Annuleren boeking AirBnB

21-05-2020 15:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ik heb een huisje in Frankrijk geboekt via AirBnB. Onze aankomstdatum zou 17 juni zijn. Vanwege het Coronavirus willen we onze boeking graag annuleren.

Zoals ik het begrijp kunnen we alleen volledige restitutie krijgen als we officiële overheidsdocumenten uploaden waaruit blijkt dat het niet mogelijk is om op de vakantiebestemming te blijven.

De grenzen van Frankrijk zijn tot 15 juni gesloten. We kunnen dus niet aantonen dat het op 17 juni onmogelijk is om in Frankrijk te komen, lijkt me. Heeft een van jullie hier al ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee, jij ziet het waarschijnlijk goed. Al is het nog niet zeker, dat Frankrijk open gaat op 15-6.
Maar als ze wel open gaan, kun je dus niet kosteloos annuleren.
Zo werkt het helaas met verzekeringen TO. Je zult of moeten gaan of je zult moeten slikken dat je geld weg is :)
Je kan contact opnemen met de eigenaar van het huisje. Mogelijk willen zij annuleren?
Alle reacties Link kopieren
Sportschoen schreef:
21-05-2020 15:58
Je kan contact opnemen met de eigenaar van het huisje. Mogelijk willen zij annuleren?

Daar zijn ze waarschijnlijk niet toe bereid: als ze een aantal keren (3x volgens mij) een bevestigde boeking annuleren, krijgen ze een boete/moeten ze meer commissie betalen/zakken ze in ranking bij Airbnb of iets dergelijks. Het heeft in ieder geval consequenties.

Edit: https://www.airbnb.nl/help/article/990/ ... -annuleren
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik dacht dat alle reserveringen tot 30 juni geannuleerd mochten worden? Alleen voor de servicekosten krijg je een tegoed ipv geld terug.

Reserveringen voor accommodaties en Airbnb-ervaringen die op of vóór 14 maart 2020 zijn gemaakt, met een begindatum tussen 14 maart en 30 juni 2020, vallen onder de voorwaarden en kunnen voor aankomst of aanvang worden geannuleerd. Gasten die annuleren hebben verschillende annulerings- en restitutiemogelijkheden ...... Airbnb betaalt voor gedekte annuleringen alle servicekosten terug of geeft daar reistegoed voor.
Airbnb kun je toch tot maximaal 1 week voor vertrek kosteloos annuleren?
Aaah, dat wist ik niet Himalaya
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-05-2020 16:34
Airbnb kun je toch tot maximaal 1 week voor vertrek kosteloos annuleren?

Dat zou ik wel vreemd vinden, dan kun je als verhuurder nooit ergens van op aan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-05-2020 16:34
Airbnb kun je toch tot maximaal 1 week voor vertrek kosteloos annuleren?

Dat ligt aan de annuleringsvoorwaarden die de host zelf kan instellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
S-Groot schreef:
21-05-2020 17:18
Dat zou ik wel vreemd vinden, dan kun je als verhuurder nooit ergens van op aan.
Het is toch net als bij booking.com? Alleen bij airbnb kunnen de accommodaties 24 of 48 uur of een hele week instellen als annuleringstermijn. Zelf zou ik in elk geval nooit boeken bij zoiets met 'n langere termijn dan een week.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-05-2020 17:18
Dat zou ik wel vreemd vinden, dan kun je als verhuurder nooit ergens van op aan.
Dat is een keuze. Ik boek vrijwel nooit iets dat niet tot een week van tevoren annuleerbaar is, dus dan vallen sommige accomodaties af. En dat geldt voor meer mensen. De host kan kiezen of hij het risico op annuleren wil beperkten/vermijden of een grotere groep klanten wil.
Sportschoen schreef:
21-05-2020 15:58
Je kan contact opnemen met de eigenaar van het huisje. Mogelijk willen zij annuleren?
Je boekt via Airbnb dus je moet via Airbnb cancellen. Ik heb via Airbnb verhuurd. Ik ken de details niet meer, maar het was voor mij heel ongunstig om voor een gast te cancellen. Zowel financieel als voor je rating (superhost status en dat soort dingen). Bovendien krijg je een aantekening op je profiel dat jij een reservering heb afgezegd.

Annuleringsvoorwaarden worden inderdaad ingesteld door de host niet door Airbnb.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon mijn booking bij airbnb met 1 druk op de knop in de app gratis annuleren. Ik had binnen een paar dagen het geld terug. Hoefde niks aan te tonen. Echt super service.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even contact zoeken met de host en overleggen.
In deze situatie zijn ze vaak bereid om je kosteloos te laten annuleren of om je datum te verzetten.
Dutchgirly schreef:
21-05-2020 18:59
Ik kon mijn booking bij airbnb met 1 druk op de knop in de app gratis annuleren. Ik had binnen een paar dagen het geld terug. Hoefde niks aan te tonen. Echt super service.
Ik ook, was werkelijk geen enkel probleem.
Kijk even in je reservering wat de annuleringsvoorwaarden zijn. Ik kan mijn boeking nog steeds annuleren en krijg dan 100% terug.
Mochten de eigenaren minder coulante voorwaarden hebben, dan lijkt het me handig om ze gewoon te contacteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven