Argentinie, tips gezocht!

14-09-2013 10:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ga ik een ticket naar Buenos Aires boeken! Eindelijk een keer naar Zuid-Amerika na vele jaren Azie.

Ik ga met mijn vriend tweeenhalve week (langer lukt helaas niet) eind december, begin januari Ik hoop dat iemand een paar goede tips heeft voor een aantal dingen:

- Boutique Hotel in Buenos Aires in een leuke buurt, waar we ook met Oud & Nieuw verblijven. Max.150 euro p.n.

- Wat kunnen we doen in BA met Oud & Nieuw? Ben heel benieuwd of iemand ooit iets tofs heeft meegemaakt daar. We houden van clubs, dus een leuk feest lijkt ons wel wat.

- Ik zou graag naar Iguazu gaan, maar is dat handig als je er maar 16 dagen hebt, als je ook naar andere mooie plekken wilt.

- Wat mag ik echt niet missen?

Hoe vond je het reizen daar? Was het een beetje goed te doen met van die luxe bussen of toch liever vliegen?

Ben heel benieuwd naar ervaringen!
Ik ben in 2008 in Argentinië geweest.

4 dagen in BA en 10 dagen op een enstancia (ranch) in het Noorden (Tucuman).

Ik vond het werkelijk fantastisch.

Ik zat in het hotel Design Suites. Prima en mooi hotel.

BA heeft diverse wijken, ik zou je aanraden om het Lonely Planet gidsje te kopen, daar staat het allemaal prima uitgelegd. Ik vond de wijk Palermo het leukste, allemaal kleine boetiekjes en veel leuke restaurantjes. Ik zou daar ook een hotel zoeken.

In Recoletta en Retira kun je ook goed winkelen, daar zitten echt hele mooie dure winkels.

De wijk bij de haven, volgens mij heet het Puerto Madero, is ook super. Daar zijn de oude pakhuizen opgeknapt en daar zitten nu restaurants met terassen. Zeker daar eens gaan eten (ik heb daar geweldig gelunched bij de sushi-club).

Je kunt natuurlijk zalig eten. Ze hebben het lekkerste rundvlees ter wereld en de grill restaurants zijn super. Maar er is ook heel veel Italiaans georienteerd eten. Toen ik er was,was het allemaal ontzettend betaalbaar. Een geweldige ceasar salad in een hippe lunchtent voor (omgerekend) 5,- euro. Een schaal met 10 verschillende sushi's en 3 glazen wijn voor 11,-. Dat soort werk.

In BA deed ik alles met de taxi (van de ene naar de andere wijk). Het is allemaal best ver en er rijden overal taxi's die heel betaalbaar zijn.

Ik zou niet 2 weken in BA blijven maar zeker nog meer van het land gaan zien. Patagonie is misschien wat ver weg,maar Bariloche en de watervallen moet makkelijk kunnen.

In 2008 werd mij de bus aangeraden ipv een binnenlandse vlucht. Vliegen is veel duurder maar bovendien onbetrouwbaar met vertragingen enzo.

De luxe bussen zijn prima. Ik heb 15 uur gereisd naar Tucuman. In een softsleeper heb je een hele grote stoel die helemaal horizontaal kan en zeker als je net de 15 uur durende vliegreis vanuit NL hebt gehad is dit enorm comfortabel. Er is ook een steward(ess) in de bus en je krijgt wat te eten en te drinken. Ideaal.

Reserveren hoeft niet. Gewoon naar het international busstation en kaartje kopen.
Tangolessen nemen natuurlijk!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Dank je wel voor je tips Hiltje! We zijn van plan om alleen in het noorden te blijven en niet naar Patagonie te gaan. Ik heb me vandaag georiënteerd op wat me leuk lijkt, en dan lijkt me Salta heel mooi, de mendoza en iguazu. Dat naast BA uiteraard. Alleen hoe je dan van bijv. Van Salta naar Iguazu komt heb ik nog niet helemaal helder. Wat is er in Bariloche? Wat vond je daar heel bijzonder? Was het de natuur?
Ik ben zelf niet in Bariloche geweest. Maar volgens mij is dat de meren-streek. En wijn-streek. Het design-suites heeft daar ook een hotel.

Salta is prachtig, maar ik zag in de toeristengidsen niet zo heel veel over Salta, volgens mij is er niet echt iets te doen.

Ik ging voor het paardrijden en kwam toen op een prive-ranch. 27.000 hectare op de grens van Tucuman en Salta. Dat is bij de uitlopers van de Andes dus heuvel/berg gebied en subtropisch klimaat. Was prachtig, maar de ranch is verkocht en er komen geen toeristen meer.
Wij hebben in 2010 (november) het volgende rondje gemaakt in drie weken: BA 4 dagen (incl dag van aankomst), nachtbus naar Iguazu (neem cama suite en je komt uitgerust aan), 4 dagen Iguazu (kan korter, maar 2 is wel het minimum) inclusief bezoek aan Brazilië en Paraguay, directe bus van Iguazu naar Salta (22 uur, maar het viel mij niet tegen), in Salta voor vijf dagen een auto gehuurd voor o.a. Humahuaca, Salinas Grandes en Cafayate (dit kan ook met een georganiseerde tour in minder dagen), nachtbus naar Mendoza en daar 2 dagen gebleven en tenslotte over de Andes naar Santiago. Ik vond Argentinië echt super en ben blij om juist naar het noorden te zijn gegaan. Daar heb je nog enigszins het idee in Zuid-Amerika te zijn. Als je wat moet schrappen qua tijd dan zou ik Mendoza laten vallen persoonlijk.
O ja, in 2010 was Argentinië niet duur (maar wel duurder dan bijv. Thailand of Vietnam), de prijzen schijnen al weer te zijn gestegen. Wij betaalden meestal zo'n 50 euro pp voor een 2-persoonskamer met eigen badkamer, in hostels iets minder, in b&b iets meer.

Je zou BA, Iguazu ook kunnen combineren met Uruguay.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven