Alleen naar India

29-08-2019 12:38 69 berichten
Goeiemiddag,

eindelijk is de kogel door de kerk en heb ik mijn reis geboekt naar India.
Ik ga er drie weken alleen rondtrekken (Delhi-Jodhpur-Udaipur-Jaipur-Agra en Varanasi).
Ik vind hierover geen recente topics terug, dus daarom maak ik er een nieuw.
Nog lezer(s)essen hier die alleen door India zijn getrokken? Wat zijn jullie ervaringen?
(als ik mijn omgeving moet geloven ben ik gek en kom ik niet heelhuids terug).
De eerste nacht verblijf ik in een goed aangeschreven sterrenhotel, de andere nachten in hostels of op de trein.
Ophaalservice heb ik geregeld vanuit het ho(s)tel wanneer ik ergens 's nachts/vroege ochtend aankom.
Een Indiase simkaart zal klaarliggen op de luchthaven, zodat ik meteen kan bellen en zelf bereikbaar ben.
Nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Oh, het is net Holi wanneer ik daar ben. Iemand al Holi mee gevierd daar?

Alvast bedankt!
Doe sokken en sneakers aan ipv op sandalen/slippers te lopen. Ik kreeg uitslag op mn voeten die de eerste paar jaar na de reis nog regelmatig terug de kop op stak.
Alle reacties Link kopieren
MTilde82 schreef:
30-08-2019 08:50

Kledingstijl aanpassen,
Wat je veel Westerse vrouwen daar ziet doen, is van die mooie Indiase gewaden kopen en daarin rondlopen.

Helemaal prima natuurlijk, maar onze gids vertelde dat je dan wel voor schut loopt en de mensen je eigenlijk belachelijk vinden :)

Indiase kleding is voor Indiase vrouwen, is hun opvatting.

Beetje alsof je hier een Chinese toerist in Volendamse klederdracht op straat ziet lopen om zich 'aan te passen'.
Gewoon t-shirt en lange wijde broek of rok is beschaafd genoeg.
Grappig van die kleren. Ik las ook hier en daar: koop daar kleren en kleed je zoals de locals.
Vind ik altijd een beetje stom, blij dat het hier uitgesproken wordt. :)
Inderdaad... losse broeken en t-shirts die niet te veel decolleté tonen zullen het wel doen, samen met een sjaal.
Oh jee... nu zie ik die verklede Chinees de hele tijd voor mij. 🙂
Andaman zal ik idd maar voor een andere keer houden. Ik zou 1 dag kunnen schrappen in Delhi en Jaipur, maar dan wordt het nog meer spring - en vliegwerk om daar dan maar twee dagen te zijn. Het lijkt me wel een heel erg mooie plek om mee af te sluiten en te bekomen van alle drukte.
Alle reacties Link kopieren
MTilde82 schreef:
30-08-2019 11:38
Grappig van die kleren. Ik las ook hier en daar: koop daar kleren en kleed je zoals de locals.
Vind ik altijd een beetje stom, blij dat het hier uitgesproken wordt. :)
Is ook stom. Je houdt echt niemand voor de gek.

Met je uiterlijk en manier van doen, is het alsof je rondloopt met een spotlight op je gericht. Iedereen ziet van een kilometer afstand dat je een toerist bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 4 keer (alleen) in India geweest, en 'maar' 1 keer ziek geweest. Niet eens door streetfood, maar door tomaten gewassen met kraanwater in een restaurant.

Het staren is een ding ja. Doe een zonnebril op, en als je gek wordt, gewoon oordopjes in. Niet op de foto gaan met mannen alleen, vrouwen en families kan prima, totdat je er gek van wordt ;-)

De trein boekte ik altijd op het station, maar is inderdaad gedoe. Ik had wel in de gaten dat er reservelijsten waren, maar als toerist maken het ze je niet moeilijk eenmaal aan boord. Hoogste klasse boeken inderdaad, en als je een nachttrein neemt, altijd het bovenste bed.

Holi is leuk, maar alert blijven. Zo weinig mogelijk spullen mee en zo wel, neem een buideltasje. Als het lukt, doe het in Pushkar, daar is het aardig gereguleerd en omdat het een heilige stad is, weinig tot geen alcohol.
Ga wel altijd met een groepje zodat je bekenden om je heen hebt, en als het lukt ook wat mannen. Je hoeft je echt niet te verstoppen in je hotel!

India is fantastisch, maar je moet je erop instellen en je openstellen. Varanasi vond ik ook een hoogtepunt.
Wat betreft de film; mensen gaan er niet rustig zitten, maar dansen op de stoelen, zingen en schreeuwen. Ik vond het prachtig, de film volgen doe je toch niet.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 keer in India geweest. Voor het eerst in 1994 en in 2017 en 2018 .
Heb met een groep of met familie gereisd. India is enorm veranderd sinds 1995.
India vind ik geweldig en ga volgend jaar weer,

In Varanasi heb ik geen enkele lijk in de Ganges gezien.

Ik lees hier dat je je moet kleden als locals. Daarmee wordt bedoeld dat je een legging met tuniek kunt dragen, met een sjaal ( de zgn Indo western look). Geen sari of salwaar Kameez. In Delhi heb je veel marktjes waar je het kunt kopen. Sarojani Sagar is een bekende markt.

Negeer zoveel mogelijk starende mannen. Leer een paar Hindi zinnen, zoals raak mij niet aan". Kijk op Youtube. daar kan je tutorials vinden.

Neem probiotica mee voor gezonde darmen en eet bij het ontbijt de Indiase dahi, een soort yoghurt.
Dit helpt ook.

Holi is een mooi festival, probeer je aan te sluiten bij een Indiase familie. Blijf niet in je hotel zitten, dat zou zonde zijn. 1 dag ervoor is Holika Dahan, een groot vuur, waarin ze de zgn. heks verbranden.

Ook in de trein aansluiten bij een gezin.

In Jaipur ben ik naar de bioscoop Raj Mandir geweest. Prachtige bioscoop Een Bollywood film is een hele happening. In het begin wordt het Indiase volkslied uitgezonden en iedereen gaat staan en zingt mee. Je weet niet wat je meemaakt.

Kijk op You tube naar de Nederlandse vlogster Travel vlog IV. Zij geeft heel veel actuele info over india. Of naar Karl rock.

Namasté en veel plezier in India.
Ik oefen bijna dagelijks mijn Hindi, idd via Youtube tutorials. :)
Of het verstaanbaar is, dat Hindi van mij, is zeer de vraag, maar het breekt toch altijd het ijs als je een klein beetje moeite doet.
Raj Mandir staat op mijn lijstje, lijkt me een hele belevenis.

Aansluiten bij een gezin... Spreek je hen dan gewoon aan, ga je er gewoon bij staan?
Dat vind ik een moeilijke. Ben niet de meest extraverte persoon.

Holika Dahan en Holi zelf vier ik in Udaipur. Een meevaller las ik, want de ceremonie gaat door in het City Palace en zou echt wel heel leuk zijn.

Hebben jullie jullie visum zelf in orde gebracht via de site of hebben jullie het een visumbureau laten regelen?
Simkaart: is het echt zo een gedoe om een simkaart te regelen? Ik zag dat je dit op voorhand kan doen, maar dit is dan echt veel duurder (spreken dan eigenlijk nog maar over 40 euro) of je kan een werkklare smartphone laten leveren aan je hotel.
Aangezien ik alleen reis, vind ik altijd bereikbaar zijn en zelf kunnen bellen wel heel belangrijk.

Nog 5 maanden!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf mijn visum geregeld, maar ik woonde dan ook in Den Haag. Als je ver moet reizen, zou ik het door een bureau laten doen. Wij zijn best geordende mensen, maar er waren toch dingen verkeerd geïnterpreteerd en extra dingen nodig die niet op de website stonden.

De 1 na de ander werd weggestuurd omdat de papieren/foto's wat dan ook niet goed waren. Toen nummer 6 voor mij eindelijk door was, wilde ik eigenlijk klappen en juichen, maar nee, zo gezellig was het niet.

Ik heb geen sim kaart geregeld en volgens mij was ik prima bereikbaar. Waar wil je het voor gebruiken? Sowieso heb je overal wifi, elk beetje restaurant en elk hotel. Ik heb niet gebeld, maar ook sms deed het.
Alle reacties Link kopieren
Blij dat je zo enthousiast bent :)
Maar ff over het eten en ziek worden... Je zegt "Dan eet ik met mijn handen". Je handen gaan ook niet schoon zijn! Juist niet.
Ik weet niet hoe men bedoelde van dat bestek en kopjes, of dat afgespoeld was en dus nog nat, of dat het afgewassen was en droog.
Ik heb nooit meegemaakt dat droog en afgewassen je ziek maakte, maar misschien in India wel.
De vraag is of je überhaupt je handen kunt wassen, op veel plekken waarschijnlijk niet -als je aan straat eet zeker niet- en dan heb je wel overal aangezeten.

Ook oppassen met tanden poetens. Niet met kraanwater doen, daar kun je ook heel ziek van worden.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
30-08-2019 11:26
Wat je veel Westerse vrouwen daar ziet doen, is van die mooie Indiase gewaden kopen en daarin rondlopen.

Helemaal prima natuurlijk, maar onze gids vertelde dat je dan wel voor schut loopt en de mensen je eigenlijk belachelijk vinden :)

Indiase kleding is voor Indiase vrouwen, is hun opvatting.

Beetje alsof je hier een Chinese toerist in Volendamse klederdracht op straat ziet lopen om zich 'aan te passen'.
Heb laatst een video gezien in India over catcalling. Een vrouw droeg de ene dag een spijkerbroek en werd door iedereen nageroepen en aangestaard en in een traditionele Indiase jurk was dat al een stuk minder. Als toerist zal je altijd nagestaard worden en het is ook een heel erg vrouwonvriendelijk land. En westerse kleding wordt daar gezien als hoerig, maar hun beeld van westerse vrouwen is sowieso als "onrein".
Tandenpoetsen idd met water uit de fles....
Handen wassen? Ik vermoed dat dat inderdaad niet overal lukt, maar ik was van plan kleine flesjes van die ontsmettende gel mee te nemen. Zou dit niet voldoende zijn?
Wat mijn kledij betreft.... ik neem geen strakzittende spullen mee en een paar lichte sjaaltjes. Allemaal kleurrijke, vrolijke kledij. Ik verblijf voornamelijk in hostels, maar ook drie keer in een hotel met zwembad. Is het daar oké om in bikini te verschijnen?

Ja, enthousiast ben ik zeker. Ik heb nog net geen hele grote kalender op mijn muur getekend, waarop ik de dagen kan afvinken. 🙂
Alle reacties Link kopieren
MTilde82 schreef:
04-10-2019 08:47
Hebben jullie jullie visum zelf in orde gebracht via de site of hebben jullie het een visumbureau laten regelen?
Tegenwoordig is het heel makkelijk om het visum via de officiële site te regelen. Een aantal jaren geleden moest je er inderdaad voor naar Den Haag maar dat is gelukkig niet meer nodig.
http://visumbuitenland.nl/, hier heel makkelijk te regelen. Wel juist inspannen van paspoort en pasfoto


Binnen 1 dag had ik het visum op de email
Visum kan je makkelijk op de officiële website aanvragen, betalen met een Visa of MasterCard. Kosten zijn $25. Je krijgt binnen 72 uur bericht of jouw aanvraag is goedgekeurd of niet. Meestal sneller, ik had het afgelopen zaterdag aangevraagd en zondag was het al goedgekeurd.

https://indianvisaonline.gov.in/evisa/Registration Je moet een pasfoto en jouw paspoort in pdf formaat uploaden.


Ik ben er vorig jaar geweest. Heel mooi land. Wat ik wel fijn vond om bij mij te hebben was een sjaal om mijn haren te bedekken, het is daar heel stoffig. Die sjaal zorgde ervoor dat ik niet dagelijks mijn haar hoefde te wassen.

Wat betreft kleding, zolang je schouders en knieën maar bedekt zijn. En inderdaad ook flesje desinfecterende handgel mee, heeft mij ook geholpen. Ben daar gelukkig niet ziek geworden.

India is een heel mooi land, ik heb mij er geen moment onveilig gevoeld alleen. Ik ben er hele aardige behulpzame mensen tegen gekomen. Wel vond ik de mensen ( verkopers) in Agra opdringeriger dan in Delhi en Jaipur.

Hele fijne reis alvast, al is het pas over een paar maanden. Voor pret is altijd leuk.
Hoi, ik ga met Kerst ook naar India. Op planning staat Dehli, Jaipur en Agra. Beetje klassiek die gouden driehoek, maar ben erg benieuwd.
Meestal ga ik naar veilige/propere landen dus dit zou wel eens wat anders kunnen worden... grenzen verleggen hé....
Heb busje gehuurd, want verblijf is te kort om lang tijd te verliezen
Ga je alleen? Of reis je met je partner/vrienden?
Alle reacties Link kopieren
reizen/alleen-naar-india/list_messages/197632


reizen/recente-ervaringen-tips-india-al ... ges/352663

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven