alleen op vakantie?
zondag 21 augustus 2011 om 15:59
ik zou over een paar weken op vakantie gaan met man, ben er pas achtergekomen dat hij vreemd is gegaan. Wat nu te doen met vakantie? Man wil eigenlijk met mij, maar gaat anders alleen.
Ik heb eigenlijk ook heel erg behoefte aan vakantie, maar niet met man... Heb al geïnformeerd of er een vriendin mee kan, maar omdat het best op korte termijn is (en de meesten al op vakantie zijn geweest) kan niemand mee. Normaal zou ik het niet zo erg vinden om alleen te gaan, maar in deze toestand zie ik mezelf ook niet echt vrienden maken...
Iemand advies/ervaring?
Ik heb eigenlijk ook heel erg behoefte aan vakantie, maar niet met man... Heb al geïnformeerd of er een vriendin mee kan, maar omdat het best op korte termijn is (en de meesten al op vakantie zijn geweest) kan niemand mee. Normaal zou ik het niet zo erg vinden om alleen te gaan, maar in deze toestand zie ik mezelf ook niet echt vrienden maken...
Iemand advies/ervaring?
zondag 21 augustus 2011 om 16:12
Ik kan me voorstellen dat je met zulk vers verdriet geen zin hebt om in je eentje op vakantie te gaan: je zult dan opeens overal gelukkige stelletjes zien en dat doet pijn.
Maar het kan ook goed zijn om tot jezelf te komen, dat je beseft dat je het in je eentje gaat redden, dat je sterker thuis komt dan je nu bent.
Welke kant de weegschaal op zal gaan, kan niemand zeggen.
Sterkte.
Maar het kan ook goed zijn om tot jezelf te komen, dat je beseft dat je het in je eentje gaat redden, dat je sterker thuis komt dan je nu bent.
Welke kant de weegschaal op zal gaan, kan niemand zeggen.
Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 21 augustus 2011 om 16:17
Waarschijnlijk voel je je in je huis nog meer alleen, omdat alles je herinnert aan je man en jullie plannen. Ga gewoon, alleen, en ga dan niet zo ver weg. Blijf bv in Nederland en laat je lekker een paar dagen pamperen in een beautycentrum ofzoiets. Of ga ergens in de zon liggen maar in ieder geval ergens waar je geen herinneringen met hem hebt.
zondag 21 augustus 2011 om 16:17
zondag 21 augustus 2011 om 16:23
Koop een leuke reisgids over je bestemming en kijk wat je wilt doen, bedenk welke boeken je nog wil lezen of welke films je nog wilt kijken, neem lekkere muziek mee. Dit hoeft geen ramp te worden, het kan ook een goed moment zijn om tijd voor jezelf te pakken en om alles op een rijtje te zetten.
Misschien wil je de bestemming delen dan kunnen we misschien helpen met een klein beetje vakantievreugde bij je terugbrengen.
Misschien wil je de bestemming delen dan kunnen we misschien helpen met een klein beetje vakantievreugde bij je terugbrengen.
I choose happy!
zondag 21 augustus 2011 om 16:26
Ik weet het niet hoor.
Toen mijn relatie stuk liep had ik echt echt echt geen zin in vakantie
En het had me ook echt echt echt geen goed gedaan als ik wel was gegaan..
Ik had te veel verdriet en wilde graag mijn vriendinnen in de buurt hebben
Ik zou mijn ex dus laten gaan.
Toen mijn relatie stuk liep had ik echt echt echt geen zin in vakantie
En het had me ook echt echt echt geen goed gedaan als ik wel was gegaan..
Ik had te veel verdriet en wilde graag mijn vriendinnen in de buurt hebben
Ik zou mijn ex dus laten gaan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 21 augustus 2011 om 16:29
ben ook alleen gegaan omdat vriend niet meewilde in het hoogseizoen. het is me heel goed bevallen, was zelfs blij dat ik alleen was om alles op een rijtje te zetten. ben met clubmed naar djerba naar fidele in tunesie geweest. is een clubdorp voor volwassenen. je eet daar aan grote tafels, je schuift gewoon ergens aan. er zijn volop sportmogelijkheden en lessen, er is een supergrootzwembad en een heerlijk strand. heb me niet verveeld.
dit is geen reclame maar het is mij erg goed bevallen en zou zo weer alleen gaan. enige lastige was dat het allemaal franstalig is. engels wordt er haast niet gesproken.
dit is geen reclame maar het is mij erg goed bevallen en zou zo weer alleen gaan. enige lastige was dat het allemaal franstalig is. engels wordt er haast niet gesproken.
zondag 21 augustus 2011 om 17:15
Je hebt thema vakanties (of hoe ze mogen heten)
Bijv. schilderen in Frankrijk ed.
Al ga je daar alleen naartoe, je hebt dezelfde interesses.
Er zullen vast meer van dat soort hobby vakanties zijn.
Door dan bezig te zijn heb je afleiding.
Anders een idee om rigoureus in je huis aan de slag te gaan,
als een soort van afleiding.
Tuin op de shop, meubels een andere plaats, kasten eens goed opruimen (lees leeg ruimen)
Sterkte ermee.
.
Bijv. schilderen in Frankrijk ed.
Al ga je daar alleen naartoe, je hebt dezelfde interesses.
Er zullen vast meer van dat soort hobby vakanties zijn.
Door dan bezig te zijn heb je afleiding.
Anders een idee om rigoureus in je huis aan de slag te gaan,
als een soort van afleiding.
Tuin op de shop, meubels een andere plaats, kasten eens goed opruimen (lees leeg ruimen)
Sterkte ermee.
.
zondag 21 augustus 2011 om 17:41
Als je nu in deze staat op reis gaat neem je hoogst waarschijnlijk jezelf alleen maar mee en zit je bovendien moederziel alleen, waardoor je je dubbel zo rot voelt.
Als je dus al op vakantie gaat hou hier dan rekening mee en boek bijv. een kort groepsreisje van een week ofzo. In Frankrijk of Griekenland lekker op een zeilboot of wat rondreizend door dorpjes ed.
Als je dus al op vakantie gaat hou hier dan rekening mee en boek bijv. een kort groepsreisje van een week ofzo. In Frankrijk of Griekenland lekker op een zeilboot of wat rondreizend door dorpjes ed.
zondag 21 augustus 2011 om 18:33
quote:ikweethetniet111 schreef op 21 augustus 2011 @ 16:06:
ben alleen bang dat ik me dan nog ellendiger ga voelen dan ik nu al doe en dan heb ik geen familie/vrienden om me heen.
Heel rot voor je natuurlijk, dat je man is vreemdgegaan en je relatie stuk is wellicht.
Maar wat mij wel zinnig lijkt, is dat je júist alleen op vakantie gaat. Je hoeft toch ook geen vrienden te maken? Maar bovenal: z zo kom je tenminste tot jezelf. En met een vriendin erbij kun je misschien eens uithuilen, maar je komt pas echt bij je gevoel als je je gevoelens in je eentje ervaart. Je wordt teruggeworpen op jezelf, geconfronteerd met wat je voelt. En je komt nergens zo sterk uit als wanneer je je op jezelf richt en je problemen op eigen kracht bent aangegaan!
Ik wens je het allerbeste hiermee.
ben alleen bang dat ik me dan nog ellendiger ga voelen dan ik nu al doe en dan heb ik geen familie/vrienden om me heen.
Heel rot voor je natuurlijk, dat je man is vreemdgegaan en je relatie stuk is wellicht.
Maar wat mij wel zinnig lijkt, is dat je júist alleen op vakantie gaat. Je hoeft toch ook geen vrienden te maken? Maar bovenal: z zo kom je tenminste tot jezelf. En met een vriendin erbij kun je misschien eens uithuilen, maar je komt pas echt bij je gevoel als je je gevoelens in je eentje ervaart. Je wordt teruggeworpen op jezelf, geconfronteerd met wat je voelt. En je komt nergens zo sterk uit als wanneer je je op jezelf richt en je problemen op eigen kracht bent aangegaan!
Ik wens je het allerbeste hiermee.
zondag 21 augustus 2011 om 18:36
En als toevoeging op mijn voorgaande post: ik ben niet een type van 'afleiding'. Want het leidt je namelijk ook af van wat je voelt. Zoals in het geval van een vriendin meenemen.
Je hebt geen afleiding nodig m.i., maar goed zicht op jezelf! Want dingen gebeuren niet voor niets. Let wel, ik zeg niet dat je het verdiend hebt dat je man een ander heeft, of dat het jouw schuld is. Maar als je al een tijd samen bent, is het vaak wel eens goed om een blik op jezelf te werpen. Om te leren zien wie je nu werkelijk bent, zónder man.
En met afleiding kom je daar niet toe, dat is dan vluchten. En dan komt de klap alsnog op een later moment.
Je hebt geen afleiding nodig m.i., maar goed zicht op jezelf! Want dingen gebeuren niet voor niets. Let wel, ik zeg niet dat je het verdiend hebt dat je man een ander heeft, of dat het jouw schuld is. Maar als je al een tijd samen bent, is het vaak wel eens goed om een blik op jezelf te werpen. Om te leren zien wie je nu werkelijk bent, zónder man.