Vind ik wel best veel...

Wij twijfelen wel of we Amerika moeten doen, of Canada.
Wij hebben ongeveer deze route in 2018 in 4 weken gedaan, huurauto en hotels/cabins maar wel met zijn drieën i.p.v. 5. Wij waren all in 8000 euro kwijt en dat had goedkoper gekund (bv dure hotels gehad in San Francisco en Las Vegas) dus als je inderdaad 6 weken wilt gaan met 5 kids moet je echt wel flink de 20k blijven.
Wij hebben een vergelijkbare route gedaan een paar jaar geleden. 4 personen, bijna 4 weken. Bijna 12000 euro. Maar onze eerste verre reis. Niet handig in zaken besparen. De reis erna was 5000 euro goedkoper.

Lady-demeanor, voor komende zomer hebben we Yellowstone geboekt staan. Een week en dan nog twee weken omgeving erom heen. De vraag is of het kan doorgaan. Anders moeten we het een jaar uitstellen
Alle reacties Link kopieren
@Lisbeth, ben wel benieuwd hoe jouw route eruit zou zien?

Ik ben ook alweer aan het fantaseren voor een volgende verre reis. Denk over 2 jaar. Waarschijnlijk wil ik nu een keer een ander werelddeel. We zijn met onze pubers nu 3x ver weg geweest waarvan 2x naar Amerika (maar nog niet naar het westen) en wil ze nu misschien een heel ander continent laten zien. Qua kosten is Azië wel een keer interessant en verwacht ik een stuk goedkoper. Misschien Thailand, of Sri Lanka i.c.m. Malediven, of Indonesië. Of Afrika? Of een cruise combineren met een rondreis? Zucht. Allemaal leuk! Wel ideeën maar niets concreets. Wordt sowieso geen zomer 2021.

Maar....Amerika kriebelt toch ook weer! Zo moeilijk keuzes maken! Veel te veel moois in de wereld.
Gaan we voor een nieuw werelddeel, es echt iets anders of toch weer naar ons favoriete USA?!
Dat vinden we gewoon allemaal zo’n fijn land en voelen we ons thuis.
Maar dan wel iig een nieuw stuk. Dus ik heb al es zitten knutselen voor een route en Yellowstone lijkt me ook wel wat.
Grofweg had ik dit in een opzetje staan:

Las Vegas
Grand Canyon
Horshoe Bend / Lake Powel
Antelope Canyon - Bryce Canyon
Capitol Reef
Moab / Arches NP
Vernal - Jackson
Yellowstone (Mammoth Hot Springs/Grand Prismatic Spring)
Grand Tetons
Salt Lake City

Ik vind Yellowstone wel lastig liggen inderdaad. Je moet er zo omheen plannen ofzo, het ligt niet echt lekker in een route.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven