Autorondreis door Marokko

22-03-2010 16:03 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Afgelopen weekend hebben ik en Kippieman geboekt naar Marrakesh in augustus. Vanuit daar willen we een auto huren en twee weken rondreizen. De Lonely planet en de Rough guide liggen natuurlijk al op ons nachtkastje, maar.. Ik zou graag jullie ervaringen en reisroutes willen horen!! Stukje inspiratie kan geen kwaad toch

Onze voorkeur ligt vooralsnog bij het bezoeken van (relatief) kleine dorpjes, het hoge/midden atlas gebergte en Fes (en Marrakesh natuurlijk, maar daar beginnen we al).

Ik hoor graag van jullie!!
Hoi

in augustus kan het snikkie heet zijn in het binnenland dus hou daar rekening mee! Dat ten eersten,

Vervolgens: wat leuk!!!! ik ben afgelopen sept/okt naar marokko geweest met koning aap en ik ben helemaal verliefd geworden. Het is zo'n geweldig land!

Wat je zeker moet bezoeken is het stadje Chefchouen. Dat ligt in het noorden en vanuit daar kan je makkelijk door naar Fes. Woestijn zou ik niet doen in augustus maar als je toch wilt is merzouga aan te raden (erg chebbi) dit is een echte zandwoestijn zoals wij de woestijn 'kennen'. Verder is essaouira een erg leuk vissersplaatsje ongeveer halverwege het land langs de kust. Dat is makkelijk vanuit marrakesh te bereiken (de meest saaie weg in heel marokko).

Ik ben dus met een groepsreis geweest en heb dus niet zelfstandig gereden maar dit schijnt wel goed te doen zijn!

kom ook eens kijken op Wereldwijzer daar kan je veel info vinden voor jullie rondreis!

Veel plezier met de voorpret!

groejes Lotte
Leuk!

Augustus is inderdaad snikheet, vooral in Marrakech en Fes. 45 graden is heel normaal. Auto met airco is echt 'n must.

Ga je al vroeg in augustus? Vanaf ongeveer de 11e begint de ramadan nml., is wel handig om rekening mee te houden. Buiten de toeristensteden zul je nagenoeg nergens overdag kunnen gaan eten. Zelf iets in 'n supermarktje kopen en eten kan natuurlijk wel, maar houd er rekening mee dat je niet pontificaal ergens midden op 'n druk plein gaat zitten eten. Voor Marokkanen is dit 'n erg heftige ramadan in de hitte, ik weet eerlijk gezegd niet of je overdag iets van de gastvrijheid merkt die er normaal wel altijd is.

Heb je al 'n idee welke kant je uit wil? In twee weken naar noord en zuid is best veel, als je iedere dag behoorlijke afstanden wil rijden is dat wel te doen, als je iets langer (of twee dagen) op één plek wil blijven, kun je beter voor noord of zuid kiezen.
huh? En ik altijd maar denken dat de ramadam een maand later is dan het jaar ervoor (afgelopen jaar tot 21 sept). en dacht in 2008 dat het begin sept was afgelopen.

Tja lotte en religies is geen goede combi!!!
Van een vriendin die in Marokko woont hoorde ik dat Essouira (weet niet of ik het helemaal goed heb geschreven) echt een aanrader is, een klein kustplaatsje waar je heerlijk kunt vertoeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven