6 weken usa

15-11-2020 19:35 149 berichten
We willen over een paar jaar voor 6 weken naar de VS. We zijn verbonden aan de schoolvakanties. We gaan met 2 volwassen en 3 kinderen. Het liefst huren we een camper.

Wie heeft deze reis al eens gemaakt en heeft enig idee welk budget we in gedachten moeten houden.

Zelf hebben we zo’n 20.000€ in gedachten maar eigenlijk niet echt een idee of dit realistisch is.

Oh misschien wel handig om te weten. We vliegen naar New York en willen naar Florida rijden met de camper. Daar een paar dagen Disney world en dan naar huis. In de tussentijd dus rondrijden en uitjes doen
Mamaonbekend. Dit is de route die we bedacht hadden maar hier kan nog aan geknutseld worden

Dag 1 aankomst denver
dag 2 denver-cheyenne
Dag 3 cheyenne-badlands
dag 4 badlands- custer State park/Black Hills (custer)
dag 5 custer State park/Black Hills (custer)
dag 6 Black Hills (Deadwood)
dag 7 Black Hills ( keyhole)
dag 8 Keyhole-buffalo
dag 9 buffalo-cody
dag 10 cody-yellowstone overnachting lake lodge cabins
dag 11 yellowatone overnachting lake lodge cabins
dag 12 yellowstoneovernachting mammoth springs
dag 13 yellowstoneovernachting mammoth springs
dag 14 yellowstone overnachting old faithfull lodge cabins
dag 15yellowstone old faithfull lodge cabins
dag 16 yellowstone grand teton
dag 17 grand teton
dag 18 grand teton-craters of the moon
dag 19 craters of the moon-SLC
dag 20 SLC- dinosaur national monument
dag 21 dinosaur –glenwood springs
dag 22 glenwood springs- RMNP
dag 23 RMNP
dag 24 RMNP
dag 25 RMNP-denver
dag 26 denver -huis
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lisbeth. Echt rondom Denver dus en veel natuurparken.
Ik heb ook wel een opzetje die kant op staan (en dan zonder Yellowstone want dat is niet te doen), en meer in combinatie met Texas dus. Maar dan Albuquerque opgenomen, met Pretpark Cliffs Amusement Park. En dan ook White Sands NP en verder naar Big Bend en San Antonio. Maar die route loopt nog niet lekker en zal het wel niet worden, áls het al opnieuw Amerika wordt.
We hebben het gebied boven las Vegas al een keer gedaan. Dus monument valley, canyonlands, arches, etc etc
Prachtig maar de grootste klacht van de kinderen was dat het toch wel erg veel rotsen waren. Ze misten het groen wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zouden ze eerder klagen als er geen dagje water-/pretpark in zou zitten :-D
Zo zie je, ieder zijn wensen en voorkeuren.
ooh hier willen ze juist geen pretparken, waterparken etc. want veel te druk en veel te veel lawaai. die van mij willen rust, stilte en natuur. en veel dieren. ik heb geen standaard pubers zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Yellowstone is heel bijzonder. Zeer de moeite waard. In Denver heb je trouwens nog een echte drive in-bioscoop. Vrij makkelijk aan te rijden vanaf de hotels bij het vliegveld in de buurt (wel een eindje rijden maar heel recht toe-recht aan) en het is echt een leuke ervaring. https://www.88drivein.net/
Alle reacties Link kopieren
6 weken is écht lang hoor. Vergeet niet dat je eigenlijk elke dag indrukken opdoet en dat je gewoon heel veel ziet. Een dagje luieren oke, maar je reist niet dat hele eind om 3 of 4 dagen alleen maar in een huisje te zitten en een boek te lezen aan het zwembad.
Wij gaan meestal 3 tot 4 weken en komen dan kapót terug. En eigenlijk hebben we dan bij thuiskomst nog vakantie nodig om uit te rusten. Zeker met tieners zou ik zn lange vakantie niet doen. Dan beginnen ze al weer kei moe aan hun school. 5 weken als max zou ik aanhouden.
Trouwens, na zo veel weken ben je de fastfood, de amerikaanse overdrevenheid en de weidse landschappen wel weer zat en is boodschappen doen bij de Jumbo en een boterham met kaas eten ook gewoon weer fijn.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
17-11-2020 09:33
ooh hier willen ze juist geen pretparken, waterparken etc. want veel te druk en veel te veel lawaai. die van mij willen rust, stilte en natuur. en veel dieren. ik heb geen standaard pubers zeg maar
haha, ik ook niet. Hier ook vooral geen drukte en lawaai voor de pubers. Hoewel Universal Hollywood leuk was om gezien te hebben was het echt niet de topper van de vakantie bijvoorbeeld.
Boarn schreef:
17-11-2020 15:18
6 weken is écht lang hoor. Vergeet niet dat je eigenlijk elke dag indrukken opdoet en dat je gewoon heel veel ziet. Een dagje luieren oke, maar je reist niet dat hele eind om 3 of 4 dagen alleen maar in een huisje te zitten en een boek te lezen aan het zwembad.
Wij gaan meestal 3 tot 4 weken en komen dan kapót terug. En eigenlijk hebben we dan bij thuiskomst nog vakantie nodig om uit te rusten. Zeker met tieners zou ik zn lange vakantie niet doen. Dan beginnen ze al weer kei moe aan hun school. 5 weken als max zou ik aanhouden.
Nou dit, ik wil het toch nog even aanhalen.

@To, ik zou je reistijd met kinderen toch echt even herzien. Het is echt belangrijk dat ze tijd krijgen ook weer te aclimatiseren voordat we weer naar school moeten. Daarbij is 3-4 weken echt zat tijd om geweldige dingen te doen en onvergetelijke indrukken te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
17-11-2020 15:18
6 weken is écht lang hoor. Vergeet niet dat je eigenlijk elke dag indrukken opdoet en dat je gewoon heel veel ziet. Een dagje luieren oke, maar je reist niet dat hele eind om 3 of 4 dagen alleen maar in een huisje te zitten en een boek te lezen aan het zwembad.
Wij gaan meestal 3 tot 4 weken en komen dan kapót terug. En eigenlijk hebben we dan bij thuiskomst nog vakantie nodig om uit te rusten. Zeker met tieners zou ik zn lange vakantie niet doen. Dan beginnen ze al weer kei moe aan hun school. 5 weken als max zou ik aanhouden.
Trouwens, na zo veel weken ben je de fastfood, de amerikaanse overdrevenheid en de weidse landschappen wel weer zat en is boodschappen doen bij de Jumbo en een boterham met kaas eten ook gewoon weer fijn.
Dat je doodmoe terugkomt herken ik wel. Je gaat tenslotte dus niet zo ver weg om alleen maar te luieren. Je wilt veel zien, doen, meemaken. Heel veel op pad, de warmte erbij. Het zijn geen luiervakanties, hoe gaaf ook alles is.

Maar dat je de fastfood en vriendelijkheid etc dan zat bent, herken ik niet hoor! Ik hou dr van, voel me heerlijk in Amerika. Geniet elke dag opnieuw van het eten, en niet alleen fastfood. Zulke lekkere keukens daar ook, maar ook de ketens zijn heerlijk. En alles zo ruim opgezet, alles is big, de suhsine erbij en overal heppie de peppie, I :heart: it !
Kan echt alweer heimwee hebben als ik thuis ben. Zou het liefst elk jaar minstens een keer (of vaker haha) naar Amerika gaan, nog los van de andere verre reizen die ik wil maken.
Helaas laat mijn budget dat niet toe. Maar dat ik er nog een keer opnieuw kom, dat staat voor mij vast.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 17-11-2020 18:01
0.27% gewijzigd
Wij waren het na bijna 4 weken ook nog niet zat. Het was dat we terug naar de katten wilde. En fastfood hebben we niet zo vaak gedaan al had onze jongste een voorliefde voor denny’s ontwikkeld.
lisbeth schreef:
17-11-2020 17:41
Wij waren het na bijna 4 weken ook nog niet zat. Het was dat we terug naar de katten wilde. En fastfood hebben we niet zo vaak gedaan al had onze jongste een voorliefde voor denny’s ontwikkeld.
Iets wel of niet zat zijn heeft natuurlijk niets te maken met kids (en jezelf) te laten acclimatiseren voordat je weer naar school/werk moet.
Alle reacties Link kopieren
Mooie route Lisbeth. Wij hadden zo goed als dezelfde route gepland voor aankomend jaar. Augustes vorig jaar hadden we met de eerste voorzichtige plannen gemaakt en informatie opgevraagd voor 2021. We wilden er op tijd bij zijn. Nu hoop ik op 2022, maar dan moeten eerst de besmettingen een stuk minder zijn in Amerika.

Tips om het goedkoop te houden of andere leuke dingen hoor ik graag.
Benzine is sowieso een stuk goedkoper dan in Nederland en wat misschien ook helpt is om genoeg eten voor ontbijt, lunch en eventueel avondeten in de camper te hebben (of hotel). Dan hoef je niet per se 3 keer op een dag uiteten en heb je altijd iets achter de hand. En regelmatig dingen doen die weinig geld kosten zoals parken bezoeken of naar het strand gaan.

Qua keukens ligt het denk ik wel aan waar je zit, waar ik zit is het veel gericht op burgers en fastfood.
Alle reacties Link kopieren
Gave reis lisbeth! En qua tij denk ik precies goed! Hopelijk kan je tegen die tijd gewoon weer reizen
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic , ga het straks helemaal bijlezen. Hier ook de wens om naar de west kust te gaan en wat nat.parken aan te doen. Stiekem hopen we op komende zomer maar vrees dat het dan nog niet gaat lukken qua Corona.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zeker team Zuid-Westen!
Wij zijn in 2016 8 weken naar de USA geweest, 2 weken daarvan regio New York/Washington, en daarna 6 weken Zuid-Westen (met tent en hotels/B&B's). Onze kosten voor 2 volwassenen ca 15k.

Ik heb toen heel veel informatie gehaald van www.ontdek-amerika.nl en www.allesamerika.com.
Aan die laatste website hangt ook een goed forum met een schat aan informatie. Je kunt daar advies vragen en veel info vinden over routes, dagplanning, hotels, camperhuur en alle aanverwante zaken. Ook vind je daar veel verschillende 'typen' reizigers, dus ook veel ervaringen van mensen met gezinnen.
Succes en plezier met de voorbereidingen!
Ik vond Florida ook saai. Zéker Disney World. Vergane glorie. Warner Bros / Harry Potter park was veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker. En dat zit ook bij LA dacht ik tegenwoordig?

Aangezien het hier 'alle experts verzamelen' is.... ik zie allemaal prijzen voor hele gezinnen langskomen.

Wat zou het volgens jullie kosten als je zo'n reis in je eentje maakt met een huurauto?
Alle reacties Link kopieren
Op Youtube is een vlogster die twee keer naar Amerika is geweest met man en twee kinderen met een camper, volgens mij ook naar de westkust. In haar playlist staan vakantievlogs uit 2017 en 2019 misschien eens leuk om naar te kijken. Het is Marlous https://www.youtube.com/user/77Marlous/playlists.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-11-2020 15:41

Wat zou het volgens jullie kosten als je zo'n reis in je eentje maakt met een huurauto?
Dat weet Redbulletje denk ik wel, die is volgens mij al een paar keer alleen die kant op geweest.
Qua fastfood vond ik in-n-out burger wel lekker, en daar heb ik nu ook zin in. :heart:
Als je 6 weken hebt kun je het noordwesten met 't zuidwesten combineren. Dus Yellowstone/Grand Tetons in combinatie met Vegas, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Tahoe etc.

Wat is je reden om met 'n camper te willen? Met 'n grote SUV en in motels heb je meer gemak (eigen kamers voor julliezelf en de kids en privé sanitair) en kun je lekkerder doorrijden dan met zo'n log gevaarte waarmee je niet overal kunt komen.
dolfje schreef:
18-11-2020 17:29
Dat weet Redbulletje denk ik wel, die is volgens mij al een paar keer alleen die kant op geweest.
Mijn langste reis was 31 dagen met 'n midsize SUV en in motels, cabins en op ranches en ik denk dat ik alles bij elkaar toen wel 6000 euro kwijt was.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2020 18:55
Mijn langste reis was 31 dagen met 'n midsize SUV en in motels, cabins en op ranches en ik denk dat ik alles bij elkaar toen wel 6000 euro kwijt was.
Maar ik denk dat jij niet echt op de kosten let van eten en hotels etc ? Of dat is een vooroordeel wat ik van je heb :P
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk vooruitzicht! Team Westen hier. Heb beiden gedaan met camper:
- de hele westkust van LA tot Seattle, met wat bochtjes landinwaarts. En toen met de ferry van Seattle naar Vancouver Island (camper ingeleverd in Seattle). Ik zou graag weer terug gaan naar de Highway 1 - de kustroute van LA naar SF. Waren mijn eerste meters in Amerika en ik had zo’n ongelofelijke rottijd achter de rug dat dat dubbel indruk maakte denk ik. Vooral Californië heeft een ruige, prachtige natuur en kustlijn.
- rondje Oostkust van New York (paar dagen de stad zelf, leuk om gedaan te hebben maar ik vind het een hysterische stad) via Vermont, New Hampshire, naar Maine (Acadia NP vond ik ook prachtig) en terug naar Boston. Anders dan jouw plan dus, maar misschien qua temperatuur wel wijzer. Alleen geen Disney op de route. Natuur lijkt meer op Europa, ook mooi, maar niet zo indrukwekkend als de westkust.

Ik kwam gelukkig niet in de buurt van de € 20.000, maar zat in de rand van het hoofdseizoen en begin naseizoen met leuke aanbieding, dat scheelt natuurlijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven