Au Pair Amerika

02-03-2012 16:19 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Volgend jaar wil ik graag voor een jaar naar Amerika om daar als au pair te gaan werken.

Ik ben al veel informatie aan het zoeken maar ervaringen van anderen zijn ook altijd fijn om te lezen.

Heeft ervaringen op het gebied van au pair zijn? Hoeft niet per se in Amerika.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Yvette
Ja, ik ben AuPair geweest in Amerika.

Vraag maar raak!
Leuk!! Waar heb je gezeten?

Ben je via een organisatie gegaan of heb je alles zelf geregeld?

Moest je veel huishoudelijk werk doen of was het voornamelijk met de kinderen?

Ik ben benieuwd hoe je het over het algemeen hebt ervaren? Zou je het anderen aanraden?
Ik zou het iedereen aanraden! Het was geweldig, ik heb echt de tijd van mijn leven gehad.

Ik ben via een organisatie gegaan, EuAuPair, maar die zijn inmiddels failliet, of in ieder geval de Nederlandse tak.

Ik raad wel om het via een organisatie te doen, aangezien je een visum nodig hebt, en die kan je niet zelf regelen.

Ook staat er op deze manier een organisatie achter je, mocht je toch problemen met je familie daar krijgen. Het kan zijn dat er geen klik is, of dat de familie toch te veel van je vraagt.

Ga je binnen Europa, dan is dit van minder belang, want dan kun je makkelijker naar huis.

Het gezin waar ik zat had een huishoudster, dus ik deed weinig huishoudelijk werk. Alleen het speelgoed van de kids een beetje opruimen, en zo nu en dan een wasje. En koken, maar dat stelt in Amerika weinig voor

Ik had 3 meiden, een baby, 1 van 7 en 1 van 11. Grote verschillen dus. De oudste 2 gingen overdag naar school en ik had alle vrijheid met de baby.

Via de organistatie heb je ook 1x per maand een meeting met andere AuPairs, zo leer je elkaar kennen. Maar de AUPair die er voor mij was, heeft mij aan haar vriendinnen (over het algemeen andere AuPairs) voorgesteld, en zo had ik al snel een vrienden kring opgebouwd.

Ik heb de meest fantastische dingen gedaan. Ik zat in Milwaukee, in het noorden. Veel weekenden in Chicago door gebracht, en ook weekendjes naar andere steden in de buurt, en ook naar Canada en New York. Ook nog een week naar de Bahamas geweest, en naar Florida, en 3 weken naar Californie.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik was 19, en als ik nu terug kijk, behoorlijk jong. En ik mocht daar dus niet uitgaan, aangezien je daar 21 voor moet zijn. Maar fake id was zo geregeld.

Je hebt wel een hele grote verantwoordelijkheid voor de kinderen, en soms kom je ook in situaties terecht waar je toch sterk in je schoenen moet staan. Ik heb er heel veel geleerd!
quote:vivagirl schreef op 02 maart 2012 @ 16:34:

Ik zou het iedereen aanraden! Het was geweldig, ik heb echt de tijd van mijn leven gehad.

Ik ben via een organisatie gegaan, EuAuPair, maar die zijn inmiddels failliet, of in ieder geval de Nederlandse tak.

Ik raad wel om het via een organisatie te doen, aangezien je een visum nodig hebt, en die kan je niet zelf regelen.

Ook staat er op deze manier een organisatie achter je, mocht je toch problemen met je familie daar krijgen. Het kan zijn dat er geen klik is, of dat de familie toch te veel van je vraagt.

Ga je binnen Europa, dan is dit van minder belang, want dan kun je makkelijker naar huis.

Het gezin waar ik zat had een huishoudster, dus ik deed weinig huishoudelijk werk. Alleen het speelgoed van de kids een beetje opruimen, en zo nu en dan een wasje. En koken, maar dat stelt in Amerika weinig voor

Ik had 3 meiden, een baby, 1 van 7 en 1 van 11. Grote verschillen dus. De oudste 2 gingen overdag naar school en ik had alle vrijheid met de baby.

Via de organistatie heb je ook 1x per maand een meeting met andere AuPairs, zo leer je elkaar kennen. Maar de AUPair die er voor mij was, heeft mij aan haar vriendinnen (over het algemeen andere AuPairs) voorgesteld, en zo had ik al snel een vrienden kring opgebouwd.

Ik heb de meest fantastische dingen gedaan. Ik zat in Milwaukee, in het noorden. Veel weekenden in Chicago door gebracht, en ook weekendjes naar andere steden in de buurt, en ook naar Canada en New York. Ook nog een week naar de Bahamas geweest, en naar Florida, en 3 weken naar Californie.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik was 19, en als ik nu terug kijk, behoorlijk jong. En ik mocht daar dus niet uitgaan, aangezien je daar 21 voor moet zijn. Maar fake id was zo geregeld.

Je hebt wel een hele grote verantwoordelijkheid voor de kinderen, en soms kom je ook in situaties terecht waar je toch sterk in je schoenen moet staan. Ik heb er heel veel geleerd!

Sluit me hier helemaal bij aan. Het was welliswaar 20 jaar geleden maar ik heb een jaar gehad om nooit te vergeten!

Heb nu niet zoveel tijd maar kom er morgen even uitgebreider op terug.

PS: Vivagirl: Ik zat ook in Milwaukee! Hoe grappig is dat?
Jee, dat is echt toevallig! Waar zat je precies?

Ik in Brookfield, net buiten de stad.

Van mij is het inmiddels alweer 14 jaar geleden!
Ik ben nu 21 en ben op dit moment bezig met afstuderen. In augustus ga ik eerst 2 maanden naar Malawi met een vriendin, maar daarna wil ik graag naar Amerika. Dus voor het stappen is de leeftijd geen probleem:P

Als ik ga, ga ik ook met een organisatie. Geeft toch iets meer zekerheid. Ik zat zelf te denken via Travel Active.

Ik las inderdaad ook al over meetingen met anderen. Dat is wel fijn, ontmoet je toch andere mensen.

Ik maak me alleen een beetje druk over dat koken. Ik kan dat dus niet echt. Jij zegt dat het niet veel voorstelt, wat moet ik me daarbij voorstellen dan? Hele simpele dingen ofzo?

Kan je wat voorbeelden van situaties geven waarbij je sterk in je schoenen moet staan?

Is Amerika duur? Mag ik vragen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent geweest als je daar een jaar zit? Of hangt dat echt van jezelf af? Je krijgt natuurlijk ook geld van het gastgezin.

Ik wil het echt heel graag, dus de kans dat ik het doe is vrij groot. Heb ook veel positieve verhalen gelezen van anderen. Maar goed, het kan natuurlijk ook altijd verkeerd uitpakken. Hopen dat de organisatie je daar dan bij helpt.
quote:Lunax schreef op 02 maart 2012 @ 16:38:

[...]

Sluit me hier helemaal bij aan. Het was welliswaar 20 jaar geleden maar ik heb een jaar gehad om nooit te vergeten!

Heb nu niet zoveel tijd maar kom er morgen even uitgebreider op terug.

PS: Vivagirl: Ik zat ook in Milwaukee! Hoe grappig is dat? Ben benieuwd Lunax!
Ik zeg doen :-)

Ik ben ook via een organisatie geweest, nu bijna 20 jaar terug. Ik zat in Californie en heb de tijd van mijn leven gehad, ik was 20.

Ik hoefde geen huishoudelijk werk te doen en ook niet te koken, 3 kinderen.
quote:chrisy1 schreef op 02 maart 2012 @ 16:49:

Ik ben ook via een organisatie geweest, nu bijna 20 jaar terug. Ik zat in Californie en heb de tijd van mijn leven gehad, ik was 20.

Ik hoefde geen huishoudelijk werk te doen en ook niet te koken, 3 kinderen.

Heel veel mensen zeggen inderdaad doen. Heb ook nog niet veel negatieve reacties gehoord.

Wat deed je de hele dag wanneer de kinderen bijvoorbeeld op school zaten? Was er altijd wel één van de kinderen thuis?

Ben je ook via een organisatie gegaan? Mocht je de voorkeur voor het aantal kinderen opgeven?
quote:chrisy1 schreef op 02 maart 2012 @ 16:49:

Ik hoefde geen huishoudelijk werk te doen en ook niet te koken, 3 kinderen.Haha, je zei al dat je via een organisatie was gegaan:P Te snel gelezen;)
Je bent in ieder geval oud genoeg om uit te gaan! Hoort toch ook zeker bij.

Travel Active is goed, bestaan al erg lang en zijn zeker betrouwbaar.

Heb je een opleiding in de richting van SPW of PABO? Dan krijg je namelijk meer betaald.

Ik kreeg $140 per week, dat zal inmiddels wat meer zijn.

Ik kon daar makkelijk van leven, en sparen, maar dan moet je geen gekke doen natuurlijk.

Amerika is een stuk goedkoper dan Nederland!

Ik kan nog steeds niet koken, en ben inmiddeld dik in de 30.

'Koken' daar bestaat uit pizza's die je in de over schuift, of Macaroni and Cheese, wat gewoon uit een pakje komt.

Dingen waarbij je sterk in je schoenen moet staan, zijn dingen als voor jezelf opkomen. Ik had een ontzettend lieve familie, maar mijn AuPair vriendin daar die werd echt uitgebuit. Om 7 uur werden de kinderen bij haar afgegeven, en om 7 uur 's avonds waren ze nog niet thuis! Daar moet je dan wat van zeggen. Wat ze ook deed. Dan ging het even goed, en even later begon het weer van voor af aan. Ze had ook een moeilijk kindje, echt een verwend nest, maar eigenlijk was het een heel lief meisje, maar was verpest door de ouders.

Waar ik soms moeite mee had, is in de weekenden, als je dus niet aan het werk bent. De kinderen snappen dat niet, en komen je dus toch opzoeken, en op je deur kloppen, en willen met je spelen. Vond ik tot op zekere hoogte niet zo erg, maar soms zeiden de ouders wel dat ze even snel de deur uit gingen voor een boodschap, en dan zei ik dus nee! Voor je het weet ben je 24 uur per dag aan het oppassen. Je moet dus op je strepen staan.
Haaj yvette,

een vriendinnetje van mij is ook vorig jaar naar amerika geweest als au pair. Dit was ook via Travel Active is een erg goede organisatie, ik ben toen ook meegeweest naar de voorlichtingsmiddag..dit zou ik zeker aanraden, je krijgt gesprekken en zorgen ervoor dat er geen onduidelijkheden zijn. Als je ingeschreven staat kom je op de site te staan en kunnen gezinnen op jou reageren hierbij kun je een goede keus maken welk gezin bij jou past. Zij zat in New jersey, ik ben een weekje op bezoek geweest en ook naar New York geweest en zij had een hele lieve familie, maar het is wel een verantwoordelijkheid maar goed daar heb je zelf ook over nagedacht
Het gezin heeft mij gekozen, volgens mij kun je niet zelf kiezen waar je heen gaat. Tenzij je het dus zelf regeld allemaal, maar daar zitten echt risico's aan.

Ik weet niet meer of ik een voorkeur op kon geven, ik geloof het niet.

Overdag nam ik de baby mee om te winkelen, of samen met andere vriendinnen naar het park. Dat soort dingen.

Je hebt op zich best veel vrijheid.

Er bestaat ook nog zoiets als mothers help, dan is de moeder dus gewoon thuis, en help je haar. Dat zou ik je afraden. Heb ik namelijk ook een keer gedaan, en ik had echt gevoel dat ze me constant op de vingers keek, en de kinderen vonden het ook verwarrend. En ik vond niet dat zij de kinderen goed aanpakte, soms te veel straffen, en dan het niet doorzetten. En ik had niet het gevoel dat ik de konderen terecht kon zetten waar zij bij was. Vond ik niet fijn.
quote:vivagirl schreef op 02 maart 2012 @ 16:56:

Je bent in ieder geval oud genoeg om uit te gaan! Hoort toch ook zeker bij.

Travel Active is goed, bestaan al erg lang en zijn zeker betrouwbaar.

Heb je een opleiding in de richting van SPW of PABO? Dan krijg je namelijk meer betaald.

Ik kreeg $140 per week, dat zal inmiddels wat meer zijn.

Ik kon daar makkelijk van leven, en sparen, maar dan moet je geen gekke doen natuurlijk.

Amerika is een stuk goedkoper dan Nederland!

Ik kan nog steeds niet koken, en ben inmiddeld dik in de 30.

'Koken' daar bestaat uit pizza's die je in de over schuift, of Macaroni and Cheese, wat gewoon uit een pakje komt.

Dingen waarbij je sterk in je schoenen moet staan, zijn dingen als voor jezelf opkomen. Ik had een ontzettend lieve familie, maar mijn AuPair vriendin daar die werd echt uitgebuit. Om 7 uur werden de kinderen bij haar afgegeven, en om 7 uur 's avonds waren ze nog niet thuis! Daar moet je dan wat van zeggen. Wat ze ook deed. Dan ging het even goed, en even later begon het weer van voor af aan. Ze had ook een moeilijk kindje, echt een verwend nest, maar eigenlijk was het een heel lief meisje, maar was verpest door de ouders.

Waar ik soms moeite mee had, is in de weekenden, als je dus niet aan het werk bent. De kinderen snappen dat niet, en komen je dus toch opzoeken, en op je deur kloppen, en willen met je spelen. Vond ik tot op zekere hoogte niet zo erg, maar soms zeiden de ouders wel dat ze even snel de deur uit gingen voor een boodschap, en dan zei ik dus nee! Voor je het weet ben je 24 uur per dag aan het oppassen. Je moet dus op je strepen staan.

Ik heb geen opleiding in die richting gedaan. Maar je moet wel 200 aantoonbare oppaservaring hebben of ervaring met kinderen. Ik heb wel veel opgepast en doe het nu nog, maar voordat ik vertrek kan ik nog als vrijwilliger aan de slag op een crèche, als ik wil. Dus waarschijnlijk doe ik dat. Ik kan toch nog niet gelijk weg als ik uit Afrika terugkom.

Dat 'koken' stelt me weer een beetje gerust, haha.

Moest je geen specifieke ervaring hebben omdat je een baby had? Of werd daar toen niet naar gekeken?
quote:me-meis schreef op 02 maart 2012 @ 16:58:

Haaj yvette,

een vriendinnetje van mij is ook vorig jaar naar amerika geweest als au pair. Dit was ook via Travel Active is een erg goede organisatie, ik ben toen ook meegeweest naar de voorlichtingsmiddag..dit zou ik zeker aanraden, je krijgt gesprekken en zorgen ervoor dat er geen onduidelijkheden zijn. Als je ingeschreven staat kom je op de site te staan en kunnen gezinnen op jou reageren hierbij kun je een goede keus maken welk gezin bij jou past. Zij zat in New jersey, ik ben een weekje op bezoek geweest en ook naar New York geweest en zij had een hele lieve familie, maar het is wel een verantwoordelijkheid maar goed daar heb je zelf ook over nagedacht

Thanks voor je reactie. Fijn om te horen dat je Travel Active aanraad. Ik zag dat er best wat organisaties zijn die het doen, maar Travel Active sprak mij het meest aan.

En inderdaad, de verantwoordelijkheid is groot. Maar goed, daar leer je weer veel van.
Hallo,

Ik heb twee jaar geleden 6 maanden als aupair in Rio de Janeiro gewerkt, echt een unieke ervaring!

Denk er nog vaak aan terug en wil snel weer heen.

Ik heb mijn gastgezin gevonden via www.aupair-world.nl, ook daar kan je veel informatie vinden.

Misschien dat je daar wat aan hebt;)
quote:vivagirl schreef op 02 maart 2012 @ 17:02:

Het gezin heeft mij gekozen, volgens mij kun je niet zelf kiezen waar je heen gaat. Tenzij je het dus zelf regeld allemaal, maar daar zitten echt risico's aan.

Ik weet niet meer of ik een voorkeur op kon geven, ik geloof het niet.

Overdag nam ik de baby mee om te winkelen, of samen met andere vriendinnen naar het park. Dat soort dingen.

Je hebt op zich best veel vrijheid.

Er bestaat ook nog zoiets als mothers help, dan is de moeder dus gewoon thuis, en help je haar. Dat zou ik je afraden. Heb ik namelijk ook een keer gedaan, en ik had echt gevoel dat ze me constant op de vingers keek, en de kinderen vonden het ook verwarrend. En ik vond niet dat zij de kinderen goed aanpakte, soms te veel straffen, en dan het niet doorzetten. En ik had niet het gevoel dat ik de konderen terecht kon zetten waar zij bij was. Vond ik niet fijn.

Mothers help had ik ook gezien. Dat lijkt me ook niet zo heel leuk. Je voelt je dan toch beperkt omdat er iemand de hele tijd bij is.

Bedankt voor alle info! Dit helpt echt bij het maken van mijn keuze.
quote:beauterham schreef op 02 maart 2012 @ 17:07:

Hallo,

Ik heb twee jaar geleden 6 maanden als aupair in Rio de Janeiro gewerkt, echt een unieke ervaring!

Denk er nog vaak aan terug en wil snel weer heen.

Ik heb mijn gastgezin gevonden via www.aupair-world.nl, ook daar kan je veel informatie vinden.

Misschien dat je daar wat aan hebt;)Dat had ik ook gezien. Maar dan moet je alles zelf uitzoeken toch? Is wel risicovol lijkt mij, stel dat het niet klikt of dat er iets anders is.
Soms verbaas ik me er nog wel over hoe weinig ervaring je eigenlijk je nodig hebt om dit te doen. Je zorgt toch voor andermans kinderen, en zeker in Amerika is het uitkijken, want daar houden ze er nogal van om je aan te klagen.

Hier moet je niet bang van worden hoor, gewoon gaan, maar het is wel zo.

Ik heb 5 jaar in Florida gewerkt op een Summer Camp, daar waren echt strikte regels wat betreft het alleen zijn met de kinderen enzo.

Ook toen ik in Amerika zat, gebeurde die zaak met Louise Woodward.

Louise Woodward

En dat heeft wel heel veel invloed op ons gehad toen, en een AuPair vriendin is toen ook haar baan kwijt geraakt, omdat de ouders het niet meer aan durfden.

Je hebt een hele verantwoordelijkheid. Maar je bent 21, rond die 22. Dat is toch wel weer een verschil met 18.

Hou er wel rekening mee dat je een heel leven daar op bouwt, veel vrienden maakt en je een nieuw 'thuis' krijgt, en dat je dat na een jaar allemaal weer achter je moet laten. Naief als ik was, heb ik daar nooit bij stil gestaan. En toen mijn jaar erop zat, en mijn ouders er naar uit begonnen te kijken dat ik weer thuis kwam, heb ik hun helemaal overstuur opgebeld dat ik niet naar huis wilde. Ik kan er nu om lachen!
quote:vivagirl schreef op 02 maart 2012 @ 17:24:

Soms verbaas ik me er nog wel over hoe weinig ervaring je eigenlijk je nodig hebt om dit te doen. Je zorgt toch voor andermans kinderen, en zeker in Amerika is het uitkijken, want daar houden ze er nogal van om je aan te klagen.

Hier moet je niet bang van worden hoor, gewoon gaan, maar het is wel zo.

Ik heb 5 jaar in Florida gewerkt op een Summer Camp, daar waren echt strikte regels wat betreft het alleen zijn met de kinderen enzo.

Ook toen ik in Amerika zat, gebeurde die zaak met Louise Woodward.

Louise Woodward

En dat heeft wel heel veel invloed op ons gehad toen, en een AuPair vriendin is toen ook haar baan kwijt geraakt, omdat de ouders het niet meer aan durfden.

Je hebt een hele verantwoordelijkheid. Maar je bent 21, rond die 22. Dat is toch wel weer een verschil met 18.

Hou er wel rekening mee dat je een heel leven daar op bouwt, veel vrienden maakt en je een nieuw 'thuis' krijgt, en dat je dat na een jaar allemaal weer achter je moet laten. Naief als ik was, heb ik daar nooit bij stil gestaan. En toen mijn jaar erop zat, en mijn ouders er naar uit begonnen te kijken dat ik weer thuis kwam, heb ik hun helemaal overstuur opgebeld dat ik niet naar huis wilde. Ik kan er nu om lachen!

Ja, op zich eisen ze niet heel veel ervaring. Dat was wel balen dat je net daar zat toen die zaak begon. Ik had er inderdaad over gelezen.

Ik had er ook nog niet heel erg bij stil gestaan dat je daar een nieuw 'thuis' opbouwt. Het is dat jij het nu zegt. Een jaar is natuurlijk ook behoorlijk lang, dus de kans dat je daar inderdaad veel nieuwe mensen ontmoet is groot. Is ook wel fijn, als je daar een jaar zit.

Heb je daar ook een cursus gevolgd? Want nu moet je twee cursussen per jaar volgen als je daar heen gaat met Travel Active. (Ook veel andere organisaties zag ik.) Aan de ene kant ook wel leuk natuurlijk dat je daar cursussen kan doen. Goed voor je CV. Je krijgt dan van het gastgezin $500 als vergoeding voor de cursussen. Had jij dit ook?
Ja, dat had ik ook. We moesten verplicht een cursus Engels doen. Was iedere woensdagavond. Heel veel mensen ontmoet. Zaten ook veel AuPairs, en ook internationale studenten. Erg veel lol gehad. Na die tijd altijd samen nog een borrel doen, of een hapje eten. En later ook in het weekend samen op stap.
quote:vivagirl schreef op 02 maart 2012 @ 17:54:

Ja, dat had ik ook. We moesten verplicht een cursus Engels doen. Was iedere woensdagavond. Heel veel mensen ontmoet. Zaten ook veel AuPairs, en ook internationale studenten. Erg veel lol gehad. Na die tijd altijd samen nog een borrel doen, of een hapje eten. En later ook in het weekend samen op stap.Wat klinkt dat allemaal super zeg! Haha. Ik krijg er steeds meer zin in. De kansen dat ik het ga doen worden steeds groter. Ik zal hier eens wat mensen inlichten dat ik met de gedachte speel;)
Het was ook echt in 1 woord geweldig!

De gekke dingen die we in het weekend deden, en ook de band die ik met de familie opgebouwd hebben.

De 2 oudste meiden zijn inmiddels volwassen! Ik heb ze op Facebook, dat is echt grappig.

Ik heb er echte en vriendin voor het leven aan over gehouden.

En een schat aan ervaringen.

En het staat ook goed op je CV. En dan bedoel ik niet als oppasbaantje. Het zegt wat over jezelf, dat je niet bang bent, en risico's durft te nemen.

Ik heb na die tijd trouwens nooit weer in Nederland willen wonen. Ik kreeg alleen maar meer drang om de wereld te zien. We zijn inmiddels 14 jaar verder, en ik zwerf nog steeds rond, maar inmiddels wel met iets meer standvastigheid en een thuis basis. Maar het kriebelt nog altijd en ik zie mezelf maar zo weer mijn koffers pakken en verhuizen naar de andere kant van de wereld.

Het maakt iets in je los, een gevoel van vrijheid, het reizen voor mij is een soort van drugs, het is zeker een verslaving. Dat vrije gevoel heb ik alleen als ik ergens met mijn rugzakje en paspoort in een voor mij onbekend land ben.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je in een korte tijd een hele goede band met allemaal mensen opbouwt. Dat is ook iets wat me ontzettend leuk lijkt. Veel mensen ontmoeten uit andere delen van de wereld dan alleen Nederland. Reizen vind ik ook echt te gek. Er is zoveel meer te zien dan alleen Nederland!

Woon je nu in Nederland of ergens anders?

Heb je trouwens meer van dit soort dingen gedaan. Ik bedoel dan niet alleen au pair, maar andere baantjes in andere delen van de wereld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven