6 weken usa

15-11-2020 19:35 149 berichten
We willen over een paar jaar voor 6 weken naar de VS. We zijn verbonden aan de schoolvakanties. We gaan met 2 volwassen en 3 kinderen. Het liefst huren we een camper.

Wie heeft deze reis al eens gemaakt en heeft enig idee welk budget we in gedachten moeten houden.

Zelf hebben we zo’n 20.000€ in gedachten maar eigenlijk niet echt een idee of dit realistisch is.

Oh misschien wel handig om te weten. We vliegen naar New York en willen naar Florida rijden met de camper. Daar een paar dagen Disney world en dan naar huis. In de tussentijd dus rondrijden en uitjes doen
dolfje schreef:
18-11-2020 18:58
Maar ik denk dat jij niet echt op de kosten let van eten en hotels etc ? Of dat is een vooroordeel wat ik van je heb :P
Nou, sommige accommodatie in de natuurparken is echt heel erg prijzig, dus ik had wel 'n maximum per overnachting in m'n hoofd waar ik niet over heen wilde en de wat duurdere kon ik weer compenseren met 'n Super8 of ander betaalbare motelketen die overigens ook prima zijn. Geloof dat de duurste op mijn noordwest (incl Canada) 160 dollar per nacht was en in zuidwest 150 voor The View in Monument Valley. Voor die prijzen kun je daar nu niet meer terecht volgens mij. In het zuidoosten heb ik bijna alleen maar goedkope keten motels gekozen die rond de 80 dollar per nacht waren.
Boarn schreef:
17-11-2020 15:18
6 weken is écht lang hoor. Vergeet niet dat je eigenlijk elke dag indrukken opdoet en dat je gewoon heel veel ziet. Een dagje luieren oke, maar je reist niet dat hele eind om 3 of 4 dagen alleen maar in een huisje te zitten en een boek te lezen aan het zwembad.
Wij gaan meestal 3 tot 4 weken en komen dan kapót terug. En eigenlijk hebben we dan bij thuiskomst nog vakantie nodig om uit te rusten. Zeker met tieners zou ik zn lange vakantie niet doen. Dan beginnen ze al weer kei moe aan hun school. 5 weken als max zou ik aanhouden.
Trouwens, na zo veel weken ben je de fastfood, de amerikaanse overdrevenheid en de weidse landschappen wel weer zat en is boodschappen doen bij de Jumbo en een boterham met kaas eten ook gewoon weer fijn.
Mijn langste was 31 dagen, maar had nog weken door willen reizen! Ik voel me er zó thuis! Die uitgestrekte leegheid en de vriendelijkheid van de bevolking doet me zo goed. Ik heb er ook heerlijk kunnen eten. En de Walmart is ook een genot om rond te snuffelen en de dagelijkse snaai voor onderweg in te slaan. Had ook aan 't begin van m'n reis een koelbox en paninitoaster gekocht. Heb niet altijd zin om in 'n diner te gaan ontbijten en soms was ik 's avonds ook bekaf en dan kon ik ook lekker 'n panini maken op m'n kamer.
Alle reacties Link kopieren
Qua keten vond ik Panda Express ook heerlijk!

Trouwens, TO reageert helemaal niet meer....
Had van iemand gehoord dat de Orange Chicken bij Panda geweldig was, dus dat heb ik in Florida idd ook 'n keer gegeten. Alleen jammer dat ze er geen friet bij serveren ;-D'

Ik ben meer van de steakhouses en de gumbo!
Ja die Orange Chicken is heerlijk! Heb zelfs een paar flesjes van de originele saus mee naar huis genomen en het thuis eens nagemaakt :-P)
Maar de panda Express niet voor elke dag natuurlijk, maar wel een fijne afwisseling. Naast al die andere heerlijke gerechten/restaurants en de steaks inderdaad!
Oh....ik wil terug !!
Ik vond Panda express veel te zoet. Hebben het een paar keer gehad en toen was ik er wel klaar mee. Wij aten in pubs maar ook vrij vaak in Thaise of Texmex restaurants. Maar ik was het na een week of 3 wel een beetje beu om uit eten te gaan.
Soms heb je cabins met 'n eigen kookgelegenheid en dat is ook wel 'ns lekker, gewoon even wat in de pan/magnetron gooien en op de bank voor de tv eten. Pizza's mee naar hotel nemen deed ik ook regelmatig. Van 'n hele dag indrukken en rijden ben ik 's avonds echt op.
Ja dat is wel fijn. Wij hadden in een hotel op Hawaii een magnetron in de kamer en een flinke koelkast dus heel handig voor de Doggybags.
redbulletje schreef:
18-11-2020 19:26
Nou, sommige accommodatie in de natuurparken is echt heel erg prijzig, dus ik had wel 'n maximum per overnachting in m'n hoofd waar ik niet over heen wilde en de wat duurdere kon ik weer compenseren met 'n Super8 of ander betaalbare motelketen die overigens ook prima zijn. Geloof dat de duurste op mijn noordwest (incl Canada) 160 dollar per nacht was en in zuidwest 150 voor The View in Monument Valley. Voor die prijzen kun je daar nu niet meer terecht volgens mij. In het zuidoosten heb ik bijna alleen maar goedkope keten motels gekozen die rond de 80 dollar per nacht waren.

Oef ja 80 dollar nog best prijzig. Dan scheelt het toch als je met z'n tweeën bent.

Vond je het wel veilig voelen, als vrouw alleen? Misschien kijk ik te veel series over seriemoordenaars.....
80 dollar is een koopje. Wij probeerde altijd gemiddeld tussen de 100-110 dollar per nacht kwijt te zijn. Maar de prijzen stijgen jaarlijks.
De regio is trouwens wel belangrijk. Californië is best prijzig, Utah en Arizona vonden wij weer meevallen. Yellowstone is belachelijk duur.
MarvelousMrsMaisel schreef:
19-11-2020 13:50
Oef ja 80 dollar nog best prijzig. Dan scheelt het toch als je met z'n tweeën bent.

Vond je het wel veilig voelen, als vrouw alleen? Misschien kijk ik te veel series over seriemoordenaars.....
Ja ik voelde me veilig,zeker in rural Amerika en natuurparken. Steden hou ik niet zo van en Atlanta vooral vond ik grimmig aanvoelen.
lisbeth schreef:
19-11-2020 13:58
80 dollar is een koopje. Wij probeerde altijd gemiddeld tussen de 100-110 dollar per nacht kwijt te zijn. Maar de prijzen stijgen jaarlijks.
De regio is trouwens wel belangrijk. Californië is best prijzig, Utah en Arizona vonden wij weer meevallen. Yellowstone is belachelijk duur.
Dat viel mij idd ook op dat het steeds duurder wordt. Mijn laatste reis was in 2017 en toen was 80 dollar voor ketens wel te vinden terwijl ik in 2011 nog voor dat bedrag een cabin in Yellowstone had. En de hotelkamers in het Viewhotel in Monument Valley waren rond de 150 tien jaar geleden, maar kosten nu bijna 't dubbele.
dolfje schreef:
18-11-2020 21:46
Ik vond Panda express veel te zoet. Hebben het een paar keer gehad en toen was ik er wel klaar mee. Wij aten in pubs maar ook vrij vaak in Thaise of Texmex restaurants. Maar ik was het na een week of 3 wel een beetje beu om uit eten te gaan.
Wij kochten wel eens zo'n wegwerpbarbecue bij Walmart als we van te voren wisten dat we een cabin in de natuur hadden. Vlees halen (dat is soms trouwens nog wel een uitdaging om dat in kleine hoeveelheden te kopen) En daar dan lekker brood bij, of chili beans in de magnetron. Soms mag je ook een gasbarbecue gebruiken als het bosbrandgevaar hoog is.
wij zaten in housekeeping camp in yosemite. de amerikaanse versie van een camping zeg maar. was super leuk. we waren omringd door amerikaanse families die daar gewoon drie weken zaten. we kregen van buurman drie tenten verderop brandhout. buurvrouw rechts leerde ons hoe je op de juiste manier marshmellows maakt. Boven vuur uiteraard en diezelfde buurvrouw kwam de dag erna met pancakes voor de kinderen.

ik ben verzot op amerikanen. ze zijn overdreven, luidruchtig maar ook enorm behulpzaam. we hadden tijdens een wandeling te weinig water meegenomen. we rekende op een waterpunt die bleek afgesloten zijn. toen heeft een hele groep amerikanen een deel van hun water afgestaan. ieder schudde een beetje over in onze flessen.
Helemaal mee eens. Amerikanen zijn over het algemeen heel behulpzaam en vriendelijk! Zeker in de buitengebieden! Daar heb je elkaar ook echt nodig.

Qua kosten klopt het dat alles steeds duurder wordt, maar je kan als je ruim vooruit plant op campings terecht tegen best redelijke prijzen. Wel echt ver van tevoren boeken. Wat natuurlijk lastig is als je op de bonnefooi gaat (hoewel je ook wel last minute kan gaan en hopen op cancellations.

Mijn ervaring is wel dat de plekjes die het mooist zijn (ook de leukste rv parks) redelijk snel vol zijn. KOA campings zijn meestal erg mooi (maar ook erg duur).

Trouwens is het niet bijna overal duurder, ik bedoel als je 5-10 jaar geleden vakantie ging naar Spanje of Tsjechië betaalde je toch ook veel minder dan nu?
Het zal ongetwijfeld bijna overal duurder zijn. Maar ik ben gewend in Azië voor 40 euro een prachtige kamer te kunnen scoren....dan vind ik 80-100 dollar voor een motelkamer.....aan de prijs.

En in m'n eentje om de zoveel nachten een tent opzetten...nee. Ik wacht dus nog maar even met een Amerika tripje tot ik een reisgenoot gevonden heb.
Het is vast al voorbij gekomen, maar het westen is top!

San Fransisco, Las Vegas, Bryce, Zion, Arches National Park. Yosemite.
Antelope Canyon niet te vergeten!

Arches is wel stukkie extra rijden, maar zeker de moeite waard!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
MarvelousMrsMaisel schreef:
20-11-2020 10:10
Het zal ongetwijfeld bijna overal duurder zijn. Maar ik ben gewend in Azië voor 40 euro een prachtige kamer te kunnen scoren....dan vind ik 80-100 dollar voor een motelkamer.....aan de prijs.

En in m'n eentje om de zoveel nachten een tent opzetten...nee. Ik wacht dus nog maar even met een Amerika tripje tot ik een reisgenoot gevonden heb.
Voor 80-100 dollar zit je tegenwoordig echt aan de onderkant van de markt, dat zou ik een alleen reizend persoon niet aanraden.
Is er iemand hier al eens op rondreis geweest in Texas ? En zo ja, heb je een reisblog bijgehouden (link mag per PB en ja ik ben discreet).

Ik overweeg een rondreis naar/in/via texas maar kan er relatief weinig over vinden , en wat ik vind is vooral de enorme afstanden.. Big Bend lijkt me prachtig maar verder ... ik twijfel dus..
lisbeth schreef:
19-11-2020 13:58

De prijzen van hotelkamers in het zuidwesten zijn echt enorm gestegen. Ik had toch een goedkoper beeld door de verhalen van anderen. Ik ben vorig jaar gegaan in mei/juni, dus niet eens hoogseizoen.
Ik heb via Reismaatje.nl een reismaatje gevonden waar het heel goed mee klikte. Zo konden we alle kosten door twee delen.
Ik zie dat de TS met 5 personen wil reizen. Dat maakt een enorm verschil met 3 of 4 personen, vanwege de hotelkamers. Wij namen met zijn tweeën een double queen, zodat we allebei ons eigen bed hadden, maar daar kun je dus met 4 personen op slapen voor de prijs van 1 kamer. Met 5 personen heb je toch minstens 2 kamers nodig.
Wij waren voor 23 overnachtingen zo'n 3000 euro kwijt dus gemiddeld 130 euro per nacht. Duurste overnachting was midden in de Grand Canyon (240 dollar) en ook Yosemite was aardig aan de prijs (200 dollar per nacht) en dan zaten we nog een half uur rijden van de ingang. We hebben wel geprobeerd om overal dichtbij te zitten zonder de hoofdprijs te betalen.
Ik was uiteindelijk 4800 euro kwijt voor 28 dagen: 1500 overnachtingen, 600 euro vlucht SF, 320 euro huurauto (640, prijs gedeeld met reismaatje), 225 euro benzine (450, prijs gedeeld met reismaatje) en dan nog 1800 euro voor al die dagen (uit)eten en uitstapjes (en voor de goede rekenaar die niet op 4800 euro uitkomt, ik ben van die 28 dagen een paar dagen alleen in SF geweest, dat kostte ongeveer 350).

Dus als ik voor de TS ga rekenen voor 4 weken dan zit je toch wel aan 20.000 euro.
vlucht 3000 euro (5x 600 euro)
overnachtingen 7000 euro (130 euro per nacht x 26/27 nachten x 2 kamers)
huurauto 1000 euro
benzine 500 euro
eten en uitstapjes 8000 euro (400 euro per persoon per week)
Adelaar81 schreef:
20-11-2020 10:54
Voor 80-100 dollar zit je tegenwoordig echt aan de onderkant van de markt, dat zou ik een alleen reizend persoon niet aanraden.
Nee joh, daar kon ik prima van in de bekende ketens zoals Econo Lodge, Best Western, Super8, Days Inn etc. Het biedt meer kwaliteit dan een gemiddeld hotel in West Europa. Prima boxspringbedden en in je basic ensuite staan vaak ook nog badproducten. Ook zijn het juist de roadside motels die allemaal voorziening hebben om je mobiel naast je bed op te laden.
redbulletje schreef:
20-11-2020 17:15
Nee joh, daar kon ik prima van in de bekende ketens zoals Econo Lodge, Best Western, Super8, Days Inn etc. Het biedt meer kwaliteit dan een gemiddeld hotel in West Europa. Prima boxspringbedden en in je basic ensuite staan vaak ook nog badproducten. Ook zijn het juist de roadside motels die allemaal voorziening hebben om je mobiel naast je bed op te laden.
Klopt, dat zijn prima hotels, maar onze ervaring van 2018 en 2019 is dat ook die hotels in het hoogseizoen in prijs omhoog schieten tot iets van 130-140 euro. Dan zit je met een kamer van 80 euro wel in een hotel waar ik liever niet zou slapen als vrouw alleen. Een jaar of 10 geleden waren die ketens wel ongeveer 80-100 euro in het hoogseizoen. Maar misschien dat post-covid de prijzen omlaag gaan....?
poldervrouw schreef:
20-11-2020 13:51
Is er iemand hier al eens op rondreis geweest in Texas ? En zo ja, heb je een reisblog bijgehouden (link mag per PB en ja ik ben discreet).

Ik overweeg een rondreis naar/in/via texas maar kan er relatief weinig over vinden , en wat ik vind is vooral de enorme afstanden.. Big Bend lijkt me prachtig maar verder ... ik twijfel dus..
Texas staat bij mij ook hoog op mijn verlanglijstje. Ik zou absoluut naar Fort Worth willen en naar Cadillac Ranch (route 66) en uiteraard Hill Country voor het blue bonnet seizoen (eind maart/begin april)
Adelaar81 schreef:
20-11-2020 17:19
Klopt, dat zijn prima hotels, maar onze ervaring van 2018 en 2019 is dat ook die hotels in het hoogseizoen in prijs omhoog schieten tot iets van 130-140 euro. Dan zit je met een kamer van 80 euro wel in een hotel waar ik liever niet zou slapen als vrouw alleen. Een jaar of 10 geleden waren die ketens wel ongeveer 80-100 euro in het hoogseizoen. Maar misschien dat post-covid de prijzen omlaag gaan....?
Ik reis dan ook nooit in 't hoogseizoen dus daar heb ik gelukkig geen last van. In de Smokies heb ik ook wel in motels geslapen die niet bij een keten hoorden maar nooit in gribus buurten. Bij een verplaatsing vanuit Tennessee naar Florida en ik ergens onderweg in Georgia dus zou stoppen als ik slaap kreeg, heb ik gewoon de borden op de highway in de gaten gehouden en een afslag genomen waar alle bekende ketens vertegenwoordigd waren. Dat voelde toch betrouwbaarder dan waar er maar ééntje zou zijn.
Eendje, in de natuurparken is over het algemeen duur dat klopt. Het voordeel is dat je minder reistijd hebt. We hebben 1 keer net buiten sequoia gezeten en we waren toch al gauw een uur aan het rijden.
In Yosemite is housekeeping redelijk budgettair vriendelijk. Grand canyon is vrij prijzig dat klopt.
Wij probeerde overal de goedkoopste optie te vinden. En vaak boeken, zoeken, iets anders boeken, verder zoeken, weer iets nieuws boeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven