Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
He Kodak, ik ben benieuwd waar je die kroketten vandaan haalt?
Ava, bij een Nederlands winkeltje hier in de buurt kun je ze ook kopen. We hebben het een keer gedaan en waren te vergelijken met meelballen..

Ze zijn wel ergens te koop want we waren ooit een keer op een Sinterklaasfeest en daar hebben we ze ook geproefd..heerlijk...

Ik wil echt niet iedereen in de keuken hebben hoor. Maar ik vond mijn eigen creatie ook best lekker.

http://www.gratisrecept.n...of-bitterballen-maken.php

Je moet het ragoet wel een nachtje in de koelkast laten staan..
Ava.. je kunt ze bijvoorbeeld bij Hollands Best kopen. Echter er zijn tien tallen online winkels. Hier is een lijst van winkels die op de site van Expact

staan. Mensen uit Sonama vertelde mij eens dat je soms goedkoper bent op een canadese site. Daarnaast staan op de site van Expat ook recepten.

Dus wil je net zoals Bloem de armen uit de mauwen steken dan zou ik ze zelf maken, by the way het wordt ook eens tijd voor mijzelf om dit te doen.
Dank je Bloem Ik heb toch maar weer eens het recept opgeslagen en zal er niet vanaf wijken. En ja ik was weer veel te ongeduldig met die kroketten dus je snapt het al het ging de mist in met niet wachten en NIET LEZEN... haha Ik koop ze in het nederlands winkeltje die hebben kroketten kant en klaar en ook bitterballen trouwens. Ze zijn niet zo lekker als in nederland inderdaad.

http://www.hollandsbest.com/bakery/hot_dutch_snacks.php

dat is van een winkeltje in San Jose waar ik weleens ga kijken als ik in de buurt ben.

En dit is ook een goede leuke pagina waar je veel aan kunt hebben.

http://www.thehollandring.com/shopsUSA.shtml

SFO dat klopt dat was van oregon naar california ook. Dan moest je stoppen en dan vroegen ze of je fruit bij had. Dat is gelukkig niet meer. Maar het rare vond ik aan mijn verhaal dat ik in het vliegtuig naar USA deze appel kreeg . En ze hem bij de douane afpakte..Die appel was al geland in san fransisco hahah. Nou ja ik heb hem gegeven en hem smakelijk eten gewenst.

Nou de zooi staat klaar ,vanaaf vroeg naar bed en dan gaan we morgen vroeg weg om een uur of ze /half zeven. dan kan ik nog wat kleine dingetjes halen in San jose,voordat donderdag de Vip shuttle komt en ons komt halen. de auto blijft dan bij pa en ma staan dat is allemaal mooi geregeld .
The Hollandring zou ik ook eens op dit laptopje opslaan al hoop ik in November toch nog even een weekje in de Nederlandse kou te zitten en daar wat spullen inslaan.

Kodak wat betreft die Appel, dat heb je ook als je van Nederland naar Mexico vliegt. Zo vertelde de stewardes dat je niets aan etenswaar het land in mocht nemen. Dus ik hups met mijn rugzak richting Douane vol met kaas, sambal etc. De enige vraag die ik kreeg; Heeft u het goed verpakt, dan loop maar door. En zo doe ik het reeds 18 jaar als ik richting Belize gaat.

Maar alle gekheid op een stokje Kodak, ik wens jouw een hele fijne tijd in het Brabantse land en ga lekker met zijn beide genieten.

Hoop je weer over twee weken online te zien, groetjes
Dank je wel SFO en ik hoop voor jou dat je in November ook even over kunt hoppen.En zal met wat leuke foto's terug komen mensen dat is beloofd.

Fijne nachtrust allemaal.
Dank je, ik ga lekker relaxen en in de tub
Kodak, nogmaals veel plezier..ik vind het aankomen met het vliegtuig in de buurt van Schiphol altijd wel leuk...eerst de zee dan het strand en dan al die huisjes zo netje op een rij..Wij gaan pas volgend jaar maart..

SFO, november is het ook zo..ook wel een gezellige tijd..met al die pepernoten en dergelijke..
Verdomd dat was ik inderdaad vergeten Bloem, pepernoten.

Sfo-vrouw kennede gaat er een 5 kilozak mee terug.
Update: Ik heb eerder meegeschreven over onze visum perikelen. Wilden jullie laten weten dat onze applicatie gisteren is goed gekeurd!!! We zijn ontzettend blij en opgelucht. Het is toch wel een spannend proces geworden na 9/11. Ons interview duurde ong. 10 minuten en viel heel erg mee.

Dus nu heb ik 'permanent residency.' Zijn jullie hier trouwens met dezelfde status? Of zijn jullie al US citizens?

Kodak, heel veel plezier weer in nl.! Ben blij dat ik nu ook weer vrij ben de US in en uit te reizen.
Gefeliciteerd Milous met jouw permanent residency. Weet precies welke spanningen jij voelde maar nu ben je er eindelijk af. Ik verblijf hier ook in de VS met dezelfde status inderdaad en zoals je waarschijnlijk al heb gelezen bevalt het hier mij goed en hoef ik verlopig niet meer in NL te wonen.
Proficiat Milous. Bij jouw gaat het toch anders dan bij ons. Wij zijn hier gekomen door het werk van mijn man. Vorig jaar waren we bezig met de greencard procedure maar ik kreeg ineens twijfels en zijn we ermee gestopt. Inmiddels ben ik er nu allang achter dat ik nu toch wel heel graag wil blijven, in januari gaat mijn man hier weer over praten met zijn werkgever. Het is bij ons dus nog niet zeker, maar we kunnen ons niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen..

Het weer is hier radicaal overgeslagen en was het de laatste dagen koud.

SFO, ben je al aan de bitterballen begonnen. Er komt nog een Nederlandse collega binnenkort deze kant op, ik vraag hem wel of hij een paar zakken pepernoten wil meenemen.
Ben inderdaad heel erg opgelucht. Loop nu ook echt rond van : Goh, ik mag nu hier blijven. Net zoals jullie zou ik ook niet meer in nl. willen wonen. Heb hier nu mijn man, huis, hond, vrienden, baan, ruimte, natuur, enz.

Zijn jullie van plan op te gaan voor citizenship?

Hier is het weer lekker vandaag en dat is bijzonder, want vanaf oktober begint zo ong. de winter .

Vind het heel leuk te lezen over andere nl. in de VS, waar ik woon, ben ik de enige 'foreigner.' Hebben jullie contact met andere nl. in de VS?
Hoi Bloem.. ik moet je teleurstellen wat betreft de bitterballen maken maar er is van de week wel wat anders gebeurt. Op dinsdagmorgen had ik een email in de bus van een Nederlander die hier een mijl verderop woont. Had mij gevonden via de google door te zoeken op Hoegaarden bier en woonplaats. Hij hoopte hiermee een winkel te voorschijn te toveren maar zag een reactie op de Alles Amerika Forum. Na een paar keer heen en weer mailen hebben we afgesproken dat hij bij ons kwam eten. Erg gezellig onder genot van een biertje.

Milous wat betreft de citizenship, als ik over 3 tot 5 jaar de mogelijkheid krijg zonder dat ik mijn Nederlandse Nationaliteit niet kwijt raak dan ja. Echter met het Nederlands paspoort heb je veel meer mogelijkheden. Wat betreft andere Nederlanders in de VS. Ik heb mijn aangemeld bij NLBorrels.com en af en toe ga ik naar hun feestjes toe om wat mensen te ontmoeten. Heb dan ook een geweldige Koninginnedag in San Francisco gehad. Daarnaast heb ik een Nederlandse achterbuurvrouw die ik af en te wel spreek maar aangezien we beide druk zijn blijft het bij ene kort praatje. Moet zeggen dat mijn vriendenkring hier op het moment aardig begint uit te breiden dus ik kan zeggen; Ja ik voel mij hier helemaal thuis.
SFO, dat is grappig dat iemand je vind door middel van bier..ha ha..Wat denk je zou zo'n bierwinkel hier goed lopen? Hier kun je ook Hoegaarden, Kriek en dergelijk kopen maar kost een vermogen..Kom je vaak op Alles Amerika Forum, ik kijk er ook weleens maar ik reageer niet zo vaak. Ik heb hier ook wel verschillende Nederlanders ontmoet maar toch nog niet echt dat ik zeg dat zou nu een vriendin voor me zijn..Je moet er ook net een beetje tegen aan lopen. Het is hier stil in huis, mijn zoon heeft een verjaardag en de rest ligt op de bank te pitten..
Bloem, dat was inderdaad grappig. Nu moet ik zeggen dat we het ontzettend gezellig hebben gehad die avond en dat we het zeker over gaan doen. Echter ik geef je wel gelijk dat niet iedere Nl-er zo even mijn vriend of vriendin wordt. Wat betreft het Alles Amerika Forum, ik kijk altijd wel even eens in de twee dagen en als ik zin heb om te reageren dan doe ik dat wel. Moet echter wel bekennen dat ik vaker op deze Topic zit om te kijken of een van jullie nog wat geschreven heeft. Vanmorgen heb ik nog 4 uurtjes voor een goede klant van ons gewerkt. We kunnen op het moment de extra centen wel gebruiken, zo zagen we zonet dat de ontroerendgoed belasting hier even met 800 dollar is verhoogt. Het was dan ook even slikken want ik was net aan het sparen voor een nieuwe laptop.

Het is hier ook rustig echter wij gaan zo naar de buurtjes, de buurman is weer een jaar dichterbij de 50 gekomen en wilt het met ons vieren om samen lekker uit te gaan eten in Walnut Creek, erg vervelend. Hij is al een tijdje mijn beste maat dus ja dan sla ik de Formule 1 race ook maar even over. Kijk deze namelijk altijd met een stel Formule 1 idioten in San Francisco sportbar.

Gelukkig heb ik TiVo dus we zien wel.

Ga jullie een fijne avond wensen en zou je op de hoogte houden van mijn bitterbal experiment.
SFO, dat is niet niks 800 dollar..Hebben jullie een gezellig etentje gehad? Mocht je ooit in de toekomst bitterballen willen maken, zorg dan wel dat je van te voren het vlees hebt gekookt..Toen ik voor de eerste keer aan de gang ging had ik dat over het hoofd gezien en moest ik het vlees eerst nog koken en dat neemt wel eeen aantal uren in beslag...
Kleine correctie bloem het is 400 dollar maar dan nog. Het etentje was super, de buurman had een sjiek restaurant uitgekozen en verdomd het was heerlijk. Ik zal rekening houden met het voorkoken van het vlees als ik aan de bitterballen en/of kroketten begin. Maar het lijkt mij wel de moeite waard, gelukkig mag ik graag in de keuken staan dus dat komt wel goed.
Ben ik weer een keer....

En... SFO hoe was het etentje in Walnut Creek???

Zelf ook zo vaak geweest, leuk stadje met zijn Cafe EYE en leuke winkeltjes...

Ik ging daar ook altijd naar de bieb met het jochie waar ik voor zorgde.

En natuurlijk een paar minuutjes rijden van Mount Diablo waar ik woonde.

Inmiddels hebben wij onze vliegtickets geboekt.... heerlijk gevoel. 4 Weken vakantie vanaf begin april.... we hebben een redelijk goeie deal gekregen met een vlucht naar Phoenix via Atlanta en hebben al een beetje een rough route uitgestippeld.... Phoenix, Las Vegas, San Fran, LA en back to Phoenix....

En al het schoon wat we daartussen vinden... vele Canyons, Parks, coastal drives en hopelijk prachtige B&B's, sleazy motels en luxury suites haha...

Aangezien jullie er wonen heb je natuurlijk niet echt veel tips qua overnachtingsplekken maar ik hou me nog steeds aanbevolen.

En heeft iemand ervaring met de cabins op KOA's???? Zien er namelijk leuk uit en zijn ook niet erg duur....

Verder denken we nog over het huren van een camper tussen Phoenix en Vegas en de rest van de route een auto vanzelfsprekend, behalve in de steden, waar we natuurlijk ook lekker willen fietsen.....

De voorpret is een dagtaak waar ik me graag mee bezig hou.....
Oh, als ik jullie verhalen lees, word ik een beetje jaloers . Ik woon nl. echt in de middle of nowhere nu, geen leuke restaurantjes, steden, winkels en andere nederlanders echt al helemaal niet. En ook al geen zon het merendeel van het jaar!

Moviveau, ik heb dan ook geen tips vrees ik. Ben zelf wel in al die plaatsen geweest, vakantie ver voordat ik zelf in de VS woonde.Vond zelf San Fransisco erg leuk en Yosemite park was erg indrukwekkend.

SFO, ben wel beniewd hoe dat gaat lukken, het koken van bitterballen en kroketten, misschien probeer ik het ook eens. Manlief is niet weg van de meeste dingen die ik uit nl. tevoorschijn tover, op stroopwafels na dan .

Mijn ouders zijn nu hier en we gaan brunchen. Je betaalt een dollar of tien en dan kun je werkelijk alles eten wat je maar zou willen, steak, taarten, ei, pasta, en ga zo maar door. Heb ze alvast gewaarschuwd niets van tevoren te eten.
@Movi... het eten bij Vic's Stewart was jammie, dat ligt aan South Broadway net achter Macy's parkeerplaats. Wat betreft de overnachtingen, met KOA heb ik geen ervaringen. Wij vinden het lekker op in het national park onze

tent neer te zetten. Daarnaast hebben wij zelf vorig jaar in ons tochtje naar Grand Canyon en Death Valley gemaakt en in een Best Western (Williams) geslapen plus een goedkope motelkamer (Beasty) net buiten Death Valley. Hou het dan liever op het eerste. Heb geen ervaringen met B&B's hier, wilde graag eens overnachten in Napa Valley maar die prijzen zijn nog best wel

prijzig. Maar een aanbieding had je al voor de East Bay, dus kijk maar wat je daar meedoet. Als je lid van de ANWB bent dan zou ik gewoon AAA binnenlopen en daar boeken scoren met veel hotels erin, die kun je dan bellen zodra je onderweg bent.

@Milous.. wat betreft de middle of nowhere, wij wonen ook in een town van 10.000 mensen echter moet voor de gezelligheid toch wel ergens anders heen. Wat betreft San Francisco, is een fraaie stad met al zijn culturen maar

dat geld ook voor Berkeley. Mmm sfo-vrouw is wel helemaal gek van Nederlandse dingen en kijkt altijd naar drop. Wat betreft de kroketten, kom nog even niet aan toe. De poolparty bij de buren start over anderhalf uur.

Ontbijten en lunchen doe ik meestal niet buiten de deur want ik wordt gek van al die keuzes. Gisteren morgen was zo'n dagje dat we de olie gingen verversen plus een smog test. Dus hups naar de overkant om te ontbijten, meneer hoe wilt u het eitje, wat wilt u erbij, toast of .. Wat voor toast wilt u erbij etc. Nee dankje. Daarnaast vind ik het gezellig om lekker in het weekend met zijn tweetjes te ontbijten aangezien we een drukke werk week achter de

rug hebben. Maar Milous ik zou zeggen veel plezier met je ouders, want het is niets leuker dan visite vanuit Nederland te krijgen.
Movi, ik ben eerlijk gezegd niet echt kapot van KOA campings..doe mijn maar een gewone state park..

Milous, leuk dat je ouders op bezoek zijn..af en toe krijgen wij bezoek over..

SFO, en was het feestje gezellig..

Het was hier een echte herfstdag vandaag..ik ben er alleen even op uit geweest..nog een leuke broek gekocht en een shirt.

Hoe is het weer bij jullie trouwens??
Inderdaad het feestje was heel erg gezellig, mogen we wel wat vaker doen.

Herfstdag? ik heb begrepen dat het vanaf vandaag een stuk koeler zal worden en misschien een spatje regen valt. Het is nu net zeven uur 's morgens geweest en zie dat er een compleet wolken dek boven ons hoofd hangt, vrees dan ook dat het waar is. Echter wij kunnen hier niet klagen want sinds februari kunnen we de regenbuien op een hand tellen. Zo het is nu tijd om mijzelf een trap onder het gat te geven en richting werk gaat.
Tja SFO, dat herken ik helemaal wat betreft al die keuzes. Ik beschrijf weleens de nederlandse menukaart aan die Amerikanen hier en die kunnen hun oren niet geloven, zo weinig keuzes!!

De eerste stad hier vandaan is 2 uur rijden, maar dat is niet echt een stad. De eerste echte stad is misschien wel Fargo en daarna Mnneapolis (8 uur rijden). Dus ik kom er weleens .

Mijn ouders hebben het naar hun zin, maar zijn 'rijmoe,' 2 uur op een dag rijden ergens naartoe zijn ze een beetje zat, hihi. Ik merk nu ineens hoe ik daar al aan gewend ben.

Het weer: heb ook gehoord dat dat flink gaat veranderen. Hier zaterdag de laatste warme dag en dan wordt het KOUD, echt koud, Ze zeggen dat het hier in oktober begint te sneeuwen en in april weer ophoudt. (maar dat geloof ik niet). Maar vandaag is het heeeeerlijk.

Hebben jullie een goede maandag gehad, weer 'lekker' aan het werk?
Milous, ik ben even kwijt waar je woont. Lijkt me wel heel lang van oktober tot april sneeuw. Maar mijn zwager woont in Noorwegen en daar hebben ze het ook, ik zou zeggen geniet nog maar even van het zonnetje..

Ja, dat rijden zijn ze niet gewend in Nederland he..wat ik wel fijn vind dat je hier uren kunt rijden zonder iemand tegen te komen..Maar soms vind ik het ook wel weer eng, je moet net maar een auto tegenkomen met een engerd erin..ha ha..

SFO, weer bijgwerkt?? Het wil nog niet echt lukken met mij om een baantje te vinden. Mijn cv ziet er prima uit geloof ik, maar daar heb ik verder ook niks aan. Ga morgen maar weer op pad.

De zomer is hier echt voorbij hoor..misschien komt er nog een klein opkikkertje dit weekend..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven