Alleen weg

07-05-2017 21:03 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Graag zou ik alleen een weekend weg gaan. Mijn vriendinnen hebben allemaal een relatie en gaan om de klip klap lekker een weekend weg of maken verre reizen. Ik heb geen relatie, maar zou er ook graag eens lekker tussenuit willen. Nu heb ik mijn vriendinnen gevraag of dat zij met me meewillen, maar geen van allen kan omdat zij het te duur vinden (dan kunnen ze niet meer weg met hun vriendjes).



Is het heel raar om alleen een weekend weg te gaan? Ik zou dan graag naar een hotel gaan, een luxe kamer boeken, wandelen op het strand en een boek lezen. Ik ben al ruim vijf jaar niet op vakantie geweest. Ook geen weekendjes weg, dus ik gun het mezelf ook echt nu.
Alle reacties Link kopieren
In Haarlem kun je heerlijk brunchen / lunchen bij By Lima! En dit vind ik dit leuke straten. Warmoesstraat, Schagchelstraat, Zijlstraat, Kleine Houtstraat, Gierstraat. De Grote Houtstraat is juist wat saai met vooral mainstream-winkels.

Voor een biertje en wat snacks vond ik Bar Boef erg fijn. En de Jopenkerk is ook leuk, bierbrouwer in een kerk.

Verder zijn er veel mooie hofjes, en leuke/interessante musea zoals Teylers, Dolhuys, Frans Hals, Corrie ten Boomhuis.

En bij het station kun je een fiets huren en in een kwartiertje zit je in Zuid-Kennemerland (in de volksmond ook wel Kennemerduinen). Met nog 15-30 minuten door die duinen fietsen kom je bij het strand.

Kortom genoeg om je 2 of meer dagen te vermaken!

Veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:lmc schreef op 07 mei 2017 @ 21:50:

Doordat je alleen bent raak je sneller aan de praat met andere mensen.



Klopt! Dat is ook mijn ervaring.

Mensen vinden het makkelijker om een babbeltje met je te maken als je alleen bent, dan wanneer je al in een 'bubble' van twee zit. Ook personeel van café's, restaurants, hotels, kletst vaak uitgebreid tegen me (of ik nou wil of niet, haha), en hebben natuurlijk ook goede tips voor plekken om heen te gaan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Doen! Hartstikke leuk.

Je gaat toch niet 5 jaar niet weg omdat 't misschien raar zou zijn.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Veel plezier in Haarlem
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!

Ik ben het helemaal met Patsy eens, kan er zelf ook zo van genieten. Vind het echt een toevoeging op mn leven dat ik dat ontdekt heb. Het geeft je ook gewoon zoveel meer vrijheid, niet meer wachten op goedkeuring van verlof van je vriendin, of dan heeft die vriendin geen geld. Wat ook gewoon zo fijn is, je kan eten waar je wil, je bepaalt zelf hoeveel geld je aan iets wil uitgeven. Geen gezeur dat iemand een bepaald tentje te duur vindt, of niet leuk vindt etc.

Ik ben nu ook op reis, heb zeker een uur aan een tafeltje gezeten op de boulevard. Mensen kijken, verkopers die hun spullen probeerden te verkopen, spelende kinderen, heerlijk zonnetje en windje erbij.

Als ik vertel dat ik alleen op reis ben vinden ze dat vaak alleen maar leuk, zijn vaak geïnteresseerd wat ik van hun land vind, en ze geven maar al te graag tips wat leuk is om te bezoeken.

Wat ik trouwens merk als vrouw zijnde alleen, dat ik me vaak veiliger voel, alsof er meer op me gelet wordt dan als man alleen. Zo van, een vrouw alleen, moeten we een beetje in de gaten houden.
Google eens op Hofjes of stadswandeling in Haarlem!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt
Alle reacties Link kopieren
quote:capslock schreef op 07 mei 2017 @ 23:13:

Google eens op Hofjes of stadswandeling in Haarlem!Ga ik doen, bedankt voor de tip.
Misschien kun je gewoon eens beginnen met een keer alleen naar de bios gaan, of lunchen op een terrasje alleen. En je mag dan best een boek meenemen ofzo. Of lekker op je telefoon kijken. Maar dan ben je toch alleen. Dan zul je zien dat het prima meevalt en ga je misschien met wat meer vertrouwen een weekend weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwebbeltje91 schreef op 07 mei 2017 @ 21:22:

Ik ga dit jaar ook voor het eerst alleen op pad. Ik heb hetzelfde als jou, al mijn vriendinnen hebben een relatie en kids, en ik ben nu op een leeftijd dat ik ook geen zin meer heb om nog met familie op vakantie te gaan. Ik ben ook nog zoekende voor een leuke vakantie. Wat is je leeftijd TO?Sorry, ik had over je reactie heen gelezen. Ik ben 23.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 07 mei 2017 @ 23:23:

Misschien kun je gewoon eens beginnen met een keer alleen naar de bios gaan, of lunchen op een terrasje alleen. En je mag dan best een boek meenemen ofzo. Of lekker op je telefoon kijken. Maar dan ben je toch alleen. Dan zul je zien dat het prima meevalt en ga je misschien met wat meer vertrouwen een weekend weg.Ook een goede tip. Dan moet ik mezelf binnenkort maar eens even trakteren op een lunch
Heel leuk idee! Ik denk er zelf ook over om eens in mijn up een nacht weg te gaan. Thuis te zeggen: mama gaat een dag en nacht in haar eentje weg.



Voor mijn eigen gevoel van vrijheid en zelfstandigheid zou dat echt goed zijn geloof ik.



Man en kind zullen raar opkijken, echter ik voel dat ik dat nodig heb. Soort van bevestiging naar mezelf, dat (ik) dat kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2017 @ 08:26:

Heel leuk idee! Ik denk er zelf ook over om eens in mijn up een nacht weg te gaan. Thuis te zeggen: mama gaat een dag en nacht in haar eentje weg.



Voor mijn eigen gevoel van vrijheid en zelfstandigheid zou dat echt goed zijn geloof ik.



Man en kind zullen raar opkijken, echter ik voel dat ik dat nodig heb. Soort van bevestiging naar mezelf, dat (ik) dat kan.Je kan ook een kind opvoeden (hoop ik). Wat is er nou moeilijker dan dat?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2017 @ 08:26:

Heel leuk idee! Ik denk er zelf ook over om eens in mijn up een nacht weg te gaan. Thuis te zeggen: mama gaat een dag en nacht in haar eentje weg.



Voor mijn eigen gevoel van vrijheid en zelfstandigheid zou dat echt goed zijn geloof ik.



Man en kind zullen raar opkijken, echter ik voel dat ik dat nodig heb. Soort van bevestiging naar mezelf, dat (ik) dat kan.Ja, doen! Ik ga hopelijk vanavond boeken. Heb al rondgekeken op airbnb, maar alle (naar mijn idee) leuke locaties zitten deze maand al vol. Dus misschien wordt het een hotel. Ik heb er wel echt zin in, dit topic was het laatste zetje dat ik nodig had.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsDuck2 schreef op 08 mei 2017 @ 14:06:

[...]





Ja, doen! Ik ga hopelijk vanavond boeken. Heb al rondgekeken op airbnb, maar alle (naar mijn idee) leuke locaties zitten deze maand al vol. Dus misschien wordt het een hotel. Ik heb er wel echt zin in, dit topic was het laatste zetje dat ik nodig had.Over Airbnb ook even dit lezen... Airbnb, leuk of heel erg fout?
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 08 mei 2017 @ 10:06:

[...]





Je kan ook een kind opvoeden (hoop ik). Wat is er nou moeilijker dan dat?

Het heeft te maken met een proces waarin ik momenteel zit. Samengevat: het zou heel goed zijn voor mijn eigenwaarde.

Zo heeft iedereen iets waaraan hij/zij werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2017 @ 14:19:

[...]



Het heeft te maken met een proces waarin ik momenteel zit. Samengevat: het zou heel goed zijn voor mijn eigenwaarde.

Zo heeft iedereen iets waaraan hij/zij werkt.



Dat is zeker waar!



Nou, zoals velen al zeggen: je kan ook heel klein beginnen. Gewoon eens in je uppie naar een museum, een markt, uit lunchen gaan. Of een museum én uit lunchen. Of een lange strandwandeling maken en dan wat drinken / snacken. Tijdschrift of goed boek mee, lekker uitkijken over het strand.

Lekker in eigen land zodat je ook weet hoe alles werkt met OV enzo. Dan kan je een beetje oefenen en aanvoelen hoe het bevalt, en zie je ook dat het allemaal reuze meevalt en niemand raar tegen je doet, eerder juist bereid is om je te helpen. Doe ook net alsof je dit heel vaak doet, alsof het voor jou ook niks bijzonders is. Weten die mensen veel! Die kennen jou toch niet. Die vinden het dan ook gewoon normaal (want dat is het ook).

En dan pas als volgende stap met een overnachting erbij, al dan niet in Nederland.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 08 mei 2017 @ 14:16:

[...]





Over Airbnb ook even dit lezen... Airbnb, leuk of heel erg fout?Oh wow, nooit bij stilgestaan. Dankje!
Een terras en een brasserie bezoeken doe ik in mijn eentje. Een bioscoop ook.



Een museum is een idee en ik ga idd eerst eens in NL op pad. Hoewel het buitenland extra lonkt. Maar je hebt gelijk....stap voor stap.



Leuk, al die ideeen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2017 @ 15:11:

Een terras en een brasserie bezoeken doe ik in mijn eentje. Een bioscoop ook.



Een museum is een idee en ik ga idd eerst eens in NL op pad. Hoewel het buitenland extra lonkt. Maar je hebt gelijk....stap voor stap.



Leuk, al die ideeen!



Stap voor stap is inderdaad een goede. Ik begin ook in Nederland, want ben bang dat ik volledig de weg kwijt raak op een vliegveld. Zeker omdat ik al vijf naar niet meer op vakantie ben geweest en dus ook helemaal niet weet hoe dat werkt op een vliegveld. Dat is iets dat ik wel een keer eerst weer samen met iemand hoop te doen.

Heb je een idee waar je naartoe zou willen?
Ik denk zelf aan een mooie stad zoals Den Bosch. Of juist naar een eiland of richting de kust.



Zit nog in de inventarisatiefase. En moet het idee hier thuis in de week gaan leggen.
Trouwens, er bestaan ook singlereizen...........misschien voor jou een idee voor het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
@Troeteltje, nou het is meer een idee hoor, dat van klein beginnen, voor mensen die het misschien te eng vinden. En je weet dus al hoe lekker het is om je eigen gang te gaan.



Zelf ben ik eigenlijk meer van in het diepe springen. Mijn eerste solo vakantie was toen ik 19 was, een maand Italiaanse les in Rome. Weliswaar zat ik in huis met andere buitenlanders, en in een klasje met weer andere toeristen.

Echt helemaal solo op vakantie zonder 'vangnet' was meteen een grote sprong, op m'n 26e in mijn eentje naar Malawi voor een maand. Wel had ik daarvoor al veel gereisd in andere continenten, met een vriendin.



Het voordeel van in één keer in het diepe springen (al is het maar met een weekend Gent), is dat echt niemand jou kent, niemand weet hoe je thuis bent, en dat alles anders is dan thuis. Dat helpt wel, en was op de een of andere manier minder eng, vond ik. In Nederland kan ik me iets meer opgelaten voelen in mijn eentje in een restaurant 's avonds, dan in een ander land.

Verder ben je gewoon te druk met uitzoeken hoe alles werkt in dat andere land, en wat er te zien en doen is, en met hoe tof en spannend het is dat je het gedurfd hebt... om je nog druk te maken over wat andere mensen misschien wel niet van je denken.



Je ontdekt dan echt kanten van jezelf waarvan je niet wist dat je die ook in je had. Bijvoorbeeld ik ben best wel goed geworden in babbeltjes maken met vreemden, door het alleen reizen. Als ik altijd alleen maar in mijn veilige comfort zone was gebleven, was die eigenschap er nooit uit gekomen want iedereen kende mij al als een wat verlegen iemand, die liever anderen in de spotlights laat staan; dan gaan mensen zich ook daarnaar gedragen en laten ze je nooit eens aan het woord.

'Probeer' gewoon eens wat verborgen kanten uit van jezelf (maar probeer ook weer niet een ander te zijn), al die vreemde mensen weten toch niet hoe jij thuis bent.



Veel voorpret gewenst en natuurlijk veel plezier en succes op je tripje als je echt gaat!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2017 @ 15:20:

Trouwens, er bestaan ook singlereizen...........misschien voor jou een idee voor het buitenland.Ik heb een verkeerd vooroordeel in mijn hoofd wat single reizen betreft. Alsof ik dan heel erg actief opzoek moet naar een relatie tijdens zo'n reis. Maar misschien is dat een eventuele volgende stap.
Volgens mij zijn die singlereizen geen verkapte datingreizen hoor. Integendeel.

Of een busreis, hoewel je dan misschien met de wat oudere garde reist.



Patsy, gelijk heb je. Weet je, ik heb heel veel hoofdstukken in mijn groei en ontwikkeling in versneld tempo doorlopen en zelfs overgeslagen. Ik begin nu te merken dat ik enkele dingen anders zou hebben gedaan wanneer ik ze nog eens over mocht doen.



Dank voor jullie input.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven