Alleen reizen
maandag 13 april 2015 om 20:53
maandag 13 april 2015 om 21:18
Ik ben echt een einzelganger wat reizen betreft. Ga vaak op stedentrips. Vind t erg fijn om te doen en laten wat ik wil zonder rekening te houden met anderen.
Qua eten, ik zit vaak in eetcafe,terras of koop bijvoorbeeld een broodje en eet dat op bankje op.
Uitgaan, niet naar clubs maar wel drankje in kroeg of op terras. In kroegen heb ik vaak wel gesprekken met locals. Vooral als je de toeristische kroegen wat vermijdt.
Het hangt er ook vanaf hoe je er zelf instaat. Ik ben een open persoon en straal dat denk ook wel uit. Ook vind ik het niet moeilijk om zelf mensen aan te spreken. Mits ik contact wil natuurlijk. Op mezelf zijn heb ik ook geen moeite mee. En dat .moet je wel kunnen als je alleen op vakantie wilt
Qua eten, ik zit vaak in eetcafe,terras of koop bijvoorbeeld een broodje en eet dat op bankje op.
Uitgaan, niet naar clubs maar wel drankje in kroeg of op terras. In kroegen heb ik vaak wel gesprekken met locals. Vooral als je de toeristische kroegen wat vermijdt.
Het hangt er ook vanaf hoe je er zelf instaat. Ik ben een open persoon en straal dat denk ook wel uit. Ook vind ik het niet moeilijk om zelf mensen aan te spreken. Mits ik contact wil natuurlijk. Op mezelf zijn heb ik ook geen moeite mee. En dat .moet je wel kunnen als je alleen op vakantie wilt
maandag 13 april 2015 om 21:20
Ik was niet zo lang geleden in Lissabon en het viel me op dat er veel mensen alleen de stad verkenden. Ze raakten relatief makkelijk aan de praat met andere toeristen en niemand leek daar gek op te kijken van iemand alleen op een terrasje.
Met uitgaan trouwens weer geen mensen alleen gezien. Dat lijkt mij ook lastigste, maar hangt ook erg van je eigen persoonlijkheid af. Maak je makkelijk een praatje met wildvreemden?
Met uitgaan trouwens weer geen mensen alleen gezien. Dat lijkt mij ook lastigste, maar hangt ook erg van je eigen persoonlijkheid af. Maak je makkelijk een praatje met wildvreemden?
maandag 13 april 2015 om 22:15
Ben ook eens alleen op vakantie gegaan toen een relatie uitging en ik niet thuis wilde blijven en iedereen al plannen had. Ik vond het heerlijk. Boeken mee, zelf doen en laten wat ik wil en wil zien en alleen rekening houdend met mezelf. Uit eten alleen was met een reisgids, om de volgende dag uit te stippelen. Aanspraak genoeg in de dagen zelf. Prima te doen vond ik. Veel plezier!
maandag 13 april 2015 om 22:16
Kopenhagen lijkt me wel een stad waar je vrij gemakkelijk locals kunt ontmoeten in café's ofzo. De taal is niet zo'n probleem en Denen zijn wel vrij open lijkt me. Dat is in Riga bijvoorbeeld wel anders.
Eerlijk gezegd vind ik een week Kopenhagen wel weer erg lang, dat heb je na een weekendje wel gezien. Tivoli is leuk om te bezoeken al zou ik me daar juist vrij eenzaam voelen denk ik, alleen.
Wil je graag juist alleen weg of is er toevallig niemand die mee wil? Als het dat laatste is dan zou ik voor een actieve groepsvakantie gaan.
Eerlijk gezegd vind ik een week Kopenhagen wel weer erg lang, dat heb je na een weekendje wel gezien. Tivoli is leuk om te bezoeken al zou ik me daar juist vrij eenzaam voelen denk ik, alleen.
Wil je graag juist alleen weg of is er toevallig niemand die mee wil? Als het dat laatste is dan zou ik voor een actieve groepsvakantie gaan.
maandag 13 april 2015 om 22:33
maandag 13 april 2015 om 23:27
Toen ik samen met mijn man in Kopenhagen was, belandden wij in een park, volgens mij Kongens Have waar her en der groepjes mensen zaten te genieten van mensen die uit een boek aan het voorlezen waren. Dat was zo heerlijk relaxed. Ik vond dat Deense geklets op de achtergrond heerlijk iig. Volgens mij een prima locatie om anderen te ontmoeten als je dat leuk vindt.
Ik heb eens gegoogled of ik daar iets over kon vinden, misschien was het wel een speciale voorleesdag ofzo hoor, of Boekenweek ofzo. Maar ik vond niets. Wel dit reisverslag:
http://markroseboom.reism ... g-6-kopenhagen-kobenhavn/
Dat lijkt me wel leuk om te lezen zo met jouw plannen.
Ik vond Kopenhagen een heerlijke en mooie stad. Het enige wat ik eigenlijk niks vond was een bezoek aan Christiania, omdat ik het gevoel had apies aan het kijken te zijn en dat vind ik nogal genant.
Ik heb eens gegoogled of ik daar iets over kon vinden, misschien was het wel een speciale voorleesdag ofzo hoor, of Boekenweek ofzo. Maar ik vond niets. Wel dit reisverslag:
http://markroseboom.reism ... g-6-kopenhagen-kobenhavn/
Dat lijkt me wel leuk om te lezen zo met jouw plannen.
Ik vond Kopenhagen een heerlijke en mooie stad. Het enige wat ik eigenlijk niks vond was een bezoek aan Christiania, omdat ik het gevoel had apies aan het kijken te zijn en dat vind ik nogal genant.
dinsdag 14 april 2015 om 00:29
Net een reactie geschreven op een vergelijkbaar topic
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m18380965
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m18380965
dinsdag 14 april 2015 om 16:52
Ik reis meestal alleen, weekendje weg of zelfs vakantie van 4 weken alleen kampere; geen enkel probleem. Ik heb meestal al snel contact met andere mensen, zelfs meer dan als je met z'n 2en gaat.
Wat betreft uit eten: ik doe dat ook gewoon en neem een boek mee (ik ben dol op lezen) en vermaak mij prima.
Wat betreft uit eten: ik doe dat ook gewoon en neem een boek mee (ik ben dol op lezen) en vermaak mij prima.